Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Fiat Seicento

Fiat Seicento

Fiat Seicento

Fiat Seicento to jeden z najpopularniejszych samochodów osobowych włoskiego koncernu. Auto zadebiutowało w 1998 roku, a produkcja odbywała się wyłącznie w tyskiej fabryce Fiata. Seicento był następcą modelu Cinquecento, z którym przez kilka miesięcy był równolegle produkowany. Co ciekawe, auto było również ostatecznym gwoździem do trumny dla popularnego „malucha”.

„Seicento” oznacza po włosku słownie 600, co miało być nawiązaniem do popularnego modelu z lat 50. Auto występowało jedynie jako 3-drzwiowy hatchback i ze względu na swoje wymiary, nie było zbyt przestronne. O ile ciężkim jest zajęcie wygodnej pozycji na tylnej kanapie, o tyle dziwić może to też z przodu. Sytuację utrudnia fakt, iż Seicento jest samochodem 5-osobowym (choć dostępny był także 2-osobowy Van). Bagażnik miał pojemność zaledwie 170 litrów.

W 2000 roku dokonano pierwszego liftingu auta, który polegał na zmianie znaczka na masce, niewielkim powiększeniu rozmiarów zewnętrznych oraz nowym wzorom tapicerki. Dodatkowo zmodyfikowana została jednostka napędowa. 4 lata później przeprowadzono kolejną modernizację, w ramach której zaczęto montować zderzaki w kolorze nadwozia oraz po raz kolejny wymieniono logo na nowe. Rok później dokonano dużej zmiany, mianowicie wyposażenie pojazdu zostało wzbogacone, Seicento od tej pory było już autem 4-osobowym, a nazwę zmieniono ze słownej wersji liczby, na „600”. Dokonano tego z okazji 50. rocznicy debiutu wcześniej wspomnianego Fiata 600 z lat 50.

Początkowo pod maską Fiata Seicento montowano jedynie 4-cylindrowy silnik 0,9 o mocy 39 KM, a w wersji Sporting dostępna była 55-konna jednostka 1.1. Jednak już rok po debiucie mocniejszy silnik trafił także do innych odmian. Moc kierowana była na przednie koła za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub 5-stopniowej przekładni półautomatycznej Citymatic. Seicento powstało w wielu wersjach specjalnych, m.in. Elettra (odmiana elektryczna), Giannini (73-konny silnik 1.1) czy Brush (zderzaki, lusterka i listwy drzwiowe w innym kolorze niż reszta nadwozia).

Seicento niestety słynęło z tego, iż otrzymało jedną z najgorszych not w testach zderzeniowych EuroNCAP 1,5-gwiazdki na 5 możliwych. W 2008 roku wycofano auto z Europy poza Polską i Włochami, a w 2010 roku zakończono produkcję auta. Następcą została reaktywacja legendarnego Fiata 500.

Fiat Seicento - generacje

Fiat Seicento (1998&nbsp-&nbsp2010)

Fiat Seicento (1998 - 2010)

Fiat Seicento - powiązane artykuły

Włoski stylista Fiatów 126 el i Seicento o kulisach powstawania tych aut

Włoski stylista Fiatów 126 el i Seicento o kulisach powstawania tych aut

Dotarliśmy do stylisty dwóch szalenie ważnych Fiatów produkowanych w Polsce: 126 el i Seicento. To Włoch Luciano Bove, który opowiedział nam kilka zaskakujących historii…

Fiat Seicento 1.1 w teście 20 tys. km (z archiwum Auto Świata)

Fiat Seicento 1.1 w teście 20 tys. km (z archiwum Auto Świata)

Fiata Se­icen­to redaktorzy testujący "Auto Świata" wzięli pod lupę w 2003 r. Nie­za­wod­ność au­ta spraw­dzali na dy­stan­sie 20 tys. km. Przypominamy wyniki tego testu sprzed 18 lat.

45 najtrudniejszych nazw samochodów. Czy wiesz, jak je wymawiać?

45 najtrudniejszych nazw samochodów. Czy wiesz, jak je wymawiać?

Patrzysz czasem na nazwę samochodu i zachodzisz w głowę, jak ją wymówić? Jeśli tak, to teraz wystarczy, że sięgniesz po naszą ściągę. Mamy tu wszystko, co ważne i "podstępne" – od Tucsona po DeLoreana.

Auta w cenie hulajnogi lub roweru. 10 tanich propozycji z Otomoto

Auta w cenie hulajnogi lub roweru. 10 tanich propozycji z Otomoto

Sprawdziliśmy na Otomoto, co można kupić za około 2 tys. zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje podstawowa nowa hulajnoga elektryczna lub przeciętny rower. Czy da się za tę kwotę kupić pełnoprawne auto? Okazuje się, że tak.

Top 10 - szukamy taniego auta dla młodego kierowcy

Top 10 - szukamy taniego auta dla młodego kierowcy

Czy skromny budżet, w wysokości 3-5 tys. zł, jest wystarczający, żeby kupić pierwszy pojazd? Sprawdzamy dla was jedne z najtańszych propozycji rynkowych, czyli auta w cenie... roweru.

Rozbite Seicento bez tablic w lesie. Za wszystkim stało dwóch nastolatków

Rozbite Seicento bez tablic w lesie. Za wszystkim stało dwóch nastolatków

To miała być zbrodnia doskonała – o skradzionym i rozbitym na skutek dachowania w lesie Fiacie Seicento mieli wiedzieć tylko 15- i 16-latek. Mieli pecha, bo pomimo braku tablic rejestracyjnych na zniszczonym samochodzie policjanci z Kolna szybko wpadli na trop nieletnich odpowiedzialnych za zdarzenie.

10 najgorszych crash testów w historii

10 najgorszych crash testów w historii

Testy zderzeniowe są nieodzownym elementem podczas projektowania samochodów. To dzięki nim konstruuje się pojazdy, które w maksymalnym stopniu chronią jadących w trakcie wypadku. Jednak testy modeli wprowadzonych do sprzedaży przeprowadzane przez niezależne organizacje pokazują też, że nie zawsze udało się zrobić wszystko, jak należy.

Nietypowy policyjny pościg. Uciekinier miał fantazję, ale brakowało mu uprawnień

Nietypowy policyjny pościg. Uciekinier miał fantazję, ale brakowało mu uprawnień

Sama ucieczka przed policją to już zwykle pomysł skazany na porażkę, ale ucieczka przed nieoznakowanym radiowozem, za kierownicą Fiata Seicento, wydaje się już innym poziomem abstrakcji. Znalazł się jednak 18-letni śmiałek, który podjął taką próbę.

Seicento "kabriolet" nie umknął uwadze policji. Pomysłowy kierowca nie mógł dalej jechać

Seicento "kabriolet" nie umknął uwadze policji. Pomysłowy kierowca nie mógł dalej jechać

Policjanci z Komendy Powiatowej w Nowym Tomyślu zatrzymali nietypowy pojazd. Kontrola zakończyła się mandatem karnym w wysokości 500 zł. Seicento nie miało przeglądu technicznego, obowiązkowego ubezpieczenia OC, ani... dachu.

Auto za 5 tys. zł - 10 najlepszych używanych aut do tej kwoty

Auto za 5 tys. zł - 10 najlepszych używanych aut do tej kwoty

Czy da się kupić auto za 5 tys. zł? Kwota 5 tys. zł wydaje się na pozór zbyt mała na zakup samochodu. Tymczasem po wpisaniu jej w wyszukiwarce ogłoszeń wyświetlają się tysiące używanych samochodów. Radzimy, którymi z nich można się zainteresować

Ładunek większy od auta. Czy to nowy „challenge” właścicieli Fiatów Seicento?

Ładunek większy od auta. Czy to nowy „challenge” właścicieli Fiatów Seicento?

Kilka tygodni temu zamieściliśmy zdjęcie z Fiatem Seicento przewożącym na dachu ładunek większy niż sam samochód. Teraz pojawiły się zdjęcia kolejnego śmiałka, który przebił ten wyczyn. Z niecierpliwością czekamy na następnych.

Pomysł na tanie ściganie - pięć szybkich aut, które można mieć za grosze

Pomysł na tanie ściganie - pięć szybkich aut, które można mieć za grosze

Jeśli planujecie starty w amatorskich imprezach sportowych i nie macie zamiaru wydawać na to zbyt dużej sumy pieniędzy, to mamy dla was pięć propozycji na pierwsze auto idealnie nadające się do ścigania.

Rekordowe seicento – kierowca wiózł ładunek większy od samochodu!

Rekordowe seicento – kierowca wiózł ładunek większy od samochodu!

Prowadzący niebieskiego fiata seicento, uchwycony pod Bielskiem-Białą, mógłby z powodzeniem wystąpić o wpis do Księgi Rekordów Guinnessa w kategorii ilości przewożonego towaru tym niewielkim samochodem. Paczki, które zmieścił na dachu, wydają się być dwa razy większe niż samo auto.

Chciał rozebrać Seicento, a spalił stodołę

Chciał rozebrać Seicento, a spalił stodołę

36-latek z gminy Puchaczów (woj. lubelskie) podczas rozbierania na części Fiata Seicento zaprószył ogień i stracił nie tylko cenne auto, ale i wartą nieco więcej stodołę.

Młoda kobieta w Seicento rozbiła Ferrari

Młoda kobieta w Seicento rozbiła Ferrari

Dużo szczęścia miała 19-latka, która doprowadziła Fiatem Seicento do kolizji z Ferrari w Tarnowie. Ignorując znak ustąpienia pierwszeństwa przejazdu spowodowała kraksę, w której na szczęście nikt nie ucierpiał. Co innego jednak w przypadku samochodów.

Fiat Seicento 1.1 - mały, ale wariat...

Fiat Seicento 1.1 - mały, ale wariat...

Fiat Seicento 1.1 to samochód nieskomplikowany w budowie a przez to bardzo łatwy w naprawie. Nie jest może mistrzem trwałości i trzeba w nim uważać na korozję, jednak jego eksploatacja będzie bardzo tania

Fiat Seicento - wciąż nie brakuje mu zalet

Fiat Seicento - wciąż nie brakuje mu zalet

Fiat Seicento nie jest idealne pod względem trwałości, ale niewiele kosztuje i można je tanio naprawić

Za 3 tys. PLN: Fiat Seicento - dla ludu i z sensem!

Za 3 tys. PLN: Fiat Seicento - dla ludu i z sensem!

Seicento to prawdziwy Włoch. Pod urokliwą karoserią ukrywa się sympatyczne wnętrze i nie do końca dopracowana technologia. Czy przemieszane zalet z wadami odstrasza kierowców? Raczej nie. Zazwyczaj wystarczającym magnesem jest bowiem niska cena! Zobaczcie czego spodziewać się po małym Fiaciku.

Fiat Seicento: superautko w cenie roweru

Fiat Seicento: superautko w cenie roweru

Fiat Seicento zostawiając stylistycznie z tyłu wysłużone i opatrzone Cinquecento, stał się przebojem w całej Europie, o czym świadczy imponująca liczba wyprodukowanych egzemplarzy - ponad 1 200 000. Dlaczego padło akurat na Fiata nomen omen 600?

Z Fiata Seicento po II Wicemistrza Europy

Z Fiata Seicento po II Wicemistrza Europy

Ten rok w sporcie samochodowym był pełen niespodzianek. Jedną z nich był start Krzysztofa Skorupskiego w Mistrzostwach Europy Rallycross w VW Polo Super 1600.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech