- Dla każdego coś miłego, czyli modele o różnym charakterze i w różnych cenach: od roadsterów po „cruisery”
- Zakup używanego kabrioletu jest przeważnie bardziej wymagający niż w przypadku zwykłego miejskiego hatchbacka
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Powiedzmy to sobie szczerze – każdy prawdziwy miłośnik motoryzacji powinien przynajmniej raz w życiu, choćby przez chwilę, mieć pod domem (a najlepiej w garażu) jakiś kabriolet lub roadstera. Nie ma chyba wielu przyjemniejszych motoryzacyjnych przeżyć niż przejażdżka autem bez dachu w piękny wiosenny (wygląda na to, że w końcu będzie ciepło!) lub letni dzień.
Dlatego też, punktualnie na otwarcie sezonu, proponujemy wam przegląd 10 interesujących modeli – od stosunkowo niedrogich Opla Astry i BMW E46 aż po wciąż nietanie Z4 generacji E89. Od pramatki wszystkich współczesnych roadsterów (Mazda MX-5) po cabrio powstałe na bazie modeli wielkoseryjnych (poza E46 to także m.in. Audi A4 B6/B7, Peugeot 308 CC, Renault Megane III CC i VW Eos). Od wersji z klasycznym materiałowym dachem po czasem nieco ociężałe optycznie, ale lepiej nadające się do całorocznego użytku odmiany ze sztywną metalową pokrywą. Słowem – dla każdego coś... otwieranego.