Toyota RAV4 to model, który na rynku znajduje się od prawie 30 lat i w tym czasie doczekał się już pięciu generacji. Był to jeden z pionierskich projektów rozpoczynający segment kompaktowych SUV-ów i patrząc na wyniki sprzedaży, obecnie jest to jeden z najpopularniejszych modeli w swojej klasie. Nie było to jednak auto kojarzące się z dynamicznymi sportowymi doznaniami, co producent postanowił zmienić.
Toyota RAV4 GR Sport — dynamiczna stylistyka
Toyota RAV4 niedawno otrzymała lifting, który unowocześnił wygląd nadwozia oraz wnętrze, a teraz w wersji GR SUV dostanie dodatkowe elementy nadające sportowego charakteru, takie jak zdobienia klapy bagażnika, inny grill czy boczne listwy. Nie zabraknie także znanej wszystkim miłośnikom marki plakietki GR. Auto otrzyma także zmienione przednie spoilery. Nowością będą 19-calowe felgi aluminiowe wykończone specjalną nowoczesną techniką wycinania linii.
Wnętrze pokryte będzie ekologiczną zamszową tapicerką z elementami skóry syntetycznej. W standardzie klienci otrzymają bogate wyposażenie, które trafi do standardowych modeli w roku modelowym 2023. Znajdziemy m.in. nowy system multimedialny z 10,5-calowym ekranem dotykowym, cyfrowe zegary z dedykowanym 12,3- calowym wyświetlaczem oraz bogaty pakiet wspomagania kierowcy, w którego skład wejdą między innymi monitor z kamerą 360 stopni, czy nowy układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zdarzenia.
- Przeczytaj także: Dacia prezentuje swoją pierwszą hybrydę. Oto Jogger Hybrid 140
Toyota RAV4 GR Sport — dla fanów szybkich SUV-ów
Oczywiście wygląd to nie wszystko, a dopisek GR w nazwie świadczy o innych wrażeniach z jazdy niż w modelu standardowym. Głównym punktem jest poprawione zawieszenie, które ma umożliwić kierowcy wykorzystanie osiągów auta do maksimum. Sportowa wersja SUV-a otrzyma specjalnie zaprojektowane sztywniejsze sprężyny i amortyzatory, co ma znacznie poprawić stabilność i zwrotność modelu. Samochód dostępny będzie w dwóch wersjach silnikowych zestawionych z napędem na wszystkie osie AWD-i. Do wyboru będą silnik hybrydowy o pojemności 2,5 l oraz mocy 222 KM, który do 100 km/h rozpędza się w czasie 8,1 s, lub wariant Plug-in hybrid o mocy 306 KM. W drugim przypadku czas przyspieszenia do "setki" to 6 s.
Toyota RAV4 GR Sport — cena jeszcze nieznana
Zamówienia w Europie zaczną być przyjmowane pod koniec tego roku. Na razie producent nie podał ceny sportowej wersji modelu. Możemy jednak zakładać, że będzie to górna część przedziału cenowego nowych modeli RAV4, który według katalogu na rok 2023 waha się między 140 a 203 tys. zł.