Auto Świat Testy Testy nowych samochodów 5 wszechstronnych diesli: Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60

5 wszechstronnych diesli: Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski

Oto samochody, które sprawdzają się (prawie) wszędzie: na co dzień, na wakacjach, w podróżach służbowych, na zakupach, w mieście, na autostradzie... BMW bardzo chce być z przodu tej grupy, ale nie jest osamotnione. Czas na test!

Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - 5 wszechstronnych diesli
Zobacz galerię (36)
Auto Bild
Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - 5 wszechstronnych diesli
  • Alfa Romeo Stelvio jest równie przestronna jak najlepsi klasowi rywale
  • Mercedes ma gigantyczny moment obrotowy i świetne przyspieszenie
  • Volvo nie zamierza już inwestować w dalszy rozwój silników Diesla

Szukacie partnera na życie? Takiego, na którym będzie można polegać w każdej sytuacji? Zapomnijcie o serwisach randkowych. Idealnego partnera znajdziecie z „Auto Światem”. Przynajmniej jeśli mowa o samochodzie.

Wasz ideał powinien być mocny, niezawodny i hojny, a jednocześnie przystępny i oszczędny. Jasne. Proszę bardzo, oto nasze propozycje. Najświeższe w tym gronie BMW X3 xDrive 20d wyzywa do rywalizacji o wasze względy nie tylko niemiecką, lecz także europejską konkurencję. Mamy tu zatem starego mistrza Mercedesa GLC, który jest na rynku od września 2015 r., oraz nowości 2017 r.: Audi Q5, Alfę Romeo Stelvio oraz Volvo XC60.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

(Prawie) wszystkie mają zmysł rodzinny, porządne 2-litrowe silniki, przyczepny napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię biegów. Jedynie Volvo, mimo ogromnych starań, udało nam się sprowadzić do testu z manualną skrzynią biegów.

Zanim zajmiemy się wnikliwym prześwietleniem kompetencji tych pięciu niebanalnych samochodów, zwrócimy waszą uwagę na to, jak podobne wzorce musieli przyjąć ich konstruktorzy. Popatrzcie na wymiary nadwozi. Alfa Romeo ma 4687 mm długości, Audi 4663 mm, BMW 4708 mm, Mercedes 4656 mm, Volvo 4688 mm...

Najdłuższe i najkrótsze auto w porównaniu dzieli zaledwie pięć centymetrów. W przypadku wysokości są to cztery centymetry. Pomiary wnętrz przynoszą podobne wnioski. Czy to oznacza, że to w zasadzie takie same auta?

Nic podobnego! Każdy producent zadbał o indywidualne DNA swojego samochodu. Który okaże się najlepszym partnerem do życia?

Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel - nie musisz być Julią, żeby polubić Romeo...

...jednak może się to okazać pomocne. Stelvio naprawdę stara się podobać szerszej publiczności. Ilość miejsca w kabinie jest na poziomie konkurentów, o ile nie zamówi się dachu panoramicznego. Rozjaśnia on co prawda wnętrze, ale zabiera sporo miejsca nad głową.

Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - 5 wszechstronnych diesli
Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - 5 wszechstronnych diesliAuto Bild

W bagażniku mieści się maksymalnie 1600 litrów, a zatem ukochany lub ukochana mogą zabrać tyle butów, ile w BMW czy Mercedesie, o ile będziecie podróżowali we dwoje, bo normalnie bagażnik Stelvio ma 525 litrów. Lekko mrukliwy 2,2-litrowy diesel okazuje się ożywiony i najlepiej przyspiesza w zakresie 0-100 km/h. Fajnie, przejedźmy się więc kawałek. Szybko zaczyna nas denerwować bardzo sztywne zestrojenie zawieszenia, wprowadzające nerwowość w jazdę.

Tu precyzja prowadzenia nie wynika z finezji, lecz z twardości resorowania. Płaskie i krótkie fotele też trudno pokochać, tak samo, jak bardzo bezpośredni, ale zbyt lekko pracujący układ kierowniczy czy słabą widoczność dookoła auta. Ogromne łopatki ręcznej zmiany biegów wyglądają rasowo i są świetnie wykonane, ale kierowcom z mniejszymi palcami mogą wadzić przy włączaniu kierunkowskazów. Tego nikt nie potrzebuje – nawet Julia.

Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel - plusy: przestronność kabiny i pojemność bagażnika na klasowym poziomie, żywiołowy silnik, pewne prowadzenie.

Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel - minusy: twarde resorowanie, słaba widoczność dookoła, najsłabsze hamulce, niezbyt wygodne przednie fotele.

Mercedes GLC 250d 4matic - perfekcja albo nic?

Nie tym razem: GLC nie jest perfekcjonistą, ale to bardzo dobre auto. Staruszek w tym gronie (debiut w 2015 r.) przekonuje ogólnym wyważeniem cech. Na fotelach można się odprężyć, delikatnie kołysząca (ale nie chwiejąca) amortyzacja też pozwala poczuć się dobrze.

Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - 5 wszechstronnych diesli
Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - 5 wszechstronnych diesliAuto Bild

Zawieszenie pneumatyczne od strony komfortu jest klasą samą w sobie i specjalnością marki ze Stuttgartu od lat. Silnik nieco warczy, jednak solidnie napędza auto. Spodziewaliście się 500 Nm z czterech cylindrów? Albo tego, że GLC podczas sprintu zostawi w tyle BMW (minimalnie lepsza jest tylko Alfa), a w próbie elastyczności „objedzie” wszystkich konkurentów z porównania?

Ten Mercedes to prawdziwa niespodzianka, nie ma nic z „dziadkowozu”. Po prostu spełnia swoje zadanie i nie denerwuje. Ale da się jeszcze lepiej. Pokładowe multimedia niemal od zawsze były w Mercedesie dosyć zawiłe, teraz się to poprawiło, ale grafika nawigacji dosyć skromnie wygląda na tle konkurentów. Ponarzekać można na cenę – zarówno wyjściowa, jak i uzyskana po wyrównaniu poziomu wyposażenia czynią GLC najdroższym samochodem w stawce. Ale podobno klienci tej marki o tym nie dyskutują.

Mercedes GLC 250d 4matic - plusy: zawieszenie i układ kierowniczy są przyjemnie wyważone, dobra przestronność, zaskakująco mocny silnik.

Mercedes GLC 250d 4matic - minusy: drobne braki pod względem asystentów i multimediów, silnik brzmieniem trochę przypomina taksówkę, wysoka cena.

Audi Q5 2.0 TDI Quattro - „Mr. Perfect” to pseudonim pasujący do Q5

Audi jest przestronne, szlachetnie wykonane i wyjątkowo dobrze chronione przed hałasem z zewnątrz. O tym, że pod maską znajduje się TDI, świadczy bardziej charakterystyka niż hałas czy wibracje – jak na diesla niemal bajecznie cicho pracuje i ma przyjazną dla ucha barwę dźwięku.

Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - 5 wszechstronnych diesli
Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - 5 wszechstronnych diesliAuto Bild

A jednak to za mało, by wygrać ten test, chociaż dystans do lidera jest symboliczny. Ze zdziwieniem doszliśmy podczas testu do wniosku, że momentami odizolowanie kierowcy od świata zewnętrznego jest przesadzone. Na przykład układ kierowniczy w porównaniu z tym w BMW X3 jest mniej komunikatywny i zbyt mocno wspomagany.

To bardzo przydatna i wygodna cecha, kiedy manewruje się autem na parkingu, i Audi od dawna tak programuje wspomaganie, żeby przy małej prędkości było mocniejsze, ale w Q5 trochę z tym przesadzono.

Silnik też jest nieco zbyt łagodny. Za to jakość filtracji niedoskonałości jezdni przez pneumatyczne zawieszenie zasługuje na zdecydowaną pochwałę. Dopiero przy wyższych prędkościach zawieszenie się usztywnia i przekazuje do kabiny więcej wstrząsów. Bardzo udany samochód, przemyślany, znakomicie wykonany, ale tym razem nasza matematyka wybrała inaczej.

Audi Q5 2.0 TDI Quattro - plusy: wysoki komfort amortyzacji, bardzo dobre wyciszenie kabiny, dużo miejsca na wygodnych przednich fotelach.

Audi Q5 2.0 TDI Quattro - minusy: zbyt lekko pracujący układ kierowniczy, silnikowi brakuje temperamentu w górnym zakresie obrotów.

Volvo XC60 D4 AWD - Volvo ogłosiło, że na dłuższą metę zamierza pożegnać się z dieslem...

...a tymczasem my lubimy D4 w XC60. Ta jednostka ma zaawansowany układ oczyszczania spalin z katalizatorem SCR, dzięki czemu spełnia najostrzejszą obecnie normę emisji Euro 6d Temp – jako jedyna w tej grupie jest tak czysta!

Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - 5 wszechstronnych diesli
Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - 5 wszechstronnych diesliAuto Bild

Dwulitrowe biturbo ma raczej spokojny charakter, średnio lubi wysokie obroty i w sprincie zostaje w tyle za kolegami, ale to na pewno nie jest zły silnik, który powinien pójść już na emeryturę. Zawieszenie i układ kierowniczy też okazują się zmiękczone. Podobnie jak w przypadku silnika, XC60 ustępuje rywalom precyzją prowadzenia, ale jest stabilnym i przyjemnym w jeździe samochodem.

Na asfalcie komfort amortyzacji będzie przyjemny, ale na zaniedbanych odcinkach szwedzki SUV zaczynie się kołysać. Także układ kierowniczy mówi nam: hej, nie jestem typem sportowca! W porządku, kto wybiera Volvo, ten chce jeździć raczej spokojnie.

O wiele trudniej wybaczyć obsługę urządzeń pokładowych skupioną na ekranie dotykowym. XC60 jest jedynym kandydatem w tym gronie z dotykowym ekranem. Jego obsługa podczas jazdy mocno odciąga uwagę od prowadzenia, natomiast auto jako całość jest przekonujące i ma dobrą cenę.

Volvo XC60 D4 AWD - plusy: rozsądna ilość miejsca, jako jedyny spełnia normę emisji spalin Euro 6d Temp, najlepszy układ hamulcowy.

Volvo XC60 D4 AWD - minusy: fotele niewystarczająco duże, silnik nieco wstrzemięźliwy, obsługa odwraca uwagę od prowadzenia.

BMW X3 xDrive20d - X3 pozwala fanom BMW odetchnąć z ulgą

Ten szlachetnie wykonany wóz ma wiele praktycznych talentów, ale też dynamiczną żyłkę. Mały, dwulitrowy diesel o oznaczeniu „20d” i mocy 190 KM zaspokaja co prawda raczej podstawowy głód wedle standardów marki znanej z bardzo szybkich samochodów, ale na tle rywali radzi sobie dobrze.

Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - 5 wszechstronnych diesli
Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - 5 wszechstronnych diesliAuto Bild

W naszej próbie przyspieszeniowej „bawarczyk” zrobił dobre wrażenie. Precyzyjny układ kierowniczy pozwala dokładnie cyrklować 1,9-tonowym SUV-em po zakrętach. Wiecie, że Alfa jest aż o 91 kg lżejsza? Sprężyste zawieszenie i przyczepny napęd 4x4 nie pozwalają BMW na uślizgi. Fenomenalny ośmiostopniowy „automat” zawsze znajduje perfekcyjnie pasujące przełożenie.

To wielka frajda – nawet jeśli nierówne asfalty dość mocno odczuwa się w kabinie. Tyle że taki SUV klasy średniej musi oferować jeszcze więcej. I oferuje – np. przestrzeń w kabinie. Swoich pasażerów bawarski SUV rozpieszcza perfekcyjnie pasującymi fotelami. Kierowca też szybko przekonuje się do genialnego systemu obsługi multimediów, który z wiekiem uczy się prostoty.

Wysocy kierowcy będą jednak mieli powody do narzekań: przednie fotele lekko uciskają między łopatkami, a tylna klapa otwiera się tylko na wysokość 1,84 m. Takie rzeczy powinny być dopracowane, to nie jest tani samochód.

BMW X3 xDrive20d - plusy: zwinne prowadzenie, znakomicie skrojone fotele, precyzyjny układ kierowniczy, znakomita skrzynia automatyczna.

BMW X3 xDrive20d - minusy: Sztywne sprężyny nie amortyzują w pełni mocnych uderzeń, tylna klapa otwiera się zbyt nisko.

Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - wyniki pomiarów drogowych (oceniane):

BMWvolvoaudiMercedesalfa romeo 
Przyspieszenie 0-50 km/h2,6 s3,0 s2,8 s2,6 s2,3 s
Przyspieszenie 0-100 km/h8,3 s8,9 s8,6 s7,8 s7,7 s
Przyspieszenie 0-130 km/h14,8 s15,0 s14,9 s13,1 s13,4 s
Czas rozpędzania 60-100 km/h4,9 s5,0 s5,0 s4,4 s4,6 s
Czas rozpędzania 80-120 km/h6,8 s6,4 s6,7 s5,8 s6,1 s
Masa rzeczywista/ładowność1897/523 kg1855/565 kg1952/488 kg1954/546 kg1806/524 kg
Rozdział masy (przód/tył)51/49 proc.56/44 proc.53/47 proc.55/45 proc.52/48 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo)12,0/11,9 m11,7/11,7 m11,9/11,9 m11,6/11,8 m12,3/12,4 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne)37,2 m35,8 m37,3 m37,1 m37,9 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące)35,8 m34,6 m35,0 m36,5 m36,5 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h55 dB (A)56 dB (A)55 dB (A)55 dB (A)59 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h63 dB (A)65 dB (A)62 dB (A)63 dB (A)64 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h68 dB (A)69 dB (A)66 dB (A)68 dB (A)70 dB (A)
Spalanie testowe7,5 l/100 km7,1 l/100 km7,4 l/100 km7,6 l/100 km7,2 l/100 km
Zasięg800 km840 km940 km860 km880 km

Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - zmierzone wymiary kabin (oceniane):

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

BMW X3Volvo XC60Audi Q5Mercedes GLC SUVAlfa Romeo Stelvio
Miejsce na nogi z przodu maks.(mm)11351140114511701150
Szerokość wnętrza z przodu(mm)15351540154015101540
Wysokość wnętrza  z przodu maks.(mm)10301020105010501040
Zakres regulacji fotela(mm)220240235215220
Indeks miejsca na nogi z tyłu*(mm)750755725745745
Szerokość wnętrza z tyłu(mm)14851505152014901515
Wysokość nad głową z tyłu(mm)980990980985960
Wysokość siedziska z tyłu(mm)350385360380365

*miejsce na nogi z tyłu to odległość od oparcia przedniego fotela do oparcia tylnej kanapy, mierzona po odsunięciu przedniego fotela o metr od pedału hamulca. Odpowiada to ustawieniu dla kierowcy o przeciętnym wzroście

Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - dane katalogowe (nieoceniane oprócz pojemności bagażników):

X3XC60Q5GLCStelvio
Silnik: typ/cylindry/zaworydiesel, turbo/R4/16diesel, turbo/R4/16diesel, turbo/R4/16diesel, turbo/R4/16diesel, turbo/R4/16
Ustawienie silnikawzdłużnie z przodupoprzecznie z przoduwzdłużnie z przoduwzdłużnie z przoduwzdłużnie z przodu
Zasilanie/napęd rozrząducommon rail/łańcuchcommon rail/pasekcommon rail/pasekcommon rail/łańcuchcommon rail/pasek
Pojemność skokowa (cm3)19951969196821432143
Moc maksymalna (KM/obr./min)190/4000190/4250190/3800204/3800180/3750
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min)400/1750400/1750400/1750500/1600450/1750
Prędkość maksymalna (km/h)213205218222210
Skrzynia biegówautomatyczna, 8-biegowamanualna, 6-biegowaaut. 7-biegowa (dwusprzęgłowa)automatyczna, 9-biegowaautomatyczna, 8-biegowa
Napęd4x44x44x44x44x4
Hamulce (przód/tył)tw/twtw/ttw/ttw/ttw/t
Pojemność bagażnika (l)550-1600505-1432550-1550550-1600525-1600
Pojemność zbiornika paliwa (l)6060706664
Marka i model opon testowanego autaYokohama Advan Sport V105Continental PremiumContactMichelin Latitude Sport 3Michelin Latitude Sport 3Goodyear Eagle F1 Asymm. 3
Rozmiar opon testowanego auta (p | t)245/45 | 275/40 R 20235/55 R 19255/45 R 20235/55 R 19235/55 R 19
Emisja CO2 (g/km)142142136129127
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg)2400/7502400/7502400/7502500/7502300/750

Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - wyposażenie i ceny opcji (oceniane):

X3XC60Q5GLCStelvio
WersjaxDrive20dD4 AWD Momentum2.0 TDI quattro S tronic250 d 4MaticStelvio 2.2 D 16V Q4 Super
Airbagi czołowe/boczne/kurtynowe/kolanowy kierowcyS/S/S/NS/S/S/SS/S/S/NS/S/S/NS/S/S/N
Reflektory halogenowe/ksenonowe/LED/zaawansowane LEDN/N/S/6670 zł (adaptacyjne)N/N/S/2690 zł (aktywne)N/S/5780/10 520 zł (matrycowe)S/N/4883/8186 zł (adaptacyjne)N/S (adaptacyjne)/N/N
Klimatyzacja manualna/automatycznaN/S (1-strefowa; 3-strefowa: 3268 zł)N/S (2-strefowa; 4-strefowa: 2940 zł)N/S (1-strefowa; 3-strefowa: 3330 zł)N/S (2-strefowa)N/S (2-strefowa)
Lusterka boczne podgrzewane/elektrycznie składaneS/2193 zł (pakiet)S/1200 złS/1100 złS/2540 zł (pakiet)S/1600 zł
Lusterko samościemniające/czujnik deszczu2193 zł (pakiet)/S840 zł/SS/S2540 zł (pakiet)/S3500 zł (pakiet)/S
System multimedialny/nawigacjaS/15 235 zł (pakiet)S/5210 złS/12 730 złS/16 654 zł (pakiet)S/13 250 zł (pakiet)
Bluetooth/złącze USB/radio DABS/S/1432 złS/S/1470 złS/S/1630 złS/S/16 654 zł (pakiet)S/S/13 250 zł (pakiet)
Adaptacyjne zawieszenie4432 zł (regulowane amortyzatory)10 130 zł (pneumatyczne)9480 zł (pneumatyczne)10 726 zł (pneumatyczne)3300 zł (regulowane amortyzatory)
Ekran head-up/wirtualne zegary4387/15 235 zł (pakiet, większy ekran)5430/2020 zł4760/2430 zł5589 zł/NN/1000 zł (wyświetlacz między zegarami)
Elektrycznie sterowana klapa bagażnika/kluczyk zbliżeniowyS/2641 zł2270/2690 złS/3820 zł (pakiet)2540/5589 złS/2700 zł
Tempomat/adaptacyjny tempomat/skórzana tapicerkaS/10 296 (pakiet)/9177 złS/7230/7230 złS/8450 (pakiet)/8740 złS/11 856 (pakiet)/27 522 złS/5200/4500 zł
Czujniki parkowania tylne/przednieS/SS/1850 złS/S5815 zł (za obie opcje)S/S
Kamera cofania/system automatycznego parkowania2462 zł (pakiet, za obie opcje)2150/3110 zł2190/5110 zł2258 zł/N3500 zł (pakiet)/N
Podgrzewane fotele przednie/kierownica1656/850 zł1560/1050 zł3820 (pakiet)/1650 zł1835/1468 zł3300 zł za obie opcje
Elektrycznie sterowane fotele przednie z pamięcią ustawień5 372 zł5 930 zł6 000 zł7 342 zł4 400 zł
Syst. unikania kolizji/asystent pasa/monitoring uwagi kierowcy10 296 zł (pakiet, za obie opcje)/SS/S/SS/8450 zł (pakiet)/N11 856 zł (pakiet, za trzy opcje)S/S/N
Czujnik martwego pola/ruchu poprz. przy cof./skaner znaków10 296 zł (pakiet, za obie opcje)/N2570 zł za obie opcje/S3940 zł za obie opcje/1460 zł11 856 (pakiet)/N/11 856 zł (pakiet)3500 zł (pakiet)/N/N
Lakier metalizowany/alufelgi w testowanym aucie4029/9177 zł (20-calowe)3700/3240 zł (19-calowe)4330/11 660 zł (20-calowe)4403/5645 zł (19-calowe)4300/4400 zł (19-calowe)

Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - ceny, gwarancje, przeglądy, utrata wartości (oceniane):

X3XC60Q5GLCStelvio
Cena podstawowa202 300 zł186 600 zł195 000 zł220 300 zł198 700 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 90 tys. km)41,0 proc.41,5 proc.40,5 proc.41,5 proc.43,8 proc.
Gwarancja mechaniczna2 lata2 lata3 lata2 lata2 lata
Gwarancja perforacyjna12 lat12 lat12 lat12 lat8 lat
Przeglądywg wskazań komputera pokładowegoco 30 tys. kmwg wskazań komputera pokładowegoco 25 tys. kmco 20 tys. km
Cena po doposażeniu254 376 zł*219 760 zł264 620 zł**284 628 zł***223 250 zł

Brakujące (wyróżnione pogrubioną czcionką) elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana. Uwaga: samochody na zdjęciach mogą różnić się wyposażeniem od tych, które przyjmujemy jako modele wyjściowe w tabeli, nawet po doposażeniu; *cena BMW zawiera dodatkowo: sportowe fotele za 2462 zł, zmienny układ kierowniczy za 1119 zł; **cena Audi zawiera dodatkowo: tylną kanapę „plus” za 1710 zł, zbiornik paliwa 70 l za 420 zł i sportowe fotele za 1610 zł;***cena Mercedesa zawiera dodatkowo: pakiet komfortowych siedzeń za 1129 zł, 66-litrowy zbiornik paliwa za 282 zł.

Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - punkty i klasyfikacja:

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

NadwozieMaks. pkt.bmwVolvoAudiMercedesAlfa
Przestronność z przodu403435363736
Przestronność z tyłu302425232423
Pojemność bagażnika252321232322
Ładowność151314121313
Widoczność201717171715
Fotele, pozycja kierowcy302826282825
Ergonomia obsługi201816171716
Jakość wykończenia201818181816
Suma punktów200175172174177166
Napęd i zawieszenieMaks. pkt.bmwVolvoAudiMercedesAlfa
Przyspieszenie252220212323
Elastyczność252323232524
Poziom hałasu151412151411
Skrzynia biegów151512141514
Zachowanie na drodze302826272728
Komfort jazdy302625272824
Układ kierowniczy151412131413
Średnica zawracania533332
Skuteczność hamulców403538353434
Suma punktów200180171178183173
KosztyMaks. pkt.bmwVolvoAudiMercedesAlfa
Cena po doposażeniu501824161224
Utrata wartości151212121211
Zużycie paliwa302021202021
Wyposażenie – komfort402221221920
Wyp. – bezpieczeństwo302224222320
Ubezpieczenia1034324
Gwarancja15881087
Przeglądy10710787
Suma punktów200112124112104114
Wynik końcowy600467467464464453
Miejsce w teście 1.1.2.2.3.

Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - spalanie katalogowe kontra testowe zużycie paliwa (różnica nie jest oceniana):

Auto Świat

I znowu to samo: wszystkie porównywane samochody w realnych warunkach naszego testu drogowego palą znacznie więcej, niż obiecują producenci. Prym w przekraczaniu fabrycznych danych o spalaniu wiodą Alfa Romeo i Mercedes. Jak czuje się właściciel auta za ćwierć miliona złotych, kiedy widzi, ile pali jego samochód?

Alfa Romeo Stelvio vs. Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Volvo XC60 - podsumowanie:

Spodziewaliście się takiego podium? Bo my zdecydowanie nie! Ale w tak drobiazgowych porównaniach samochodów jest jak w skokach narciarskich: nie zawsze ten, kto najdalej skoczy, wygrywa.

Po podstawieniu wszystkich parametrów, które bierzemy pod uwagę w punktacji (a jest ich kilkadziesiąt), powstały dwa duety nadzwyczaj kompetentnych SUV-ów, które zmieściły się na podium. Wpasowała się w podium także Alfa, która ściga rywali.

Czy taka kolejność potwierdza Wasze odczucia? Zapraszamy do komentowania!

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków