To już kolejna modernizacja obu modeli Alfy klasy średniej. I znowu zmiany stylistyczne są raczej niewielkie. Mamy więc przede wszystkim nowy układ elementów świetlnych w reflektorach, nawiązujący do pokazanej w tym roku kompaktowej Alfy Romeo Tonale (ale i też słynnej Alfy Romeo SZ z 1990 r.). Zmodernizowano również grill oraz tylne światła – np. Stelvio ma przydymione klosze z czarnym błyszczącym wykończeniem.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
W środku mamy nowy ekran zestawu wskaźników. Ten 12,3-calowy wyświetlacz przekazuje dane w trzech różnych układach graficznych: nowoczesnym Evolved, minimalistycznym Relax i Heritage, który nawiązuje do wskaźników Alf Romeo z lat 60. i 70. XX w.
- Przeczytaj także: Toyota RAV4 dołącza do rodziny GR Sport. Nowa wersja SUV-a
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Competizione
Fanom słowo ”Competizione” od razu kojarzy się z piękną sportową Alfą Romeo 8C Competizione, przedstawioną w 2007 r. i limitowaną do pół tysiąca sztuk. Tym razem to nazwa specjalnej wersji wyposażeniowej, dostępnej zarówno dla klientów Giulii, jak i Stelvio.
Odmianę Competizione (na zdjęciach) wyróżniają m.in. szary matowy lakier Moon Light, sprzęt audio firmy Harman/Kardon, skórzana tapicerka siedzeń i deski rozdzielczej z czerwonymi przeszyciami, a także aktywne zawieszenie.
Generalnie ofertę wyposażenia uproszczono. Nowe Alfy Romeo Giulia i Stelvio będą oferowane w dwóch wersjach: Super oraz Ti. Do Super można zamówić sportowy pakiet Sprint, zaś do Ti – pakiet Veloce. To właśnie na Veloce bazuje nowe Competizione.
Zmodernizowane na 2023 r. Alfy Romeo Giulia i Stelvio będą dostępne w trzech wersjach silnikowych: jednej benzynowej (280 KM) i z dwoma dieslami (160 i 210 KM).
- Przeczytaj także: Dacia prezentuje swoją pierwszą hybrydę. Oto Jogger Hybrid 140