- Druga generacja Alfy Romeo Stelvio pierwotnie miała trafić na rynek w pierwszym kwartale 2026 r.
- Ten model to największa nadzieja marki na poprawę niewesołej sytuacji
- Włosi planują jeszcze większego SUV-a od Stelvio II
Piękna pogoda, pyszne jedzenie, wspaniałe widoki: nic dziwnego, że Włosi są optymistami jak mało kto. Niestety, włoska Alfa Romeo wykazała się zbyt daleko posuniętym optymizmem. I teraz musi ponieść konsekwencje.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoJak informuje Reuters — powołując się na dwa anonimowe źródła — debiut rynkowy drugiej generacji Alfy Romeo Stelvio może ulec opóźnieniu. Jean-Philippe Imparato (dyrektor operacyjny Stellantisa na region rozszerzonej Europy, a wcześniej szef Alfy), w wywiadzie z Auto Światem ujawnił, że nowe Stelvio ma zostać przedstawione "pod koniec 2025 r.". Ta data może się utrzymać, Reuters podaje jednak, iż niewykluczone jest opóźnienie w terminie rozpoczęcia dostaw Alfy Romeo Stelvio II dla klientów. Padł konkretny powód.
SUV Alfy Romeo może złapać opóźnienie
Pierwotnie druga generacja Alfy Romeo Stelvio miała być dostępna wyłącznie w wersji z napędem elektrycznym. Producent przeszacował jednak popyt na elektryki — od dłuższego czasu widać, że tempo przechodzenia na elektromobilność jest wolniejsze, niż zakładała cała branża motoryzacyjna. Aby więc wzmocnić szanse na rynkowy sukces Stelvio II, Alfa Romeo postanowiła skonstruować jeszcze jedną wersję — z napędem hybrydowym. A to musi potrwać. Dostawy mogą się zatem opóźnić. O ile?
Przeczytaj także: Z mojego garażu marzeń wypchnąłbym Rollsa, żeby się zmieścił ten SUV Kii. Musi być tam jednak pewne urządzonko
Reuters podaje, że pierwotnie pierwsze Alfy Romeo Stelvio II miały trafić do klientów w pierwszym kwartale 2026 r. Teraz możliwe jest przesunięcie tego terminu do września lub października 2026 r.
Obecna generacja Alfy Romeo Stelvio ma już swoje lata. Ten SUV klasy średniej został przedstawiony w listopadzie 2016 r., a na rynek trafił rok później. Producent nie podaje takich danych, ale Stelvio wydaje się najbardziej zyskownym modelem w gamie Alfy Romeo. Tymczasem statystyki sprzedaży są coraz bardziej niepokojące.
Spada sprzedaż Alfy Romeo
Jak podaje analityk Felipe Munoz na swoim instagramowym profilu CarIndustryAnalysis, w 2024 r. Alfa Romeo na całym świecie sprzedała zaledwie ok. 61 tys. samochodów. To o 13 proc. mniej niż w 2023 r.
Przeczytaj także: Oniemiałem na widok jednej z największych kolekcji prospektów aut w Polsce. Waży tyle, ile dwa BMW 740d
W 2024 r. Stelvio okazało się numerem 2 w rankingu Alfy Romeo (jedynie 15,7 tys. sztuk; pierwsze było Tonale z wynikiem 31,5 tys. aut), ale zanotowało drugi co do wielkości spadek sprzedaży (aż o 23 proc.; gorsza była jedynie Giulia z 28-procentowym spadkiem).
W ciągu dwóch najbliższych lat Alfa Romeo zamierza pokazać aż trzy nowe modele:
- Stelvio II;
- Giulię II (2026 r.);
- i prawdopodobnie SUV-a klasy wyższej (plasującego się powyżej Stelvio i rywalizującego np. z BMW X5; od 2027 r.)
Wszystkie trzy nowości będą bazować na nowej platformie o nazwie STLA Large.