Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60 to kompaktowy SUV produkowany przez szwedzką markę i jeden z najpopularniejszych aut w swojej klasie w Europie. Auto pojawiło się w 2008 roku i powstało na zmodyfikowanej płycie podłogowej EUDC, na której zbudowany został m.in. S80. Mechanicznie z kolei był związany z Land Roverem Freelander.

Auto prezentowało się bardzo atrakcyjnie i nowocześnie. Okrągłe kształty doskonale komponowały się z przetłoczeniami na masce i boku, czyniąc auto dynamiczne, nawet gdy stoi w miejscu. Dopiero w 2013 roku przeprowadzono facelifting, zmieniając nieco pas przedni oraz wzbogacając listę wyposażenia dodatkowego. Oprócz tego zmiany można zaobserwować również we wnętrzu.

Skoro o wnętrzu mowa to jest ono bardzo przestronne, a materiały użyte do jego wykończenia sprawiają bardzo dobre wrażenie. Deska rozdzielcza i panel środkowy został wykonany w typowy dla Volvo sposób – znajdziemy tam m.in. charakterystyczne sterowanie kierunkiem nawiewu, poprzez przyciski ułożone w kształt siedzącej persony. Bagażnik ma pojemność niespełna 500 litrów, ale po złożeniu tylnej kanapy, otrzymujemy dodatkowe 960 litrów.

Początkowo pod maską wśród benzyniaków do wyboru były turbodoładowane jednostki 2.0 (R4) oraz 3.0 (R6) generujące kolejno 203 lub 240 KM oraz 304 KM. Rzadko występujący w Europie, wolnossący silnik 3.2 R6 rozwijał 243 KM. Wśród turbodiesli na początku dostępne były silniki 5-cylindrowe o pojemności 2 (136 lub 163 KM) lub 2,4 litra (163, 185 lub 215 KM).

Po liftingu zachowały się silniki benzynowe o pojemności 2 litrów generujące 245 lub 306 KM, a 2-litrowe diesle straciły 1 cylinder i generują 150 lub 190 KM. 5-cylindrowy silnik 2.4 dysponuje mocą 220 KM. Moment obrotowy trafia na przednie lub wszystkie koła za pomocą 6- lub 8-stopniowego automatu lub 6-biegowej przekładni manualnej.

Volvo XC60 - generacje

Volvo XC60 (2008&nbsp-&nbsp)

Volvo XC60 (2008 - )

Volvo XC60 - powiązane artykuły

Silniki Volvo - który warto wybrać, szukając używanego auta

Silniki Volvo - który warto wybrać, szukając używanego auta

Volvo potrafi budować nie tylko bezpieczne samochody, lecz także bardzo solidne silniki. W naszym zestawieniu prezentujemy te, które są szczególnie godne polecenia pod względem trwałości i kosztów eksploatacji.

Najlepsze i najgorsze SUV-y w testach na dystansie 100 tys. km. Rozebrane i sprawdzone do "ostatniej śrubki"

Najlepsze i najgorsze SUV-y w testach na dystansie 100 tys. km. Rozebrane i sprawdzone do "ostatniej śrubki"

Klasa SUV/crossover reprezentowana jest już przez liczne modele. Również w naszej bazie testów długodystansowych zebrała się całkiem pokaźna grupa tych aut. Prezentujemy kompletne wyniki oraz – dokładniej – pięć najlepszych i pięć najgorszych aut w zestawieniu.

Silnik Volvo 2.0 VEA. Czy mniej cylindrów to więcej kłopotów?

Silnik Volvo 2.0 VEA. Czy mniej cylindrów to więcej kłopotów?

Silniki R4 to nie jest dla szwedzkiej marki nowość. Nowością jest to, że od pewnego czasu większych motorów w Volvo nie ma. Szkoda tylko, że początkowo trwałość silnika VEA była średnia.

Materiał reklamowy na zlecenie marki Volvo
Volvo XC60 – sprawdź, która wersja pasuje do ciebie najlepiej

Volvo XC60 – sprawdź, która wersja pasuje do ciebie najlepiej

Volvo XC60 drugiej generacji jest z nami już od 2017 r. i okazuje się godnym kontynuatorem sukcesu odniesionego przez model pierwszej generacji. Samochód dostępny jest w czterech wersjach silnikowych oraz z pięcioma specyfikacjami wyposażeniowymi do wyboru. Szczegółowe zapoznanie się z ofertą szwedzkiego SUV-a pomoże w wyborze odmiany adekwatnej do indywidualnych upodobań oraz potrzeb.

Ten tajemniczy kształt to największa sensacja Volvo.  Znamy wiele sekretów tej firmy

Ten tajemniczy kształt to największa sensacja Volvo. Znamy wiele sekretów tej firmy

Ta zagadkowa ciemna sylwetka mignęła przez kilka sekund w samym finale światowej premiery Volvo EX90 w Sztokholmie. Co takiego tajemniczego szykuje Volvo na 2023 r.? O tej nowości wiemy już bardzo dużo – podobnie jak o innych sekretnych planach Szwedów.

Ten samochód jest jak szwedzka twierdza

Ten samochód jest jak szwedzka twierdza

Auta marki Volvo znane są jako połykacze kilometrów. Czas na test długodystansowy Volvo XC60 – dzikie zwierzęta za nim przepadały, a my?

Raport z testów 7 samochodów na dystansie 100 tys. km. Co słychać u naszych maratończyków?

Raport z testów 7 samochodów na dystansie 100 tys. km. Co słychać u naszych maratończyków?

Końcowy demontaż to nie wszystko – sprawdzamy, jak spisują się nasze auta długodystansowe, zanim dojadą do granicy 100 tys. km i zostaną rozebrane na części pierwsze.

Volvo XC60 T6 Recharge – szybszy niż myślisz, oszczędniejszy niż się spodziewasz

Volvo XC60 T6 Recharge – szybszy niż myślisz, oszczędniejszy niż się spodziewasz

Volvo XC60 to jeden z popularniejszych modeli szwedzkiej marki należącej do chińskiego koncernu Geely. Samochód dostępny jest jako benzynowa lub wysokoprężna miękka hybryda bądź jako hybryda typu plug-in. W naszym teście sprawdziliśmy dokładnie, ile ta ostatnia wersja z napędem na wszystkie koła zużywa paliwa i jaki ma rzeczywisty zasięg podczas jazdy w trybie czysto elektrycznym.

Hybrydy plug-in z największym zasięgiem na prądzie – ranking. Co ładuje się zbyt wolno, co ma osiągi lepsze niż w papierach?

Hybrydy plug-in z największym zasięgiem na prądzie – ranking. Co ładuje się zbyt wolno, co ma osiągi lepsze niż w papierach?

Która hybryda plug-in potrafi realnie przejechać najdalej na jednym ładowaniu akumulatora? Na podstawie własnych pomiarów na tej samej trasie przygotowaliśmy zestawienie 10 najlepszych PHEV-ów. Prezentujemy modele, które w naszych testach wykazały się największym zasięgiem w trybie elektrycznym.

Top 5 – którego prestiżowego SUV-a warto kupić?

Top 5 – którego prestiżowego SUV-a warto kupić?

Kompaktowe SUV-y premium cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Znakomita większość z nich ma diesla pod maską. Czy to dobre połączenie? Na celownik bierzemy kilkuletnie egzemplarze.

10 najlepszych aut w testach na dystansie 100 tys. km!

10 najlepszych aut w testach na dystansie 100 tys. km!

Oto najlepsi z najlepszych, czyli czołowa dziesiątka samochodów, które uczestniczyły w naszym wymagającym sprawdzianie trwałości na dystansie 100 tys. km (niekiedy nawet większym) i zaliczyły go brawurowo!

Zaskakujące pary. Uwierzysz, że te samochody mają tę samą platformę?

Zaskakujące pary. Uwierzysz, że te samochody mają tę samą platformę?

Kiedyś na tej samej płycie podłogowej można było co najwyżej zbudować wersje sedan i kombi. Dziś jedną architekturę mogą dzielić tak różne modele, jak… no właśnie, proszę zobaczyć.

Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Niemiecki automobilklub ADAC znów ostrzega, by nie polegać wyłącznie na danych udostępnianych przez producentów samochodów. W wielkim teście pojemności bagażników aut okazało się, że deklarowane wartości mają się nijak do tego, co podczas pomiarów uzyskali eksperci.

Sprawdziliśmy ponad 100 modeli w 11 klasach. Które samochody najmniej tracą na wartości? Jedyny taki ranking!

Sprawdziliśmy ponad 100 modeli w 11 klasach. Które samochody najmniej tracą na wartości? Jedyny taki ranking!

Dobrze kupić i jeszcze lepiej sprzedać to marzenie każdego użytkownika samochodu. Podpowiadamy jak je zrealizować. Przeanalizowaliśmy wartość ponad 100 modeli w przeszło 22 tys. konfiguracji. Oto wyniki rankingu Mistrz Wartości 2022!

Sieci rybackie, butelki PET i grzybnia. Teraz z tego robi się auta

Sieci rybackie, butelki PET i grzybnia. Teraz z tego robi się auta

Stal, plastik, guma i szkło – z tego głównie robi się samochody. Ale na planecie kurczących się zasobów trzeba sięgać po nowe materiały – odzyskane, a nie pozyskane. Stąd tapicerki z butelek PET, sieci rybackich i grzybni oraz elementy deski rozdzielczej z pulpy buraków cukrowych.

Sprawdziliśmy Volvo XC60 na dystansie 100 tys. km. Czy warto je kupić?

Sprawdziliśmy Volvo XC60 na dystansie 100 tys. km. Czy warto je kupić?

Volvo XC60 T8 to 392-konna hybryda typu plug-in. Czy szwedzka technika jest równie trwała, jak zaawansowana? Oto nasze sprawozdanie z testu Volvo XC60 na dystansie 100 tys. km. Czy hybryda plug-in okazała się bezawaryjna, czy faktycznie zużywa tak mało paliwa, jak obiecuje producent? O tym wszystkim dowiecie się z naszego testu Volvo XC60 na dystansie 100 tys. km.

Volvo w chińskich rękach. Czy przejęcie przyniosło sukces czy porażkę?

Volvo w chińskich rękach. Czy przejęcie przyniosło sukces czy porażkę?

W 2010 r. Volvo zostało pierwszym dużym europejskim producentem samochodów przejętym przez chiński koncern. Wówczas analitycy łamali sobie głowy, jak to się skończy. Rozkwitem szwedzkiej firmy po słabej pierwszej dekadzie XXI w.? A może upadkiem? Dziś znamy odpowiedź.

Rynkowe porażki. Tym autom nie poszło w 2021 r., jest kilka legend

Rynkowe porażki. Tym autom nie poszło w 2021 r., jest kilka legend

Oto 11 wielkich przegranych europejskiego rynku nowych samochodów w 2021 r. Toyota Prius sprzedawała się aż 51 razy gorzej od Corolli, Renault Espace ponad pięć razy słabiej niż Porsche Cayenne, a pewne rodzinne BMW kupowano rzadziej od Ferrari F8 Tributo.

SUV czy terenówka? 15 modeli wartych polecenia

SUV czy terenówka? 15 modeli wartych polecenia

SUV-y (i pokrewne crossovery) różnią się od terenówek elementami technicznymi. Które samochody warto kupić? To zależy wyłącznie od potrzeb użytkownika.

Volvo XC60 i XC90 - kolejny raz objęte akcją serwisową

Volvo XC60 i XC90 - kolejny raz objęte akcją serwisową

Volvo powiadomiło UOKiK, że w SUV-ach XC60 i XC90 z roku modelowego 2020 wyposażonych w silnik Diesla istnieje ryzyko awarii turbosprężarki. To już kolejna w tym roku akcja przywoławcza Volvo XC60 i XC90.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test