Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4 to klasyczny roadster z Monachium. I generacja (E85) została zaprezentowana w 2002 roku jako następca Z3.

Auto było oferowane w dwóch wersjach nadwoziowych - roadster (E85) oraz coupe (E86), którego debiut odbył się 3 lata później. W nadwoziu rzuca się w oczy obszerna przednia maska. Łagodne linie z lekkimi przetłoczeniami, charakterystycznymi „nerkami” i krótkim tyłem dobrze się prezentują. Trochę bardziej bojowo wygląda wersja coupe, której linia łagodnie od połowy auta opada, aby tuż za tylnymi kołami kończyła się pionowym ścięciem.

2-osobowe wnętrze jest dosyć ciasne, ale o to w sportowym aucie chodzi. W porównaniu do Z3 auto trochę urosło - liczyło 4091 mm długości (coupe o 22 mm więcej), 1781 mm szerokości oraz 1268 mm wysokości (coupe o 34 mm więcej). Od bagażnika nie można wiele wymagać - jego pojemność liczy 260 litrów (340 litrów w przypadku coupe).

W Z4 montowano w sumie 7 jednostek napędowych. Najsłabszy był 2-litrowy benzyniak o mocy 150 KM, a najmocniejsza rzędowa „szóstka” o oznaczeniu 3.0si rozwijała 265 KM. Silniki wysokoprężne nie były przewidziane. Napęd był przenoszony na tylne koła za pomocą 5- lub 6-stopniowego „automatu” lub „manualu” o tej samej liczbie przełożeń.

Odpowiednio w 2004 i 2005 roku zostały zaprezentowane wersje Z4 M Roadster i Z4 M Coupe. Silnik znany z M3 E46 o pojemności 3,2 litra osiągał moc 343 KM. Sprint do „setki” trwał 5 sekund, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Oprócz dopracowanego zawieszenia i układu kierowniczego, topowa wersja otrzymała przemodelowane zderzaki, tylny dyfuzor, większe koła oraz 4 końcówki układu wydechowego.

W 2009 roku zadebiutowała II generacja Z4 o oznaczeniu E89. Auto otrzymało sztywny, dwuczęściowy dach składany w 20 sekund, więc producent zrezygnował z wersji coupe. Bryła auta została zachowana, ale kształty zdecydowanie uległy zmianie. Dodano wiele ostrzejszych linii i przetłoczeń, dzięki czemu auto wygląda bardziej agresywnie i stylowo. Tylna klapa przypomina tą z serii 6 i nie wszystkim może się podobać.

Auto w porównaniu z I generacją urosło o 15 mm wzdłuż, 9 mm wszerz i 23 mm wzwyż oraz troszkę „przytyło” ze względu na bogate wyposażenie podstawowe. Miejsca w kabinie trochę przybyło, ale wciąż jest to pełnoprawny, 2-osobowy roadster. W bagażniku znajdziemy 310 litrów pojemności (130 litrów mniej w przypadku złożonego dachu).

W przypadku tej generacji, również nie przewidziano jednostek wysokoprężnych. Za napęd odpowiada 1 z 6 silników benzynowych - dwa 4-cylindrowe i cztery rzędowe „szóstki” z których słynie BMW. Mniejsze jednostki mają pojemność 2 litrów i moc 184 lub 245 KM. Paletę 6-cylindrowych silników otwiera 2,5-litrowy motor o mocy 204 KM, a zamyka podwójnie doładowany silnik o mocy 340 KM. Jest ona standardowo wyposażona w sportowy pakiet M obejmujący bardziej bezpośredni układ kierowniczy oraz zestaw ospojlerowania. Niestety zabrakło w ofercie wersji w pełni opracowanej przez dział BMW Motorsport, ale najmocniejsza odmiana również zapewnia dużo emocji i „radości z jazdy”. Za przełożenie mocy na koła odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna, lub 6- bądź 7-biegowy „automat”.

Głównym konkurentem BMW Z4 jest Audi TT i Porsche Boxster.

BMW Z4 - generacje

BMW Z4 I E85 (2002&nbsp-&nbsp2008)

BMW Z4 I E85 (2002 - 2008)

BMW Z4 II E89 (2009&nbsp-&nbsp)

BMW Z4 II E89 (2009 - )

BMW Z4 - powiązane artykuły

100 tys. km BMW Z4 – ten roadster jest po prostu super!

100 tys. km BMW Z4 – ten roadster jest po prostu super!

Drugie miejsce w tabeli i tylko dwa punkty karne trzeba potraktować jak zwycięstwo, bo BMW zaliczyło w naszych testach na 100 tys. km już kilka solidnych wpadek. BMW Z4 pokazało, że da się inaczej.

Top 10 - samochody, które wyglądają na młodsze, niż faktycznie są

Top 10 - samochody, które wyglądają na młodsze, niż faktycznie są

Oto nasza subiektywna lista samochodów, które wyglądają na młodsze, niż są w rzeczywistości. Kryteria, którymi posługujemy się w zestawieniu, najłatwiej określić takim zdaniem: "twoje auto ma ponad 10 lat, ale sąsiedzi myślą, że jest całkiem świeże".

Takimi autami jeżdżą gwiazdy programu "Królowe życia"

Takimi autami jeżdżą gwiazdy programu "Królowe życia"

"Królowe życia" to hitowa produkcja TTV, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem widzów. Bohaterki i bohaterowie programu nie kryją swego zamiłowania do luksusu i elitarnych towarów. Bez wątpienia można do nich zaliczyć samochody, które rozbudzają wyobraźnię niejednego fana motoryzacji. Czym jeżdżą gwiazdy "Królowych życia"?

BMW Z4 bez przedniej szyby wygląda jak retro wyścigówka

BMW Z4 bez przedniej szyby wygląda jak retro wyścigówka

W świecie superaut istnieje trend na budowanie bardzo limitowanych i horrendalnie drogich modeli bez przedniej szyby. Takich, które odwołują się do wyścigowych bolidów z lat 50. i 60. BMW nigdy nie stworzyło takiego auta, ale pewien Amerykanin postanowił to zmienić. Jak Wam się podoba efekt jego pracy?

Używane kabriolety na każdą kieszeń - 10 interesujących propozycji

Używane kabriolety na każdą kieszeń - 10 interesujących propozycji

Wiosnę na razie mieliśmy taką sobie, ale lato już w sumie za pasem i chyba w końcu zrobi się ciepło. A wtedy najprzyjemniej wskoczyć do kabrioletu, otworzyć dach i cieszyć się wiatrem we włosach. Oto 10 naszych propozycji.

Rozsiądź się wygodnie - samochody z najlepszymi siedzeniami na rynku

Rozsiądź się wygodnie - samochody z najlepszymi siedzeniami na rynku

Na wygodę foteli można narzekać nie tylko w starszych autach. Także w nowych prosto z salonu można trafić na fotele co najmniej wątpliwej jakości. Amerykanie sprawdzili, którym markom wiedzie się najlepiej pod względem jakości i komfortu foteli.

Trzy emocjonujące roadstery – kupić używane Audi TT, BMW Z4 czy Mercedesa SLK?

Trzy emocjonujące roadstery – kupić używane Audi TT, BMW Z4 czy Mercedesa SLK?

Audi TT, BMW Z4 i Mercedes SLK cieszą się dużym wzięciem na rynku wtórnym. Na celownik bierzemy blisko 10-letnie auta z około 200-konnymi benzyniakami. Który będzie najlepszym wyborem?

BMW Z4 M40i - wygodniejszy i praktyczniejszy, taki jest nowy roadster BMW

BMW Z4 M40i - wygodniejszy i praktyczniejszy, taki jest nowy roadster BMW

Nowe BMW Z4 dzieli podzespoły z Toyotą Suprą. Jednak w przeciwieństwie do tej japońskiej siostry wszystko jest tu w 100 proc. zgodne z duchem marki. 340-konny bawarski roadster to zadziorne auto, choć bliżej mu teraz do GT.

Skoda Kamiq, Ford Focus i inne modele - nowe testy zderzeniowe

Skoda Kamiq, Ford Focus i inne modele - nowe testy zderzeniowe

Skoda Kamiq, Ford Focus, ale także miejskie Audi, sportowe BMW oraz elektryczny Mercedes - Euro NCAP przedstawił nowe wyniki testów zderzeniowych. Tym razem obeszło się jednak bez niespodzianek. Każdy z przetestowanych modeli otrzymał 5-gwiazdkową ocenę.

Cięcia w BMW - te modele mogą zniknąć z salonów

Cięcia w BMW - te modele mogą zniknąć z salonów

Co za dużo, to niezdrowo. BMW tnie koszty i ogranicza gamę modelową. Już niedługo z salonów może zniknąć sporo modeli, które nie doczekają się następców.

BMW Z4 sDrive30i M Sport – pierwsze koty | TEST

BMW Z4 sDrive30i M Sport – pierwsze koty | TEST

Na rynek trafiła właśnie trzecia generacja roadstera BMW o oznaczeniu Z4. Z wyglądu chyba tylko proporcjami nawiązuje do poprzedników, bo pod względem stylu BMW wchodzi w nowe sfery. Tym bardziej ciekawi nas, jak zmieniły się wrażenia zza kierownicy.

Trwałe kabriolety w różnym wieku i cenie

Trwałe kabriolety w różnym wieku i cenie

Sezon na używane auta bez dachu rozpoczęty. Prezentujemy aż 15 propozycji na trwałe kabriolety oraz roadstery w różnych cenach. Każdy z nich zapewnia sporo frajdy z jazdy i otwarte niebo nad głową!

Nowe BMW Z4 – roadstery jeszcze nie wymarły!

Nowe BMW Z4 – roadstery jeszcze nie wymarły!

Jesteśmy coraz bliżej pojawienia się na drogach nowego Z4. Rok po prezentacji modelu koncepcyjnego, BMW pokazało nową generację roadstera w ostatecznej formie.

BMW Concept Z4 - nowa interpretacja roadstera

BMW Concept Z4 - nowa interpretacja roadstera

Tak BMW wyobraża sobie następną generacja modelu Z4. Na wersję produkcyjną przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać...

Sezon na kabriolety. Przegląd rynku

Sezon na kabriolety. Przegląd rynku

Auta z otwartym na słońce nadwoziem dają dużo frajdy z jazdy! W galerii znajdziecie 10 propozycji w cenach od 10 do 35 tys. zł, które mimo różnych charakterów mają też wiele wspólnych cech, m.in. stosunkowo dużą podaż na rynku i niezłą trwałość.

Mazda MX-5 kontra BMW Z4 - równanie w górę

Mazda MX-5 kontra BMW Z4 - równanie w górę

Mazda MX-5 nie ma sobie równych, więc rywali musi szukać w okolicznych klasach. Tym razem zadziera z droższym wykwintnym konkurentem z Bawarii: BMW Z4.

BMW Z4 – koniec popularnego roadstera

BMW Z4 – koniec popularnego roadstera

Druga generacja roadstera BMW z wieloczęściowym składanym dachem, przeszła do historii. Produkcję zakończono 22 sierpnia w Regensburgu.

Test BMW Z4 sDrive35is: sportowiec o dwóch naturach

Test BMW Z4 sDrive35is: sportowiec o dwóch naturach

BMW Z4 z mocnym benzynowym silnikiem to na dobrą sprawę dwa w jednym. Dlaczego? Cóż, to auto ma dwie natury - gdy chcesz jest rekreacyjnym roadsterem idealnym do powolnej, relaksacyjnej jazdy, ale gdy wciśniesz pedał gazu do oporu poznasz drugą agresywną naturę tego modelu.

BMW Z4 sDrive35is | Test

BMW Z4 sDrive35is | Test

BMW Z4 z 340-konnym benzyniakiem cieszy na dwa sposoby – gdy zechcesz jest rekreacyjnym cabrio do zrelaksowanej jazdy, ale gdy wciśniesz pedał gazu do oporu ujawnia się druga, agresywna natura samochodu

BMW Z4 sDrive35is- Fun Car (TEST)

BMW Z4 sDrive35is- Fun Car (TEST)

Na szczęście są jeszcze takie samochody, przy tworzeniu których projektanci nie sugerują się funkcjonalnością, wygodą czy rozmieszczeniem jak największej liczby schowków. Celem jest dostarczeniem prawdziwej radości z jazdy. Do tej grupy aut z całą pewnością zalicza się BMW Z4
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test