• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Alfa Romeo

Alfa Romeo

Alfa Romeo

Alfa Romeo jest prestiżową marką produkującą samochody o sportowym charakterze, kojarzoną raczej z ciągłymi wizytami u mechanika i podróżowaniem na lawecie. Jednak nie zawsze tak było. Firmę założył Alexandre Darracq w 1906 roku w Portello nieopodal Mediolanu, gdzie obecnie znajduje się siedziba firmy.

Początkowo nazywała się Darracq Italiana, później ALFA(Lombardzka Fabryka Samochodów Spółka Akcyjna). Współczesna nazwa pojawiła się po I wojnie światowej, kiedy to Nicola Romeo przejął kierownictwo. W ciągu swej historii produkowała m.in. trolejbusy oraz terenówki, jednak to modele o charakterze sportowym sprawiły, że marka zyskała ogromną sławę. O szybsze bicie serca szczególnie dbają modele oznaczone symbolem QV (Quadrifoglio Verde-zielona czterolistna koniczyna).

Alfa Romeo była pierwszą marką, w której modelach zastosowano m.in. bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail (1997r.), zmienne fazy rozrządu (1980r.), silnik o zapłonie iskrowym z dwiema świecami zapłonowymi na cylinder (1914r.) oraz 6-cio biegową skrzynię w seryjnie produkowanym modelu (1967r.).

Od 1986 roku marka należy do koncernu Fiat.

Alfa Romeo - modele

Alfa Romeo 1300-Junior

Alfa Romeo 1300-Junior

Alfa Romeo 145

Alfa Romeo 145

Alfa Romeo 146

Alfa Romeo 146

Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 155

Alfa Romeo 155

Alfa Romeo 156

Alfa Romeo 156

Alfa Romeo 159

Alfa Romeo 159

Alfa Romeo 164

Alfa Romeo 164

Alfa Romeo 166

Alfa Romeo 166

Alfa Romeo 2000

Alfa Romeo 2000

Alfa Romeo 33

Alfa Romeo 33

Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 75

Alfa Romeo 75

Alfa Romeo 8C

Alfa Romeo 8C

Alfa Romeo 90

Alfa Romeo 90

Alfa Romeo Alfasud

Alfa Romeo Alfasud

Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo GT

Alfa Romeo GT

Alfa Romeo GTV

Alfa Romeo GTV

Alfa Romeo Milano

Alfa Romeo Milano

Alfa Romeo Mito

Alfa Romeo Mito

Alfa Romeo Spider

Alfa Romeo Spider

Alfa Romeo Sprint

Alfa Romeo Sprint

Ikona samochodu

Alfa Romeo Stelvio

alfa romeo sprint

alfa romeo sprint

Alfa Romeo - powiązane artykuły

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Obalamy motoryzacyjne mity o markach samochodowych!

Plotki i obiegowe opinie potrafią zarówno zniszczyć karierę w show-biznesie, jak i popsuć reputację… markom samochodowym. Poza tym z czasem jedne firmy zyskują na jakości, a inne wprost przeciwnie – zbyt mało dbają o swoje produkty. Jakie obiegowe opinie krążą o samochodach i które z nich są prawdziwe?

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Alfa Romeo Giulia - niewinna ofiara uprzedzeń i germanofilii

"Auta kupuje się sercem i oczami", "sex sells" – słyszeliście już te marketingowe mądrości? Tu mamy dowód, że to bzdury! Alfa Romeo Giulia Veloce – jedno z najpiękniejszych i najbardziej ekscytujących aut, które w europejskich rankingach sprzedaży w swojej klasie regularnie ląduje pod koniec drugiej dziesiątki – za kilkunastoma brzydszymi, nudnymi, i zwykle gorzej jeżdżącymi modelami. Co z Alfą Romeo Giulia jest nie tak?

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Najlepsze skrzynie automatyczne. Używane auta z „automatem”

Wiele osób chętnie sięgnęłoby po używany samochód z "automatem", ale boi się takiego rozwiązania. Czy rzeczywiście musi to oznaczać ogromne wydatki na naprawę? Czy można sprawdzić skrzynię przed zakupem?

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Klasyczne samochody o mocy 200 KM - kiedyś potrafiły wywoływać emocje. A dziś?

Obecnie wiele klasycznych samochodów reprezentujących 200-konną ligę ma na tyle okazyjne ceny, że ich zakup nie stanowi problemu. Oto dwanaście przykładów samochodów, które kiedyś budziły zachwyt i wywoływały emocje, a dziś mogą być w zasięgu ręki.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Używana Alfa Romeo 159 - kusi stylem, zniechęca problemami

Alfa Romeo 159 potrafi oczarować – stylem, wyposażeniem i dynamiką jazdy. Szkoda, że trwałość nie idzie w parze z ponadczasowym wyglądem. Model zmaga się z coraz większą liczbą awarii, a największym problemem dziś jest korozja!

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Najszybsze SUV-y, jakie można teraz kupić

Są funkcjonalne, uniwersalne i świetnie sprawdzają się w roli aut rodzinnych. W prezentowanych wersjach potrafią jeszcze pokazać prawdziwie sportowy charakter. Oto ranking 20 mocnych SUV-ów, aktualnie dostępnych w sprzedaży, które łączy jedna cecha – wszystkie na sprint do "setki" potrzebują mniej niż 4,5 s. Rekordzista robi to w czasie 2,6 s!

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Te samochody mogą zacząć zyskiwać na wartości – Top 10

Jeśli masz któreś z tych aut, albo zastanawiasz się co kupić, by dobrze ulokować kapitał, to sprawdź nasze zestawienie. Jak bowiem wynika z raportu przygotowanego przez carVertical, są na rynku ciekawe modele, które w najbliższych latach powinny zacząć zyskiwać na wartości.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

9 aut, o które nikt nie prosił...

Producent powinien w zasadzie zastanowić się, do kogo chce skierować swoje auto, ale obowiązku nie ma. Dlatego też towarzyszy nam wrażenie, że niektóre samochody powstają bardziej dla pozaziemskich istot niż dla ludzi.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Używana Alfa Romeo Giulietta - lepsza niż wszyscy myślą

Alfa Romeo Giulietta to prawdziwa włoska kusicielka. Dynamiczne benzyniaki pasują do atrakcyjnej sylwetki i dobrze dostrojonego podwozia, nie dziwią więc wysokie ceny aut. Samochód nie zmaga się też z poważnymi usterkami. Używana Alfa Romeo Giulietta będzie idealnym wyborem dla osób ceniących styl i dobre osiągi

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Raport z testów 7 samochodów na dystansie 100 tys. km. Co słychać u naszych maratończyków?

Końcowy demontaż to nie wszystko – sprawdzamy, jak spisują się nasze auta długodystansowe, zanim dojadą do granicy 100 tys. km i zostaną rozebrane na części pierwsze.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Jeździliśmy już nową Alfą Romeo Tonale. To kluczowy model dla marki

Czuć wyraźnie, że pierwszy kompaktowy SUV w historii marki jest dla Włochów dość ważny. A nawet – wyjątkowy. Auto dostało bowiem wiele dodatków, których na razie jeszcze w Giulii i Stelvio szukać próżno. Tonale ma się też wyjątkowo dobrze prowadzić (jak na SUV-a, rzecz jasna!) i zapewnić Alfie Romeo wyjątkowo wysokie przychody. Po pierwszej przejażdżce za kierownicą kompaktowego SUV-a wiemy już, że… wyjątkowo może to wszystko być prawdą

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

2,9 l i jeden cylinder? 1,5-litrowe V12? To nie fejk. Poznaj najbardziej niesamowite silniki w historii

Przyzwyczailiśmy się, że przy czterech cylindrach pojemność rzadko przekracza dwa i pół litra, a w V12 raczej nie schodzi poniżej pięciu. Dlatego te 10 silników jest tak szokujących.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Alfa Romeo MiTo - nie chcesz przepłacać za MINI ten samochód jest dla Ciebie

Nie chcesz przepłacać za MINI czy A1, bierz Alfę Romeo MiTo. Jest stylowa, dość ciasna, ma słabą widoczność do tyłu, ale – jak na Alfę Romeo – przeważnie okazuje się tania w utrzymaniu.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Które benzynowe silniki z turbo warto kupić?

Benzyniaki wykonane w technice downsizingu są na fali! Auta z nimi pod maską opanowały rynek pierwotny i trafiają do obiegu wtórnego. Które z nich warto kupić? Na celownik bierzemy wersje o poj. od 1,0 do 2,0 l z ostatnich 10 lat.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Test pojemności bagażników - jak producenci aut mijają się z prawdą

Niemiecki automobilklub ADAC znów ostrzega, by nie polegać wyłącznie na danych udostępnianych przez producentów samochodów. W wielkim teście pojemności bagażników aut okazało się, że deklarowane wartości mają się nijak do tego, co podczas pomiarów uzyskali eksperci.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

10 najgorszych crash testów w historii

Testy zderzeniowe są nieodzownym elementem podczas projektowania samochodów. To dzięki nim konstruuje się pojazdy, które w maksymalnym stopniu chronią jadących w trakcie wypadku. Jednak testy modeli wprowadzonych do sprzedaży przeprowadzane przez niezależne organizacje pokazują też, że nie zawsze udało się zrobić wszystko, jak należy.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Ciekawe auto rodzinne za 20 tys. zł – przegląd rynku

Z rynku dochodzą sygnały, że auta używane drożeją. Postanowiliśmy więc sprawdzić, w co najlepiej ulokować 20 tys. zł, żeby jeździć klasą średnią. Aut rodzinnych nie brakuje, jednak dobre rzeczywiście się cenią!

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Zajrzeliśmy za kulisy F1. To właśnie tu powstają bolidy Alfa Romeo F1 Team Orlen

Korzystając z zaproszenia Włochów, zwiedziliśmy siedzibę Sauber Technologies, w której przychodzą na świat bolidy zespołu Alfa Romeo F1 Team Orlen. To właśnie tutaj testuje je potem nasz rodak, Robert Kubica. Zwiedzanie fabryki w Hinwil odbyło się w atmosferze... tajemniczości.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Alfy Romeo Giulia i Stelvio w edycji specjalnej Estrema. Coś dla "Alfisti"

Włosi obiecują, że Estrema to ostatnia edycja Giulii i Stelvio przed wyczekiwanym liftingiem. Aby klienci nie byli zawiedzeni, Alfa Romeo pogrzebała trochę w magazynie z częściami i odkurzyła pudło z napisem "Quadrifoglio". Co zatem mają do zaoferowania przypudrowane "włoszki"?

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Brawurowa akcja grupy Kobra. W "dziupli" pod Warszawą "trafili w dziesiątkę"

Policjanci z samochodowej grupy Kobra odzyskali sportową Alfę Romeo i zabezpieczyli ponad kilogram mefedronu oraz sprzęt do dokonywania kradzieży pojazdów. Funkcjonariusze zatrzymali trzy osoby, w tym jedną poszukiwaną listem gończym. Postępowanie w tej sprawie nadzoruje Prokuratura Rejonowa w Wołominie.
Pokaż więcej

Materiały Premium

  • Opel Zafira II (2005-14) – auto niedrogie w naprawie, a dostęp do tanich części łatwy

    To niesamowite, jak duże i praktyczne auto udało się zbudować na bazie kompaktowej Astry. Nie dość, że Zafira B ma przestronną część pasażerską i pojemny bagażnik, to w dodatku zmieści się w niej 7 osób (seria), a nieużywane fotele trzeciego rzędu znikają pod podłogą i tworzą równą część ładunkową.

  • Mazda MX-5 (2005-15) – solidny samochód, ale ma kilka punktów zapalnych

    To jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych roadsterów na świecie. Trzecia generacja modelu pojawiła się w 2005 r. i dziś cieszy się sporym zainteresowaniem.

  • BMW i4 M50 – elektryczna "4-ka" czy coś więcej?

    BMW i4 w topowej wersji M50 w sprincie do setki może stawać w szranki z "M4-ką", oferuje funkcjonalność nadwozia 4 Gran Coupé i akustyczny komfort elektryka. W teście pozytywnie zaskoczyło też zasięgiem.

  • Oszczędne auta za 30-50 tys. zł na trudne czasy – TOP 10

    Ceny paliwa biją rekordy, nie zostaje nam nic innego, jak przyjrzeć się modelom na te kryzysowe czasy. Pod lupę bierzemy więc tym razem pojazdy, które nie tylko mało się psują, ale i jak najmniej palą. Lub jadą na prądzie. A do tego nie wydamy na nie fortuny, bo ich cena nie przekracza 50 tys. złotych.

  • Żadna hybryda plug-in nie zrobiła na mnie takiego wrażenia

    Techniczne "uzbrojenie" Artury zostało stworzone od podstaw, ale kumuluje dekadę doświadczeń McLarena w budowie hybryd. Dla wciąż młodej kuźni superaut to początek czegoś dużego i nowego. Na drogach Andaluzji i torze Ascari doświadczyłem możliwości 680-konnej hybrydy plug-in. I podręczyłem jej twórców pytaniami.

  • Silnik 2.0 FSI/TFSI - przyjazny dla środowiska ale nie dla kieszeni

    Silniki 2.0 FSI nie jest pierwszym benzyniakiem tego typu na rynku (prekursorem był silnik 1.8 GDI Mitsubishi — zaprezentowany w 1997 r.), ale bez wątpienia — jednym z częściej występujących na rynku. W teorii silnik 2.0 FSI to oszczędny i ekologiczny napęd, cechujący się znacznie wyższą efektywnością niż benzyniaki z konwencjonalnym wtryskiem paliwa.

  • Ford S-Max I (2006-15) – świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda

    Van ze sportowymi cechami? Wprowadzając S-Maxa, Ford udowodnił, że to możliwe. Samochód nie tylko jest praktyczny, lecz także świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda.

  • Porsche Cayenne Turbo GT – absurdalnie doskonały

    Cayenne’em Turbo GT Porsche łamie prawa fizyki, łącząc ogień z wodą – charakter rodzinnego SUV-a z niemal torową wyścigówką. I robi to w sposób, przez który ten niedorzeczny pomysł wydaje się najlepszy na świecie.

  • Citroen C4 Picasso (2006-13) – świetnie zaprojektowany, niestety nie starzeje się najlepiej

    Znakomicie zaprojektowany i przemyślany Citroen C4 Picasso to van, który niestety nie starzeje się najlepiej. Było kilka nieudanych silników, pojawiał się także problemy z elektroniką, awarie skrzyni zrobotyzowanej. Część egzemplarzy ma pneumatyczne miechy przy tylnej osi, które zapewniają stały prześwit niezależnie od obciążenia.

  • Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

    Nawet bardzo dobre, gdyż Renault Kadjar nasz test ukończyło z piątką na świadectwie. Choć kilka punktów karnych, a także uwag się zebrało. Niektóre zauważone przez nas mankamenty mogą uprzykrzyć życie. Zwłaszcza wymagającym kierowcom. Czy w takim razie możemy Kadjara jednak uznać za samochód godny polecenia?

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech