Volvo XC60 to kompaktowy SUV produkowany przez szwedzką markę i jeden z najpopularniejszych aut w swojej klasie w Europie. Auto pojawiło się w 2008 roku i powstało na zmodyfikowanej płycie podłogowej EUDC, na której zbudowany został m.in. S80. Mechanicznie z kolei był związany z Land Roverem Freelander.
Auto prezentowało się bardzo atrakcyjnie i nowocześnie. Okrągłe kształty doskonale komponowały się z przetłoczeniami na masce i boku, czyniąc auto dynamiczne, nawet gdy stoi w miejscu. Dopiero w 2013 roku przeprowadzono facelifting, zmieniając nieco pas przedni oraz wzbogacając listę wyposażenia dodatkowego. Oprócz tego zmiany można zaobserwować również we wnętrzu.
Skoro o wnętrzu mowa to jest ono bardzo przestronne, a materiały użyte do jego wykończenia sprawiają bardzo dobre wrażenie. Deska rozdzielcza i panel środkowy został wykonany w typowy dla Volvo sposób – znajdziemy tam m.in. charakterystyczne sterowanie kierunkiem nawiewu, poprzez przyciski ułożone w kształt siedzącej persony. Bagażnik ma pojemność niespełna 500 litrów, ale po złożeniu tylnej kanapy, otrzymujemy dodatkowe 960 litrów.
Początkowo pod maską wśród benzyniaków do wyboru były turbodoładowane jednostki 2.0 (R4) oraz 3.0 (R6) generujące kolejno 203 lub 240 KM oraz 304 KM. Rzadko występujący w Europie, wolnossący silnik 3.2 R6 rozwijał 243 KM. Wśród turbodiesli na początku dostępne były silniki 5-cylindrowe o pojemności 2 (136 lub 163 KM) lub 2,4 litra (163, 185 lub 215 KM).
Po liftingu zachowały się silniki benzynowe o pojemności 2 litrów generujące 245 lub 306 KM, a 2-litrowe diesle straciły 1 cylinder i generują 150 lub 190 KM. 5-cylindrowy silnik 2.4 dysponuje mocą 220 KM. Moment obrotowy trafia na przednie lub wszystkie koła za pomocą 6- lub 8-stopniowego automatu lub 6-biegowej przekładni manualnej.