- Na polskie drogi wyjechało już 400 061 samochodów Toyoty z napędem hybrydowym
- Najchętniej wybieranymi modelami w Polsce są Corolla, Toyota C-HR i RAV4
- 93 proc. Toyot sprzedanych w Polsce w 2025 r. to hybrydy
Pierwszy model hybrydowy Toyoty — Prius — zadebiutował w 2004 r., rozpoczynając nową erę w ofercie marki. Obecnie firma proponuje osiem różnych modeli hybrydowych, obejmujących zarówno miejskie auta, jak i rodzinne SUV-y oraz limuzyny.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo- Przeczytaj także: 5 marek samochodów, które z łatwością przekraczają 500 tys. km. Mechanicy ufają im bezgranicznie
W 2025 r. Toyota zanotowała rekordowy udział hybryd w swojej sprzedaży w Polsce — aż 93 proc. wszystkich nowych samochodów tej marki wyposażonych jest w ten rodzaj napędu. Łącznie, od premiery Priusa do początku września bieżącego r., polscy klienci kupili już 400 tys. 61 hybrydowych Toyot.
Toyota Corolla liderem sprzedaży hybryd w Polsce
Największą popularnością wśród hybryd Toyoty cieszy się model Corolla. Od 2019 r. sprzedano w Polsce 110 tys. 396 egzemplarzy tego samochodu z napędem hybrydowym, z czego tylko w pierwszych ośmiu miesiącach bieżącego r. przybyło 13 tys. 861 sztuk. Corolla dostępna jest w trzech wersjach nadwozia — Sedan, Hatchback oraz TS Kombi — i oferuje dwa warianty napędu hybrydowego piątej generacji: 1.8 Hybrid o mocy 140 KM oraz 2.0 Hybrid o mocy 178 KM.
Drugim najchętniej wybieranym modelem hybrydowym Toyoty w Polsce jest crossover C-HR. Od 2016 r. trafił on do 71 tys. 875 klientów. Najnowsza generacja tego auta dostępna jest z trzema rodzajami napędu hybrydowego: klasycznymi 1.8 Hybrid i 2.0 Hybrid oraz hybrydą plug-in o mocy 223 KM. Na trzecim miejscu wśród bestsellerów Toyoty znalazł się SUV RAV4, którego hybrydowe wersje od 2015 r. wybrało już 62 tys. 694 polskich kierowców.
Ponad 50 tys. hybrydowych Yarisów na polskich drogach
Miejski Yaris to czwarty model Toyoty, który przekroczył próg 50 tys. sprzedanych egzemplarzy z napędem hybrydowym w Polsce — dokładnie 50 tys. 26 aut. Elektryfikacja segmentu B rozpoczęła się dla Toyoty 13 lat temu, wraz z premierą trzeciej generacji Yarisa wyposażonego w układ Hybrid Synergy Drive oparty na silniku 1,5 l. Obecnie Yaris oferuje dwa warianty napędu hybrydowego: 1.5 Hybrid o mocy 116 KM oraz 130 KM.
Te same jednostki napędowe dostępne są w modelu Yaris Cross, który od 2021 r. zdominował segment B-SUV. Na polskich drogach pojawiło się już 43 tys. 489 egzemplarzy tego modelu.
Toyota Camry przekracza próg 20 tys. hybryd
Wraz z końcem sierpnia 2025 r. Toyota Camry osiągnęła kolejny ważny wynik — sprzedano ponad 20 tys. egzemplarzy tej limuzyny z napędem hybrydowym. Od powrotu Camry na polski rynek w 2019 r. klienci kupili już 20 tys. 147 hybrydowych wersji tego modelu. W najnowszej odsłonie Camry dostępna jest wyłącznie z hybrydą piątej generacji o mocy 230 KM.
Toyota uważa technologię hybrydową za klucz do sukcesu
Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Central Europe, podkreśla, że:
- "27 lat pracy nad technologią hybrydową doprowadziło do dominacji tego napędu w ofercie Toyoty i pełnej akceptacji użytkowników, a powszechne korzystanie z hybryd przez taksówkarzy i przewoźników potwierdzają użytkowe zalety tej technologii. Niezawodność, bardzo niskie zużycie paliwa w mieście i utrzymywanie ceny przez samochody używane przyczyniły się do masowej sprzedaży hybryd Toyoty. Dziś piąta generacja to jeszcze większa wydajność i bezawaryjność".
Toyota kontynuuje elektryfikację swojej gamy modelowej, czym odpowiada na zainteresowanie klientów swoją technologią hybrydową. W Polsce coraz więcej kierowców decyduje się na auta z tym napędem, doceniając ich oszczędność, niezawodność oraz szeroką ofertę dostępnych modeli, o czym najlepiej świadczą wyniki sprzedaży hybryd w Polsce.