Auto Świat Wiadomości Aktualności Porozmawiałem z szefem Stellantisa w Polsce o Fiacie, Alfie Romeo i innych markach grupy. Zapytałem też o zapowiadane podwyżki cen samochodów

Porozmawiałem z szefem Stellantisa w Polsce o Fiacie, Alfie Romeo i innych markach grupy. Zapytałem też o zapowiadane podwyżki cen samochodów

Coraz mniej osób odwiedza salon tylko po to, żeby obejrzeć samochód, a do pokolenia "posiadaczy" dołącza kolejna generacja klientów z zupełnie innym podejściem. Z jednej strony dostęp do nowego auta jest łatwiejszy niż 15 lat temu, z drugiej — posiadanie samochodu na własność może się być coraz trudniejsze. Jak to możliwe? Ten paradoks tłumaczy mi Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Stellantis Polska, odpowiedzialny u nas m.in. za Alfę Romeo, Citroena, Fiata, Jeepa, Peugeota i Opla. Menedżer wyjaśnia także dlaczego "nie ma powrotu do czasów, kiedy Fiat miał dominujący udział w polskim rynku nowych aut".

Grzegorz Zalewski (po lewej), dyrektor generalny Stellantis Polska
Stellantis
Grzegorz Zalewski (po lewej), dyrektor generalny Stellantis Polska
  • Grzegorz Zalewski pracuje w branży motoryzacyjnej od 1991 r. Wcześniej był m.in. prezesem Renault Polska i szefem Dacii na Polskę, Czechy, Estonię, Litwę, Łotwę, Słowację i Węgry. Od kwietnia 2024 r. jest dyrektorem generalnym Stellantis Polska
  • Menedżer wyjaśnia, skąd się biorą mało spektakularne lokaty Fiata, Alfy Romeo i Jeepa w rankingu pierwszych rejestracji samochodów osobowych w Polsce. W okresie styczeń-lipiec 2024 r. Fiat zajmował 26. miejsce, Jeep 28., a Alfa Romeo 32. lokatę
  • Grzegorz Zalewski opowiada, jak się zmienia podejście Polaków do kupowania nowych samochodów

Mało który menedżer odpowiada w Polsce za tyle globalnych marek samochodowych naraz. Ale i mało który ma takie doświadczenie w branży motoryzacyjnej co Grzegorz Zalewski. Związany przez aż ponad 30 lat z Renault, w kwietniu 2024 r. został szefem polskiego oddziału koncernu Stellantis. A to oznacza, że na naszym rynku podlegają mu (w kolejności alfabetycznej): Abarth, Alfa Romeo, Citroen, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Opel i Peugeot, a pewnie wkrótce także i Lancia. Sporo tego.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji