Jednak tak naprawdę samochód uwodzi z racji niesamowicie atrakcyjnej stylistyki. Wąskie reflektory wyglądają niczym przymrużone oczy dzikiego kociaka czającego się do ataku. Rzeczywiście gdy trzeba ten atak potrafi nastąpić bardzo gwałtownie – w końcu „setkę" uzyskuje się już po 4,8 s, a gnać można aż do 250 km/h.
Przyspieszaniu towarzyszy przytłumiony pomruk, a kiedy podróżujemy w trybie Sport Plus i odejmiemy gaz do uszu jadących docierają charakterystyczne strzały z wydechu. Warto przy tym pamiętać, że jazda przy ustawieniu Sport Plus oznacza częściowo wyłączony układ ESP. Dynamiczne pokonywanie zakrętu kończy się lekkim zarzuceniem tyłu, ale system cały czas czuwa i w razie potrzeby ingeruje ustawiając samochód na prawidłowym kierunku jazdy.
Jednocześnie automatyczna skrzynia ciągnie wysoko aż do czerwonego pola. Jeżeli chcemy odczuć więcej wrażeń trzeba przytrzymać klawisz wyłączający ESP. Jednak uwaga! Ta bestia ma 340 KM i zbyt mocne wciśnięcie pedału gazu skończy się efektownym piruetem.
Po co tyle mocy w cabrio?
Takie pytanie zada sobie z pewnością wielu kierowców decydujących się na Z4. To ta grupa, która przede wszystkim będzie korzystała z uroków jazdy pod gołym niebem. Elektrycznie sterowany dach znika w bagażniku, szyby opuszczone i już możemy się delektować jazdą z wiatrem we włosach. Jednak uwaga, przy takim ustawieniu ten wiatr może być porywisty już przy prędkościach miejskich. Wystarczy zatem wykorzystać windszot i podnieść boczne szyby, a wówczas podróżowanie nawet z szybkością 100 km/h nie będzie uciążliwe.
Galeria zdjęć
Dach jest sterowany elektrycznie za pomocą klawisza w kokpicie
W zależności od położenia dachu bagażnik mieści od 180 l do 310 l
Biegi mogą być zmieniane automatycznie lub za pomocą łopatek przy kierownicy
Obsługa urządzeń pokładowych jest łatwa. Tym bardziej, że nie ma tu zbyt dużek liczby przełzczników
Do wyboru są trzy ustwaienia profilu jazdy: Comfort, Sport oraz Sport Plus
Deska rozdzielcza wygląda atrakcyjnie, a pozycja za kierownicą jest bardzo wygodna
Siedzenia wyprofilowano tak żeby podparcie z boku było dobre, a poza tym zapewniają wygodne podróżowanie
W tym aucie nawet dźwignia skrzyni biegów wygląda atrakcyjnie
W testowanej wersji samochód kosztuje 272 900 zł
Niezależnie z której strony patrzy się na BMW Z4 zawsze widok jest miły dla oka