Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia to samochód osobowy klasy średniej, produkowany przez włoski koncern motoryzacyjny. Auto pojawiło się w 1962 roku jako następca dla modelu Giulietta. Nazwa nawiązywała do poprzednika i była jedynie jej skróconą formą.

Alfa Romeo Giulia występowała w wielu różnych wersjach nadwoziowych, poczynając od klasycznego, 4-drzwiowego sedana, przez 5-drzwiowe kombi budowane przez zewnętrzną firmę Carozzeria Colli, 2-drzwiowe coupe Sprint/GT lub Sprint GT, kończąc na 2-drzwiowym Spiderze. Co ciekawe, ten ostatni najbardziej był powiązany z poprzednikiem, bowiem przejął po nim nadwozie w prawie niezmienionym stanie. Giulia w porównaniu do wcześniejszego modelu zyskała bardzo na stylu – nadwozie stało się bardziej sportowe i „seksowne”.

Mimo kanciastych kształtów, nadwozie miało współczynnik oporu powietrza wynoszący Cx=0,34. Pojazd wyróżniał się wysoką jak na owe czasy prędkością maksymalną, która wynosiła w zależności od wersji silnikowej 160-190 km/h. W 1967 roku Włosi pokazali nieco większą odmianę Giulii – 1750/2000 Berlina. Na 1974 rok zaplanowano facelifting – w salonach zagościła Giulia Nuova. Zmianie uległ pas przedni i tylny, poprawiono zawieszenie oraz układ kierowniczy, a w wyposażeniu zagościła 5-biegowa skrzynia biegów oraz hamulce tarczowe na wszystkich kołach.

2 lata później wprowadzono do oferty silnik diesla produkcji Perkins – miał on 1,8 litra pojemności i generował 52 KM. Poza tym, dostępne były benzynowe silniki o pojemności 1.3 (w wersji coupe nazywany był GT 1300 Junior) oraz 1.6 litra, które generowały kolejno 78/83/87 oraz 98 i 102 KM. Topowa odmiana ti Super miała 112-konną jednostkę, którą wyprodukowano jedynie w liczbie 501 egzemplarzy. Moc kierowana była na tylne koła za pośrednictwem 4- lub 5-biegowej skrzyni biegów. W 1978 roku zakończono produkcję Giulii. Jej następcą został model o nazwie… Giulietta.

Dopiero w 2016 roku, Alfa Romeo postanowiła wskrzesić nazwę Giulia. Auto miała wraz ze Stelvio zrobić niemałe zamieszanie na rynku motoryzacyjnym i „wrócić do korzeni”. By to strzał w dziesiątkę, bowiem zdjęciami prototypów zachwycał się niejeden maniak motoryzacyjny. Auto zostało zaprezentowano w 2015 roku, w 105. Rocznicę powstania marki. Co ciekawe, Alfa dokonała pierwszej prezentacji w topowej wersji Quadrifoglio. „Zwykłą” odmianę pokazano dopiero po później.

Premiera Giulii zbiegła się z otwarciem wyremontowanego muzeum Alfy w Arese. Giulia bazuje na płycie podłogowej Maserati, co oznacza iż otrzymała napęd na tylne koła (dostępny jest również napęd na 4 koła). Nadwozie ocieka wręcz włoskim stylem. Z przodu odnaleźć można tzw. scudetto, czyli trójkątną tarczę w postaci wlotu powietrza – znak rozpoznawczy Alfy Romeo. Oprócz tego auto wyróżnia się wąskimi światłami przednimi oraz tylnymi i bardzo opływowym nadwoziem. Giulia występuje jedynie jako 4-drzwiowy sedan.

Pod maską znalazł się 2-litrowy benzyniak z turbosprężarką typu Twin-Scroll, który występował w odmianie 200- oaz 280-konnej. Oprócz tego do wyboru były także 2,2-litrowe turbodiesle. Początkowo (przez rok) oferowano 136-konną wersję. Oprócz tego, w sprzedaży były odmiany 150- oraz 180-konne, które w 2018 roku uległy modernizacji, wskutek czego przybyło im po 10 KM. Topowy, 210-konny diesel wskutek udoskonaleń z 2018 roku co prawda nie zyskał mocy, jednak maksymalny moment obrotowy osiągany jest już przy niższych obrotach.

Topowym modelem jest Giulia Quadrofoglio. Auto otrzymało 2,9-litrowy silnik V6 BiTurbo (kąt rozwarcia cylindrów wynosi 90 stopni), który opracowany został przez Ferrari. Jednostka legitymuje się mocą 510 KM, a do wyboru jest 6-biegowa skrzynia manualna (która poza topową odmianą, dostępna jest tylko z niektórymi dieslami) lub 8-stopniowy automat. Poza potężnym silnikiem, Giulia QV wyróżnia się innymi zderzakami, maską, a z tyłu dyfuzorem, 4 końcówkami wydechu oraz niewielką lotką. Dodatkowo celem odchudzenia, niektóre podzespoły wykonane zostały z włókna węglowego oraz aluminium. Rywalem Alf Romeo Giulii jest m.in. BMW serii 3 oraz Mercedes-Benz klasy C.

Alfa Romeo Giulia - generacje

Alfa Romeo Giulia (1962&nbsp-&nbsp1978)

Alfa Romeo Giulia (1962 - 1978)

Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia (2015&nbsp-&nbsp)

Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia (2015 - )

Alfa Romeo Giulia - powiązane artykuły

W PRL-u marzył o nich każdy. Auta z Zachodu, przy których bladły Polonezy, Warszawy i duże Fiaty

W PRL-u marzył o nich każdy. Auta z Zachodu, przy których bladły Polonezy, Warszawy i duże Fiaty

W PRL wszystko z szeroko pojętego Zachodu było marzeniem. Miałeś prospekt Toyoty – byłeś królem liceum. Miałeś Toyotę – byłeś królem życia. Auta, którymi na Zachodzie jeździły miliony ludzi, w Polsce trafiały jedynie do najzamożniejszych. Oto dziewięć z nich.
10 najbardziej spektakularnych powrotów w historii motoryzacji. Warto było?

10 najbardziej spektakularnych powrotów w historii motoryzacji. Warto było?

Audi wróciło do luksusowych aut po 56 latach przerwy, Skoda do Superba po 52 latach, a Fiat do "pięćsetki" po 32-letniej pauzie. Czy słusznie? Które wielkie comebacki skończyły się sukcesem, a które fiaskiem?
Te samochody były lub miały być hitami sprzedaży. 10 największych niespodzianek

Te samochody były lub miały być hitami sprzedaży. 10 największych niespodzianek

Swego czasu z tych 10 samochodów spokojnie można byłoby utkać listę rynkowych hitów. Dziś są wśród przegranych.
Właściwy człowiek we właściwym aucie. Valtteri Bottas odebrał dziką Giulię GTAm

Właściwy człowiek we właściwym aucie. Valtteri Bottas odebrał dziką Giulię GTAm

Valtteri Bottas nie mógł wybrać lepiej. Fiński kierowca zespołu Alfa Romeo F1 Team właśnie odebrał w turyńskim salonie Giulię GTAm. To nie tylko najmocniejsza drogowa maszyna stworzona przez Alfę Romeo, ale też samochód, w którego projektowaniu brał udział zespół Sauber Engineering. W salonie zrobiło się tłoczno.
Używana Alfa Romeo Giulia - kochaj, albo... zachowaj spokój

Używana Alfa Romeo Giulia - kochaj, albo... zachowaj spokój

Nie da się ukryć, że Alfa Romeo Giulia zaliczyła na początku produkcji kilka wpadek. To z kolei sprawiło, że co poniektórzy znów zaczęli powtarzać stare – i średnio śmieszne – żarty o lawetach. Ale po pierwsze, nikt, kto ceni nietuzinkowy styl, tylny napęd i znakomite własności jezdne, nie przejdzie obok tego auta obojętnie. Po drugie – większość usterek szybko wyeliminowano.
Odróżnisz miejskie auto od kompaktowego? Quiz

Odróżnisz miejskie auto od kompaktowego? Quiz

Toyota Corolla to kompakt czy miejski samochód? Jeśli dobrze się orientujesz w motoryzacyjnych segmentach, masz szansę na maksymalną liczbę punktów!
Włosi zaszaleli, wyceniając diesla w odświeżonych Alfach Romeo. To prawie 300 tys. zł!

Włosi zaszaleli, wyceniając diesla w odświeżonych Alfach Romeo. To prawie 300 tys. zł!

Polskie cenniki odświeżonych wersji Alfy Romeo Giulia i Alfy Romeo Stelvio zaskakują nie tylko dużymi podwyżkami, ale też zubożałą paletą jednostek napędowych. I chociaż w ofercie pozostaje diesel 2.2 JTDM, z tak zaporową ceną raczej nie będzie chętnie wybieraną opcją. Co zatem zostaje klientom?
Wyprzedaż wszystkich modeli Alfy Romeo z rocznika 2022

Wyprzedaż wszystkich modeli Alfy Romeo z rocznika 2022

Niezależnie czy wybierzesz Alfę Romeo Giulię, Tonale czy Stelvio możesz być pewny, że w przypadku każdego z tych modeli możesz liczyć na sportowy charakter. Co istotne teraz każdy z tych samochodów dostępny jest od ręki w ramach wyprzedaży rocznika 2022.
Alfa Romeo Zagato powróciła. Ale o takiej wersji Giulii możemy tylko pomarzyć

Alfa Romeo Zagato powróciła. Ale o takiej wersji Giulii możemy tylko pomarzyć

Nawet zagorzali fani Alfy Romeo i modelu Giulia na widok tego auta z pewnością przecieraliby oczy ze zdumienia i chętnie sami ustawiliby się w kolejkę, aby tylko takie cacko kupić. Mowa o Alfie Romeo Giulia SWB Zagato, która, chociaż jak sama nazwa wskazuje, jest Giulią, to znacząco różni się od fabrycznie produkowanych egzemplarzy.
14 najpiękniejszych aut, jakie można kupić

14 najpiękniejszych aut, jakie można kupić

Jedne wyróżniają się oryginalną stylistyką, inne elegancją, a jeszcze inne mocą i perfekcyjnymi właściwościami jezdnymi. Wszystkie łączy jedna cecha: należą do grona najpiękniejszych współczesnych dzieł użytkowych stworzonych przez człowieka dla człowieka w celu sprawiania mu dużej przyjemności. I wszystkie dostępne są w sprzedaży.
Alfy Romeo Giulia i Stelvio po liftingu na 2023 r. Pojawi się też wersja Competizione

Alfy Romeo Giulia i Stelvio po liftingu na 2023 r. Pojawi się też wersja Competizione

W lutym 2023 r. na polskim rynku zadebiutują dwie zmodernizowane Alfy Romeo: sedan Giulia i SUV Stelvio. Zmiany zaszły z przodu, wewnątrz i w gamie silnikowej. Jest też nowa wersja Competizione.
Alfa Romeo – promocyjny leasing 105 proc.

Alfa Romeo – promocyjny leasing 105 proc.

Alfa Romeo proponuje klientom promocyjny leasing na wybrane wersje wszystkich swoich modeli, m.in. sportowego sedana Giulii i SUV-ów Tonale i Stelvio. Oferta dotyczy samochodów, które w salonach w całym kraju są dostępne od ręki.
Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Niemiecki automobilklub ADAC znów ostrzega, by nie polegać wyłącznie na danych udostępnianych przez producentów samochodów. W wielkim teście pojemności bagażników aut okazało się, że deklarowane wartości mają się nijak do tego, co podczas pomiarów uzyskali eksperci.
Alfa Romeo Giulia - niewinna ofiara uprzedzeń i germanofilii

Alfa Romeo Giulia - niewinna ofiara uprzedzeń i germanofilii

"Auta kupuje się sercem i oczami", "sex sells" – słyszeliście już te marketingowe mądrości? Tu mamy dowód, że to bzdury! Alfa Romeo Giulia Veloce – jedno z najpiękniejszych i najbardziej ekscytujących aut, które w europejskich rankingach sprzedaży w swojej klasie regularnie ląduje pod koniec drugiej dziesiątki – za kilkunastoma brzydszymi, nudnymi, i zwykle gorzej jeżdżącymi modelami. Co z Alfą Romeo Giulia jest nie tak?
Alfy Romeo Giulia i Stelvio w edycji specjalnej Estrema. Coś dla "Alfisti"

Alfy Romeo Giulia i Stelvio w edycji specjalnej Estrema. Coś dla "Alfisti"

Włosi obiecują, że Estrema to ostatnia edycja Giulii i Stelvio przed wyczekiwanym liftingiem. Aby klienci nie byli zawiedzeni, Alfa Romeo pogrzebała trochę w magazynie z częściami i odkurzyła pudło z napisem "Quadrifoglio". Co zatem mają do zaoferowania przypudrowane "włoszki"?
Brawurowa akcja grupy Kobra. W "dziupli" pod Warszawą "trafili w dziesiątkę"

Brawurowa akcja grupy Kobra. W "dziupli" pod Warszawą "trafili w dziesiątkę"

Policjanci z samochodowej grupy Kobra odzyskali sportową Alfę Romeo i zabezpieczyli ponad kilogram mefedronu oraz sprzęt do dokonywania kradzieży pojazdów. Funkcjonariusze zatrzymali trzy osoby, w tym jedną poszukiwaną listem gończym. Postępowanie w tej sprawie nadzoruje Prokuratura Rejonowa w Wołominie.
Od A jak Alfa Romeo do V jak Volvo – tak wyglądały auta znanych marek 60 lat temu

Od A jak Alfa Romeo do V jak Volvo – tak wyglądały auta znanych marek 60 lat temu

Jakimi samochodami jeździli Europejczycy w latach 60. XX w.? My, Polacy, wiadomo, Syrenkami, Warszawami, potem pierwszymi "dużymi Fiatami". Z zagranicy, tej po wschodniej stronie żelaznej kurtyny, docierały do nas Trabanty, Wartburgi, Skody, Wołgi i Moskwicze. Ale Europa Zachodnia żyła całkiem inną motoryzacją.
Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Jakie zużycie paliwa mają klasyczne samochody? Czy jest to znacząco więcej w porównaniu z nowoczesnymi modelami, a może wręcz przeciwnie – zadowalają się mniejszą ilością paliwa niż dzisiejsze cięższe i naszpikowane elektroniką pojazdy. Test zabytkowych modeli pokazuje, jakie jest ich rzeczywiste zapotrzebowanie na paliwo.
Sprzedaż Alfy Romeo znacząco wzrosła. Sukces w Polsce?

Sprzedaż Alfy Romeo znacząco wzrosła. Sukces w Polsce?

Styczeń to czas publikacji podsumowań poprzedniego roku kalendarzowego. W przypadku Alfy Romeo wyniki sprzedaży w Polsce napawają optymizmem. To był dla włoskiej firmy rekordowy okres. Ile egzemplarzy modeli Alfa Romeo trafiło do klientów?
Alfa Romeo z nową akcją. Giulia i Stelvio do serwisu

Alfa Romeo z nową akcją. Giulia i Stelvio do serwisu

Z ryzykiem wycieku paliwa muszą się mierzyć użytkownicy nowych modeli Alfy Romeo z najmłodszych roczników. Kampanią objęto kilkaset egzemplarzy w Polsce.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech