Logo
WiadomościAktualnościCała prawda o nowej Toyocie. Widziałem nie dwie, a trzy marki. Zmiany będą rewolucyjne

Cała prawda o nowej Toyocie. Widziałem nie dwie, a trzy marki. Zmiany będą rewolucyjne

  • Czas na duże podsumowanie najważniejszej japońskiej motoryzacyjnej imprezy, a więc Japan Mobility Show. Edycję 2025 zdecydowanie zdominowała Toyota, która zapowiedziała przyszłość nie dwóch, a trzech marek
  • Jedna jest zupełnie nowa, bo Toyota powołała do życia markę Century i rzuca nią wyzwanie Rolls-Royce'owi
  • Zaprezentowano też aż trzy nowe wcielenia Lexusa LS i żadne nie jest limuzyną
  • No i zobaczyliśmy zupełnie nową Toyotę Corollę, a więc najpopularniejszy samochód nie tylko w Polsce, ale na całym świecie
  • Wyjazd na prezentację był w pełni opłacony przez producenta, ale nie miał on wglądu w publikowany materiał
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Dokąd zmierza Toyota? Widziałem z bliska

Salon Samochodowy w Tokio, Japan Mobility Show 2025, to było dla Toyoty niezwykle ważne wydarzenie. Toyota była zdecydowanie największą gwiazdą całej imprezy. Kiedy pozostałe marki tłoczyły się w dwóch halach, to największy motoryzacyjny koncern świata miał dla siebie trzecią. Wielką i zarezerwowaną tylko dla siebie. I działo się wiele, bo...

Jakie premiery szykuje Toyota? Opowiem wam o nowej Corolli, Lexusie LS i Century. Zobacz wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jakie nowe marki wprowadza Toyota?
Co nowego prezentuje Lexus?
Jakie silniki benzynowe rozwija Toyota?
Czy nowa Corolla będzie miała hybrydowy napęd?

Czego ze strony Toyoty zabrakło na Japan Mobility Show 2025? O nowych silnikach spalinowych dowiedziałem się dzień później

Danych technicznych. Toyota nie ujawniła jeszcze żadnych szczegółów. Skupiła się na wizji przyszłości, a nie konkretach. Zaproszono nas jednak dzień później prezentację, która z pewnością ucieszy polskich kierowców. Toyota pracuje nad dwoma silnikami benzynowymi. race są już na ukończeniu, a my na prezentacji mogliśmy zobaczyć prototypowe motory.

W przypadku nowej Corolli znacznie ważniejszy jest zupełnie nowy silnik benzynowy o pojemności 1.5 l. To właśnie on ma być sercem hybrydowych napędów Toyoty, klasycznych i z wtyczką. Co ciekawe, zdecydowano się na czterocylindrowy silnik. Poza pojemnością i liczbą cylindrów nie podano jeszcze żadnych szczegółów. Wiemy tylko, że 1.5 jest projektowany z myślą o układach hybrydowych, których moc może sięgnąć nawet 400 KM.

Nowy spalinowy silnik 1.5 R4 Toyoty
Nowy spalinowy silnik 1.5 R4 ToyotyŻródło: Auto Świat / Filip Trusz

Drugim jest turbodoładowany motor 2.0 R4. On ma pracować na pokładzie sportowych modeli Toyoty. Możliwe, że trafi pod maskę nowej GR Corolli, ale z naszego punktu widzenia to i tak ciekawostka. Trwają też testy, jak nowa dwulitrówka sprawdzi się w hybrydzie (np. jako zastępstwo 2.5 Hybrid w RAV4), ale to na razie faza testowa i nikt nie chciał tu niczego zapowiadać, traktujmy to jako ciekawostkę.

Nowy spalinowy silnik 2.0 R4 Toyoty
Nowy spalinowy silnik 2.0 R4 ToyotyFilip Trusz / Auto Świat
Udostępnij:
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium