Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Toyota Corolla

Toyota Corolla

Ikona samochodu

Toyota Corolla to jeden z najpopularniejszych samochodów osobowych na świecie. Pojazd zadebiutował w 1966 roku i do dziś jest jednym z najlepiej sprzedających się aut. Początkowo Corolla występowała jedynie jako 2- oraz 4-drzwiowy sedan, jednak już rok po debiucie pojawiło się także 5-drzwiowe kombi. Do napędu służyły benzynowe silniki 1.1 lub 1.2, które generowały kolejno 52 lub73 KM oraz 65 KM. Moc trafiała na tylne koła za pomocą 4-biegowej skrzyni manualnej.

W 1970 roku na rynku pojawiła się II generacja Corolli. Oprócz dotychczasowych nadwozi, do oferty dołączyło 3-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe coupe. Podobnie jak wcześniej, do napędu używano wyłącznie jednostek benzynowych, które miały pojemność 1.2 (56, 73KM), 1.4 (86, 90 KM) lub 1.6 (75, 115 KM) litra.

Wraz z III generacją Toyoty Corolli w 1974 roku, pojawiła się także kolejna wersja nadwoziowa – 3-drzwiowy liftback. Jeśli chodzi o rodzaj przeniesienia napędu, to był on taki sam jak w poprzedniej odsłonie, natomiast w ofercie silnikowej dalej brakowało diesli. D napędu służyły silniki benzynowe o takiej samej pojemności jak w przypadku poprzedniej generacji, jednak najmniejszy silnik generował 58 KM, środkowy – 75, a największy – 124 KM.

W 1979 roku Toyota wypuściła na rynek IV generację popularnej Corolli. Tym razem, Japończycy nie dodali żadnej nowej wersji nadwoziowej, choć żadnej z poprzednich generacji też nie ubyło. Niestety stylistycznie ta odsłona kompaktowej Toyoty wiele straciła, bowiem zrezygnowano z dużej ilości chromu na rzecz plastiku oraz czarnych elementów, przez co Corolla wyglądała bardziej pospolicie. W tej generacji, Toyota Corolla oprócz nowych benzyniaków doczekała się również w końcu diesla. 1,8-litrowa jednostka generowała 65 KM. Jeśli chodzi o benzyniaki, to do wyboru były jednostki 1.3 (60, 65 KM) oraz 1.6 (75, 86, GT – 106 KM).

W 1983 roku zadebiutowała V generacja Toyoty Corolli. Po raz kolejny dokonano zmian w wersjach nadwoziowych, bowiem dotychczasowy 3-drzwiowy liftback wystał dodatkową parę drzwi. Legendarną w dziejach driftu stała się 2-drzwiowa odmiana coupe tej odsłony Corolli – znaczona AE86, a nazywana Levin lub Trueno. Auto ze względu na swoje wyważenie, napęd na tylną oś, wystarczająco mocny silnik i dobre prowadzenie był ulubionym pojazdem do nauki jazdy w kontrolowanym poślizgu. Co ciekawe, hatchback miał napęd na przednią oś. 1,8-litrowy diesel generował 58 lub 64 KM, natomiast benzyniaki pozostały bez zmian, poza dodaniem 21-konnej odmiany silnika 1.6.

VI generacja Toyoty Corolli przyniosła z kolei całkowitą rezygnację z napędu na tylną oś, na rzecz napędu na przednie lub wszystkie koła. Do napędu służył silnik wysokoprężny 1.8 rozwijający 64 lub 67 KM. Wśród jednostek benzynowych do wyboru był silnik 1.3 oraz 1.6. Pierwszy rozwijał 75 lub 82 KM, a drugi – 90, 105 lub w wersji GTi – 114 bądź 125 KM.

W 1992 roku zadebiutowała VII generacja Corolli. Podobnie jak w poprzedniej odsłonie, Toyota mogła mieć napęd na przednie lub wszystkie koła. Pod maską zagościł nowy, 2-litrowy wolnossący diesel generujący 72 KM. Jeśli chodzi o benzyniaki, Corolla wciąż mogła być napędzana 1,3-litrowym silnikiem, a 1,6-litrowa jednostka miała 105, 114 lub 160 KM. Dostępny był także 110-konny silnik 1.8.

W 1997 roku w salonach pojawiła się VIII generacja Toyoty Corolli. Wtedy też z oferty zniknął 5-drzwiowy hatchback. Do napędu służyły silniki benzynowe 1.3 (86 KM), 1.4 (97 KM), 1.6 107, 110, 165 KM), 1.8 (110 KM) i 2.2 (79 KM) oraz wysokoprężne 1.9 (69 KM) i 2.0 (72, 90 KM).

IX generacja Toyoty Corolli była pod niektórymi względami wyjątkowa. Poza całkowicie zmienionym designem, auto występowało tylko jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Oprócz tego była to ostatnia Corolla występująca jako hatchback. W 2007 roku rolę tą przejął model Auris. Toyota Corolla IX generacji dysponowała całkowicie nowymi jednostkami napędowymi, i tak wśród benzyniaków do wyboru były silniki 1.4 (97 KM), 1.6 (110 KM) lub 1.8 (130, 192 KM), a wśród silników wysokoprężnych – 1.4 D-4D (90 KM) oraz 2.0 D-4D (90, 110, 116 KM).

W 2006 roku zadebiutowała X generacja Toyoty Corolli. Po raz pierwszy w historii zabrakło nadwozia hatchback, a w ofercie znalazł się tylko 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Pod maską z kolei znalazły się benzyniaki o pojemności 1.33, 1.4 oraz 1.6 litra, które generowały kolejno 100, 97 oraz 125 lub 132 KM. Wśród diesli do wyboru były jednostki D-4D o pojemności 1.4 lub 2 litrów i mocy 90 bądź 126 KM.

W 2013 roku zadebiutowała XI już generacja Toyoty Corolli. Tym razem jednak, Japończycy zdecydowali się wyłącznie na produkcję 4-drzwiowego sedana. W 2016 roku pojazd przeszedł facelifting. Do napędu posłużył tylko 2 benzyniaki i 1 turbodiesel – w pierwszym przypadku był to silnik 1.33 (99 KM) oraz 1.6 (132 KM), a w drugim – 1.4 D-4D o mocy 90 KM. Obok manualnej skrzyni, do wyboru była także bezstopniowa przekładnia CVT. Głównymi rywalami Toyoty Corolli są m.in. Mitsubishi Lancer oraz Honda Civic.

Toyota Corolla - generacje

Ikona samochodu

Toyota Corolla I (1966 - 1970)

Ikona samochodu

Toyota Corolla II (1970 - 1974)

Ikona samochodu

Toyota Corolla III (1974 - 1979)

Ikona samochodu

Toyota Corolla IV (1979 - 1983)

Toyota Corolla IX (2000&nbsp-&nbsp2006)

Toyota Corolla IX (2000 - 2006)

Ikona samochodu

Toyota Corolla V (1983 - 1987)

Ikona samochodu

Toyota Corolla VI (1987 - 1991)

Ikona samochodu

Toyota Corolla VII (1991 - 1995)

Toyota Corolla VIII (1995&nbsp-&nbsp2000)

Toyota Corolla VIII (1995 - 2000)

Toyota Corolla X (2006&nbsp-&nbsp2013)

Toyota Corolla X (2006 - 2013)

Toyota Corolla XI (2013&nbsp-&nbsp)

Toyota Corolla XI (2013 - )

Toyota Corolla - powiązane artykuły

Te auta mogły być produkowane w Polsce zamiast Fiatów 126p i 125p. Co nas ominęło? Jest czego żałować?

Te auta mogły być produkowane w Polsce zamiast Fiatów 126p i 125p. Co nas ominęło? Jest czego żałować?

Polskie Fiaty 126p i 125p oraz Polonez to legendy PRL-u, ale mogły nigdy się nie pojawić. W Bielsku-Białej, Tychach i na Żeraniu rozważano bowiem licencyjną produkcję innych aut, w tym Toyoty Corolli, Renault 5 i 8 oraz Fiata 127 z silnikiem Syreny. Co stanęło na przeszkodzie? No cóż, np. węgiel.

Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Niemiecki automobilklub ADAC znów ostrzega, by nie polegać wyłącznie na danych udostępnianych przez producentów samochodów. W wielkim teście pojemności bagażników aut okazało się, że deklarowane wartości mają się nijak do tego, co podczas pomiarów uzyskali eksperci.

Sprawdziliśmy ponad 100 modeli w 11 klasach. Które samochody najmniej tracą na wartości? Jedyny taki ranking!

Sprawdziliśmy ponad 100 modeli w 11 klasach. Które samochody najmniej tracą na wartości? Jedyny taki ranking!

Dobrze kupić i jeszcze lepiej sprzedać to marzenie każdego użytkownika samochodu. Podpowiadamy jak je zrealizować. Przeanalizowaliśmy wartość ponad 100 modeli w przeszło 22 tys. konfiguracji. Oto wyniki rankingu Mistrz Wartości 2022!

Szef Toyoty w Polsce o wzroście cen aut i możliwym zalewie samochodów używanych z Zachodu

Szef Toyoty w Polsce o wzroście cen aut i możliwym zalewie samochodów używanych z Zachodu

Coraz droższe auta, coraz mniejsza dostępność, długie czasy oczekiwania na odbiór, problemy z półprzewodnikami, a w perspektywie całkowity zakaz pierwszych rejestracji innych samochodów niż elektryczne. Co nas czeka? W naszym nowym cyklu "Motoryzacja bez paliwa" pytamy o to Jacka Pawlaka, prezesa Toyoty Central Europe i twórcy potęgi tej marki w Polsce.

Kilka tys. nowych Toyot trafiło do Polski. Można je kupić od ręki

Kilka tys. nowych Toyot trafiło do Polski. Można je kupić od ręki

Do salonów trafiła dodatkowa partia Corolli. Toyota jest w stanie zaoferować nawet kilka tys. dobrze wyposażonych Corolli Sedan z benzynowym silnikiem 1.5 o mocy 125 KM. To samochody z bardzo krótkim czasem oczekiwania na realizację zamówienia.

20 najchętniej kupowanych samochodów w historii

20 najchętniej kupowanych samochodów w historii

Te samochody pokochali użytkownicy na całym świecie. Oto najchętniej kupowane auta wszech czasów w zestawieniu od 1. do 20. miejsca. Niektóre modele wydają się nieśmiertelne, a jednak ich produkcja została zakończona. Dobrym przykładem jest Volkswagen Garbus. Jego nowoczesne wydanie nie zyskało globalnej popularności.

Toyota Corolla - najpopularniejsze auto wszech czasów

Toyota Corolla - najpopularniejsze auto wszech czasów

Bez fajerwerków i hałasu, za to niezmiennie na stałym kursie do sukcesu. Jak to możliwe, od dekad pokazuje Toyota Corolla. Od debiutu pierwszej Corolli w 1966 r. Japończykom udało się na całym świecie sprzedać w 12 generacjach, wraz z różnymi pokrewnymi modelami, imponującą liczbę bliską 50 mln egzemplarzy, swojego bestsellera.

Mężczyzna przeszedł po zaparkowanej Toyocie. Zniszczenia na prawie 24 tys. zł

Mężczyzna przeszedł po zaparkowanej Toyocie. Zniszczenia na prawie 24 tys. zł

Policjanci z Jeleniej Góry zatrzymali 40-letniego mężczyznę, który uszkodził stojącą przy ulicy Toyotę Corollę. Zrobił to w wymyślny sposób, bo bez żadnego powodu potraktował ją jak deptak – wszedł na maskę i przeszedł po samochodzie aż do końca dachu. Teraz odpowie za swój nieszablonowy spacer przed sądem.

Top 10 - szukamy taniego auta dla młodego kierowcy

Top 10 - szukamy taniego auta dla młodego kierowcy

Czy skromny budżet, w wysokości 3-5 tys. zł, jest wystarczający, żeby kupić pierwszy pojazd? Sprawdzamy dla was jedne z najtańszych propozycji rynkowych, czyli auta w cenie... roweru.

Rejestracje nowych aut w Polsce – wyniki pierwszego półrocza 2022 r.

Rejestracje nowych aut w Polsce – wyniki pierwszego półrocza 2022 r.

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) przedstawił rejestracje aut osobowych w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku. W tym okresie do ewidencji trafiło 212 405 pojazdów, podczas gdy w analogicznym czasie zeszłego roku były to 242 123 sztuki. To oznacza spadek o 12,3 proc. Także w samym czerwcu 2022 r. do klientów trafiło mniej osobowych pojazdów – 39 585 szt. wobec 43 249 egzemplarzy w czerwcu 2021 r. (spadek o 8,5 proc.).

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej kultowej Toyocie AE86. Światowa moda na ten model dotarła także do Polski, warto więc wiedzieć, na co zwrócić uwagę i co jest kosztowne. Trzeba się przygotować na spore wydatki. Z około 50 tys. powstałych egzemplarzy relatywnie mało przetrwało, co sprawia, że ceny dodatkowo rosną.

Protoplasta Audi A4 był ćwierć metra węższy, pierwsza Skoda Octavia miała tylko dwoje drzwi. Zdziwisz się jak wyglądali przodkowie obecnych hitów

Protoplasta Audi A4 był ćwierć metra węższy, pierwsza Skoda Octavia miała tylko dwoje drzwi. Zdziwisz się jak wyglądali przodkowie obecnych hitów

Pierwszego Volkswagena Passata sprzedawano w USA jako Audi, Toyota Corolla I miała 12-calowe koła, a pierwsza Honda Civic była o przeszło metr krótsza niż dziś. Najwcześniejsze generacje doskonale znanych modeli wywołują dziś sensacje.

Toyota GR Corolla w nowej wersji. Stworzono ją we współpracy z samym prezesem

Toyota GR Corolla w nowej wersji. Stworzono ją we współpracy z samym prezesem

Toyota GR Corolla, czyli specjalna, sportowa wersja Corolli została zaprezentowana w jeszcze bardziej specjalnym wydaniu. Morizo Edition przygotowano pod kierunkiem Akio Toyody, który jest nie tylko prezydentem firmy, lecz także wielkim entuzjastą motorsportu i zawodnikiem. W rajdach i wyścigach startuje pod pseudonimem "Morizo", od którego wzięła nazwę nowa wersja Corolli.

Toyota Corolla IX (2001-07) – Kusi stabilnie pracującą elektroniką i trwałym zawieszeniem

Toyota Corolla IX (2001-07) – Kusi stabilnie pracującą elektroniką i trwałym zawieszeniem

To jedna z ciekawszych propozycji wśród aut kompaktowych za 8-10 tys. zł! Toyota Corolla IX nie psuje się nadmiernie, ma trwałą mechanikę i elektrykę. Kto ją kupi, może liczyć na łatwą odsprzedaż, rozsądne koszty eksploatacji, dobry komfort jazdy. Auto wciąż dobrze trzyma cenę. I tylko ta korozja...

Toyota Prius - kiedyś najpopularniejsza hybryda, dziś prawie się nie sprzedaje. Ale za rok wszystko się może zmienić!

Toyota Prius - kiedyś najpopularniejsza hybryda, dziś prawie się nie sprzedaje. Ale za rok wszystko się może zmienić!

Toyota Prius, symbol napędu hybrydowego, jest w najgorszej sytuacji od lat. Od 2010 r. jej sprzedaż w Europie zmniejszyła się ponad piętnastokrotnie i w 2021 r. była prawie sześć razy mniejsza od Porsche 911. W USA też jest coraz słabiej. Czy to koniec legendy? W tej formie tak, bo Toyota szykuje dużą zmianę…

Toyota Corolla po liftingu. Zmian jest więcej niż można się spodziewać

Toyota Corolla po liftingu. Zmian jest więcej niż można się spodziewać

To już tradycja, że liftingi Toyoty to coś więcej niż tylko nowa stylizacja. Odnowiona Corolla zyskała sporo zmian pod maską. Nie zabrakło technicznych nowości, by poprawić charakterystykę napędu hybrydowego. Zmiany objęły obie wersje silnikowe 1,8 l i 2,0 l. Można liczyć na więcej mocy i mniej "wycia".

Toyota Corolla Cross z polskim cennikiem. Auto można już zamawiać

Toyota Corolla Cross z polskim cennikiem. Auto można już zamawiać

Toyota rozpoczęła sprzedaż nowego modelu Corolla Cross w bogatej wersji Premiere Edition. Tę wersję można już zamawiać online. Samochody będą trafiać do klientów jesienią.

Te SUV-y i crossovery mogą stać się rynkowymi hitami. Najciekawsze modele na ten rok

Te SUV-y i crossovery mogą stać się rynkowymi hitami. Najciekawsze modele na ten rok

Toyota Corolla to jedna z 10 najciekawszych tegorocznych nowości wśród SUV-ów. Corolla? Wśród SUV-ów? Tak, bo ten japoński model będzie dostępny także w takiej wersji. Poza tym na rynek właśnie trafił świetnie wyposażony 4,4-metrowy SUV za niecałe 85 tys. zł i 7-osobowy crossover za ok. 74 tys. zł.

Toyota pokazała nowy hit. Światowa premiera rasowego GTI przed nowym sezonem driftu

Toyota pokazała nowy hit. Światowa premiera rasowego GTI przed nowym sezonem driftu

Europa znów musi obejść się ze smakiem. Toyota po latach wraca z Corollą w rasowej odmianie GR, która nie jest tylko stylistyczną fantazją a prawdziwym rasowym sportowcem z napędem przejętym wprost z GR Yaris i technologią znaną z Lexusa LFA. 304 KM i napęd na cztery koła? Kierowców czeka mnóstwo zabawy.

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Jakie zużycie paliwa mają klasyczne samochody? Czy jest to znacząco więcej w porównaniu z nowoczesnymi modelami, a może wręcz przeciwnie – zadowalają się mniejszą ilością paliwa niż dzisiejsze cięższe i naszpikowane elektroniką pojazdy. Test zabytkowych modeli pokazuje, jakie jest ich rzeczywiste zapotrzebowanie na paliwo.
Poprzednia Następna

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech