- Jeep Avenger to SUV segmentu B, pod względem gabarytów mniejszy od Renegade'a
- Silnik elektryczny ma moc 156 KM, a akumulator 54 kWh zapewnia zasięg 400 km
- We Włoszech i Hiszpanii będzie dostępna także wersja z silnikiem benzynowym
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu
W Paryżu Jeep oficjalnie zaprezentował Avengera, pierwszy w historii marki model wyposażony w pełni elektryczny napęd. Samochód ma 4,08 m długości, należy więc do popularnych SUV-ów segmentu B. Jest o 16 cm krótszy od modelu Renegade, a jego nadwozie wyróżnia się krótkimi zwisami.
Nowy Jeep Avenger – przednionapędowy model dzielny w terenie
Krótkie zwisy poprawiają nie tylko estetykę auta, ale w połączeniu z dużymi kołami zapewniają Avengerowi spory prześwit (20 cm), a także znakomite wartości kątów natarcia (20 stopni), rampowego (20 stopni) i zejścia (32 stopnie), znacząco zwiększających dzielność terenową auta. Choć elektryczny Avenger występuje wyłącznie z napędem na przednią oś, to dzięki seryjnemu systemowi zarządzania trakcją Selec Terrain z sześcioma trybami pracy (Normal, Sport, Eco, Snow, Mud, Sand) oraz układowi kontroli zjazdu ze wzniesienia Hill Descent Control, uzyskuje typowe dla Jeepów świetne właściwości terenowe. W Avengerze na bezdrożach docenimy także rozmieszczone wokół nadwozia wytrzymałe listwy ochronne oraz liczne osłony podwozia.
- Zobacz także: Relacja z Camp Jeep PL '22 Kudowa-Zdrój
Nowy Jeep Avenger – moc 156 KM i zasięg EV do 550 km
O dobre osiągi auta dba pochodzący z Francji elektryczny motor dysponujący mocą 156 KM i maksymalnym momentem obrotowym 260 Nm. Jednostka korzysta z 400-voltowej instalacji, w skład której wchodzi akumulator o pojemności 54 kWh. Umieszczony pod przednim i tylnym siedzeniem oraz tunelem środkowym składa się z 17 modułów i 102 ogniw litowo-jonowych. W pełni naładowana bateria trakcyjna oferuje wg normy WLTP średni zasięg 400 km, a w cyklu miejskim do 550 km. Akumulator Avnegera można ładować prądem zmiennym AC z mocą do 11 kW oraz prądem stałym DC nawet 100 kW. W pierwszym przypadku uzupełnienie baterii w prąd w zakresie od 0 do 100 proc. zajmuje 5 godz. 30 min, w drugim (w zakresie 20-80 proc.) tylko 24 minuty.
Nowy Jeep Avenger – nowoczesne i funkcjonalne wnętrze
Choć auto jest niewielkie, oferuje funkcjonalne wnętrze. Z przodu każdy bez względu na wzrost znajdzie dla siebie wygodną pozycję. Z tyłu także jest przestronnie, choć wysokim osobom może zabraknąć miejsca na kolana. Jak przystało na nowoczesny samochód wnętrze Avengera jest cyfrowe. Znajdziemy w nim czytelny zestaw elektronicznych wskaźników (7- lub 10, 25-cal.) oraz centralnie umieszczony multimedialny wyświetlacz dotykowy o przekątnej 10,25 cala. System Uconnect jest bezprzewodowo kompatybilny z aplikacjami Android Auto i Car Play, ma również wbudowaną nawigację TomTom. Dzięki aplikacji Jeep Mobile za pośrednictwem smartfona użytkownicy mogą lokalizować położenie auta, zablokować i odblokować drzwi, sprawdzić poziom naładowania akumulatora oraz ustawić klimatyzację postojową.
Nowy Jeep Avenger – całkiem duży kufer
W Avengerze opcjonalnie dostępne są skórzane fotele z funkcją masażu, wielokolorowe oświetlenie ambientowe, z czasem ofertę wyposażenia poszerzy także okno dachowe. Przednie schowki Avengera mają łączną pojemność 34 l. Także imponująco wypada bagażnik, który ma pojemność 380 l oraz dysponuje niskim progiem załadunku (720 mm).
Nowy Jeep Avenger – można już zamawiać
W listopadzie klienci w polskich salonach będą mogli dokonać wstępnej rezerwacji Avengera w wersji premierowej Launch Edition. Odmiana ta ma seryjnie dwukolorowe nadwozie. Do wyboru są lakiery Sun z dachem Volcano lub Granite z dachem Volcano lub jednokolorowe malowanie Volcano. W wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in.: przyciemniane szyby, 18-calowe felgi aluminiowe, przednie i tylne światła full LED. Wnętrze obejmuje wielokolorowe oświetlenie ambientowe i żółte detale deski rozdzielczej, podgrzewane fotele z żółtymi akcentami, podgrzewaną przednią szybę, nakładkę na konsolę centralną, podłogę bagażnika z regulacją wysokości i bezdotykowo otwieraną pokrywę bagażnika. Bogata, w pełni wyposażona odmiana zawiera także: system multimedialny Uconnect z ekranem o przekątnej 10,25 c., wirtualne zegary 10,25 c., bezprzewodowy system Apple CarPlay/Android Auto oraz bezprzewodową ładowarkę do smartfonów. Klienci premierowej wersji Launch Edition będą mogli zamówić Wallboxa do ładowania auta w domu lub kartę RFID pozwalającą na korzystanie z publicznych stacji.
- Dowiedz się więcej: Lista premier pokazanych na salonie w Paryżu
Nowy Jeep Avenger – zasłużony wybór
Nowy Avenger to kamień milowy dla Jeepa, ponieważ jest pierwszym elektrycznym samochodem amerykańskiej marki, także pierwszym modelem produkowanym w Europie. Wybór miejsca produkcji tak ważnego dla marki auta w tyskim zakładzie nie był przypadkowy. Funkcjonująca od 47 lat fabryka, której bramy opuściło 12,5 mln samochodów, nie raz udowodniła, że potrafi produkować auta najwyżej jakości. Zorganizowana w ramach programu World Class Manufacturing produkcja została nagrodzona brązem, srebrem i złotem w uznaniu za nieustanne doskonalenie produktów, procesów i usług. W tyskim zakładzie proces przekształcenie zwojów blachy w gotowy samochód trwa ok. 12 godzin technologicznych, praktycznie co 50 s z linii montażowych zjeżdża jeden pojazd.
Nowy Jeep Avenger – z czasem także w wersji 4x4
Przy okazji paryskiej premiery Jeep zaprezentował Avengera 4x4 Concept. Nowy model dołączy do gamy modeli Jeepa z napędem 4xe, które pojawią się w przyszłości. Jak to zwykle bywa przy autach koncepcyjnych, szczegółów technicznych nie podano.
Nowy Jeep Avenger – dane techniczne
Marka i model | Jeep Avenger EV |
Silnik | elektryczny |
Napięcie układu elektrycznego | 400V |
Moc silnika | 156 KM |
Maksymalny moment obr. silnika | 260 Nm |
Napęd | na przednie koła/skrzynia aut. 1 |
Średnie zużycie prądu wg WLTP | 16,5-15,7 kWh/100 km |
Średni zasięg wg WLTP | 400 km |
Masa przyczepy | 1500 kg |
Pojemność bagażnika/akumulatora | 380 l/54 kWh |
Moc ładowania prądem zmiennym AC/stałym DC | 11/100 kW |
Czas ładowania prądem zmiennym/stałym | 5 godz. 30 mim (0-100 proc.)/25 min. (20-80 proc.) |