Auto Świat > Używane > Co warto kupić > 100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia

100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Na naszej liście 100 aut w najgorszych wersjach znalazły się i samochody 20-letnie, i takie prawie nowe - kilkuletnie. Marka nie ma znaczenia - każdy ma na swoim koncie mniejsze lub większe potknięcia. Na tej liście znajdziecie te z ostatnich 20 lat. Przed wami lista 100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia.

11. BMW serii 5 (E60/E61) 2001-09
11. BMW serii 5 (E60/E61) 2001-09Źródło: Auto Świat / Adam Włodarz
  • Praktycznie u każdego producenta pojawiają się wersje obarczone dużym ryzykiem awarii
  • Wiele ryzykownych silników to nowoczesne turbodiesle
  • Nawet w nowych autach znajdziemy wersje, które warto omijać
  • Część aut jest już po naprawach, dlatego nie zawsze trzeba je odrzucać z miejsca
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie Onetu
Spis treści
  1. Najgorsze auta używane
  2. 100. miejsce – Mazda 6 2.2 SKY-D (III)
  3. 99. miejsce – Ford Mondeo 1.8 TDCi (III/MkIV)
  4. 98. miejsce – Lexus IS 220d (II)
  5. 97. miejsce – Nissan Qashqai 1.2 DIG-T (II)
  6. 96. miejsce – Mazda CX-5 2.2 SKY-D, 4WD (I)
  7. 95. miejsce – Seat Ibiza 1.4 (IV)
  8. 94. miejsce – Kia cee’d 2.0 CRDi (I)
  9. 93. miejsce – Toyota Proace (II)
  10. 92. miejsce – Citroen C2 Sensodrive
  11. 91. miejsce – Škoda Fabia 1.2 HTP/1.4 TDI (I)
  12. 90. miejsce – Volkswagen Polo 1.2 HTP/1.4 TDI (IV)
  13. 89. miejsce – Chrysler Town & Country 3.6
  14. 88. miejsce – Hyundai i30 2.0 CRDi (I)
  15. 87. miejsce – Fiat Croma 2.4 JTD
  16. 86. miejsce – Alfa Romeo Giulietta 1.4 M-AiR TB
  17. 85. miejsce – Dacia Duster 1.2 TCe (I)
  18. 84. miejsce – Opel Insignia 2.0 CDTI (I)
  19. 83. miejsce – Volkswagen Golf 1.4 TSI (VI)
  20. 82. miejsce – Mini Cooper 1.5T (F56)
  21. 81. miejsce – Subaru Impreza WRX STi (GR)
  22. 80. miejsce – Mazda 3 2.0 CD (I)
  23. 79. miejsce – Volvo XC90 4.4 V8 (I)
  24. 78. miejsce – Renault Espace 3.0 dCi (IV)
  25. 77. miejsce – Opel Astra 2.2 DTI (II)
  26. 76. miejsce – Peugeot 207 1.6 VTi
  27. 75. miejsce – Opel Vectra C 2.2 Direct
  28. 74. miejsce – Lancia Thesis 2.0 Turbo
  29. 73. miejsce – Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
  30. 72. miejsce – Ford Mondeo 1.5 EB (IV/Mk V)
  31. 71. miejsce – Nissan Qashqai 1.5 dCi (I)
  32. 70. miejsce – Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
  33. 69. miejsce – Hyundai i20 1.2 (I)
  34. 68. miejsce – Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS (II)
  35. 67. miejsce – BMW 328i GT (F34)
  36. 66. miejsce – Nissan Almera 1.5-1.8 (II)
  37. 65. miejsce – Jeep Grand Cherokee (II/WJ)
  38. 64. miejsce – Audi A2 1.4 TDI
  39. 63. miejsce – Mitsubishi Pajero 3.2 DiD (III)
  40. 62. miejsce – Citroen C5 2.0 HPI (I)
  41. 61. miejsce – BMW 116i (I/E87)
  42. 60. miejsce – Fiat 500 0.9 TwinAir
  43. 59. miejsce – Ford Focus 1.8 TDDi (I)
  44. 58. miejsce – Fiat Bravo 1.9 M-JET (II)
  45. 57. miejsce – Honda Civic 1.7 CTDI (VII)
  46. 56. miejsce – Opel Corsa 1.0 (C)
  47. 55. miejsce – Nissan Patrol GR 3.0 DI (II/Y62)
  48. 54. miejsce – Dodge Avenger 2.0 CRD
  49. 53. miejsce – Land Rover Freelander 1.8 (I)
  50. 52. miejsce – Opel Signum 3.0 CDTI
  51. 51. miejsce – Mini Cooper 1.6 CVT (R50)
  52. 50. miejsce – Škoda Octavia 1.8 TSI (II)
  53. 49. miejsce – Citroen C5 1.6 VTi/THP (II)
  54. 48. miejsce – Ford Focus 1.6 TDCi (II)
  55. 47. miejsce – Saab 9-5 3.0 TiD (I)
  56. 46. miejsce – Audi A6 2.0-3.0 TDI (C6)
  57. 45. miejsce – Citroen C6 2.7 V6 HDi
  58. 44. miejsce – Mercedes E 220 CDI (W212)
  59. 43. miejsce – Ford Ka 1.3 (I)
  60. 42. miejsce – Land Rover Discovery 3 2.7 TDV6
  61. 41. miejsce – Renault Megane 1.5 dCi (II)
  62. 40. miejsce – Citroen C8 2.2 HDi
  63. 39. miejsce – Jaguar S-Type 2.7 D V6
  64. 38. miejsce – Renault Thalia 1.5 dCi (I)
  65. 37. miejsce – Fiat Stilo Abarth
  66. 36. miejsce – BMW 320d (E90)
  67. 35. miejsce – Nissan Primera 1.8 (P12)
  68. 34. miejsce – Tata Indica
  69. 33. miejsce – BMW 320si (E90)
  70. 32. miejsce – Dacia Logan 1.5 dCi (I)
  71. 31. miejsce – Audi A8 (D3) 4.0 V8 TDI
  72. 30. miejsce – Mazda 6 2.0 CD (II)
  73. 29. miejsce – Mini Cooper S (R56)
  74. 28. miejsce – Ford Mondeo 2.0 TDCi (II)
  75. 27. miejsce – Mercedes A 160 CDI (II)
  76. 26. miejsce – Citroen C4 1.6 VTi (I)
  77. 25. miejsce – Toyota Avensis 1.8/2.0 D-4D (II)
  78. 24. miejsce – Ford Focus 1.0 EcoBoost (III)
  79. 23. miejsce – Smart Fortwo 0.8 CDI (I)
  80. 22. miejsce – BMW 520d (F10/F11)
  81. 21. miejsce – Subaru Forester 2.0D (III)
  82. 20. miejsce – Audi A4 1.8/2.0 TFSI (B8)
  83. 19. miejsce – Nissan Navara 2.5 TD (D40)
  84. 18. miejsce – Volkswagen Phaeton 5.0 TDI
  85. 17. miejsce – Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed
  86. 16. miejsce – Volkswagen Golf 2.0 TDI (V)
  87. 15. miejsce – Volvo XC90 T8 (II)
  88. 14. miejsce – VW Touareg 2.5/5.0 TDI (I)
  89. 13. miejsce – Kia Carnival 2.9 CRDi (II)
  90. 12. miejsce – Mazda 6 2.0 CD (I)
  91. 11. miejsce – Peugeot 307 1.6
  92. 10. miejsce – Porsche Cayenne 4.5 V8 (I)
  93. 9. miejsce – Mercedes E 400 CDI (W211)
  94. 8. miejsce – Audi A4 2.0 TDI (B7)
  95. 7. miejsce – Mercedes ML 400 CDI (W163)
  96. 6. miejsce – Renault Laguna 1.9 dCi (II)
  97. 5. miejsce – Volkswagen Passat 2.0 TDI (B6)
  98. 4. miejsce – BMW 520i (E60)
  99. 3. miejsce – VW TOURAN 2.0 TDI (I)
  100. 2. miejsce – BMW 745i (E65)
  101. 1. miejsce – Mercedes S 400 CDI (W220)

Usterka może się pojawić, ale czy musi? Zdarza się przecież i tak, że nawet mocno nieudane – w teorii – auta jeżdżą bez awarii długo i szczęśliwie. A może też być tak, że ktoś już kiedyś daną usterkę wyeliminował i dlatego bieżący właściciel ma spokój.

Najgorsze auta używane

Podkreślamy wyraźnie – chodzi o ryzykowne wersje danych modeli. Ryzykowne, czyli... obarczone ryzykiem. Czasem mniejszym, a czasem większym. Pamiętajcie również o tym, że staraliśmy się wskazywać konkretne wersje, bo często bywa tak, że to one sprawiają kłopoty, a pozostałe odmiany danego modelu radzą sobie całkiem dobrze.

Poniżej lista 100 aut wielu marek w kolejności, którą zamyka miejsce pierwsze, czyli auto w wersji najgorszej z najgorszych (najbardziej ryzykownej).

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Zobacz wszystkich autorów
Piotr Wróbel
Andrzej Jedynak
Piotr Kozłowski
Redaktor Naczelny AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji