Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Suzuki

Suzuki

Suzuki

Suzuki – japońska marka aut osobowych, ciężarowych, motocykli oraz silników. Firma powstała w 1909 roku w momencie założenia przez Michio Suzuki założył fabrykę urządzeń tkackich w nadmorskim Hamamatsu.

Po prawie 30 latach Michio zrozumiał, że jego firma musi się rozwijać także w innych dziedzinach, więc w 1937 roku rozpoczął projektowanie auta i już po 2 latach miał parę prototypów. Pojazdy były wyposażone w silniki o pojemności mniejszej niż 0,8 litra o mocy 13 KM. Przez wybuch wojny plany zostały przerwane, a po wojnie powrócono do produkcji krosien.

W 1951 roku, kiedy nastąpiło załamanie rynku, powrócono do projektowania aut. Pierwszym pojazdem był jednak motorower „Power Free” z 1952 roku. Przez 2 następne lata osiągnięto wynik 6000 motocykli miesięcznie i firma zmieniła nazwę na Suzuki Motor Co. W 1955 roku powstał Suzulight, który posiadał wiele cech, które stały się powszechne w samochodach dopiero pół wieku później, np. niezależne zawieszenie każdego z kół.

Ważnym dla marki jest rok 1970. Wtedy swoją premierę ma pierwsza generacja terenowego modelu Jimmy, która odniosła globalny sukces. Auto miało dwusuwowy silnik o pojemności 360 cm3 i mocy ponad 20 KM. Następnie model ten był rozwijany, a w wersjach przeznaczonych na eksport montowano także mocniejsze jednostki napędowe. W 2012 roku, III generacja tego modelu przeszła lifting. W 1983 roku rusza sprzedaż jednolitrowego samochodu osobowego Swift,który odniósł duży sukces rynkowy.

W 1981 roku Suzuki podpisało umowy z General Motors oraz Isuzu Motors Ltd. Od 2006 roku Suzuki współpracuje z Fiatem, a w międzyczasie General Motors sprzedaje akcje japońskiej marki.

Najpopularniejszymi modelami są Swift, SX4 i Vitara.

Suzuki - modele

Ikona samochodu

Suzuki Alto

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno

Ikona samochodu

Suzuki Carry

Suzuki Celerio

Suzuki Celerio

Ikona samochodu

Suzuki Forenza

Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara

Suzuki Ignis

Suzuki Ignis

Suzuki Jimny

Suzuki Jimny

Suzuki Kizashi

Suzuki Kizashi

Suzuki Liana

Suzuki Liana

Ikona samochodu

Suzuki Maruti

Ikona samochodu

Suzuki Reno

Suzuki Samurai

Suzuki Samurai

Suzuki Splash

Suzuki Splash

Ikona samochodu

Suzuki Super-Carry

Suzuki Swift

Suzuki Swift

Suzuki SX4

Suzuki SX4

Suzuki SX4 S-Cross

Suzuki SX4 S-Cross

Ikona samochodu

Suzuki Vitara

Ikona samochodu

Suzuki Wagon R

Ikona samochodu

Suzuki X-90

Ikona samochodu

Suzuki XL7

Suzuki - powiązane artykuły

Które benzynowe silniki z turbo warto kupić?

Które benzynowe silniki z turbo warto kupić?

Benzyniaki wykonane w technice downsizingu są na fali! Auta z nimi pod maską opanowały rynek pierwotny i trafiają do obiegu wtórnego. Które z nich warto kupić? Na celownik bierzemy wersje o poj. od 1,0 do 2,0 l z ostatnich 10 lat.

Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo

Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo

Oto 30 niedużych benzyniaków z turbodoładowaniem, które w ostatnich latach stały się podstawą napędu większości popularnych modeli wszystkich marek liczących się na rynku. Postanowiliśmy je ocenić i wskazać, które są warte uwagi, a które trzeba omijać szerokim łukiem.

Jeździłem najmniejszą terenową ciężarówką, która przypomina auta z lat 90. Czy warto ją kupić?

Jeździłem najmniejszą terenową ciężarówką, która przypomina auta z lat 90. Czy warto ją kupić?

W czasach, gdy producenci samochodów co jakiś czas wypuszczają repliki modeli, które niegdyś skradły serca ich klientów, Suzuki Jimny wygląda jak mistrzowskie posunięcie marketingowe: nie tylko z zewnątrz nawiązuje do klasycznych pojazdów terenowych sprzed 20-30 lat, lecz także w środku wiernie odtwarza styl lat 90. Wystarczy jednak wsiąść za kierownicę i przejechać kawałek, by się przekonać, że to nie jest maskarada: to stary, dobry Jimny, choć boleśnie skrzywdzony przez unijne normy.

W tym porównaniu wszystkie auta są zwycięzcami

W tym porównaniu wszystkie auta są zwycięzcami

A gdyby tak uciec. Uciec od codziennej harówki, stresu i gorączkowego tempa. Czyż nie byłoby to miłe. Mamy kilka propozycji do takich niedużych ucieczek. Pięć samochodów, które rzadko kiedy goszczą w teście równocześnie. Wszystkie wyposażono w napęd na cztery koła różnej jakości, każdy z nich ma indywidualny charakter i jest na swój sposób wyjątkowy.

Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!

Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!

Mały samochód to małe koszty eksploatacji – nie zawsze tak jest, ale są wersje, na których można polegać. Wybraliśmy 10 aut wartych uwagi za 20-30 tys. zł, które są i trwałe, i oszczędne, i niedrogie w eksploatacji.

Nieduże auta dobre do jazdy w terenie

Nieduże auta dobre do jazdy w terenie

Poza asfaltem najlepiej sprawdzają się konstrukcje lekkie, zwrotne i niezbyt duże, do tego z solidnym układem napędowym i mocnym podwoziem. Sprawdzamy, jaki mamy tu wybór i które auta są najsolidniejsze.

Używane Suzuki SX4 S-Cross. Twój mechanik nie będzie zadowolony!

Używane Suzuki SX4 S-Cross. Twój mechanik nie będzie zadowolony!

Suzuki SX4 należy do wymierającego gatunku aut, które niczego nie udają. To nie kolejny modny multiinterfejsowy SUV-Coupé klasy premium, mający więcej wyświetlaczy niż jego silnik cylindrów i który zakopuje się na samą myśl o zjeździe z utwardzonej drogi. Produkowany na Węgrzech crossover japońskiej marki to zbyt mało doceniany samochód, który potrafi więcej, niż tylko dowieźć emeryta na działkę.

Top 5 – oszczędne maluchy z benzyniakami

Top 5 – oszczędne maluchy z benzyniakami

Jeśli koszty eksploatacji są dla was naprawdę ważne, warto zastanowić się nad najmniejszymi samochodami. Oczywiście, jazda nie będzie tak komfortowa, jak w przypadku większych modeli, ale po pierwsze, można liczyć na znacznie lepszą kondycję techniczną i młodsze roczniki, a po drugie, silniki (szczególnie te podstawowe) są naprawdę oszczędne!

Dramatyczne sceny w Londynie z udziałem Polaków. Uwagę zwraca noga kobiety

Dramatyczne sceny w Londynie z udziałem Polaków. Uwagę zwraca noga kobiety

Na jednej z ulic we wschodniej części Londynu doszło do bardzo niebezpiecznego incydentu z udziałem Polaków. Małżeństwo z Polski goniło dwa samochody, które, jak się później okazało, były kradzione. To jednak nie wszystko. Podczas pościgu doszło do bardzo niebezpiecznej sytuacji. Wszystko to uwieczniły kamery uczestników i świadków zdarzenia, a dramatyczne nagrania trafiły do sieci.

10 najgorszych aut w testach długodystansowych. 5 z nich to niemieckie auta

10 najgorszych aut w testach długodystansowych. 5 z nich to niemieckie auta

Od 2014 roku ponad 80 samochodów musiało się sprawdzić w testach długodystansowych redakcji Auto Bild. W każdym takim teście auta są poddawane trudnym na dystansie 100 tys. km. Finał każdego takiego testu kończy się rozebraniem auta do ostatniej śrubki. Dopiero wtedy można ocenić, jak zużywają się samochody.

Najlepsze i najgorsze SUV-y w testach na dystansie 100 tys. km. Rozebrane i sprawdzone do "ostatniej śrubki"

Najlepsze i najgorsze SUV-y w testach na dystansie 100 tys. km. Rozebrane i sprawdzone do "ostatniej śrubki"

Klasa SUV/crossover reprezentowana jest już przez liczne modele. Również w naszej bazie testów długodystansowych zebrała się całkiem pokaźna grupa tych aut. Prezentujemy kompletne wyniki oraz – dokładniej – pięć najlepszych i pięć najgorszych aut w zestawieniu.

SUV za 20 tys. zł? Jest z czego wybierać

SUV za 20 tys. zł? Jest z czego wybierać

SUV-y to bardzo modne samochody, które dzięki swej całkiem długiej rynkowej obecności, stają się przystępne cenowo. Czy jednak warto kupować najtańsze auta tego typu? Postanowiliśmy przyjrzeć się ofercie do 20 tys. zł.

Suzuki eVX zaskakuje stylistyką i napędem. Taki będzie nowy SUV marki

Suzuki eVX zaskakuje stylistyką i napędem. Taki będzie nowy SUV marki

Suzuki dość niespodziewanie zaprezentowało koncept zapowiadający nowego SUV-a. Samochód wyróżnia się świeżą stylistyką nadwozia oraz napędem, którego w modelach tej marki jeszcze nie było.

Czy wiesz, skąd pochodzi ten producent samochodów?

Czy wiesz, skąd pochodzi ten producent samochodów?

Czy Skoda jest czeska? A może słowacka? Albo czechosłowacka? Sprawdź, czy wiesz, z jakiego państwa pochodzą słynne marki samochodów.

Nowe radiowozy na stołecznych ulicach. Drogówka dostała 35 aut

Nowe radiowozy na stołecznych ulicach. Drogówka dostała 35 aut

Nowe oznakowane radiowozy przeznaczone dla Wydziału Ruchu Drogowego wyjechały na warszawskie ulice. Są to hybrydowe Suzuki Swace kupione z funduszy unijnych.

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Myślisz: "hot hatch" – mówisz: "Volkswagen Golf GTI" albo "Honda Civic Type R"? Słusznie. Ale tym razem zajrzymy o segment niżej, bo wśród aut miejskich też trafiają się nieźli wariaci. Poza tym można liczyć na niższe ceny zakupu i tańszą eksploatację. Oto nasz Top 10 mocnych aut za 20-25 tys. zł w segmencie aut miejskich.

Suzuki Vitara 1.5 DualJet Hybrid. Jeździ bez płynności i przekonania

Suzuki Vitara 1.5 DualJet Hybrid. Jeździ bez płynności i przekonania

Suzuki Vitara otrzymało nowy hybrydowy układ napędowy. Tym razem nie jest to rozwiązanie Toyoty, lecz autorska konstrukcja Suzuki. Mały SUV ze 116-konnym systemem napędu nie daje jednak wielu powodów do radości.

Osiem aut z najgłupszymi nazwami

Osiem aut z najgłupszymi nazwami

Nazwa samochodu powinna dobrze brzmieć i musi też pozytywnie się kojarzyć

Te firmy motoryzacyjne nie zaczynały od produkcji aut. Zgadniesz, jakie były ich początki? [QUIZ]

Te firmy motoryzacyjne nie zaczynały od produkcji aut. Zgadniesz, jakie były ich początki? [QUIZ]

Chociaż te firmy jednoznacznie kojarzą nam się z markami popularnych samochodów, to na początku swojej działalności były w znikomy sposób powiązane z motoryzacją, a część w ogóle nie miała z nią styczności. Czy wiesz, jakie początki mieli znamienici i uznani dzisiaj producenci aut?

Czy będzie nas stać na nowe auta? Wywiad z prezesem Suzuki Motor Poland

Czy będzie nas stać na nowe auta? Wywiad z prezesem Suzuki Motor Poland

To nie będzie rozmowa o Suzuki, ale o całej motoryzacji. Bo idą ciężkie czasy dla chętnych na zakup samochodu. Na ile ciężkie? Czy z powodu inflacji i coraz ostrzejszych norm emisji CO2 będzie nas jeszcze stać na nowe auto? W naszym cyklu ”Motoryzacja bez paliwa” pytamy o to Piotra Dulnika, prezesa Suzuki Motor Poland.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech