• Wybraliśmy pięć najlepszych używanych roadsterów na rynku
  • SLK, Z3, TT, S2000 i Boxster – zapamiętaj te symbole i nazwy
  • Roadstery – frajda z jazdy i lokata kapitału

Mercedes SLK R 170 i SLK R 171

Świetnie wygląda i znakomicie jeździ. Pierwsza wersja R 170 pojawiła się w 1996 r. i produkowana była do 2004 r. Auto zaprojektował słynny stylista Mercedesa – Bruno Sacco. Najmłodsze egzemplarze R 170 wkrótce osiągną wiek 20 lat, najstarsze – 27 lat. Pierwszą generację SLK można polecić osobom, które będą chciały w przyszłości swoje auto zarejestrować na żółtych tablicach (będzie to możliwe od 2026 r.).

Mercedes SLK - R 170 Foto: Auto Bild
Mercedes SLK - R 170

Najlepszym wyborem będzie druga generacja SLK o oznaczeniu R 171, która oferowana była w latach 2004-2011. Ma znacznie ładniejszy przód z dużym znaczkiem Mercedesa na grillu, ładny kształt reflektorów, lepsze wyposażenie oraz dynamiczne silniki – już podstawowy 4-cylindrowy 1,8 ma moc 163 KM (wersja SLK 200 Kompressor). Ten silnik polecają też mechanicy, jest mało awaryjny i zapewnia znakomite osiągi (7,9 s do „setki” i 230 km/h). Były oczywiście wersje mocniejsze V6 a nawet V8, ale są znacząco droższe i rzadko występują w ofertach sprzedaży.

Mercedes SLK - R 171 Foto: Onet
Mercedes SLK - R 171

Ile kosztuje wersja SLK 200 Kompressor? Trzeba się liczyć z wydatkiem od 32 do 40 tys. zł w zależności od przebiegu i wyposażenia. Najlepiej wybierać egzemplarze kupione w polskich salonach, serwisowane, z udokumentowaną historią. Nie należy się przerażać przebiegami rzędu 200 tys. km. Fachowcy radzą unikać 7-stopniowych automatycznych skrzyń biegów i koniecznie sprawdzić, czy elektryczne sterowanie dachu działa bezproblemowo i czy dach nie przecieka.

Mercedes SLK - R 171 Foto: Onet
Mercedes SLK - R 171

W pozostałej części tekstu poznasz cztery pozostałe auta z naszej listy, które już wkrótce zasłużą na miano klasyków. Wśród nich znajdziecie jeden dość oczywisty wybór (to auto właściwie już jest klasykiem, bo od dłuższego czasu z roku na rok jego ceny rosną) i jeden, który można uznać za kontrowersyjny.