Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Alfa Romeo

Alfa Romeo

Z tych samochodów polscy kierowcy są najmniej zadowoleni [Narodowy Auto Test 2024]
Wiadomości

Z tych samochodów polscy kierowcy są najmniej zadowoleni [Narodowy Auto Test 2024]

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Produkcja w polskiej fabryce Stellantisa się rozkręca. Kolejny model
Aktualności

Produkcja w polskiej fabryce Stellantisa się rozkręca. Kolejny model

Wielki Test Salonów 2024 – jak wypadły marki premium?
Aktualności

Wielki Test Salonów 2024 – jak wypadły marki premium?

Od 2017 r. wyniki Wielkiego Testu Salonów podajemy osobno dla marek popularnych i dla premium. Powód to coraz większe zainteresowanie klientów markami premium i duży wzrost sprzedaży w tym segmencie. W 2023 r. sprzedano w Polsce około 110 tys. aut premium, miały one 23 proc. udziału w rynku aut nowych.

Porozmawiałem z szefem Stellantisa w Polsce o Fiacie, Alfie Romeo i innych markach grupy. Zapytałem też o zapowiadane podwyżki cen samochodów
Aktualności

Porozmawiałem z szefem Stellantisa w Polsce o Fiacie, Alfie Romeo i innych markach grupy. Zapytałem też o zapowiadane podwyżki cen samochodów

Coraz mniej osób odwiedza salon tylko po to, żeby obejrzeć samochód, a do pokolenia "posiadaczy" dołącza kolejna generacja klientów z zupełnie innym podejściem. Z jednej strony dostęp do nowego auta jest łatwiejszy niż 15 lat temu, z drugiej — posiadanie samochodu na własność może się być coraz trudniejsze. Jak to możliwe? Ten paradoks tłumaczy mi Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Stellantis Polska, odpowiedzialny u nas m.in. za Alfę Romeo, Citroena, Fiata, Jeepa, Peugeota i Opla. Menedżer wyjaśnia także dlaczego "nie ma powrotu do czasów, kiedy Fiat miał dominujący udział w polskim rynku nowych aut".

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Pierwsza partia chińskich aut Leapmotor wypłynęła do Europy. Sprzeda je duży koncern
Aktualności

Pierwsza partia chińskich aut Leapmotor wypłynęła do Europy. Sprzeda je duży koncern

Płynące już z Chin tanie auta firmy Leapmotor mają uratować drugie półrocze 2024 r. koncernu Stellantis. W ujęciu rok do roku pierwsze półrocze było jednym z gorszych w historii grupy – zysk netto spadł niemal o połowę. Oprócz chińskich aut w drodze jest też 20 nowych modeli pozostałych marek gigakoncernu. Czy ta kroplówka zadziała?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Materiał promocyjny
Pokonałem 220 zakrętów Alfą Romeo Junior z Tychów. Gdyby nazywała się Milano, kosztowałaby ponad 40 tys. zł więcej
Testy nowych samochodów

Pokonałem 220 zakrętów Alfą Romeo Junior z Tychów. Gdyby nazywała się Milano, kosztowałaby ponad 40 tys. zł więcej

Pierwszy SUV Alfy Romeo dzielący platformę z Jeepem ledwo się wychylił, aby pokazać się ludziom, a już wywołał burzę we włoskim rządzie. Czy ten samochód równie duże emocje — tym razem pozytywne — budzi podczas jazdy? Przekonałem się o tym, na przeszło 40-kilometrowej trasie pokonując aż 220 zakrętów.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Byłem w niedostępnej części muzeum Alfy Romeo. Widziałem nieprzebrane skarby, sensacje i "Szaloną Damę"
Aktualności

Byłem w niedostępnej części muzeum Alfy Romeo. Widziałem nieprzebrane skarby, sensacje i "Szaloną Damę"

Nawet jeśli naprawdę tylko mikroskopijnie lubisz samochody albo wręcz resztką sił tolerujesz ich istnienie, muzeum Alfy Romeo w Mediolanie i tak cię zachwyci. Tyle że oficjalna ekspozycja blednie w porównaniu z zawartością sali niedostępnej dla publiczności. Nie wejdziesz tam nawet z biletem. Ostatnio otwarto jednak podwoje dla garstki dziennikarzy. Zobaczyłem modele, o których nikt by nigdy nie pomyślał, że wyszły spod ręki firmy słynącej z coupe, kabrioletów i bolidów F1.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Czy rozpoznasz nietypowe wersje znanych samochodów? Będzie trudno
Aktualności

Czy rozpoznasz nietypowe wersje znanych samochodów? Będzie trudno

BMW E36, Renault Scenic, Skoda Felicia... Każdy pozna je od razu, ale kto jeszcze pamięta, jak się nazywały ich niezwykłe, nietypowe lub niszowe wersje? Sprawdź swoją wiedzę w naszym quizie. Uwaga, będzie trudno.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Za miesiąc koniec ery w Tychach. Ten model wielkością produkcji prawie trzykrotnie przebił FSO Poloneza
Aktualności

Za miesiąc koniec ery w Tychach. Ten model wielkością produkcji prawie trzykrotnie przebił FSO Poloneza

W ostatnich dniach czerwca 2024 r. w Tychach zakończy się produkcja samochodu, który już teraz jest legendą — dowiedział się "Auto Świat". To efekt starannie przemyślanej strategii.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Czy wiesz, skąd pochodzą nazwy tych samochodów? Wybraliśmy 15 modeli
Aktualności

Czy wiesz, skąd pochodzą nazwy tych samochodów? Wybraliśmy 15 modeli

Często zdarza się, że nazwy modeli samochodów mają określone znaczenie, pochodzą np. od wiatru, zwierzęcia, wyspy lub miejscowości. Ale producentom aut zdarzały się też wpadki z nazewnictwem modeli. Jakie? Tego dowiesz się, rozwiązując nasz quiz.

Zamiast Alfy Romeo Milano będzie Alfa Romeo Junior. Skąd taka zmiana?
Aktualności

Zamiast Alfy Romeo Milano będzie Alfa Romeo Junior. Skąd taka zmiana?

Niedawno miała miejsce światowa premiera Alfy Romeo Milano. To SUV, który technicznie jest pokrewny z Jeepem Avengerem oraz Fiatem 600. Samochód o nazwie Milano miał powstawać w Polsce, ale nie stanie się tak. Jak to możliwe?

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Materiał promocyjny
Widziałem w Mediolanie nową Alfę Romeo Milano. SUV będzie produkowany w Polsce
Premiery

Widziałem w Mediolanie nową Alfę Romeo Milano. SUV będzie produkowany w Polsce

Alfa Romeo Milano zgodnie z obietnicami producenta ma geny typowe dla włoskiej marki. Zatem mamy spodziewać się samochodu, w którym pod każdym względem wyczujemy sportowy charakter i radość z prowadzenia. Na weryfikację tych obietnic przyjdzie czas podczas testów nowego, włoskiego SUV-a, a na razie mogłem go podziwiać podczas statycznej prezentacji.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Spojrzałem na sprzedaż nowych aut w Polsce i jestem w szoku. Także z powodu chińskich modeli
Aktualności

Spojrzałem na sprzedaż nowych aut w Polsce i jestem w szoku. Także z powodu chińskich modeli

Polska to kraj wyjątkowo bogatych ludzi. Skąd ten wniosek? Bo w pierwszym kwartale 2024 r. zarejestrowano u nas ponad dwa razy więcej nowych Porsche niż osobowych Fiatów. Sam Fiat — niegdyś lider polskiego rynku — w rankingu marek motoryzacyjnych zajął dopiero 30. miejsce. Z kolei aktualny lider odnotował więcej pierwszych rejestracji niż gracze z 2. i 3. miejsca razem wzięci. Zresztą na tle Europy w Polsce dzieją się naprawdę niesamowite rzeczy. Oto szczegóły.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Alfa Romeo Tributo Italiano: dodatkowa porcja włoskości dla Stelvio, Giulii i Tonale
Aktualności

Alfa Romeo Tributo Italiano: dodatkowa porcja włoskości dla Stelvio, Giulii i Tonale

Alfa Romeo wprowadza na rynek pierwszą w swojej długiej historii "globalną limitowaną serię specjalną" – pokazującą, że auta włoskiej marki mogą być jeszcze bardziej... włoskie. Auta z tej serii dostępne są wyłącznie w trzech kolorach nadwozia, nawiązujących do włoskich barw narodowych. Czym jeszcze różnią auta z wersji limitowanej od standardowych?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
17 zwariowanych samochodów. Nie tylko Rodius i Multipla
Klasyki

17 zwariowanych samochodów. Nie tylko Rodius i Multipla

Pamiętacie SsangYonga Rodiusa i Fiata Multiplę? A Renaulta Avantime'a? Historia motoryzacji zna wiele aut, które dziwnie wyglądały lub miały niezwykłe funkcje. Oto nasza subiektywna lista przebojów ekstremalnie zwariowanych klasyków.

Najbrzydsze deski rozdzielcze w autach z lat 90. Od Mercedesa po Toyotę
Aktualności

Najbrzydsze deski rozdzielcze w autach z lat 90. Od Mercedesa po Toyotę

Lata 90. przyniosły kilka ewidentnie brzydkich samochodów, ale były też i takie, które z zewnątrz wyglądały całkiem OK, a w środku... Oto nasze subiektywne zestawienie najmniej atrakcyjnych desek rozdzielczych tamtej dekady.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Przejechaliśmy 100 tys. km Alfą Romeo Stelvio i mamy na jej temat wiele do powiedzenia
Testy nowych samochodów

Przejechaliśmy 100 tys. km Alfą Romeo Stelvio i mamy na jej temat wiele do powiedzenia

Alfa Romeo Stelvio pokonuje 101 243 km i nie psuje się ani razu. Czy możliwa jest taka sytuacja? Sprawdziliśmy to podczas długodystansowego testu. Przekonajcie się, co nas zachwyciło, a za co przeklinaliśmy SUV-a z Włoch. Zobaczcie także, dlaczego demontaż tego modelu może być zaskoczeniem – szczególnie dla Alfy Romeo.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia
Co warto kupić

100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia

Na naszej liście 100 aut w najgorszych wersjach znalazły się i samochody 20-letnie, i takie prawie nowe - kilkuletnie. Marka nie ma znaczenia - każdy ma na swoim koncie mniejsze lub większe potknięcia. Na tej liście znajdziecie te z ostatnich 20 lat. Przed wami lista 100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Premia za rekordowe zyski koncernu Stellantis: pracownicy mają dostać 1,9 mld euro
Aktualności

Premia za rekordowe zyski koncernu Stellantis: pracownicy mają dostać 1,9 mld euro

Przez cały ubiegły rok słychać było niepokojące doniesienia dotyczące koncernu Stellantis. Protesty dilerów, strajki w fabrykach, problemy z popularnymi silnikami, przerwy w produkcji, pracownicy na przymusowych urlopach... A tymczasem, po podsumowaniu całego roku, okazuje się, że koncern odniósł gigantyczny sukces, którego owocami ma się teraz podzielić z pracownikami. Na premie przeznaczono niebagatelną sumę.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Były prezes Ferrari krytykuje produkcję Fiata w Polsce. "Włoskich samochodów już nie ma"
Aktualności

Były prezes Ferrari krytykuje produkcję Fiata w Polsce. "Włoskich samochodów już nie ma"

Włoski przemysł motoryzacyjny doświadcza trudnego okresu, a dominująca pozycja grupy Stellantis budzi coraz więcej kontrowersji. Do krytyki włączył się były prezes Ferrari. Nie dowierza on, że Fiat i Alfa Romeo mogą być produkowane w Polsce.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Nowa Alfa Romeo Milano coraz bliżej. Miejski SUV będzie produkowany w Polsce
Wiadomości

Nowa Alfa Romeo Milano coraz bliżej. Miejski SUV będzie produkowany w Polsce

Alfa Romeo systematycznie podgrzewa atmosferę przed prezentacją nowego modelu Milano. Jakiś czas temu ogłoszono jego nazwę, a teraz włoska marka zaprezentowała auto w kamuflażu podczas testów na torze Balocco. Przy okazji poznaliśmy dokładny termin światowej premiery.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Nowość koncernu Stellantis. Zobaczymy ją już wkrótce w ośmiu modelach
Aktualności

Nowość koncernu Stellantis. Zobaczymy ją już wkrótce w ośmiu modelach

Zasięg 800 km i możliwość produkowania szerokiej gamy pojazdów — to atuty, które mają cechować platformę STLA Large Stellantisa. Pierwsze modele zbudowane na nowej płycie powinniśmy zobaczyć już w latach 2024-2026. Jest na co czekać, bo STLA Large ma gwarantować wysoką efektywność ładowania i bardzo dobre osiągi.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.