W polskich salonach wkrótce zadebiutują dwie odświeżone Alfy Romeo – Giulia i Stelvio. Dzięki modernizacji "Włoszki" zyskały nie tylko zmiany wizualne tuszujące ich wiek, ale też kilka gadżetów, takich jak 12,3-calowe cyfrowe zegary. Pytanie tylko, czy to nie za mało, aby klienci byli w stanie przełknąć gorzką pigułkę w postaci nowych, wysokich cen.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Alfa Romeo Giulia 2023. Ceny wersji po liftingu
Podwyżki widać już na przykładzie odmiany benzynowej – próg wejścia to teraz bolesne 230 tys. zł. Na tyle Włosi wycenili podstawową wersję Super z silnikiem 2.0 GME Turbo o mocy 280 KM. I to jedyny wariant zasilany takim paliwem, bo słabszy, 200-konny "benzyniak" zniknął z oferty. Na razie Alfa Romeo nie zdecydowała się też na odświeżenie 510-konnej wersji Quadrifoglio, ale nie powiedzieli jeszcze stanowczego "nie".
Drugi silnik to 210-konna jednostka wysokoprężna 2.2 JTDM, którą pozostawiono w ofercie chyba tylko po to, żeby Giulia nie została z paletą składającą się z zaledwie jednego silnika. Dlaczego tak uważamy? Przez wysoką cenę, która wynosi aż 281 tys. zł za podstawową z tym silnikiem odmianę Ti! Benzynowa Giulia z takim wyposażeniem to koszt 252 tys. zł – wielu chętnych na dopłatę niemal 30 tys. zł za silnik słabszy o 70 KM raczej nie będzie.
Alfa Romeo Giulia – cennik | Super | Sprint | Ti | Veloce | Competizione |
---|---|---|---|---|---|
2.0 GME Turbo 280 KM Q4 | 230 tys. zł | 241 tys. zł | 252 tys. zł | 263 tys. zł | 282 tys. zł |
2.2 JTDM 210 KM Q4 | - | - | 281 tys. zł | 292 tys. zł | - |
Alfa Romeo Stelvio 2023. Ceny wersji po liftingu
Podobne zmiany (i podwyżki!) zaszły w palecie silnikowej włoskiego SUV-a. Stelvio, bazujące na Giulii, jest jeszcze droższe – tu na stół trzeba wyłożyć co najmniej 259 tys. zł (2.0 GME Turbo 280 KM w wersji Super), a na zakup najtańszego Stelvio z dieslem (w wersji Ti) trzeba przeznaczyć aż 291 tys. zł.
Alfa Romeo Stelvio – cennik | Super | Sprint | Ti | Veloce | Competizione |
---|---|---|---|---|---|
2.0 GME Turbo 280 KM Q4 | 259 tys. zł | 270 tys. zł | 281 tys. zł | 292 tys. zł | 315 tys. zł |
2.2 JTDM 210 KM Q4 | - | - | 291 tys. zł | 302 tys. zł | - |
Są jakieś plusy? Teraz w obydwu "Włoszkach" już w standardzie otrzymujemy napęd na wszystkie koła (Q4) i 8-biegową, automatyczną skrzynię. Do tego najuboższa wersja Super nie jest wcale "goła", bo jej wyposażenie obejmuje m.in. 12,3-calowy zestaw wirtualnych wskaźników, matrycowe reflektory adaptacyjne Full LED, podgrzewane lusterka boczne, kamerę cofania, tempomat, automatyczną klimatyzację, porty USB-A i USB-C z tyłu, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika (Stelvio) czy bezkluczykowy dostęp.
Alfa Romeo Giulia (po modernizacji; model na 2023 r.)
Alfa Romeo Giulia (po modernizacji; model na 2023 r.)
Alfa Romeo Giulia (po modernizacji; model na 2023 r.)
Alfa Romeo Giulia (po modernizacji; model na 2023 r.)
Alfa Romeo Giulia (po modernizacji; model na 2023 r.)
Alfa Romeo Giulia (po modernizacji; model na 2023 r.)
Alfa Romeo Giulia (po modernizacji; model na 2023 r.)
Alfa Romeo Giulia (po modernizacji; model na 2023 r.)
Alfa Romeo Giulia (po modernizacji; model na 2023 r.)
Alfa Romeo Stelvio (po modernizacji; model na 2023 r.)
Alfa Romeo Stelvio (po modernizacji; model na 2023 r.)
Alfa Romeo Stelvio (po modernizacji; model na 2023 r.)
Alfa Romeo Stelvio (po modernizacji; model na 2023 r.)
Alfa Romeo Stelvio (po modernizacji; model na 2023 r.)