Używane Co warto kupić Czy BMW jeździ lepiej niż Alfa Romeo? Co częściej się psuje? Sprawdziliśmy używane BMW serii 3 i Alfę Romeo Giulię

Czy BMW jeździ lepiej niż Alfa Romeo? Co częściej się psuje? Sprawdziliśmy używane BMW serii 3 i Alfę Romeo Giulię

Alfa Romeo Giulia i BMW serii 3 to bez dwóch zdań dwa najlepiej jeżdżące auta w swoim segmencie. Oba nie słyną jednak z ponadprzeciętnej trwałości. Czy to jednak bomby zegarowe, które prędzej czy później trafią do serwisu na bardzo kosztowny przegląd? Mechanicy, z którymi rozmawialiśmy, mieli wiele do powiedzenia na temat obu aut. Lepsze Alfa Romeo Giulia czy BMW serii 3 G20?

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Bartłomiej Szyperski / Auto Świat
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Giulia to jeden z najlepiej jeżdżących samochodów w segmencie D, ale ma pewne problemy
  • BMW serii 3 generacji G20 debiutowało później niż Giulia. Oferuje lepszą jakość wykończenia i bogatszą ofertę na rynku wtórnym
  • Ceny używanych egzemplarzy obu modeli są porównywalne, jednak wiele najtańszych Giulii pochodzi z importu i ma historię kolizji
  • W obu przypadkach nie brakuje sporego odsetka aut z USA. Przy ich wyborze trzeba być szczególnie czujnym — ze Stanów nie sprowadza się aut bezwypadkowych
  • Alfa Romeo Giulia miewa usterki elektryki, układu napędowego i zawieszenia
  • BMW serii 3 G20 lepiej wypada pod względem wygłuszenia i trwałości, a naprawy są zwykle... mniej kosztowne niż w Alfie. Naprawdę

Alfa Romeo Giulia debiutowała na rynku osiem lat temu — to trzy lata wcześniej niż BMW serii 3 generacji G20. Mimo to oba auta wciąż są do kupienia w salonach. Na rynku wtórnym nie brakuje ogłoszeń sprzedaży używanych egzemplarzy. Ze względu na popularność, znacznie bogatszą ofertą może się pochwalić BMW. A co z cenami? Niemiecki sedan debiutował później, a zatem jego ceny startują z wyższego pułapu. Jeśli jednak porównamy egzemplarze z tego samego rocznika i o podobnym przebiegu, różnice się zacierają — nie ma co liczyć na to, że opinia na temat ponadprzeciętnej awaryjności aut Alfy Romeo sprawia, że Giulia jest znacznie tańsza od "trójki".