Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Toyota Corolla

Toyota Corolla

Ikona samochodu

Toyota Corolla to jeden z najpopularniejszych samochodów osobowych na świecie. Pojazd zadebiutował w 1966 roku i do dziś jest jednym z najlepiej sprzedających się aut. Początkowo Corolla występowała jedynie jako 2- oraz 4-drzwiowy sedan, jednak już rok po debiucie pojawiło się także 5-drzwiowe kombi. Do napędu służyły benzynowe silniki 1.1 lub 1.2, które generowały kolejno 52 lub73 KM oraz 65 KM. Moc trafiała na tylne koła za pomocą 4-biegowej skrzyni manualnej.

W 1970 roku na rynku pojawiła się II generacja Corolli. Oprócz dotychczasowych nadwozi, do oferty dołączyło 3-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe coupe. Podobnie jak wcześniej, do napędu używano wyłącznie jednostek benzynowych, które miały pojemność 1.2 (56, 73KM), 1.4 (86, 90 KM) lub 1.6 (75, 115 KM) litra.

Wraz z III generacją Toyoty Corolli w 1974 roku, pojawiła się także kolejna wersja nadwoziowa – 3-drzwiowy liftback. Jeśli chodzi o rodzaj przeniesienia napędu, to był on taki sam jak w poprzedniej odsłonie, natomiast w ofercie silnikowej dalej brakowało diesli. D napędu służyły silniki benzynowe o takiej samej pojemności jak w przypadku poprzedniej generacji, jednak najmniejszy silnik generował 58 KM, środkowy – 75, a największy – 124 KM.

W 1979 roku Toyota wypuściła na rynek IV generację popularnej Corolli. Tym razem, Japończycy nie dodali żadnej nowej wersji nadwoziowej, choć żadnej z poprzednich generacji też nie ubyło. Niestety stylistycznie ta odsłona kompaktowej Toyoty wiele straciła, bowiem zrezygnowano z dużej ilości chromu na rzecz plastiku oraz czarnych elementów, przez co Corolla wyglądała bardziej pospolicie. W tej generacji, Toyota Corolla oprócz nowych benzyniaków doczekała się również w końcu diesla. 1,8-litrowa jednostka generowała 65 KM. Jeśli chodzi o benzyniaki, to do wyboru były jednostki 1.3 (60, 65 KM) oraz 1.6 (75, 86, GT – 106 KM).

W 1983 roku zadebiutowała V generacja Toyoty Corolli. Po raz kolejny dokonano zmian w wersjach nadwoziowych, bowiem dotychczasowy 3-drzwiowy liftback wystał dodatkową parę drzwi. Legendarną w dziejach driftu stała się 2-drzwiowa odmiana coupe tej odsłony Corolli – znaczona AE86, a nazywana Levin lub Trueno. Auto ze względu na swoje wyważenie, napęd na tylną oś, wystarczająco mocny silnik i dobre prowadzenie był ulubionym pojazdem do nauki jazdy w kontrolowanym poślizgu. Co ciekawe, hatchback miał napęd na przednią oś. 1,8-litrowy diesel generował 58 lub 64 KM, natomiast benzyniaki pozostały bez zmian, poza dodaniem 21-konnej odmiany silnika 1.6.

VI generacja Toyoty Corolli przyniosła z kolei całkowitą rezygnację z napędu na tylną oś, na rzecz napędu na przednie lub wszystkie koła. Do napędu służył silnik wysokoprężny 1.8 rozwijający 64 lub 67 KM. Wśród jednostek benzynowych do wyboru był silnik 1.3 oraz 1.6. Pierwszy rozwijał 75 lub 82 KM, a drugi – 90, 105 lub w wersji GTi – 114 bądź 125 KM.

W 1992 roku zadebiutowała VII generacja Corolli. Podobnie jak w poprzedniej odsłonie, Toyota mogła mieć napęd na przednie lub wszystkie koła. Pod maską zagościł nowy, 2-litrowy wolnossący diesel generujący 72 KM. Jeśli chodzi o benzyniaki, Corolla wciąż mogła być napędzana 1,3-litrowym silnikiem, a 1,6-litrowa jednostka miała 105, 114 lub 160 KM. Dostępny był także 110-konny silnik 1.8.

W 1997 roku w salonach pojawiła się VIII generacja Toyoty Corolli. Wtedy też z oferty zniknął 5-drzwiowy hatchback. Do napędu służyły silniki benzynowe 1.3 (86 KM), 1.4 (97 KM), 1.6 107, 110, 165 KM), 1.8 (110 KM) i 2.2 (79 KM) oraz wysokoprężne 1.9 (69 KM) i 2.0 (72, 90 KM).

IX generacja Toyoty Corolli była pod niektórymi względami wyjątkowa. Poza całkowicie zmienionym designem, auto występowało tylko jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Oprócz tego była to ostatnia Corolla występująca jako hatchback. W 2007 roku rolę tą przejął model Auris. Toyota Corolla IX generacji dysponowała całkowicie nowymi jednostkami napędowymi, i tak wśród benzyniaków do wyboru były silniki 1.4 (97 KM), 1.6 (110 KM) lub 1.8 (130, 192 KM), a wśród silników wysokoprężnych – 1.4 D-4D (90 KM) oraz 2.0 D-4D (90, 110, 116 KM).

W 2006 roku zadebiutowała X generacja Toyoty Corolli. Po raz pierwszy w historii zabrakło nadwozia hatchback, a w ofercie znalazł się tylko 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Pod maską z kolei znalazły się benzyniaki o pojemności 1.33, 1.4 oraz 1.6 litra, które generowały kolejno 100, 97 oraz 125 lub 132 KM. Wśród diesli do wyboru były jednostki D-4D o pojemności 1.4 lub 2 litrów i mocy 90 bądź 126 KM.

W 2013 roku zadebiutowała XI już generacja Toyoty Corolli. Tym razem jednak, Japończycy zdecydowali się wyłącznie na produkcję 4-drzwiowego sedana. W 2016 roku pojazd przeszedł facelifting. Do napędu posłużył tylko 2 benzyniaki i 1 turbodiesel – w pierwszym przypadku był to silnik 1.33 (99 KM) oraz 1.6 (132 KM), a w drugim – 1.4 D-4D o mocy 90 KM. Obok manualnej skrzyni, do wyboru była także bezstopniowa przekładnia CVT. Głównymi rywalami Toyoty Corolli są m.in. Mitsubishi Lancer oraz Honda Civic.

Toyota Corolla - generacje

Ikona samochodu

Toyota Corolla I (1966 - 1970)

Ikona samochodu

Toyota Corolla II (1970 - 1974)

Ikona samochodu

Toyota Corolla III (1974 - 1979)

Ikona samochodu

Toyota Corolla IV (1979 - 1983)

Toyota Corolla IX (2000&nbsp-&nbsp2006)

Toyota Corolla IX (2000 - 2006)

Ikona samochodu

Toyota Corolla V (1983 - 1987)

Ikona samochodu

Toyota Corolla VI (1987 - 1991)

Ikona samochodu

Toyota Corolla VII (1991 - 1995)

Toyota Corolla VIII (1995&nbsp-&nbsp2000)

Toyota Corolla VIII (1995 - 2000)

Toyota Corolla X (2006&nbsp-&nbsp2013)

Toyota Corolla X (2006 - 2013)

Toyota Corolla XI (2013&nbsp-&nbsp)

Toyota Corolla XI (2013 - )

Toyota Corolla - powiązane artykuły

10 aut za 5 tys. zł. Co dziś można kupić za jedną pensję?

10 aut za 5 tys. zł. Co dziś można kupić za jedną pensję?

Według GUS-u średnia pensja w Polsce przekracza 5 tys. zł na rękę. To kwota, za którą można kupić rower lub samochód. My wybraliśmy to drugie, ustawiliśmy suwak z limitem wydatków na średnią krajową i zatopiliśmy się w ogłoszeniach. Jakie auto można dziś kupić za 5 tys. zł?
Protoplasta Audi A4 był ćwierć metra węższy, pierwsza Skoda Octavia miała tylko dwoje drzwi. Zdziwisz się jak wyglądali przodkowie obecnych hitów

Protoplasta Audi A4 był ćwierć metra węższy, pierwsza Skoda Octavia miała tylko dwoje drzwi. Zdziwisz się jak wyglądali przodkowie obecnych hitów

Pierwszego Volkswagena Passata sprzedawano w USA jako Audi, Toyota Corolla I miała 12-calowe koła, a pierwsza Honda Civic była o przeszło metr krótsza niż dziś. Najwcześniejsze generacje doskonale znanych modeli wywołują dziś sensacje.
Tych aut oficjalnie w Polsce nie kupisz. Modele, których brakuje najbardziej

Tych aut oficjalnie w Polsce nie kupisz. Modele, których brakuje najbardziej

Choć polska oferta nowych aut jest najbogatsza w historii, to wciąż brakuje w niej kilku spektakularnych modeli, które bez problemu można oficjalnie kupić w USA, Japonii, Chinach, Korei bądź Brazylii. Wśród nich jest m.in. najmocniejszy hot hatch w historii Toyoty, krążownik szos XXI w. i kolejne wcielenie modelu, który przez dobre ćwierć wieku był filarem Forda w Europie.
Kombi czy SUV – co wybrać?

Kombi czy SUV – co wybrać?

Czy SUVy rzeczywiście są takie dobre i warte wyższej ceny niż porównywalne kombi? Sprawdzamy to na przykładzie 10 pojedynków SUVów z kombi i radzimy, który model wybrać.
Skoda Karoq kontra Toyota Corolla Cross. Sprawdzamy, co jest lepsze — benzyniak czy hybryda?

Skoda Karoq kontra Toyota Corolla Cross. Sprawdzamy, co jest lepsze — benzyniak czy hybryda?

Skoda Karoq w ofercie czeskiej marki jest już od 2017 r., a w 2022 r. pojawiła się jej zmodernizowana odmiana. Jednocześnie SUV doczekał się nowego konkurenta w postaci Toyoty Corolli Cross. W naszym teście nie tylko sprawdzamy, który z tych modeli jest lepszy, lecz także porównujemy dwie koncepcje silnikowe – benzyniaka pracującego w Skodzie oraz hybrydowy układ Toyoty.
Trochę lepszy kompakt? Prezentacja używanej Toyoty Corolli XI

Trochę lepszy kompakt? Prezentacja używanej Toyoty Corolli XI

Toyota rozdzieliła rodzinę Aurisa i Corolli, żeby podnieść rangę tej drugiej. Czy rzeczywiście Corolla zasługuje na miano lepszego kompaktu? Na pewno wskazują na to ceny zadbanych używanych egzemplarzy. Plusem bez wątpienia jest trwałość auta i niski poziom awarii. Mimo to nie będzie to propozycja dla każdego kierowcy.
Wolimy oryginał czy legalną "kopię"? Sprzedaż badge engineeringu zaskakuje

Wolimy oryginał czy legalną "kopię"? Sprzedaż badge engineeringu zaskakuje

To nie są plagiaty. Po prostu producent X dogadał się z producentem Y, dzięki czemu w gamie X znalazł się lekko zmieniony model firmy Y. Tak powstał np. Suzuki Swace (czyli zmodernizowana Toyota Corolla) i Toyota Proace City (czyli nieco inny Citroen Berlingo). Tylko czy te pochodne w ogóle się sprzedają? A może klient zwyczajnie woli pierwowzór? Sprawdzam to na ośmiu parach.
W PRL-u marzył o nich każdy. Auta z Zachodu, przy których bladły Polonezy, Warszawy i duże Fiaty

W PRL-u marzył o nich każdy. Auta z Zachodu, przy których bladły Polonezy, Warszawy i duże Fiaty

W PRL wszystko z szeroko pojętego Zachodu było marzeniem. Miałeś prospekt Toyoty – byłeś królem liceum. Miałeś Toyotę – byłeś królem życia. Auta, którymi na Zachodzie jeździły miliony ludzi, w Polsce trafiały jedynie do najzamożniejszych. Oto dziewięć z nich.
Leon to nie imię, a Golf to nie sport czy ubranie. Nieoczywiste nazwy popularnych aut

Leon to nie imię, a Golf to nie sport czy ubranie. Nieoczywiste nazwy popularnych aut

Wbrew pozorom nazwa Volkswagena Golfa wcale nie nawiązuje do elitarnego sportu wielkopowierzchniowego – tak jak Seat Leon nie wywodzi się z męskiego imienia, a Skoda Octavia z żeńskiego. Oto 10 doskonale znanych nazw modeli, których znaczenie wcale nie jest takie oczywiste.
"Nam na przekraczanie prędkości pozwalało zarządzenie". Tak robiło się niebezpieczne badania drogowe w PRL

"Nam na przekraczanie prędkości pozwalało zarządzenie". Tak robiło się niebezpieczne badania drogowe w PRL

Syrena 110 konstrukcyjnie była nowocześniejsza od Toyoty Corolli, a mimo to nie weszła do produkcji. Taki sam los spotkał udanego Warsa, a Polska, chociaż się o to starała, nie zdołała zakupić licencji na produkcję Renault 5 i Volkswagena Golfa. O tym, jak wyglądała polska motoryzacja w XX wieku, jak PRL chciała na motoryzacyjnym polu walczyć z Zachodem, jak szpiedzy przemysłowi testowali auta na publicznych drogach i dlaczego tak potoczyły się losy naszych producentów samochodów, opowiada nam Zdzisław Podbielski, znany autor książek motoryzacyjnych i dziennikarz motoryzacyjny.
Te auta mogły być produkowane w Polsce zamiast Fiatów 126p i 125p. Co nas ominęło? Jest czego żałować?

Te auta mogły być produkowane w Polsce zamiast Fiatów 126p i 125p. Co nas ominęło? Jest czego żałować?

Polskie Fiaty 126p i 125p oraz Polonez to legendy PRL-u, ale mogły nigdy się nie pojawić. W Bielsku-Białej, Tychach i na Żeraniu rozważano bowiem licencyjną produkcję innych aut, w tym Toyoty Corolli, Renault 5 i 8 oraz Fiata 127 z silnikiem Syreny. Co stanęło na przeszkodzie? No cóż, np. węgiel.
To nie prima aprilis. Kelnerka nie spodziewała się takiego napiwku od youtubera [WIDEO]

To nie prima aprilis. Kelnerka nie spodziewała się takiego napiwku od youtubera [WIDEO]

"Jaki był twój największy napiwek w życiu?" – zapytał MrBeast, po czym wręczył kelnerce zaskakujący prezent. W pierwszym momencie zmieszana młoda dziewczyna pomyślała, że to żart zrobiony tylko po to, żeby nagrać jej reakcję i opublikować ją w mediach społecznościowych. Dopiero po chwili zrozumiała, że youtuber wcale nie żartuje.
Jedna marka zdominowała rynek nowych aut w Polsce. Ma aż sześć modeli w TOP 10

Jedna marka zdominowała rynek nowych aut w Polsce. Ma aż sześć modeli w TOP 10

W lutym 2023 r. wzrosła sprzedaż nowych aut w Polsce — i to solidnie. Najpopularniejsza marka zanotowała ponad dwa razy więcej rejestracji niż druga w rankingu i prawie trzy razy więcej niż trzecia, umieszczając jednocześnie aż sześć modeli w czołowej dziesiątce.
Czy Los Angeles wciąż jest stolicą krążowników szos i pickupów? Byłem w Kalifornii, żeby to sprawdzić

Czy Los Angeles wciąż jest stolicą krążowników szos i pickupów? Byłem w Kalifornii, żeby to sprawdzić

Tylko Tokio i Nowy Jork są bogatsze: Los Angeles to trzecia co do zamożności metropolia na świecie. Gdyby cała Kalifornia była osobnym państwem, to pod względem produktu krajowego brutto wyprzedzałyby ją jedynie cztery państwa na Ziemi. Przez dwa dni sprawdzałem, czym się jeździ w LA i okolicach. Powiem jedno: szok!
Twój kierowca taksówki właśnie podjechał. Szybciej i ciszej niż wcześniej

Twój kierowca taksówki właśnie podjechał. Szybciej i ciszej niż wcześniej

Chociaż Toyota Corolla zmieniła się nie do poznania, na pierwszy rzut oka zupełnie tego nie widać. Dlaczego? Opracowując lifting swojego bestsellerowego modelu, Japończycy skupili się na układzie hybrydowym. Aby naprawdę docenić zmiany, trzeba więc wsiąść za kierownicę, wytężyć słuch i... wcisnąć gaz. Zrobiłem to, jadąc z Malagi do Gibraltaru ulubienicą "flotowców" i taksówkarzy.
W Polsce króluje Toyota Corolla, a jakie auta są hitami w USA, Niemczech czy Brazylii?

W Polsce króluje Toyota Corolla, a jakie auta są hitami w USA, Niemczech czy Brazylii?

Jakie modele w 2022 r. sprzedawały się najlepiej w 10 krajach na pięciu kontynentach? Czy VW Golf jest liderem w Niemczech? Czy Amerykanie nadal najbardziej uwielbiają pewnego gigantycznego pick-upa? Sprawdźmy.
Odróżnisz miejskie auto od kompaktowego? Quiz

Odróżnisz miejskie auto od kompaktowego? Quiz

Toyota Corolla to kompakt czy miejski samochód? Jeśli dobrze się orientujesz w motoryzacyjnych segmentach, masz szansę na maksymalną liczbę punktów!
Chcesz zainwestować w japońskiego klasyka? Lepiej się pospiesz, będzie już tylko drożej

Chcesz zainwestować w japońskiego klasyka? Lepiej się pospiesz, będzie już tylko drożej

100, 200, a nawet 300 procent – tak bardzo zdrożały klasyczne japońskie samochody w ostatnich kilku latach. Dotyczy to głównie sportowych modeli. Poniżej ekstremalne przypadki z każdej z najbardziej kultowych obecnie dekad, czyli z lat 80., 90. i 2000.
Toyota Corolla Cross - właśnie taka powinna być Corolla

Toyota Corolla Cross - właśnie taka powinna być Corolla

Toyota Corolla Cross właśnie pojawia się w salonach. I już można ten model obejrzeć na żywo. Czy warto? Moim zdaniem tak, Corolla Cross to model, którego zdecydowanie brakowało w gamie modelowej Toyoty.
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i. Jak wypada bestseller w nowej roli?

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i. Jak wypada bestseller w nowej roli?

Corolla Cross powstała z myślą o kierowcach, dla których C-HR jest zbyt awangardowy bądź niewystarczająco pojemny, a RAV4 – za duże i drogie. W tej niszy gra już wielu doświadczonych rywali. Sprawdziłem, jakie argumenty ma nowy crossover Toyoty ze 197-konną hybrydą.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech