Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Suzuki

Suzuki

Suzuki

Suzuki – japońska marka aut osobowych, ciężarowych, motocykli oraz silników. Firma powstała w 1909 roku w momencie założenia przez Michio Suzuki założył fabrykę urządzeń tkackich w nadmorskim Hamamatsu.

Po prawie 30 latach Michio zrozumiał, że jego firma musi się rozwijać także w innych dziedzinach, więc w 1937 roku rozpoczął projektowanie auta i już po 2 latach miał parę prototypów. Pojazdy były wyposażone w silniki o pojemności mniejszej niż 0,8 litra o mocy 13 KM. Przez wybuch wojny plany zostały przerwane, a po wojnie powrócono do produkcji krosien.

W 1951 roku, kiedy nastąpiło załamanie rynku, powrócono do projektowania aut. Pierwszym pojazdem był jednak motorower „Power Free” z 1952 roku. Przez 2 następne lata osiągnięto wynik 6000 motocykli miesięcznie i firma zmieniła nazwę na Suzuki Motor Co. W 1955 roku powstał Suzulight, który posiadał wiele cech, które stały się powszechne w samochodach dopiero pół wieku później, np. niezależne zawieszenie każdego z kół.

Ważnym dla marki jest rok 1970. Wtedy swoją premierę ma pierwsza generacja terenowego modelu Jimmy, która odniosła globalny sukces. Auto miało dwusuwowy silnik o pojemności 360 cm3 i mocy ponad 20 KM. Następnie model ten był rozwijany, a w wersjach przeznaczonych na eksport montowano także mocniejsze jednostki napędowe. W 2012 roku, III generacja tego modelu przeszła lifting. W 1983 roku rusza sprzedaż jednolitrowego samochodu osobowego Swift,który odniósł duży sukces rynkowy.

W 1981 roku Suzuki podpisało umowy z General Motors oraz Isuzu Motors Ltd. Od 2006 roku Suzuki współpracuje z Fiatem, a w międzyczasie General Motors sprzedaje akcje japońskiej marki.

Najpopularniejszymi modelami są Swift, SX4 i Vitara.

Suzuki - modele

Ikona samochodu

Suzuki Alto

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno

Ikona samochodu

Suzuki Carry

Suzuki Celerio

Suzuki Celerio

Ikona samochodu

Suzuki Forenza

Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara

Suzuki Ignis

Suzuki Ignis

Suzuki Jimny

Suzuki Jimny

Suzuki Kizashi

Suzuki Kizashi

Suzuki Liana

Suzuki Liana

Ikona samochodu

Suzuki Maruti

Ikona samochodu

Suzuki Reno

Suzuki Samurai

Suzuki Samurai

Suzuki Splash

Suzuki Splash

Ikona samochodu

Suzuki Super-Carry

Suzuki Swift

Suzuki Swift

Suzuki SX4

Suzuki SX4

Suzuki SX4 S-Cross

Suzuki SX4 S-Cross

Ikona samochodu

Suzuki Vitara

Ikona samochodu

Suzuki Wagon R

Ikona samochodu

Suzuki X-90

Ikona samochodu

Suzuki XL7

Suzuki - powiązane artykuły

Artykuły o Suzuki

Te firmy motoryzacyjne nie zaczynały od produkcji aut. Zgadniesz, jakie były ich początki?

Te firmy motoryzacyjne nie zaczynały od produkcji aut. Zgadniesz, jakie były ich początki?

Chociaż te firmy jednoznacznie kojarzą nam się z markami popularnych samochodów, to na początku swojej działalności były w znikomy sposób powiązane z motoryzacją, a część w ogóle nie miała z nią styczności. Czy wiesz, jakie początki mieli znamienici i uznani dzisiaj producenci aut?
W tych autach trzeba zwrócić uwagę na rdzę

W tych autach trzeba zwrócić uwagę na rdzę

To, że w 15— lub 20-letnim samochodzie pojawia się korozja, nikogo specjalnie nie dziwi, ale gdy rdza atakuje kilkuletnie auto, można to już uznać za skandal. Przedstawiamy pojazdy, w których ryzyko tego problemu jest duże.
W tym porównaniu wszystkie auta są zwycięzcami

W tym porównaniu wszystkie auta są zwycięzcami

A gdyby tak uciec. Uciec od codziennej harówki, stresu i gorączkowego tempa. Czyż nie byłoby to miłe. Mamy kilka propozycji do takich niedużych ucieczek. Pięć samochodów, które rzadko kiedy goszczą w teście równocześnie. Wszystkie wyposażono w napęd na cztery koła różnej jakości, każdy z nich ma indywidualny charakter i jest na swój sposób wyjątkowy.
Czy za 25-30 tys. zł można kupić dobrego SUV-a? [ANALIZA]

Czy za 25-30 tys. zł można kupić dobrego SUV-a? [ANALIZA]

Wszyscy chcą jeździć SUV-ami, ale nowe kosztują wyraźnie więcej niż ich odpowiedniki z normalnych (starych) segmentów. Za 100 tys. zł wybór nowych, nie za dużych SUV-ów i crossoverów jest już spory, ale to jednak duży wydatek. Dlatego wielu z nas sięga po SUV-y z rynku wtórnego. Na nim za 25-30 tys. zł można już nieźle powybrzydzać. Poniżej nasz TOP 10 używanych SUV-ów w tym przedziale cenowym. Różnych, tak jak różne są nasze potrzeby co do posiadania podwyższonego samochodu.
Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Myślisz: "hot hatch" – mówisz: "Volkswagen Golf GTI" albo "Honda Civic Type R"? Słusznie. Ale tym razem zajrzymy o segment niżej, bo wśród aut miejskich też trafiają się nieźli wariaci. Poza tym można liczyć na niższe ceny zakupu i tańszą eksploatację. Oto nasz Top 10 mocnych aut za 20-25 tys. zł w segmencie aut miejskich.
Top 5 – oszczędne maluchy z benzyniakami

Top 5 – oszczędne maluchy z benzyniakami

Jeśli koszty eksploatacji są dla was naprawdę ważne, warto zastanowić się nad najmniejszymi samochodami. Oczywiście, jazda nie będzie tak komfortowa, jak w przypadku większych modeli, ale po pierwsze, można liczyć na znacznie lepszą kondycję techniczną i młodsze roczniki, a po drugie, silniki (szczególnie te podstawowe) są naprawdę oszczędne!
Nieduże auta dobre do jazdy w terenie

Nieduże auta dobre do jazdy w terenie

Poza asfaltem najlepiej sprawdzają się konstrukcje lekkie, zwrotne i niezbyt duże, do tego z solidnym układem napędowym i mocnym podwoziem. Sprawdzamy, jaki mamy tu wybór i które auta są najsolidniejsze.
Suzuki Swift Sport. Sprawdziłem, jak jeździ maluch dla początkujących sportowców [TEST]

Suzuki Swift Sport. Sprawdziłem, jak jeździ maluch dla początkujących sportowców [TEST]

Jest Suzuki Swift i jest Suzuki Swift Sport. W pierwszej postaci japoński maluch to tradycyjny hatchback do przemieszczania się z miejsca A do miejsca B – najlepiej w mieście. W drugiej pojazd przeobraża się w propozycję dla dynamicznie usposobionych kierowców. W teście sprawdziłem, jak bardzo udała się ta transformacja i kto najbardziej będzie zadowolony z tak skonfigurowanego modelu.
Pojechał samochodem na myjnię. Grozi mu pięć lat więzienia

Pojechał samochodem na myjnię. Grozi mu pięć lat więzienia

W środku dnia policjanci z Chojnic zatrzymali mężczyznę, który przyjechał Suzuki Vitarą na myjnię samochodową. Chociaż czyszczenie auta z brudu to nie przestępstwo, ten 47-latek zdecydowanie nie powinien tego robić. Funkcjonariusze znali go już aż za dobrze.
Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!

Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!

Mały samochód to małe koszty eksploatacji – nie zawsze tak jest, ale są wersje, na których można polegać. Wybraliśmy 10 aut wartych uwagi za 20-30 tys. zł, które są i trwałe, i oszczędne, i niedrogie w eksploatacji.
Nowości motocyklowe Suzuki na 2023 r. Na co warto zwrócić uwagę?

Nowości motocyklowe Suzuki na 2023 r. Na co warto zwrócić uwagę?

Na tle innych producentów jednośladów działających na polskim rynku Suzuki rośnie w siłę. Japończycy w ciągu roku znacząco zwiększyli sprzedaż i wygląda na to, że ten trend może się utrzymać. Mogą w tym pomóc nowości firmy z Hamamatsu.
SUV za 20 tys. zł? Jest z czego wybierać

SUV za 20 tys. zł? Jest z czego wybierać

SUV-y to bardzo modne samochody, które dzięki swej całkiem długiej rynkowej obecności, stają się przystępne cenowo. Czy jednak warto kupować najtańsze auta tego typu? Postanowiliśmy przyjrzeć się ofercie do 20 tys. zł.
10 najgorszych aut w testach długodystansowych. 5 z nich to niemieckie auta

10 najgorszych aut w testach długodystansowych. 5 z nich to niemieckie auta

Od 2014 roku ponad 80 samochodów musiało się sprawdzić w testach długodystansowych redakcji Auto Bild. W każdym takim teście auta są poddawane trudnym na dystansie 100 tys. km. Finał każdego takiego testu kończy się rozebraniem auta do ostatniej śrubki. Dopiero wtedy można ocenić, jak zużywają się samochody.
Testowałem Toyotę RAV4 przebraną za Suzuki. Czy warto kupić Suzuki Across?

Testowałem Toyotę RAV4 przebraną za Suzuki. Czy warto kupić Suzuki Across?

Przebieranki w branży motoryzacyjnej to rzecz zupełnie normalna, niektóre modele aut dostępne są pod nawet pięcioma markami. Ta jednak jest dość wyjątkowa: Suzuki Across produkowane przez Toyotę jest najdroższym, najbardziej "wypasionym" i być może najciekawszym samochodem marki Suzuki na polskim rynku. Ma on jednak poważną konkurencję.
Oszczędne i trwałe auto za 20 tys. zł

Oszczędne i trwałe auto za 20 tys. zł

Nissan Micra, Škoda Fabia i Suzuki Swift – oto 10-letnie mieszczuchy za ok. 20 tys. zł. W teorii to auta tanie w eksploatacji. Mało palą, nie są drogie w serwisie i naprawach. A jak jest w rzeczywistości? I jak prezentuje się ich trwałość?
Najbardziej awaryjne samochody w testach długodystansowych

Najbardziej awaryjne samochody w testach długodystansowych

W testach długodystansowych nietrudno o modele, które na długo zapisały się w naszej pamięci. Oto 15 najbardziej rozczarowujących samochodów, które sprawiły najwięcej problemów w testach magazynu "Auto Bild". Nie zabrakło niespodzianek.
Suzuki Grand Vitara:  SUV, który może być terenówką

Suzuki Grand Vitara: SUV, który może być terenówką

Suzuki Grand Vitara to cenione auto uniwersalne – takie, którym bez większych obaw można wybrać się w lekki teren i w miarę komfortowo podróżować po asfalcie. Warto jednak wiedzieć, że pierwsza i druga generacja tego modelu pod względem technicznym to zupełnie odmienne konstrukcje. Użytkownicy borykają się też z różnymi kłopotami. Wprowadzona w 2015 r. Vitara nie jest bezpośrednim następcą tych modeli, ale w praktyce je zastąpiła. Czy ma podobną budowę i zastosowanie? Jakich kłopotów można się po niej spodziewać?
Sprawdziłem hybrydowe Suzuki Swace. Czy diesel już nie ma sensu?

Sprawdziłem hybrydowe Suzuki Swace. Czy diesel już nie ma sensu?

Gdy patrzy się na to kombi Suzuki, ma się nieodparte wrażenie, że już się gdzieś ten samochód widziało. Jest to jak najbardziej słuszny trop, bo Swace to nic innego, jak Toyota Corolla, tyle że ze znaczkiem Suzuki i praktycznie wszystkimi zaletami i wadami, które można znaleźć w projekcie Toyoty.
Niedrogie, proste i dobre - 10 miejskich aut z benzyniakiem

Niedrogie, proste i dobre - 10 miejskich aut z benzyniakiem

Pandemia COVID-19 wpłynęła też na zachowanie klientów szukających aut na rynku wtórnym – w cenie są nieduże samochody z benzyniakiem, tanie w zakupie i utrzymaniu. Oto 10 interesujących modeli za 10-15 tys. zł.
Suzuki Vitara – wybór z rozsądku

Suzuki Vitara – wybór z rozsądku

Suzuki Vitara to model kultowy wśród fanów off-roadu. Nie można jednak tego powiedzieć o obecnej generacji, która jest typowym crossoverem. To kompaktowe uniwersalne auto, które dzięki napędowi na cztery koła poradzi sobie na każdej nawierzchni. Lekka konstrukcja Vitary sprawia, że samochód nie potrzebuje pod maską dużego i mocnego silnika, aby sprawnie przyspieszać, a co równie ważne – dzięki temu zużywa bardziej niż rozsądne ilości paliwa. Ciekawi, czym zaskoczyło mnie Suzuki Vitara?
Poprzednia Następna

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech