Auto Świat Klasyki Polska motoryzacja ćwierć wieku temu – kwiecień 1998 r. Wszyscy czekali na Seicento

Polska motoryzacja ćwierć wieku temu – kwiecień 1998 r. Wszyscy czekali na Seicento

Jak wyglądała polska motoryzacja A.D. 1998, czyli ćwierć wieku temu? Jakimi samochodami jeździliśmy, jakie modele najchętniej kupowaliśmy, co oferowano na giełdach, jakie były przepisy. Oto ciekawe fakty z kwietnia 1998 r.

Fiat Seicento Sporting
Auto Świat
Fiat Seicento Sporting

Zapowiedź Fiata Seicento. Następca Fiata Cinquecento był gotowy do sprzedaży. Jego przygotowanie zajęło 2 lata i kosztowało 350 miliardów lirów. Europejska prezentacja odbyła się w Turynie. Fiat zapowiadał nowy model w 13 kolorach, silniki 900 i 1100 ccm pochodziły z Cinquecento. Nowy Fiat dostępny był w 5 wersjach wyposażenia (plus Elettra, czyli wersja elektryczna, na rynek włoski). Seicento produkowane było w zakładach Fiata w Tychach, plan na 1998 r. przewidywał 160 tys. tych modeli, z czego większość przeznaczona była na eksport do Włoch i innych państw. Ile kosztował Fiat Seicento? Wersja 900 SX – 24 200 zł, natomiast Sporting – 28 000 zł. Podczas prezentacji w Turynie prezes Fiata – Roberto Testore zapowiadał, że Seicento to jeden z czterech nowych modeli Fiata, jakie zostaną zaprezentowane w 1998 r. i jeden z piętnastu, jakie pojawią się do 2002 r.