Auto Świat Używane Co warto kupić 100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia

100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia

Marcin Matus
Zespół dziennikarzy
Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Na naszej liście 100 aut w najgorszych wersjach znalazły się i samochody 20-letnie, i takie prawie nowe - kilkuletnie. Marka nie ma znaczenia - każdy ma na swoim koncie mniejsze lub większe potknięcia. Na tej liście znajdziecie te z ostatnich 20 lat. Przed wami lista 100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia.

11. BMW serii 5 (E60/E61) 2001-09
Auto Świat / Adam Włodarz
11. BMW serii 5 (E60/E61) 2001-09
  • Praktycznie u każdego producenta pojawiają się wersje obarczone dużym ryzykiem awarii
  • Wiele ryzykownych silników to nowoczesne turbodiesle
  • Nawet w nowych autach znajdziemy wersje, które warto omijać
  • Część aut jest już po naprawach, dlatego nie zawsze trzeba je odrzucać z miejsca
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie Onetu
Spis treści
  1. Najgorsze auta używane
  2. 100. miejsce – Mazda 6 2.2 SKY-D (III)
  3. 99. miejsce – Ford Mondeo 1.8 TDCi (III/MkIV)
  4. 98. miejsce – Lexus IS 220d (II)
  5. 97. miejsce – Nissan Qashqai 1.2 DIG-T (II)
  6. 96. miejsce – Mazda CX-5 2.2 SKY-D, 4WD (I)
  7. 95. miejsce – Seat Ibiza 1.4 (IV)
  8. 94. miejsce – Kia cee’d 2.0 CRDi (I)
  9. 93. miejsce – Toyota Proace (II)
  10. 92. miejsce – Citroen C2 Sensodrive
  11. 91. miejsce – Škoda Fabia 1.2 HTP/1.4 TDI (I)
  12. 90. miejsce – Volkswagen Polo 1.2 HTP/1.4 TDI (IV)
  13. 89. miejsce – Chrysler Town & Country 3.6
  14. 88. miejsce – Hyundai i30 2.0 CRDi (I)
  15. 87. miejsce – Fiat Croma 2.4 JTD
  16. 86. miejsce – Alfa Romeo Giulietta 1.4 M-AiR TB
  17. 85. miejsce – Dacia Duster 1.2 TCe (I)
  18. 84. miejsce – Opel Insignia 2.0 CDTI (I)
  19. 83. miejsce – Volkswagen Golf 1.4 TSI (VI)
  20. 82. miejsce – Mini Cooper 1.5T (F56)
  21. 81. miejsce – Subaru Impreza WRX STi (GR)
  22. 80. miejsce – Mazda 3 2.0 CD (I)
  23. 79. miejsce – Volvo XC90 4.4 V8 (I)
  24. 78. miejsce – Renault Espace 3.0 dCi (IV)
  25. 77. miejsce – Opel Astra 2.2 DTI (II)
  26. 76. miejsce – Peugeot 207 1.6 VTi
  27. 75. miejsce – Opel Vectra C 2.2 Direct
  28. 74. miejsce – Lancia Thesis 2.0 Turbo
  29. 73. miejsce – Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
  30. 72. miejsce – Ford Mondeo 1.5 EB (IV/Mk V)
  31. 71. miejsce – Nissan Qashqai 1.5 dCi (I)
  32. 70. miejsce – Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
  33. 69. miejsce – Hyundai i20 1.2 (I)
  34. 68. miejsce – Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS (II)
  35. 67. miejsce – BMW 328i GT (F34)
  36. 66. miejsce – Nissan Almera 1.5-1.8 (II)
  37. 65. miejsce – Jeep Grand Cherokee (II/WJ)
  38. 64. miejsce – Audi A2 1.4 TDI
  39. 63. miejsce – Mitsubishi Pajero 3.2 DiD (III)
  40. 62. miejsce – Citroen C5 2.0 HPI (I)
  41. 61. miejsce – BMW 116i (I/E87)
  42. 60. miejsce – Fiat 500 0.9 TwinAir
  43. 59. miejsce – Ford Focus 1.8 TDDi (I)
  44. 58. miejsce – Fiat Bravo 1.9 M-JET (II)
  45. 57. miejsce – Honda Civic 1.7 CTDI (VII)
  46. 56. miejsce – Opel Corsa 1.0 (C)
  47. 55. miejsce – Nissan Patrol GR 3.0 DI (II/Y62)
  48. 54. miejsce – Dodge Avenger 2.0 CRD
  49. 53. miejsce – Land Rover Freelander 1.8 (I)
  50. 52. miejsce – Opel Signum 3.0 CDTI
  51. 51. miejsce – Mini Cooper 1.6 CVT (R50)
  52. 50. miejsce – Škoda Octavia 1.8 TSI (II)
  53. 49. miejsce – Citroen C5 1.6 VTi/THP (II)
  54. 48. miejsce – Ford Focus 1.6 TDCi (II)
  55. 47. miejsce – Saab 9-5 3.0 TiD (I)
  56. 46. miejsce – Audi A6 2.0-3.0 TDI (C6)
  57. 45. miejsce – Citroen C6 2.7 V6 HDi
  58. 44. miejsce – Mercedes E 220 CDI (W212)
  59. 43. miejsce – Ford Ka 1.3 (I)
  60. 42. miejsce – Land Rover Discovery 3 2.7 TDV6
  61. 41. miejsce – Renault Megane 1.5 dCi (II)
  62. 40. miejsce – Citroen C8 2.2 HDi
  63. 39. miejsce – Jaguar S-Type 2.7 D V6
  64. 38. miejsce – Renault Thalia 1.5 dCi (I)
  65. 37. miejsce – Fiat Stilo Abarth
  66. 36. miejsce – BMW 320d (E90)
  67. 35. miejsce – Nissan Primera 1.8 (P12)
  68. 34. miejsce – Tata Indica
  69. 33. miejsce – BMW 320si (E90)
  70. 32. miejsce – Dacia Logan 1.5 dCi (I)
  71. 31. miejsce – Audi A8 (D3) 4.0 V8 TDI
  72. 30. miejsce – Mazda 6 2.0 CD (II)
  73. 29. miejsce – Mini Cooper S (R56)
  74. 28. miejsce – Ford Mondeo 2.0 TDCi (II)
  75. 27. miejsce – Mercedes A 160 CDI (II)
  76. 26. miejsce – Citroen C4 1.6 VTi (I)
  77. 25. miejsce – Toyota Avensis 1.8/2.0 D-4D (II)
  78. 24. miejsce – Ford Focus 1.0 EcoBoost (III)
  79. 23. miejsce – Smart Fortwo 0.8 CDI (I)
  80. 22. miejsce – BMW 520d (F10/F11)
  81. 21. miejsce – Subaru Forester 2.0D (III)
  82. 20. miejsce – Audi A4 1.8/2.0 TFSI (B8)
  83. 19. miejsce – Nissan Navara 2.5 TD (D40)
  84. 18. miejsce – Volkswagen Phaeton 5.0 TDI
  85. 17. miejsce – Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed
  86. 16. miejsce – Volkswagen Golf 2.0 TDI (V)
  87. 15. miejsce – Volvo XC90 T8 (II)
  88. 14. miejsce – VW Touareg 2.5/5.0 TDI (I)
  89. 13. miejsce – Kia Carnival 2.9 CRDi (II)
  90. 12. miejsce – Mazda 6 2.0 CD (I)
  91. 11. miejsce – Peugeot 307 1.6
  92. 10. miejsce – Porsche Cayenne 4.5 V8 (I)
  93. 9. miejsce – Mercedes E 400 CDI (W211)
  94. 8. miejsce – Audi A4 2.0 TDI (B7)
  95. 7. miejsce – Mercedes ML 400 CDI (W163)
  96. 6. miejsce – Renault Laguna 1.9 dCi (II)
  97. 5. miejsce – Volkswagen Passat 2.0 TDI (B6)
  98. 4. miejsce – BMW 520i (E60)
  99. 3. miejsce – VW TOURAN 2.0 TDI (I)
  100. 2. miejsce – BMW 745i (E65)
  101. 1. miejsce – Mercedes S 400 CDI (W220)

Usterka może się pojawić, ale czy musi? Zdarza się przecież i tak, że nawet mocno nieudane – w teorii – auta jeżdżą bez awarii długo i szczęśliwie. A może też być tak, że ktoś już kiedyś daną usterkę wyeliminował i dlatego bieżący właściciel ma spokój.

Najgorsze auta używane

Podkreślamy wyraźnie – chodzi o ryzykowne wersje danych modeli. Ryzykowne, czyli... obarczone ryzykiem. Czasem mniejszym, a czasem większym. Pamiętajcie również o tym, że staraliśmy się wskazywać konkretne wersje, bo często bywa tak, że to one sprawiają kłopoty, a pozostałe odmiany danego modelu radzą sobie całkiem dobrze.

Poniżej lista 100 aut wielu marek w kolejności, którą zamyka miejsce pierwsze, czyli auto w wersji najgorszej z najgorszych (najbardziej ryzykownej).

Marcin Matus
Zespół dziennikarzy
Zobacz wszystkich autorów
Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
Autor Piotr Kozłowski
Piotr Kozłowski
Redaktor Naczelny AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji