- Chiński Maxus jest obecny w Polsce od 2022 r., oferował samochody osobowe, dostawcze i pickupy
- Marka zdecydowała się skupić na pojazdach użytkowych, notując blisko 200-procentowy wzrost sprzedaży w tym segmencie
- Maxus należy do chińskiego koncernu SAIC Motor, który zarządza także markami MG i Roewe
Maxus to jedna z pierwszych marek, które oficjalnie weszły do Polski — nastąpiło to w połowie 2022 r. Oferował modele samochodów osobowych, dostawczych oraz pickupy. Sprzedaż tych pierwszych nie szła jednak zbyt dobrze, więc decyzja mogła być tylko jedna — firma skupi się na pojazdach użytkowych.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoIle samochodów sprzedaje Maxus w Polsce?
Wyniki dotyczące rejestracji nowych samochodów osobowych i dostawczych na polskim rynku systematycznie publikuje instytut Samar, bazując na danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów. Wyraźnie widać, że sprzedaż osobowych Maxusów była symboliczna:
- styczeń-sierpień 2025 r. - 2 rejestracje;
- cały 2024 r. - 34 rejestracje;
- 2023 r. - 40 rejestracji.
Chińska marka oferowała tylko dwa modele osobowe: kompaktowego SUV-a Euniq 6 i minvana Mifa 9. Oba miały napęd elektryczny.
Z drugiej strony mocno rośnie sprzedaż użytkowych pojazdów tej marki, a ich oferta jest systematycznie poszerzana. Firma chwali się, że zanotowała blisko 200-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Wyniki udostępnione przez Samar wyglądają następująco:
- styczeń-sierpień 2025 r. - 170 rejestracji;
- cały 2024 r. - 87 rejestracji;
- 2023 r. - 108 rejestracji.
Za dystrybucję na polskim rynku odpowiada Grupa RSA, importer wielu marek z Norwegii, obecny także w Szwecji, Finlandii, Danii i północnych Niemczech.
Do kogo należy marka Maxus?
Maxus to jedna z kilku marek wchodzących w skład jednego z największych chińskich koncernów motoryzacyjnych — SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation). Należą do niego także: marki MG, Roewe oraz spółki joint-venture SAIC Volkswagen i SAIC-MG.
Przeczytaj: Test dostawczego Maxusa e-Deliver 5. Jak się pracuje z "chińczykiem"?
Wprowadzona w 2023 r. globalna strategia SAIC zakłada jasny podział ról na rynkach eksportowych:
- MG skupia się na samochodach osobowych (notuje świetne wyniki w Polsce; ponad 8,8 tys. rejestracji od stycznia do sierpnia 2025);
- Maxus odpowiada za pojazdy użytkowe, dostawcze i pick-upy.
Dzięki tej decyzji Maxus mógł skoncentrować się na swojej specjalizacji, czego efektem jest najszersza na polskim rynku oferta elektrycznych pojazdów użytkowych, uzupełniona o modele spalinowe z silnikami Diesla oraz różnorodne zabudowy dostępne na zamówienie.
Jakie samochody oferuje chiński Maxus?
Ostatnią nowością jest eTerron 9, czyli pierwszy elektryczny pick-up z napędem 4x4 sprzedawany w Europie. Nieco wcześniej Maxus wprowadził do sprzedaży średniej wielkości furgon e-Deliver 5. W sumie w Polsce można kupić następujące modele samochodów.
Elektryczne:
- e-Deliver 3,
- e-Deliver 5,
- e-Deliver 7,
- e-Deliver 9,
- eTerron 9.
Wysokoprężne:
- Deliver 7,
- Deliver 9,
- Deliver 9 podwozie,
- T60 MAX.
Zobacz też: Chińczycy wzięli do serca uwagi klientów. Maxus eTerron 9 odcina się od brata
W 2025 r. Maxus jest silniejszy na polskim rynku niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki serii strategicznych decyzji podjętych na poziomie centralnym i lokalnym marka zwiększyła swoją skuteczność operacyjną poprzez skupienie się na swojej głównej specjalizacji: samochodach dostawczych. Dziś dysponuje pełną gamą nowoczesnych modeli spalinowych i elektrycznych, które gwarantują jej konsekwentny, długofalowy rozwój na polskim rynku.
- czytamy w oficjalnym komunikacie importera.
W 2025 r. otwarto cztery nowe punkty dealerskie: w Poznaniu, Rzeszowie, Tychach i Radomiu. Obecnie sieć tej chińskiej marki składa się z 19 autoryzowanych przedstawicielstw. Firma poszukuje kolejnych partnerów. Do końca roku planuje uruchomić salony w Krakowie, Gdańsku, Bydgoszczy, Szczecinie i Koszalinie.