Klasykami będzie można nazwać pierwsze egzemplarze Klasy E serii 210, kolejne roczniki roadstera SL serii 129 oraz Klasy E Coupé serii 124. W 2025 r. 30 lat skończy także dostawczy Mercedes Sprinter pierwszej generacji. W Niemczech wymienione samochody będą mogły uzyskać tablice rejestracyjne z literą "H", a w Polsce żółtego koloru. Warto zauważyć, że coraz więcej wojewódzkich konserwatorów zabytków zmienia kryteria, w tym minimalny wiek na 35 lat (więcej pisaliśmy o tym tutaj).
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoMercedes Klasy E W210
Następca słynnego Mercedesa W124, który darzony jest w Polsce dużą sympatią, już niedługo zostanie youngtimerem. Przynajmniej pierwsze egzemplarze, ponieważ Mercedes Klasy E serii 210 był produkowany od 1995 do 2002 r.
Ta generacja wyróżnia się charakterystycznym przednim pasem z czterema okrągłymi lampami, dlatego jest nazywana okularnikiem lub okularem. Mercedes stosował taki układ świateł również w kolejnych seriach W211 i W212.
Dostępne były trzy linie wyposażenia: Classic, Elegance i Avantgarde. Na początku gama silnikowa obejmowała oraz cztero-, pięcio- i sześciocylindrowe silniki Diesla oraz cztero-, sześcio- i ośmiocylindrowe silniki benzynowe, w tym wariant E 420. We wrześniu 1995 r. do gamy dołączyło najmocniejsze wydanie E 50 AMG z silnikiem V8 mocy 347 KM.
Mercedes SL R129: lifting i Mille Miglia
We wrześniu 1995 r. pojawił się zmodernizowany Mercedes SL serii 129. Roadster zmienił się wizualnie i technicznie, np. otrzymał pięciobiegowy automat i udoskonalone silniki (SL 500 i SL 600). W najmocniejszych wersjach za dopłatą oferowano system ESP, na liście opcji znalazły się także reflektory ksenonowe i przeszklony hardtop.
W tym samym roku Mercedes wprowadził również SL-a Special Edition z elementami inspirowanymi słynnym wyścigiem wytrzymałościowym Mille Miglia. Powstało tylko 630 takich egzemplarzy. Jeszcze bardziej ekskluzywny był model Mille Miglia, stworzony w liczbie 10 sztuk na bazie Special Edition jako pojazd pomocniczy na potrzeby słynnego rajdu.
Producent ze Stuttgartu podkreśla, że niezależnie od modelu oferuje szeroki wybór części zamiennych do swoich młodszych i starszych klasyków. Zajmuje się tym Mercedes-Benz Heritage GmbH.