Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Saab

Saab

Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody używane psują się najbardziej. Mechanik wybrał 15
Co warto kupić

Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody używane psują się najbardziej. Mechanik wybrał 15

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ikona umiera po raz drugi. Fabryka Saaba w Trollhattan podzieliła los FSO na Żeraniu
Aktualności

Ikona umiera po raz drugi. Fabryka Saaba w Trollhattan podzieliła los FSO na Żeraniu

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
10 aut, na których da się zarobić. Trzy są ryzykowne, ale póki co tanie
Youngtimer

10 aut, na których da się zarobić. Trzy są ryzykowne, ale póki co tanie

W samochody można inwestować jak na dynamicznym rynku akcji lub spokojniejszym rynku obligacji skarbowych. Wszystko zależy od indywidualnych preferencji. W naszym zestawieniu skupiliśmy się na inwestycjach potencjalnie pewnych oraz takich, które wiążą się z większym ryzykiem.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia
Co warto kupić

100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia

Na naszej liście 100 aut w najgorszych wersjach znalazły się i samochody 20-letnie, i takie prawie nowe - kilkuletnie. Marka nie ma znaczenia - każdy ma na swoim koncie mniejsze lub większe potknięcia. Na tej liście znajdziecie te z ostatnich 20 lat. Przed wami lista 100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Najkrócej produkowane samochody. Jednemu nie pomógł nawet James Bond
Aktualności

Najkrócej produkowane samochody. Jednemu nie pomógł nawet James Bond

Najpóźniej w czwartym roku produkcji każdy samochód przechodzi lifting. Tyle że w przypadku tych ośmiu modeli czwartego roku produkcji nigdy nie było, ponieważ żaden z nich go nie doczekał, a jeden nie przetrwał nawet 10 miesięcy. Oto najkrócej produkowane samochody. I nie mówimy tu o limitowanych hiperautach, ale o wielkoseryjnych pojazdach. Czy je jeszcze pamiętasz?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Robimy przegląd paragonów. Ile paliwa tak naprawdę zużywają klasyczne auta?
Oldtimer

Robimy przegląd paragonów. Ile paliwa tak naprawdę zużywają klasyczne auta?

Czy Mercedes W126 naprawdę zużywa tyle paliwa, ile kilka nowych egzemplarzy S-klasy? A co z 7.5-litrowymi silnikami V8 w amerykańskich klasykach - czy wymagają od swoich właścicieli posiadania prywatnej cysterny? Skonfrontowaliśmy obiegowe opinie z rzeczywistością. Sprawdziliśmy, ile kosztuje wizyta na stacji benzynowej, gdy jest się właścicielem young- i oldtimera.

Obalamy motoryzacyjne mity o markach samochodowych
Używane

Obalamy motoryzacyjne mity o markach samochodowych

Plotki i obiegowe opinie potrafią zarówno zniszczyć karierę w show-biznesie, jak i popsuć reputację… markom samochodowym. Poza tym z czasem jedne firmy zyskują na jakości, a inne wprost przeciwnie – zbyt mało dbają o swoje produkty. Jakie obiegowe opinie krążą o samochodach i które z nich są prawdziwe?

Zaskakujące wieści z Trollhattan. Inwestorzy chcą wskrzesić kultową markę
Wiadomości

Zaskakujące wieści z Trollhattan. Inwestorzy chcą wskrzesić kultową markę

Postawiliście krzyżyk na Saabie, kiedy firma ogłosiła bankructwo? To będziecie zaskoczeni, bo po blisko 12 latach w rękach chińskich właścicieli, Saab... wychodzi z marazmu! Nowe życie zapewnił mu prototyp Emily GT, który potajemnie powstawał w fabryce w Trollhattan. List intencyjny w tej sprawie podpisał już inwestor gotowy wskrzesić szwedzką markę.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Kompaktowe limuzyny z lat 70. -zdrowy rozsądek nigdy nie wygrywa?
Oldtimer

Kompaktowe limuzyny z lat 70. -zdrowy rozsądek nigdy nie wygrywa?

Cztery dekady temu przeciętne limuzyny klasy średniej przekroczyły granicę 100 koni. W naszym teście porównawczym pokazujemy, jak użyteczne na co dzień są pojazdy z tamtego okresu i jak bardzo różniły się kiedyś między sobą samochody tej samej klasy.

Strach ma szwedzkie oczy - czy warto kupić Saaba 9-3 II z silnikiem benzynowym 2.0?
Co warto kupić

Strach ma szwedzkie oczy - czy warto kupić Saaba 9-3 II z silnikiem benzynowym 2.0?

Używany model marki, której już na rynku nie ma? A po co, to przecież ryzyko – powiedzą niektórzy. Czy duże? Jak pokazuje Saab 9-3 II 1.8t (2.0) z przebiegiem 200 tys. km, wcale nie takie, jak mogłoby się niektórym wydawać. I choć ta wersja ma swoje bolączki, to wciąż może być ciekawą propozycją.

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia
Rankingi Aut Używanych

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

Jak wybrać najgorsze samochody ostatniego 25-lecia? To trudne zadanie, a ostateczna decyzja zawsze będzie dla kogoś kontrowersyjna. Mimo to przygotowaliśmy ranking modeli, które naszym zdaniem mogłyby nie istnieć i niczego by to nie zmieniło. To auta, które można uznać nie tylko za nieudane, ale wręcz nieistotne.

Znaleźli porzucony salon Saaba. W środku stoją jeszcze auta [WIDEO]
Aktualności

Znaleźli porzucony salon Saaba. W środku stoją jeszcze auta [WIDEO]

W tym salonie Saaba pewnego dnia pracownicy wyszli i zapomnieli o biznesie. Budynek stoi pozostawiony sam sobie, a w środku znajduje się ponad 20 samochodów. Wśród nich praktycznie nowe Saaby i kilka francuskich aut. Niestety, wandale już dali o sobie znać.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Tych modeli nie kupuj! Najgorsze wersje popularnych samochodów
Używane

Tych modeli nie kupuj! Najgorsze wersje popularnych samochodów

Nawet najbardziej renomowane marki samochodowe mają wersje, które polecić można tylko... najgorszym wrogom. To samochody niedopracowane, które po prostu muszą się zepsuć. Jakich zatem modeli unikać?

Mógł być dziś równie wielki jak Volvo. Dlaczego Saab upadł?
Aktualności

Mógł być dziś równie wielki jak Volvo. Dlaczego Saab upadł?

Perfekcyjny wizerunek, fantastyczni projektanci, bogaty właściciel: Saab miał wszystko, żeby zostać jednym z gigantów rynku premium. Tymczasem ponad 10 lat temu – kiedy prestiżowa motoryzacja kwitła – szwedzka firma zgłosiła do sądu wniosek o ogłoszenie bankructwa. Dlaczego? Co się stało?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Najbrzydsze samochody sportowe. Serio da się zepsuć design coupe?
Aktualności

Najbrzydsze samochody sportowe. Serio da się zepsuć design coupe?

Będzie nieestetycznie, nieprzyjemnie, a nawet odpychająco. Bo samochody sportowe, które powinny przyciągać designem jak żadne inne, też potrafią być brzydkie. Nieprawdopodobne, a jednak – jak to mówią.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Saab 98 miał poprawić finanse firmy, skończyło się na prototypach
Oldtimer

Saab 98 miał poprawić finanse firmy, skończyło się na prototypach

Na początku lat 70. Saab chciał nieco zmodernizować model 96. Nam udało się usiąść za kierownicą prototypu i z największymi fanami marki ustalić, dlaczego samochód nie wyszedł nigdy poza fazę concept cara.

Ranking kombi klasy wyższej z dieslem - 10 najciekawszych propozycji
Co warto kupić

Ranking kombi klasy wyższej z dieslem - 10 najciekawszych propozycji

Oto praktyczne wersje aut klasy wyższej, które sprawdzą się w różnych sytuacjach – i w roli rodzinnych transportowców, i pojazdów do małego biznesu. Tym razem wybraliśmy 10 aut z dieslem w różnej cenie.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wielkie rozczarowania. Najwspanialsze prototypy, które nie trafiły do produkcji
Aktualności

Wielkie rozczarowania. Najwspanialsze prototypy, które nie trafiły do produkcji

Prototyp, salon sprzedaży, później komis, na koniec złom. Z reguły tak wygląda życie samochodu. Czasem kończy się już na pierwszym przystanku, bo część prototypów niestety nie trafia do produkcji. W przypadku tej dziewiątki to naprawdę wielkie "niestety" i to przez bardzo duże "N". Oto największe rozczarowania: fenomenalne samochody, które nigdy się nie zmieniły w seryjne auta.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Klasyczne samochody o mocy 200 KM - kiedyś potrafiły wywoływać emocje. A dziś?
Youngtimer

Klasyczne samochody o mocy 200 KM - kiedyś potrafiły wywoływać emocje. A dziś?

Obecnie wiele klasycznych samochodów reprezentujących 200-konną ligę ma na tyle okazyjne ceny, że ich zakup nie stanowi problemu. Oto dwanaście przykładów samochodów, które kiedyś budziły zachwyt i wywoływały emocje, a dziś mogą być w zasięgu ręki.

10 klasyków, które wyprzedziły Golfa
Oldtimer

10 klasyków, które wyprzedziły Golfa

W każdym z prezentowanych samochodów można doszukać się prekursora Golfa. Jak widać, Volkswagen miał się czym inspirować, gdy projektował swój kompakt.

Saab EX, którego nie było...
Youngtimer

Saab EX, którego nie było...

Luksusowe coupé pasowałoby do palety modeli Saaba jak ulał! Ale Szwedzi jakoś nie mogli się zdecydować na budowę takiego auta. Dlatego zrobił to pewien Norweg, który z modeli 900 i 9000 sam wykonał ten ciekawy pojazd.

Warszawski ZDM sprzedał odholowane samochody. Najdroższe okazało się BMW
Aktualności

Warszawski ZDM sprzedał odholowane samochody. Najdroższe okazało się BMW

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie wystawił na sprzedaż kilkadziesiąt samochodów, które po odholowaniu z ulic stolicy i nieodebraniu ich przez właścicieli przeszły ostatecznie na własność miasta. Łączna kwota zwycięskich ofert przekracza 350 tys. zł.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.