- Stylowy wygląd Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio budzi emocje nie mniejsze niż brzmienie silnika i właściwości jezdne
- Wnętrze i bagażnik Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio spełniają wymagania codziennej eksploatacji
- To superauto na torze łatwe do opanowania i bezpieczne podczas zwykłej jazdy
- Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - dzieło sztuki na kołach
- Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – brzmi i jeździ tak, jak wygląda
- Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – warto?
- Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – wyniki testu
- Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – dane producenta
- Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – wyposażenie
- Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – gwarancja i ceny
Najmocniejszą odmianę Giulii testujemy już nie pierwszy raz. Trzy lata temu jeździliśmy nią na torze wyścigowym, który wydaje się naturalnym środowiskiem dla tego samochodu. Teraz chcieliśmy sprawdzić, czy ten sportowy sedan nadaje się tak samo dobrze do użytkowania w codziennych warunkach i czy warto kupować takie superauto, żeby jeździć nim po zwykłej drodze.
Mówisz: „Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio” – myślisz: 510 KM z 2.9 V6 biturbo, 4 s do „setki” i 307 km/h prędkości maksymalnej. Jednak Alfa Romeo to przecież emocje, a te nie biorą się z suchych liczb. Nasza Giulia w ognistym kolorze Rosso Competizione wygląda tak, że trudno od niej oderwać wzrok. Już w zwykłej wersji wyróżnia się płynnością linii i wyrafinowanymi detalami, ale wariant z czterolistną koniczyną to prawdziwy crème de la crème. Płaska i szeroka, z dodatkowymi wlotami powietrza na masce i błotnikach, przykrytymi czarną kratą, spoilerami tylnym i przednim, wysuwanym przy prędkości powyżej 100 km/h, na 19-calowych ciemnych felgach z czerwonymi zaciskami hamulców, z dyfuzorem i czterema chromowanymi końcówkami wydechu prezentuje się spektakularnie, ale nie ostentacyjnie. Włoski design jest pod tym względem nie do pokonania.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoAlfa Romeo Giulia Quadrifoglio - dzieło sztuki na kołach
Do wnętrza nie tyle wsiadasz, co zanurzasz się w mocno wyprofilowanych skórzano-alcantarowych fotelach. W wykończony włóknem węglowym klasycznie sportowy kokpit wkomponowano szeroki ekran (8,8"), obsługiwany za pomocą pokrętła na tunelu środkowym. Całość cieszy oko, dodatkowo multimedia łatwo łączą się ze smartfonem za pośrednictwem Apple Car-Play i Android Auto, więc łączność ze światem odbywa się bez przeszkód. Obsługa multimediów za pomocą dużego pokrętła na tunelu środkowym nam nie nastręczała problemów, ale producent uznał ją najwidoczniej za wartą poprawienia – w poliftingowej Giulii, która niebawem wejść ma na rynek ten element został zmodyfikowany. Czy wnętrze nadaje się do wożenia dzieci do szkoły? Miejsca jest dość także na w pełni funkcjonalnej tylnej kanapie, a wyraz twarzy kolegów i koleżanek pociechy wysadzanej pod szkołą – bezcenny.
W kufrze wielkiego bagażu na rodzinne ferie nie zmieścisz, ale 480 l na dwie spore walizki i kilka toreb wystarczy. Zresztą po samochodzie sportowym nikt się większego bagażnika raczej nie spodziewa. Funkcjonalność poprawia możliwość złożenia tylnej kanapy dzielonej w stosunku 40:20:40 (opcja za 3850 zł), co ułatwia przewóz długiego sprzętu sportowego.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – brzmi i jeździ tak, jak wygląda
Za brzmienie silnika sąsiedzi cię znienawidzą. Jeśli zechcesz, będzie głośno, rasowo i tak, że skóra ścierpnie nie tylko tobie, ale i wszystkim wokoło. Jednak Alfa potrafi też inaczej. Po włączeniu komfortowego lub oszczędnego trybu jazdy i delikatnym wciśnięciu pedału gazu silnik przyjemnie mruczy. Tak samo jest z jazdą – Giulia, zwłaszcza w trybie wyścigowym, potrafi być wyczynowym sportowcem, megaszybkim na zakrętach i jeszcze szybszym na prostej. Wtedy wymaga od kierowcy maksimum uwagi, jednak prowadzona spokojnie, zachowuje się łagodnie i nie męczy nadmierną twardością. W panowaniu nad autem pomagają seryjne systemy aktywnego zawieszenia i aktywnego rozdziału momentu obrotowego (Active Torque Vectoring)
Alfa zapewnia także odpowiednią ochronę – auto jest w stanie wyhamować z „setki” do zera po niespełna 33 m. Nasza Alfa miała superwydajny i kosztowny układ tarcz ceramiczno-węglowych. Jeśli wydatek 33 tys. zł nie stanowi problemu, to na pewno warto je mieć – także wtedy, gdy używa się auta do codziennych zadań, a nie tylko ściga na torze. Poza tym większość dostępnych na rynku urządzeń i systemów asystenckich zwiększających bezpieczeństwo Giulia Quadrifoglio ma w wyposażeniu seryjnym.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – warto?
Cena 390 800 zł do okazyjnych nie należy, jednak niemieccy konkurenci o porównywalnej mocy są drożsi – Mercedes-AMG C 63 S (510 KM) o prawie 60 000 zł, a słabsze o 60 KM Audi RS 4 – kosztuje ponad 20 000 zł więcej. Czy warto? To oczywiście każdy właściciel zasobnego portfela musi ocenić sam, my możemy z przekonaniem powiedzieć, że Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio to nie jest tylko samochód do jazdy po torze wyścigowym, choć tam jej osiągi błyszczą najjaśniej.
Na rynku jest wiele praktyczniejszych samochodów, ale takie, które łączą autentycznie sportowe osiągi z przydatnością do zwykłego użytkowania przez rodzinę, to prawdziwa rzadkość. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio do nich należy, a dodaje do tych cech niezwykłą urodę i zdolność wywoływania radości – i tak dzień w dzień!
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – wyniki testu
Przyspieszenie 0-50 km/h | 1,8 s |
0-100 km/h | 4,0 s |
0-130 km/h | 5,9 s |
0-160 km/h | 8,3 s |
Masa własna/ładowność | 1709/441 kg |
Rozdział masy (przód/tył) | 53/47 proc. |
Śr. zawracania (lewo/prawo) | 11,1/11,2 m |
Droga hamowania ze 100 km/h hamulce zimne | 33,8 m |
gorące | 32,3 m |
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – dane producenta
Silnik: typ/cylindry/zawory | biturbo, benz./V6/24 |
Ustawienie silnika | wzdłużnie z przodu |
Zasilanie/napęd rozrządu | wtrysk bezpośredni/łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 2891 |
Moc silnika (KM/obr./min) | 510/6500 |
Maks. mom. (Nm/obr./min) | 600/2500 |
0-100 km/h (s)/v maks. (km/h) | 3,9/307 |
Spalanie miejskie (l/100 km) | 11,9 |
Spalanie pozamiejskie (l/100 km) | 7,6 |
Spalanie mieszane (l/100 km) | 9,2 |
Emisja cykl mieszany C02 (g/km) | 212 |
Zasięg teoretyczny (km) | 630 |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 8/tylny |
Hamulce przód | tarcz. ceramiczne 390 mm |
Hamulce tył | tarcz. ceramiczne 360 mm |
Marka i model opon test. auta | Pirelli P Zero Corsa Assim. 2 |
Rozmiar opon test. auta (p | t) | 245/35 | 285/30 R 19 |
Poj. bagażnika/zbior. paliwa (l) | 480/58 |
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – wyposażenie
Wersja | Quadrifoglio |
6 airbagów/adapt. tempomat/ham. ceramiczne | S/5200 zł/33 000 zł |
Klima 2-stref./tapicerka skóra-alcantara | S/S |
Audio Harman-Kardon/nawigacja 3D | 6000/10 400 zł |
Czujniki parkowania (p. i t.)/asys. pasa ruchu | S/S |
Dynam. zawieszenie /wektorowanie | S/S |
Hamowanie awaryjne/unikanie kolizji | S/S |
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – gwarancja i ceny
Cena podst. testowanej wersji | 390 800 zł |
Gwarancja mech./perforacyjna | 2 lata/8 lat |
Przeglądy | co 35 tys. km/2 lata |
Cena testowanego auta | 485 300 zł |