Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Toyota Corolla

Toyota Corolla

Ikona samochodu

Toyota Corolla to jeden z najpopularniejszych samochodów osobowych na świecie. Pojazd zadebiutował w 1966 roku i do dziś jest jednym z najlepiej sprzedających się aut. Początkowo Corolla występowała jedynie jako 2- oraz 4-drzwiowy sedan, jednak już rok po debiucie pojawiło się także 5-drzwiowe kombi. Do napędu służyły benzynowe silniki 1.1 lub 1.2, które generowały kolejno 52 lub73 KM oraz 65 KM. Moc trafiała na tylne koła za pomocą 4-biegowej skrzyni manualnej.

W 1970 roku na rynku pojawiła się II generacja Corolli. Oprócz dotychczasowych nadwozi, do oferty dołączyło 3-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe coupe. Podobnie jak wcześniej, do napędu używano wyłącznie jednostek benzynowych, które miały pojemność 1.2 (56, 73KM), 1.4 (86, 90 KM) lub 1.6 (75, 115 KM) litra.

Wraz z III generacją Toyoty Corolli w 1974 roku, pojawiła się także kolejna wersja nadwoziowa – 3-drzwiowy liftback. Jeśli chodzi o rodzaj przeniesienia napędu, to był on taki sam jak w poprzedniej odsłonie, natomiast w ofercie silnikowej dalej brakowało diesli. D napędu służyły silniki benzynowe o takiej samej pojemności jak w przypadku poprzedniej generacji, jednak najmniejszy silnik generował 58 KM, środkowy – 75, a największy – 124 KM.

W 1979 roku Toyota wypuściła na rynek IV generację popularnej Corolli. Tym razem, Japończycy nie dodali żadnej nowej wersji nadwoziowej, choć żadnej z poprzednich generacji też nie ubyło. Niestety stylistycznie ta odsłona kompaktowej Toyoty wiele straciła, bowiem zrezygnowano z dużej ilości chromu na rzecz plastiku oraz czarnych elementów, przez co Corolla wyglądała bardziej pospolicie. W tej generacji, Toyota Corolla oprócz nowych benzyniaków doczekała się również w końcu diesla. 1,8-litrowa jednostka generowała 65 KM. Jeśli chodzi o benzyniaki, to do wyboru były jednostki 1.3 (60, 65 KM) oraz 1.6 (75, 86, GT – 106 KM).

W 1983 roku zadebiutowała V generacja Toyoty Corolli. Po raz kolejny dokonano zmian w wersjach nadwoziowych, bowiem dotychczasowy 3-drzwiowy liftback wystał dodatkową parę drzwi. Legendarną w dziejach driftu stała się 2-drzwiowa odmiana coupe tej odsłony Corolli – znaczona AE86, a nazywana Levin lub Trueno. Auto ze względu na swoje wyważenie, napęd na tylną oś, wystarczająco mocny silnik i dobre prowadzenie był ulubionym pojazdem do nauki jazdy w kontrolowanym poślizgu. Co ciekawe, hatchback miał napęd na przednią oś. 1,8-litrowy diesel generował 58 lub 64 KM, natomiast benzyniaki pozostały bez zmian, poza dodaniem 21-konnej odmiany silnika 1.6.

VI generacja Toyoty Corolli przyniosła z kolei całkowitą rezygnację z napędu na tylną oś, na rzecz napędu na przednie lub wszystkie koła. Do napędu służył silnik wysokoprężny 1.8 rozwijający 64 lub 67 KM. Wśród jednostek benzynowych do wyboru był silnik 1.3 oraz 1.6. Pierwszy rozwijał 75 lub 82 KM, a drugi – 90, 105 lub w wersji GTi – 114 bądź 125 KM.

W 1992 roku zadebiutowała VII generacja Corolli. Podobnie jak w poprzedniej odsłonie, Toyota mogła mieć napęd na przednie lub wszystkie koła. Pod maską zagościł nowy, 2-litrowy wolnossący diesel generujący 72 KM. Jeśli chodzi o benzyniaki, Corolla wciąż mogła być napędzana 1,3-litrowym silnikiem, a 1,6-litrowa jednostka miała 105, 114 lub 160 KM. Dostępny był także 110-konny silnik 1.8.

W 1997 roku w salonach pojawiła się VIII generacja Toyoty Corolli. Wtedy też z oferty zniknął 5-drzwiowy hatchback. Do napędu służyły silniki benzynowe 1.3 (86 KM), 1.4 (97 KM), 1.6 107, 110, 165 KM), 1.8 (110 KM) i 2.2 (79 KM) oraz wysokoprężne 1.9 (69 KM) i 2.0 (72, 90 KM).

IX generacja Toyoty Corolli była pod niektórymi względami wyjątkowa. Poza całkowicie zmienionym designem, auto występowało tylko jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Oprócz tego była to ostatnia Corolla występująca jako hatchback. W 2007 roku rolę tą przejął model Auris. Toyota Corolla IX generacji dysponowała całkowicie nowymi jednostkami napędowymi, i tak wśród benzyniaków do wyboru były silniki 1.4 (97 KM), 1.6 (110 KM) lub 1.8 (130, 192 KM), a wśród silników wysokoprężnych – 1.4 D-4D (90 KM) oraz 2.0 D-4D (90, 110, 116 KM).

W 2006 roku zadebiutowała X generacja Toyoty Corolli. Po raz pierwszy w historii zabrakło nadwozia hatchback, a w ofercie znalazł się tylko 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Pod maską z kolei znalazły się benzyniaki o pojemności 1.33, 1.4 oraz 1.6 litra, które generowały kolejno 100, 97 oraz 125 lub 132 KM. Wśród diesli do wyboru były jednostki D-4D o pojemności 1.4 lub 2 litrów i mocy 90 bądź 126 KM.

W 2013 roku zadebiutowała XI już generacja Toyoty Corolli. Tym razem jednak, Japończycy zdecydowali się wyłącznie na produkcję 4-drzwiowego sedana. W 2016 roku pojazd przeszedł facelifting. Do napędu posłużył tylko 2 benzyniaki i 1 turbodiesel – w pierwszym przypadku był to silnik 1.33 (99 KM) oraz 1.6 (132 KM), a w drugim – 1.4 D-4D o mocy 90 KM. Obok manualnej skrzyni, do wyboru była także bezstopniowa przekładnia CVT. Głównymi rywalami Toyoty Corolli są m.in. Mitsubishi Lancer oraz Honda Civic.

Toyota Corolla - generacje

Ikona samochodu

Toyota Corolla I (1966 - 1970)

Ikona samochodu

Toyota Corolla II (1970 - 1974)

Ikona samochodu

Toyota Corolla III (1974 - 1979)

Ikona samochodu

Toyota Corolla IV (1979 - 1983)

Toyota Corolla IX (2000&nbsp-&nbsp2006)

Toyota Corolla IX (2000 - 2006)

Ikona samochodu

Toyota Corolla V (1983 - 1987)

Ikona samochodu

Toyota Corolla VI (1987 - 1991)

Ikona samochodu

Toyota Corolla VII (1991 - 1995)

Toyota Corolla VIII (1995&nbsp-&nbsp2000)

Toyota Corolla VIII (1995 - 2000)

Toyota Corolla X (2006&nbsp-&nbsp2013)

Toyota Corolla X (2006 - 2013)

Toyota Corolla XI (2013&nbsp-&nbsp)

Toyota Corolla XI (2013 - )

Toyota Corolla - powiązane artykuły

Kombi czy SUV – co wybrać?

Kombi czy SUV – co wybrać?

Czy SUVy rzeczywiście są takie dobre i warte wyższej ceny niż porównywalne kombi? Sprawdzamy to na przykładzie 10 pojedynków SUVów z kombi i radzimy, który model wybrać.

W Polsce króluje Toyota Corolla, a jakie auta są hitami w USA, Niemczech czy Brazylii?

W Polsce króluje Toyota Corolla, a jakie auta są hitami w USA, Niemczech czy Brazylii?

Jakie modele w 2022 r. sprzedawały się najlepiej w 10 krajach na pięciu kontynentach? Czy VW Golf jest liderem w Niemczech? Czy Amerykanie nadal najbardziej uwielbiają pewnego gigantycznego pick-upa? Sprawdźmy.

Skoda Karoq kontra Toyota Corolla Cross. Sprawdzamy, co jest lepsze — benzyniak czy hybryda?

Skoda Karoq kontra Toyota Corolla Cross. Sprawdzamy, co jest lepsze — benzyniak czy hybryda?

Skoda Karoq w ofercie czeskiej marki jest już od 2017 r., a w 2022 r. pojawiła się jej zmodernizowana odmiana. Jednocześnie SUV doczekał się nowego konkurenta w postaci Toyoty Corolli Cross. W naszym teście nie tylko sprawdzamy, który z tych modeli jest lepszy, lecz także porównujemy dwie koncepcje silnikowe – benzyniaka pracującego w Skodzie oraz hybrydowy układ Toyoty.

W PRL-u marzył o nich każdy. Auta z Zachodu, przy których bladły Polonezy, Warszawy i duże Fiaty

W PRL-u marzył o nich każdy. Auta z Zachodu, przy których bladły Polonezy, Warszawy i duże Fiaty

W PRL wszystko z szeroko pojętego Zachodu było marzeniem. Miałeś prospekt Toyoty – byłeś królem liceum. Miałeś Toyotę – byłeś królem życia. Auta, którymi na Zachodzie jeździły miliony ludzi, w Polsce trafiały jedynie do najzamożniejszych. Oto dziewięć z nich.

Odróżnisz miejskie auto od kompaktowego? Quiz

Odróżnisz miejskie auto od kompaktowego? Quiz

Toyota Corolla to kompakt czy miejski samochód? Jeśli dobrze się orientujesz w motoryzacyjnych segmentach, masz szansę na maksymalną liczbę punktów!

Chcesz zainwestować w japońskiego klasyka? Lepiej się pospiesz, będzie już tylko drożej

Chcesz zainwestować w japońskiego klasyka? Lepiej się pospiesz, będzie już tylko drożej

100, 200, a nawet 300 procent – tak bardzo zdrożały klasyczne japońskie samochody w ostatnich kilku latach. Dotyczy to głównie sportowych modeli. Poniżej ekstremalne przypadki z każdej z najbardziej kultowych obecnie dekad, czyli z lat 80., 90. i 2000.

Leon to nie imię, a Golf to nie sport czy ubranie. Nieoczywiste nazwy popularnych aut

Leon to nie imię, a Golf to nie sport czy ubranie. Nieoczywiste nazwy popularnych aut

Wbrew pozorom nazwa Volkswagena Golfa wcale nie nawiązuje do elitarnego sportu wielkopowierzchniowego – tak jak Seat Leon nie wywodzi się z męskiego imienia, a Skoda Octavia z żeńskiego. Oto 10 doskonale znanych nazw modeli, których znaczenie wcale nie jest takie oczywiste.

Toyota Corolla Cross - właśnie taka powinna być Corolla

Toyota Corolla Cross - właśnie taka powinna być Corolla

Toyota Corolla Cross właśnie pojawia się w salonach. I już można ten model obejrzeć na żywo. Czy warto? Moim zdaniem tak, Corolla Cross to model, którego zdecydowanie brakowało w gamie modelowej Toyoty.

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i. Jak wypada bestseller w nowej roli?

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i. Jak wypada bestseller w nowej roli?

Corolla Cross powstała z myślą o kierowcach, dla których C-HR jest zbyt awangardowy bądź niewystarczająco pojemny, a RAV4 – za duże i drogie. W tej niszy gra już wielu doświadczonych rywali. Sprawdziłem, jakie argumenty ma nowy crossover Toyoty ze 197-konną hybrydą.

Czy Los Angeles wciąż jest stolicą krążowników szos i pickupów? Byłem w Kalifornii, żeby to sprawdzić

Czy Los Angeles wciąż jest stolicą krążowników szos i pickupów? Byłem w Kalifornii, żeby to sprawdzić

Tylko Tokio i Nowy Jork są bogatsze: Los Angeles to trzecia co do zamożności metropolia na świecie. Gdyby cała Kalifornia była osobnym państwem, to pod względem produktu krajowego brutto wyprzedzałyby ją jedynie cztery państwa na Ziemi. Przez dwa dni sprawdzałem, czym się jeździ w LA i okolicach. Powiem jedno: szok!

Trochę lepszy kompakt? Prezentacja używanej Toyoty Corolli XI

Trochę lepszy kompakt? Prezentacja używanej Toyoty Corolli XI

Toyota rozdzieliła rodzinę Aurisa i Corolli, żeby podnieść rangę tej drugiej. Czy rzeczywiście Corolla zasługuje na miano lepszego kompaktu? Na pewno wskazują na to ceny zadbanych używanych egzemplarzy. Plusem bez wątpienia jest trwałość auta i niski poziom awarii. Mimo to nie będzie to propozycja dla każdego kierowcy.

Euro NCAP. Nowe wyniki testów zderzeniowych. Zaskakują wyniki aut z Chin i modelu premium z Francji

Euro NCAP. Nowe wyniki testów zderzeniowych. Zaskakują wyniki aut z Chin i modelu premium z Francji

Już za kilka miesięcy trudniej będzie o otrzymanie pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP. Od 2023 r. organizacja wprowadza zaostrzone kryteria i jeszcze bardziej rozszerzone testy zderzeniowe. Determinacja producentów aut jest jednak tak duża, że poprawiają oni bezpieczeństwo swoich samochodów przed wprowadzeniem nowych norm. Czy skutecznie? Oto wyniki najnowszych testów, w których sprawdzono nie tylko nowe modele marek europejskich i japońskich, ale także odnowioną Teslę i kilka samochodów z Chin.

To najczęściej wybierany napęd w Toyotach. Porównaliśmy trzy generacje

To najczęściej wybierany napęd w Toyotach. Porównaliśmy trzy generacje

Silnik 1.8 Hybrid to najczęściej wybierany napęd w Toyotach. Porównując trzy kompaktowe modele — Aurisa i dwie Corolle — sprawdziliśmy, czym różnią się poszczególne generacje hybrydowego napędu oraz który z nich jest najlepszy.

Czy hybrydy to najlepsze rozwiązanie na rynku?

Czy hybrydy to najlepsze rozwiązanie na rynku?

Hybrydy są coraz liczniej reprezentowane, stąd wybór się komplikuje. Dlatego warto uzbroić się w wiedzę: które wersje wybrać, żeby trafić w swoje potrzeby. A na rynku mamy różne rodzaje napędu hybrydowego, do tego niektóre marki proponują nowatorskie silniki benzynowe, które mają palić jak diesle. Który model będzie lepszym wyborem? Zaraz zobaczycie, co warto kupić!

Toyota Corolla Cross. Jak jeździ legendarny bestseller w postaci SUV-a?

Toyota Corolla Cross. Jak jeździ legendarny bestseller w postaci SUV-a?

Toyota Corolla Cross to czwarty wariant nadwoziowy Corolli. Wypełnia lukę między SUVami C-HR i RAV4. W Europie musieliśmy nieco dłużej poczekać na ten model niż w innych częściach świata, ale za to Corolla Cross debiutuje u nas z najnowszą generacją napędu hybrydowego, multimediów i asystentów. Błażej Buliński sprawdził, jak jeździ 197-konna wersja z napędem na przednią oś.

Chciał wyjechać z Polski autem za prawie 100 tys. zł. Straż graniczna nie dała się zwieść

Chciał wyjechać z Polski autem za prawie 100 tys. zł. Straż graniczna nie dała się zwieść

Funkcjonariusze Straży Granicznej zatrzymali na granicy Toyotę Corollę, którą prowadził obywatel Ukrainy. Auto było zgłoszone jako utracone. Sprawę wyjaśnia policja.

Czy to najbardziej rodzinna wersja Corolli?

Czy to najbardziej rodzinna wersja Corolli?

W Toyocie lukę między Toyotą C-HR a Toyotą RAV4 właśnie wypełnia Toyota Corolla Cross. Kompaktowy SUV pojawia się w Europie później niż w reszcie świata, ale za to z najnowszą generacją napędu hybrydowego, multimediów i asystentów. Sprawdziłem, jak jeździ 197-konna wersja z przednim napędem.

Używane kombi za grosze - Fiat Stilo kontra Peugeot 307 i Toyota Corolla

Używane kombi za grosze - Fiat Stilo kontra Peugeot 307 i Toyota Corolla

Niedrogie, ale w miarę nowoczesne i praktyczne auta używane przeżywają ostatnio którąś z kolei młodość. Sprawdzamy, które z trójki Toyota Corolla, Fiat Stilo i Peugeot 307 zasługuje na tytuł króla kompaktowych kombi za grosze.

Te auta mogły być produkowane w Polsce zamiast Fiatów 126p i 125p. Co nas ominęło? Jest czego żałować?

Te auta mogły być produkowane w Polsce zamiast Fiatów 126p i 125p. Co nas ominęło? Jest czego żałować?

Polskie Fiaty 126p i 125p oraz Polonez to legendy PRL-u, ale mogły nigdy się nie pojawić. W Bielsku-Białej, Tychach i na Żeraniu rozważano bowiem licencyjną produkcję innych aut, w tym Toyoty Corolli, Renault 5 i 8 oraz Fiata 127 z silnikiem Syreny. Co stanęło na przeszkodzie? No cóż, np. węgiel.

Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Niemiecki automobilklub ADAC znów ostrzega, by nie polegać wyłącznie na danych udostępnianych przez producentów samochodów. W wielkim teście pojemności bagażników aut okazało się, że deklarowane wartości mają się nijak do tego, co podczas pomiarów uzyskali eksperci.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test