Logo
Monstrualne spadki wartości i mistrzowie trzymania ceny — na których autach traci się najwięcej, a na których najmniej?

Monstrualne spadki wartości i mistrzowie trzymania ceny — na których autach traci się najwięcej, a na których najmniej?

Przeanalizowaliśmy utratę wartości ponad 200 najpopularniejszych modeli w przeszło 20 tys. konfiguracji i sprawdziliśmy, na których autach traci się najmniej pieniędzy, a na których najwięcej. Łącznie: 12 segmentów, 12 nagrodzonych modeli i wyłoniony Mistrz Wartości 2025. Oto szczegółowe wyniki.

Mistrz Wartości 2025
Marcin Matus / Auto Świat
Mistrz Wartości 2025
  • Prezentujemy ponad 200 modeli samochodów w 12 różnych segmentach
  • Ile będzie warte twoje auto po trzech latach i przejechaniu nim 60 tys. km? Jak na tle twojego samochodu wypadają inne, konkurencyjne modele?
  • Spośród wszystkich samochodów najlepiej wartość trzymają SUV-y. Są jednak takie, które na tle swoich rywali wypadają znacznie gorzej

Utrata wartości nowych samochodów to największy koszt ich posiadania — z każdym tygodniem, z każdym przejechanym kilometrem auto traci swoją pierwotną wartość, a wszystko zaczyna się już w chwili wyjazdu z salonu. Trzy pierwsze lata są najgorsze — to wtedy straty są największe. Są jednak modele, które radzą sobie pod tym względem znacznie lepiej niż konkurencja. Różnice potrafią być gigantyczne i to nawet wśród aut z tego samego segmentu i z tym samym typem napędu. To te różnice wpłynęły na miejsce w naszym rankingu. Świadomość utraty wartości poszczególnych modeli to dosłownie cenna wiedza, bo pokazuje wprost, ile za trzy lata będzie warte auto, które chcesz dziś kupić. Zaskoczeń w naszym rankingu jest wiele.