Logo
WiadomościAktualnościMaxus wycofuje się z aut osobowych w Polsce. To przemyślana decyzja

Maxus wycofuje się z aut osobowych w Polsce. To przemyślana decyzja

Na polskim rynku motoryzacyjnym zachodzą dynamiczne zmiany. W ostatnim czasie pojawiło się mnóstwo nowych marek z Chin i systematycznie debiutują kolejne. Są też takie firmy, które znalazły swoją specjalizację i rezygnują z obecności we wszystkich segmentach. Mamy oficjalne stanowisko krajowego importera samochodów marki Maxus.

Maxus Deliver 9
Maxus
Maxus Deliver 9
  • Chiński Maxus jest obecny w Polsce od 2022 r., oferował samochody osobowe, dostawcze i pickupy
  • Marka zdecydowała się skupić na pojazdach użytkowych, notując blisko 200-procentowy wzrost sprzedaży w tym segmencie
  • Maxus należy do chińskiego koncernu SAIC Motor, który zarządza także markami MG i Roewe

Maxus to jedna z pierwszych marek, które oficjalnie weszły do Polski — nastąpiło to w połowie 2022 r. Oferował modele samochodów osobowych, dostawczych oraz pickupy. Sprzedaż tych pierwszych nie szła jednak zbyt dobrze, więc decyzja mogła być tylko jedna — firma skupi się na pojazdach użytkowych.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Ile samochodów sprzedaje Maxus w Polsce?

Wyniki dotyczące rejestracji nowych samochodów osobowych i dostawczych na polskim rynku systematycznie publikuje instytut Samar, bazując na danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów. Wyraźnie widać, że sprzedaż osobowych Maxusów była symboliczna:

  • styczeń-sierpień 2025 r. - 2 rejestracje;
  • cały 2024 r. - 34 rejestracje;
  • 2023 r. - 40 rejestracji.

Chińska marka oferowała tylko dwa modele osobowe: kompaktowego SUV-a Euniq 6 i minvana Mifa 9. Oba miały napęd elektryczny.

Z drugiej strony mocno rośnie sprzedaż użytkowych pojazdów tej marki, a ich oferta jest systematycznie poszerzana. Firma chwali się, że zanotowała blisko 200-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Wyniki udostępnione przez Samar wyglądają następująco:

  • styczeń-sierpień 2025 r. - 170 rejestracji;
  • cały 2024 r. - 87 rejestracji;
  • 2023 r. - 108 rejestracji.

Za dystrybucję na polskim rynku odpowiada Grupa RSA, importer wielu marek z Norwegii, obecny także w Szwecji, Finlandii, Danii i północnych Niemczech.

Do kogo należy marka Maxus?

Maxus to jedna z kilku marek wchodzących w skład jednego z największych chińskich koncernów motoryzacyjnych — SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation). Należą do niego także: marki MG, Roewe oraz spółki joint-venture SAIC Volkswagen i SAIC-MG.

Przeczytaj: Test dostawczego Maxusa e-Deliver 5. Jak się pracuje z "chińczykiem"?

Wprowadzona w 2023 r. globalna strategia SAIC zakłada jasny podział ról na rynkach eksportowych:

  • MG skupia się na samochodach osobowych (notuje świetne wyniki w Polsce; ponad 8,8 tys. rejestracji od stycznia do sierpnia 2025);
  • Maxus odpowiada za pojazdy użytkowe, dostawcze i pick-upy.

Dzięki tej decyzji Maxus mógł skoncentrować się na swojej specjalizacji, czego efektem jest najszersza na polskim rynku oferta elektrycznych pojazdów użytkowych, uzupełniona o modele spalinowe z silnikami Diesla oraz różnorodne zabudowy dostępne na zamówienie.

Jakie samochody oferuje chiński Maxus?

Gama samochodów marki Maxus
Gama samochodów marki MaxusMaxus

Ostatnią nowością jest eTerron 9, czyli pierwszy elektryczny pick-up z napędem 4x4 sprzedawany w Europie. Nieco wcześniej Maxus wprowadził do sprzedaży średniej wielkości furgon e-Deliver 5. W sumie w Polsce można kupić następujące modele samochodów.

Elektryczne:

  • e-Deliver 3,
  • e-Deliver 5,
  • e-Deliver 7,
  • e-Deliver 9,
  • eTerron 9.

Wysokoprężne:

  • Deliver 7,
  • Deliver 9,
  • Deliver 9 podwozie,
  • T60 MAX.

Zobacz też: Chińczycy wzięli do serca uwagi klientów. Maxus eTerron 9 odcina się od brata

W 2025 r. Maxus jest silniejszy na polskim rynku niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki serii strategicznych decyzji podjętych na poziomie centralnym i lokalnym marka zwiększyła swoją skuteczność operacyjną poprzez skupienie się na swojej głównej specjalizacji: samochodach dostawczych. Dziś dysponuje pełną gamą nowoczesnych modeli spalinowych i elektrycznych, które gwarantują jej konsekwentny, długofalowy rozwój na polskim rynku.

- czytamy w oficjalnym komunikacie importera.

W 2025 r. otwarto cztery nowe punkty dealerskie: w Poznaniu, Rzeszowie, Tychach i Radomiu. Obecnie sieć tej chińskiej marki składa się z 19 autoryzowanych przedstawicielstw. Firma poszukuje kolejnych partnerów. Do końca roku planuje uruchomić salony w Krakowie, Gdańsku, Bydgoszczy, Szczecinie i Koszalinie.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji