Wiadomości Aktualności Toyota sprzedała w Polsce ponad 400 tys. hybryd. Wśród nich króluje Corolla

Toyota sprzedała w Polsce ponad 400 tys. hybryd. Wśród nich króluje Corolla

Opracowanie: 
  • Paweł Krzyżanowski

Toyota osiągnęła kolejny "kamień milowy" na polskim rynku motoryzacyjnym. Do końca sierpnia liczba samochodów z napędem hybrydowym tej marki, które wyjechały na polskie drogi, przekroczyła 400 tys. W 2025 r. aż 93 proc. nowych Toyot sprzedanych w Polsce to auta hybrydowe, a najchętniej wybierane modele to Corolla, C-HR oraz RAV4.

Toyota Intersnack
Toyota
Toyota Intersnack
  • Na polskie drogi wyjechało już 400 061 samochodów Toyoty z napędem hybrydowym
  • Najchętniej wybieranymi modelami w Polsce są Corolla, Toyota C-HR i RAV4
  • 93 proc. Toyot sprzedanych w Polsce w 2025 r. to hybrydy

Pierwszy model hybrydowy Toyoty — Prius — zadebiutował w 2004 r., rozpoczynając nową erę w ofercie marki. Obecnie firma proponuje osiem różnych modeli hybrydowych, obejmujących zarówno miejskie auta, jak i rodzinne SUV-y oraz limuzyny.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W 2025 r. Toyota zanotowała rekordowy udział hybryd w swojej sprzedaży w Polsce — aż 93 proc. wszystkich nowych samochodów tej marki wyposażonych jest w ten rodzaj napędu. Łącznie, od premiery Priusa do początku września bieżącego r., polscy klienci kupili już 400 tys. 61 hybrydowych Toyot.

Toyota Corolla liderem sprzedaży hybryd w Polsce

Największą popularnością wśród hybryd Toyoty cieszy się model Corolla. Od 2019 r. sprzedano w Polsce 110 tys. 396 egzemplarzy tego samochodu z napędem hybrydowym, z czego tylko w pierwszych ośmiu miesiącach bieżącego r. przybyło 13 tys. 861 sztuk. Corolla dostępna jest w trzech wersjach nadwozia — Sedan, Hatchback oraz TS Kombi — i oferuje dwa warianty napędu hybrydowego piątej generacji: 1.8 Hybrid o mocy 140 KM oraz 2.0 Hybrid o mocy 178 KM.

Corolla TS Kombi
Corolla TS KombiToyota

Drugim najchętniej wybieranym modelem hybrydowym Toyoty w Polsce jest crossover C-HR. Od 2016 r. trafił on do 71 tys. 875 klientów. Najnowsza generacja tego auta dostępna jest z trzema rodzajami napędu hybrydowego: klasycznymi 1.8 Hybrid i 2.0 Hybrid oraz hybrydą plug-in o mocy 223 KM. Na trzecim miejscu wśród bestsellerów Toyoty znalazł się SUV RAV4, którego hybrydowe wersje od 2015 r. wybrało już 62 tys. 694 polskich kierowców.

Toyota C-HR
Toyota C-HRToyota

Ponad 50 tys. hybrydowych Yarisów na polskich drogach

Miejski Yaris to czwarty model Toyoty, który przekroczył próg 50 tys. sprzedanych egzemplarzy z napędem hybrydowym w Polsce — dokładnie 50 tys. 26 aut. Elektryfikacja segmentu B rozpoczęła się dla Toyoty 13 lat temu, wraz z premierą trzeciej generacji Yarisa wyposażonego w układ Hybrid Synergy Drive oparty na silniku 1,5 l. Obecnie Yaris oferuje dwa warianty napędu hybrydowego: 1.5 Hybrid o mocy 116 KM oraz 130 KM.

Yaris GR Sport
Yaris GR SportToyota

Te same jednostki napędowe dostępne są w modelu Yaris Cross, który od 2021 r. zdominował segment B-SUV. Na polskich drogach pojawiło się już 43 tys. 489 egzemplarzy tego modelu.

2025 YARIS CROSS GR SPORT
2025 YARIS CROSS GR SPORTToyota

Toyota Camry przekracza próg 20 tys. hybryd

Wraz z końcem sierpnia 2025 r. Toyota Camry osiągnęła kolejny ważny wynik — sprzedano ponad 20 tys. egzemplarzy tej limuzyny z napędem hybrydowym. Od powrotu Camry na polski rynek w 2019 r. klienci kupili już 20 tys. 147 hybrydowych wersji tego modelu. W najnowszej odsłonie Camry dostępna jest wyłącznie z hybrydą piątej generacji o mocy 230 KM.

Toyota Camry
Toyota CamryToyota

Toyota uważa technologię hybrydową za klucz do sukcesu

Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Central Europe, podkreśla, że:

- "27 lat pracy nad technologią hybrydową doprowadziło do dominacji tego napędu w ofercie Toyoty i pełnej akceptacji użytkowników, a powszechne korzystanie z hybryd przez taksówkarzy i przewoźników potwierdzają użytkowe zalety tej technologii. Niezawodność, bardzo niskie zużycie paliwa w mieście i utrzymywanie ceny przez samochody używane przyczyniły się do masowej sprzedaży hybryd Toyoty. Dziś piąta generacja to jeszcze większa wydajność i bezawaryjność".

Toyota kontynuuje elektryfikację swojej gamy modelowej, czym odpowiada na zainteresowanie klientów swoją technologią hybrydową. W Polsce coraz więcej kierowców decyduje się na auta z tym napędem, doceniając ich oszczędność, niezawodność oraz szeroką ofertę dostępnych modeli, o czym najlepiej świadczą wyniki sprzedaży hybryd w Polsce.

Opracowanie: 
  • Paweł Krzyżanowski
Powiązane tematy: