Logo
UżywaneCo warto kupićCzy BMW jeździ lepiej niż Alfa Romeo? Co częściej się psuje? Sprawdziliśmy używane BMW serii 3 i Alfę Romeo Giulię

Czy BMW jeździ lepiej niż Alfa Romeo? Co częściej się psuje? Sprawdziliśmy używane BMW serii 3 i Alfę Romeo Giulię

  • Alfa Romeo Giulia to jeden z najlepiej jeżdżących samochodów w segmencie D, ale ma pewne problemy
  • BMW serii 3 generacji G20 debiutowało później niż Giulia. Oferuje lepszą jakość wykończenia i bogatszą ofertę na rynku wtórnym
  • Ceny używanych egzemplarzy obu modeli są porównywalne, jednak wiele najtańszych Giulii pochodzi z importu i ma historię kolizji
  • W obu przypadkach nie brakuje sporego odsetka aut z USA. Przy ich wyborze trzeba być szczególnie czujnym — ze Stanów nie sprowadza się aut bezwypadkowych
  • Alfa Romeo Giulia miewa usterki elektryki, układu napędowego i zawieszenia
  • BMW serii 3 G20 lepiej wypada pod względem wygłuszenia i trwałości, a naprawy są zwykle... mniej kosztowne niż w Alfie. Naprawdę
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Alfa Romeo Giulia debiutowała na rynku osiem lat temu — to trzy lata wcześniej niż BMW serii 3 generacji G20. Mimo to oba auta wciąż są do kupienia w salonach. Na rynku wtórnym nie brakuje ogłoszeń sprzedaży używanych egzemplarzy. Ze względu na popularność, znacznie bogatszą ofertą może się pochwalić BMW. A co z cenami? Niemiecki sedan debiutował później, a zatem jego ceny startują z wyższego pułapu. Jeśli jednak porównamy egzemplarze z tego samego rocznika i o podobnym przebiegu, różnice się zacierają — nie ma co liczyć na to, że opinia na temat ponadprzeciętnej awaryjności aut Alfy Romeo sprawia, że Giulia jest znacznie tańsza od "trójki".

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium