Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Audi

Audi

Audi

Audi swoją historię rozpoczyna na początku XX wieku, kiedy to w 1910 roku August Horch po licznych komplikacjach założył swoją firmę. Marka swoją nazwę zawdzięcza nazwisku założyciela (Horch - łać.słuchaj). Z kolei cztery pierścienie, to symbol połączenia się w 1932 roku, 4 marek: Audi, Horch, Wanderer i DKW. Koncern Volkswagena wykupił firmę z Ingolstadt w połowie lat 60.

Dobrze dziś wszystkim znane motto marki „Przewaga dzięki technice” pojawiło się po raz pierwszy w 1971 roku. Niemieccy inżynierowie na każdym kroku starali się nas przekonywać o słuszności tego powiedzenia. W marcu 1980 r. w Genewie, Audi zaprezentowało pierwsze auto osobowe na świecie z napędem na 4 koła - model Quattro.

W roku 1985 Audi było drugim, po Porsche, producentem samochodów na świecie, który produkował w pełni ocynkowane nadwozia. Pierwszym modelem, wyposażonym w taką karoserię było Audi 100, który od 1982 roku był również autem o najlepszym wówczas na świecie współczynniku oporu powietrza Cx=0,30.

Audi - modele

Audi 100

Audi 100

Audi 200

Audi 200

Audi 5000

Audi 5000

Audi 80

Audi 80

Audi 90

Audi 90

Audi A1

Audi A1

Audi A2

Audi A2

Audi A3

Audi A3

Audi A4

Audi A4

Audi A5

Audi A5

Audi A6

Audi A6

Audi A7

Audi A7

Audi A8

Audi A8

Audi Cabriolet

Audi Cabriolet

Audi Coupe

Audi Coupe

Audi Q2

Audi Q2

Audi Q3

Audi Q3

Audi Q5

Audi Q5

Audi Q7

Audi Q7

Ikona samochodu

Audi Q8

Audi Quattro

Audi Quattro

Audi R8

Audi R8

Audi RS2

Audi RS2

Audi RS3

Audi RS3

Audi RS4

Audi RS4

Audi RS5

Audi RS5

Audi RS6

Audi RS6

Audi RS7

Audi RS7

Audi S1

Audi S1

Audi S2

Audi S2

Audi S3

Audi S3

Audi S4

Audi S4

Audi S5

Audi S5

Audi S6

Audi S6

Audi S7

Audi S7

Audi S8

Audi S8

Audi TT

Audi TT

Audi V8

Audi V8

Ikona samochodu

Audi Virage

Audi - powiązane artykuły

Ciekawe auto rodzinne za 20 tys. zł – przegląd rynku

Ciekawe auto rodzinne za 20 tys. zł – przegląd rynku

Z rynku dochodzą sygnały, że auta używane drożeją. Postanowiliśmy więc sprawdzić, w co najlepiej ulokować 20 tys. zł, żeby jeździć klasą średnią. Aut rodzinnych nie brakuje, jednak dobre rzeczywiście się cenią!

Przyciski i ekrany w Audi activesphere zobaczysz dopiero w specjalnych okularach

Przyciski i ekrany w Audi activesphere zobaczysz dopiero w specjalnych okularach

Audi activesphere concept rewolucjonizuje deskę rozdzielczą! Kokpit tego 442-konnego prototypu tylko na pozór wydaje się pusty. Całość ożywa po założeniu specjalnych okularów — nagle pojawią się przyciski i ekrany, które zmieniają zawartość, kiedy się tylko na nie spojrzy!

10 najgorszych aut w testach długodystansowych. 5 z nich to niemieckie auta

10 najgorszych aut w testach długodystansowych. 5 z nich to niemieckie auta

Od 2014 roku ponad 80 samochodów musiało się sprawdzić w testach długodystansowych redakcji Auto Bild. W każdym takim teście auta są poddawane trudnym na dystansie 100 tys. km. Finał każdego takiego testu kończy się rozebraniem auta do ostatniej śrubki. Dopiero wtedy można ocenić, jak zużywają się samochody.

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Na temat poboru oleju przez silniki T(F)SI Grupy Volkswagena z rodziny EA888 krążą legendy, tak samo jak na temat tego, czy i kiedy pojawiły się poprawione wersje, stroniące od "popijania oliwy". Oto kompendium wiedzy na temat EA888: które typy omijać, ile kosztuje remont, a które odmiany można brać w ciemno.

Najlepsze i najgorsze SUV-y w testach na dystansie 100 tys. km. Rozebrane i sprawdzone do "ostatniej śrubki"

Najlepsze i najgorsze SUV-y w testach na dystansie 100 tys. km. Rozebrane i sprawdzone do "ostatniej śrubki"

Klasa SUV/crossover reprezentowana jest już przez liczne modele. Również w naszej bazie testów długodystansowych zebrała się całkiem pokaźna grupa tych aut. Prezentujemy kompletne wyniki oraz – dokładniej – pięć najlepszych i pięć najgorszych aut w zestawieniu.

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena

Silniki TDI, czyli diesle Grupy VW, to jedne z najpopularniejszych silników w Polsce – zarówno w używanych, jak i nowych autach. Prezentujemy najważniejsze z nich, wskazując, które są warte uwagi, a których zdecydowanie należy się wystrzegać.

10 używanych hybryd – które są najtrwalsze i które warto kupić?

10 używanych hybryd – które są najtrwalsze i które warto kupić?

Pod względem trwałości wiele hybryd przewyższa bratnie modele spalinowe. Dostęp do serwisu i większości nietypowych części? Zazwyczaj bardzo dobry lub przynajmniej dobry. Podczas oględzin musicie jednak pamiętać o kilku punktach, które są dla aut hybrydowych typowe.

Test systemów start-stop - po co to komu? Czy wiesz, że przez to tracisz 3 godziny rocznie?

Test systemów start-stop - po co to komu? Czy wiesz, że przez to tracisz 3 godziny rocznie?

Systemy start-stop mają obniżać zużycie paliwa i chronić środowisko. Korzyści są raczej symboliczne, ale zawsze to coś. Niestety, jednocześnie te układy dość ospale pracują...

Ranking kombi klasy wyższej z dieslem - 10 najciekawszych propozycji

Ranking kombi klasy wyższej z dieslem - 10 najciekawszych propozycji

Oto praktyczne wersje aut klasy wyższej, które sprawdzą się w różnych sytuacjach – i w roli rodzinnych transportowców, i pojazdów do małego biznesu. Tym razem wybraliśmy 10 aut z dieslem w różnej cenie.

Takiego finału pościgu za Audi nie spodziewali się nawet policjanci

Takiego finału pościgu za Audi nie spodziewali się nawet policjanci

Policjanci zatrzymali do kontroli kierowcę, który przekroczył dozwoloną prędkość. Kiedy okazało się, że auto może być kradzione, kierujący samochodem Estończyk rozpoczął ucieczkę. Pościg nie zakończył się dla niego zbyt korzystnie. Na pewno nie takiego finału oczekiwali zarówno on, jak i policjanci.

Sprawdzamy silniki w Audi. W tym przypadku łatwo o solidną konstrukcję

Sprawdzamy silniki w Audi. W tym przypadku łatwo o solidną konstrukcję

Hasło reklamowe Audi to: "Przewaga dzięki technice". I rzeczywiście pod maską samochodów Audi znajdziecie ciekawe silniki pod względem technicznym, którymi warto się zainteresować, ale też nie brakuje takich jednostek, które odradzamy w autach używanych. Wskazujemy te pierwsze!

Stary znajomy z nową nazwą i większym zasięgiem. Przetestowałem Audi Q8 e-tron

Stary znajomy z nową nazwą i większym zasięgiem. Przetestowałem Audi Q8 e-tron

Nowe Audi Q8 e-tron to coś więcej niż inna nazwa i drobne zmiany wizualne w postaci podświetlanej atrapy. Inżynierowie z Ingolstadt najwięcej pracy włożyli w to, co skrywa się pod dobrze nam już znaną karoserią elektrycznego SUV-a. Sprawdziłem, czy w zimowych warunkach można to docenić za kierownicą 408-konnej wersji Q8 55 e-tron.

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Czy hybryda plug-in to złoty środek na obecne czasy z wysokimi cenami paliw? Co prawda, starsze konstrukcje hybryd plug-in są mniej zaawansowane niż współczesne, ale nie jest to aż takim problemem, jak w elektrykach – zawsze przecież można skorzystać z silnika spalinowego. Niestety, używane hybrydy plug-in mają inne, liczne problemy.

Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł

Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł

Za 50-70 tys. zł nie brakuje kuszących samochodów klasy średniej, których awaryjność nie wykracza poza średnią. Do tego będą to kilkuletnie auta – na czasie, bogato wyposażone i dające sporo zadowolenia z jazdy. Które wybrać? Oto 10 najlepszych propozycji!

Nio przegrało sprawę w Niemczech. Chińczycy muszą zmienić nazwy modeli

Nio przegrało sprawę w Niemczech. Chińczycy muszą zmienić nazwy modeli

Chiński producent samochodów na prąd ledwo pojawił się w Europie, a już ma problemy. Audi nie spodobały się nazwy modeli aut tego producenta, więc firma wytoczyła proces chińskiemu konkurentowi. Sąd rozstrzygnął sprawę na korzyść Niemców.

Trafiały tam kradzione Audi z Niemiec. Policja zlikwidowała "dziuplę" w Karkonoszach

Trafiały tam kradzione Audi z Niemiec. Policja zlikwidowała "dziuplę" w Karkonoszach

Policjanci z Jeleniej Góry zlikwidowali "dziuplę" w Karkonoszach, do której trafiały samochody skradzione na terenie Niemiec. Na miejscu zastali 36-letniego pasera zajmującego się rozbieraniem samochodów, a chwilę później w ich ręce trafił też złodziej. Z jednego ze znalezionych Audi zostało już tylko kilka części.

Polska wyróżnia się w Europie apetytem na superdrogie auta

Polska wyróżnia się w Europie apetytem na superdrogie auta

Mamy jedne z najstarszych samochodów w Europie, ale jeśli już Polak kupuje drogie auto, to idzie na całość. Polska jest drugim największym na Starym Kontynencie rynkiem Mercedesa-Maybacha Klasy S, kosztującego minimum prawie milion złotych, a nowych BMW rejestruje się u nas prawie cztery razy więcej niż Fiatów.

Prestiżowe auto nie musi być drogie! Luksusowe modele w cenie od 15 000 zł

Prestiżowe auto nie musi być drogie! Luksusowe modele w cenie od 15 000 zł

Gdy były nowe, nierzadko kosztowały 300 tys. zł, dziś – po ponad 10 latach – można je kupić za ułamek tej ceny. Audi A6 3.0 TDI, BMW 530d, Mercedes E 320 CDI i Lexus GS 450h: które z tych aut okaże się najlepszą inwestycją?

Niewolnicza praca i produkcja broni, czyli niemieckie marki w czasie II wojny światowej

Niewolnicza praca i produkcja broni, czyli niemieckie marki w czasie II wojny światowej

Dziś niemieckie marki motoryzacyjne to ogromne koncerny doskonale znane na całym świecie. Volkswagen należy do ścisłego grona największych producentów aut, z kolei BMW i Mercedes to uznani producenci luksusowych pojazdów. Nie każdy jednak wie, że firmy te nazistom zawdzięczają swój szybki rozwój i świetne zyski w latach 30. oraz w czasie wojny.

BMW serii 3 kontra Audi A4 i Volvo V60. Trzy praktyczne kombi z dieslami

BMW serii 3 kontra Audi A4 i Volvo V60. Trzy praktyczne kombi z dieslami

Świeżo odnowione BMW serii 3 Touring spotyka się z Audi A4 Avantem oraz Volvo V60. Każdy z tych modeli występuje w teście z miękką hybrydą zbudowaną na bazie solidnego silnika Diesla oraz z automatyczną skrzynią biegów. Inny jest za to rodzaj napędu: w Audi 4x4, w BMW na tył, a w Volvo na przód. Przekonajmy się zatem, który z tych samochodów daje najwięcej radości z jazdy.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test