• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Suzuki

Suzuki

Suzuki

Suzuki – japońska marka aut osobowych, ciężarowych, motocykli oraz silników. Firma powstała w 1909 roku w momencie założenia przez Michio Suzuki założył fabrykę urządzeń tkackich w nadmorskim Hamamatsu.

Po prawie 30 latach Michio zrozumiał, że jego firma musi się rozwijać także w innych dziedzinach, więc w 1937 roku rozpoczął projektowanie auta i już po 2 latach miał parę prototypów. Pojazdy były wyposażone w silniki o pojemności mniejszej niż 0,8 litra o mocy 13 KM. Przez wybuch wojny plany zostały przerwane, a po wojnie powrócono do produkcji krosien.

W 1951 roku, kiedy nastąpiło załamanie rynku, powrócono do projektowania aut. Pierwszym pojazdem był jednak motorower „Power Free” z 1952 roku. Przez 2 następne lata osiągnięto wynik 6000 motocykli miesięcznie i firma zmieniła nazwę na Suzuki Motor Co. W 1955 roku powstał Suzulight, który posiadał wiele cech, które stały się powszechne w samochodach dopiero pół wieku później, np. niezależne zawieszenie każdego z kół.

Ważnym dla marki jest rok 1970. Wtedy swoją premierę ma pierwsza generacja terenowego modelu Jimmy, która odniosła globalny sukces. Auto miało dwusuwowy silnik o pojemności 360 cm3 i mocy ponad 20 KM. Następnie model ten był rozwijany, a w wersjach przeznaczonych na eksport montowano także mocniejsze jednostki napędowe. W 2012 roku, III generacja tego modelu przeszła lifting. W 1983 roku rusza sprzedaż jednolitrowego samochodu osobowego Swift,który odniósł duży sukces rynkowy.

W 1981 roku Suzuki podpisało umowy z General Motors oraz Isuzu Motors Ltd. Od 2006 roku Suzuki współpracuje z Fiatem, a w międzyczasie General Motors sprzedaje akcje japońskiej marki.

Najpopularniejszymi modelami są Swift, SX4 i Vitara.

Suzuki - modele

Ikona samochodu

Suzuki Alto

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno

Ikona samochodu

Suzuki Carry

Suzuki Celerio

Suzuki Celerio

Ikona samochodu

Suzuki Forenza

Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara

Suzuki Ignis

Suzuki Ignis

Suzuki Jimny

Suzuki Jimny

Suzuki Kizashi

Suzuki Kizashi

Suzuki Liana

Suzuki Liana

Ikona samochodu

Suzuki Maruti

Ikona samochodu

Suzuki Reno

Suzuki Samurai

Suzuki Samurai

Suzuki Splash

Suzuki Splash

Ikona samochodu

Suzuki Super-Carry

Suzuki Swift

Suzuki Swift

Suzuki SX4

Suzuki SX4

Suzuki SX4 S-Cross

Suzuki SX4 S-Cross

Ikona samochodu

Suzuki Vitara

Ikona samochodu

Suzuki Wagon R

Ikona samochodu

Suzuki X-90

Ikona samochodu

Suzuki XL7

Suzuki - powiązane artykuły

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Obalamy motoryzacyjne mity o markach samochodowych!

Plotki i obiegowe opinie potrafią zarówno zniszczyć karierę w show-biznesie, jak i popsuć reputację… markom samochodowym. Poza tym z czasem jedne firmy zyskują na jakości, a inne wprost przeciwnie – zbyt mało dbają o swoje produkty. Jakie obiegowe opinie krążą o samochodach i które z nich są prawdziwe?

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Małe i dynamiczne samochody za 10-20 tys. zł. Top 10

Nie zawsze potrzeba multum koni. Są takie auta, w których robotę robią zawieszenie i niska masa, a każdy kolejny zakręt to większy błysk w oku kierowcy. Oto 10 modeli w atrakcyjnej cenie – raczej dla młodych, ale nie tylko! Pamiętaj, że przy zakupie auta należącego do tej grupy, należy sprawdzać każdy element.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid - prosta, ale kompletna

Pięć lat po debiucie tej generacji Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid otrzymała silnik z nowoczesną „elektrodokładką”, pracującą pod napięciem 48 V. Poza tym jednak Suzuki trzyma się w swoim małym SUV-ie nieskomplikowanych rozwiązań.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Nowe sportowe Suzuki, ale dostępne tylko w grze Gran Turismo 7

Suzuki Vision dołączyło oficjalnie do koncepcyjnych modeli, które tworzone są na potrzeby serii gier Gran Turismo. Modelem tym można będzie pojeździć w "siódemce".

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

9 aut, o które nikt nie prosił...

Producent powinien w zasadzie zastanowić się, do kogo chce skierować swoje auto, ale obowiązku nie ma. Dlatego też towarzyszy nam wrażenie, że niektóre samochody powstają bardziej dla pozaziemskich istot niż dla ludzi.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Suzuki chce zawojować klasę GT. Jeździliśmy motocyklem GSX-S1000GT

Wywodzący się ze sportowego GSX-R-a litrowy silnik, komfortowa pozycja za kierownicą, szereg udogodnień i "wspomagaczy" elektronicznych i... prawdziwa frajda z jazdy — tak prezentuje się tegoroczna nowość spod znaku Suzuki. Modelem GSX-S1000GT Japończycy chcą trafić w gusta nastawionych na sportową turystykę motocyklistów, a pierwsza jazdy pokazuje, że ich oczekiwania mają szansę na urzeczywistnienie.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Testy aut na dystansie 100 tys. km – co słychać u naszych maratończyków?

Końcowy demontaż to nie wszystko – sprawdzamy, jak spisują się nasze auta długodystansowe, zanim dojadą do granicy 100 tys. km i zostaną rozebrane na części pierwsze.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Ogromny spadek sprzedaży nowych samochodów w Rosji. Brakuje aut, mocno rosną ceny

Dawno nie było tak źle na rosyjskim rynku samochodowym. Sprzedaż nowych aut w pierwszym kwartale 2022 r. spadła aż o 62,9 proc.! Okazuje się, przy tym, że nie wszystkie marki ucierpiały. W górę pną się marki chińskie oraz niektóre firmy z Azji i z zachodu.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo

Oto 30 niedużych benzyniaków z turbodoładowaniem, które w ostatnich latach stały się podstawą napędu większości popularnych modeli wszystkich marek liczących się na rynku. Postanowiliśmy je ocenić i wskazać, które są warte uwagi, a które trzeba omijać szerokim łukiem.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Które benzynowe silniki z turbo warto kupić?

Benzyniaki wykonane w technice downsizingu są na fali! Auta z nimi pod maską opanowały rynek pierwotny i trafiają do obiegu wtórnego. Które z nich warto kupić? Na celownik bierzemy wersje o poj. od 1,0 do 2,0 l z ostatnich 10 lat.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Test pojemności bagażników - jak producenci aut mijają się z prawdą

Niemiecki automobilklub ADAC znów ostrzega, by nie polegać wyłącznie na danych udostępnianych przez producentów samochodów. W wielkim teście pojemności bagażników aut okazało się, że deklarowane wartości mają się nijak do tego, co podczas pomiarów uzyskali eksperci.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Suzuki Motor Poland z pomocą dla ukraińskiej młodzieży i dzieci

Importer japońskiej marki finansowo wspiera piłkarzy-juniorów U-16 Metalist 1925 Charków. Dzięki ścisłej współpracy z drużyną Korona Kielce, której sponsorem generalnym jest Suzuki Motor Poland, opieką objęto 30-osobową grupę młodych zawodników oraz ich bliskich ewakuowanych z rozdartej wojną Ukrainy.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Suzuki wprowadziło nowego crossovera. Czy tego oczekiwali klienci?

Nowe Suzuki S-Cross zachwyca praktycznym wnętrzem, pewnością prowadzenia, ale przede wszystkim dynamiką i niskim zużyciem paliwa. Co jeszcze spodobało nam się w nowym crossoverze Suzuki? Oto relacja z testu przednionapędowej wersji wyposażonej w manualną skrzynię.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Te kilkuletnie auta mogą korodować!

To, że w 15- lub 20-letnim samochodzie pojawia się korozja, nikogo specjalnie nie dziwi, ale gdy rdza atakuje kilkuletnie auto, można to już uznać za skandal. Przedstawiamy pojazdy, w których ryzyko tego problemu jest duże.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Top 5 – oszczędne maluchy z benzyniakami

Jeśli koszty eksploatacji są dla was naprawdę ważne, warto zastanowić się nad najmniejszymi samochodami. Oczywiście, jazda nie będzie tak komfortowa, jak w przypadku większych modeli, ale po pierwsze, można liczyć na znacznie lepszą kondycję techniczną i młodsze roczniki, a po drugie, silniki (szczególnie te podstawowe) są naprawdę oszczędne!

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Samochody, które hamują najlepiej i najgorzej. Testy ADAC

Niemiecki automobilklub ADAC wziął pod lupę układy hamulcowe we współczesnych samochodach. Okazuje się, że pomiędzy samochodami z silnikami spalinowymi, hybrydami i elektrykami istnieją różnice w kwestii skutecznego hamowania. Oto zestawienie nie tylko tych aut, które zatrzymają się najszybciej, ale także tych, w których droga hamowania niebezpiecznie się wydłuża.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Nieduże auta dobre do jazdy w terenie

Poza asfaltem najlepiej sprawdzają się konstrukcje lekkie, zwrotne i niezbyt duże, do tego z solidnym układem napędowym i mocnym podwoziem. Sprawdzamy, jaki mamy tu wybór i które auta są najsolidniejsze.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Auto, które mało pali za 20 tys. Top 10 oszczędnych samochodów

Ceny paliw w ostatnim czasie osiągają rekordowe wartości. Magiczną barierę 6 zł za litr bezołowiowej można uznać za historyczną, bo cenniki na stacjach regularnie podają już ceny powyżej tej kwoty. W takiej sytuacji bardziej niż kiedykolwiek warto poszukać oszczędnego środka transportu. Oto co proponujemy.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Nowe Suzuki S-Cross Hybrid - stara szkoła w nowym wydaniu

Suzuki odświeżyło znany już od lat model SX4 S-Cross. To wbrew pozorom nie jest tylko powierzchowna kosmetyka, a całkiem poważna modernizacja samochodu. W pierwszym teście najbogatsza wersja Hybrid 1.4 4WD Elegance Sun z automatyczną skrzynią biegów i szklanym dachem.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Najlepsze i najgorsze SUV-y w testach na dystansie 100 tys. km

Klasa SUV/crossover reprezentowana jest już przez liczne modele. Również w naszej bazie testów długodystansowych zebrała się całkiem pokaźna grupa tych aut. Prezentujemy kompletne wyniki oraz – dokładniej – pięć najlepszych i pięć najgorszych aut w zestawieniu.
Pokaż więcej

Materiały Premium

  • Opel Zafira II (2005-14) – auto niedrogie w naprawie, a dostęp do tanich części łatwy

    To niesamowite, jak duże i praktyczne auto udało się zbudować na bazie kompaktowej Astry. Nie dość, że Zafira B ma przestronną część pasażerską i pojemny bagażnik, to w dodatku zmieści się w niej 7 osób (seria), a nieużywane fotele trzeciego rzędu znikają pod podłogą i tworzą równą część ładunkową.

  • Mazda MX-5 (2005-15) – solidny samochód, ale ma kilka punktów zapalnych

    To jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych roadsterów na świecie. Trzecia generacja modelu pojawiła się w 2005 r. i dziś cieszy się sporym zainteresowaniem.

  • BMW i4 M50 – elektryczna "4-ka" czy coś więcej?

    BMW i4 w topowej wersji M50 w sprincie do setki może stawać w szranki z "M4-ką", oferuje funkcjonalność nadwozia 4 Gran Coupé i akustyczny komfort elektryka. W teście pozytywnie zaskoczyło też zasięgiem.

  • Oszczędne auta za 30-50 tys. zł na trudne czasy – TOP 10

    Ceny paliwa biją rekordy, nie zostaje nam nic innego, jak przyjrzeć się modelom na te kryzysowe czasy. Pod lupę bierzemy więc tym razem pojazdy, które nie tylko mało się psują, ale i jak najmniej palą. Lub jadą na prądzie. A do tego nie wydamy na nie fortuny, bo ich cena nie przekracza 50 tys. złotych.

  • Żadna hybryda plug-in nie zrobiła na mnie takiego wrażenia

    Techniczne "uzbrojenie" Artury zostało stworzone od podstaw, ale kumuluje dekadę doświadczeń McLarena w budowie hybryd. Dla wciąż młodej kuźni superaut to początek czegoś dużego i nowego. Na drogach Andaluzji i torze Ascari doświadczyłem możliwości 680-konnej hybrydy plug-in. I podręczyłem jej twórców pytaniami.

  • Silnik 2.0 FSI/TFSI - przyjazny dla środowiska ale nie dla kieszeni

    Silniki 2.0 FSI nie jest pierwszym benzyniakiem tego typu na rynku (prekursorem był silnik 1.8 GDI Mitsubishi — zaprezentowany w 1997 r.), ale bez wątpienia — jednym z częściej występujących na rynku. W teorii silnik 2.0 FSI to oszczędny i ekologiczny napęd, cechujący się znacznie wyższą efektywnością niż benzyniaki z konwencjonalnym wtryskiem paliwa.

  • Ford S-Max I (2006-15) – świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda

    Van ze sportowymi cechami? Wprowadzając S-Maxa, Ford udowodnił, że to możliwe. Samochód nie tylko jest praktyczny, lecz także świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda.

  • Porsche Cayenne Turbo GT – absurdalnie doskonały

    Cayenne’em Turbo GT Porsche łamie prawa fizyki, łącząc ogień z wodą – charakter rodzinnego SUV-a z niemal torową wyścigówką. I robi to w sposób, przez który ten niedorzeczny pomysł wydaje się najlepszy na świecie.

  • Citroen C4 Picasso (2006-13) – świetnie zaprojektowany, niestety nie starzeje się najlepiej

    Znakomicie zaprojektowany i przemyślany Citroen C4 Picasso to van, który niestety nie starzeje się najlepiej. Było kilka nieudanych silników, pojawiał się także problemy z elektroniką, awarie skrzyni zrobotyzowanej. Część egzemplarzy ma pneumatyczne miechy przy tylnej osi, które zapewniają stały prześwit niezależnie od obciążenia.

  • Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

    Nawet bardzo dobre, gdyż Renault Kadjar nasz test ukończyło z piątką na świadectwie. Choć kilka punktów karnych, a także uwag się zebrało. Niektóre zauważone przez nas mankamenty mogą uprzykrzyć życie. Zwłaszcza wymagającym kierowcom. Czy w takim razie możemy Kadjara jednak uznać za samochód godny polecenia?

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech