Auto Świat Wiadomości Aktualności Suzuki GSX-R1000R wkrótce w Polsce. Nowe wydanie króla torów wyścigowych zadebiutuje w sezonie 2026

Suzuki GSX-R1000R wkrótce w Polsce. Nowe wydanie króla torów wyścigowych zadebiutuje w sezonie 2026

Po kilku latach nieobecności Suzuki GSX-R1000 Japończycy powracają z czymś jeszcze lepszym. W sezonie 2026 do Polski wjedzie najnowsza generacja motocykla GSX-R1000R. Producent podkreśla, że będzie to całkowicie nowa konstrukcja, która tak naprawdę jest wyścigowym modelem przystosowanym do użytkowania na drodze.

Suzuki GSX-R1000R
Zobacz galerię (26)
Suzuki
Suzuki GSX-R1000R
  • Suzuki GSX-R1000R to nowa konstrukcja, która nawiązuje do legendarnych modeli GSX-R1000
  • Motocykl zadebiutuje w Polsce w sezonie 2026, będzie spełniał normę Euro 5+ i będzie typowo wyścigową konstrukcją, ale dopuszczoną do użytkowania na drogach
  • Specjalna wersja na 40-lecie GSX-R posiada jubileuszowe detale i historyczne barwy

Suzuki GSX-R1000, model, który od 2001 r. wielokrotnie wygrywał w wyścigach Superbike, Superstock i Endurance, powraca w jubileuszowej odsłonie. 15 tytułów mistrza świata FIM Endurance to najlepsze świadectwo jego wyczynowych możliwości. Teraz, z okazji 40-lecia rodziny GSX-R, Suzuki prezentuje całkowicie nową wersję swojego flagowego supersporta – GSX-R1000R.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Suzuki GSX-R1000R z lepszą aerodynamiką i silnikiem zgodnym z Euro 5+

W nowym GSX-R1000R zmiany zaczynają się od stylistyki. Projektanci zadbali o poprawioną aerodynamikę, a jednocześnie nawiązali do bogatej historii modelu. Motocykl spełnia teraz także rygorystyczne normy emisji spalin Euro 5+, co nie wpłynęło jednak na jego osiągi. Wręcz przeciwnie – zmodyfikowany silnik o pojemności 999,8 cm³ to najmocniejsza jednostka w rodzinie GSX-R. Przy niskiej masie, jak na tę klasę motocykla, można spodziewać się fantastycznych osiągów, które będą zasługą również systemu zmiennych faz rozrządu SR-VVT.

Suzuki GSX-R1000R
Suzuki GSX-R1000RSuzuki

Kluczem do wszechstronności tego modelu jest nowoczesny system sterowania Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.). Dzięki niemu GSX-R1000R można dostosować zarówno do jazdy po torze, jak i codziennej eksploatacji. System SDMS (Suzuki Drive Mode Selector) oferuje trzy tryby jazdy, które pozwalają dopasować charakterystykę oddawania mocy do warunków na drodze. Z kolei kontrola trakcji STCS, ogranicznik unoszenia przedniego koła oraz kontrola momentu obrotowego w zakrętach sprawiają, że motocykl jest nie tylko szybki, ale i bezpieczny.

Opcjonalne winglety, hamulce Brembo i quick-shiter

W konstrukcji Suzuki GSX-R1000R projektanci wykorzystali lekką aluminiową ramę typu Twin-Spar. Ta zwiększa sztywność konstrukcji, poprawiając równocześnie stabilność podczas jazdy i pewność podczas pokonywania zakrętów. Nowe winglety, dostępne jako opcja, zwiększają siłę docisku przy wysokich prędkościach, co przekłada się na lepszą stabilność na torze. Za wytracanie prędkości odpowiada układ hamulcowy Brembo z tarczami o średnicy 320 mm z przodu i 220 mm z tyłu.

Suzuki GSX-R1000R
Suzuki GSX-R1000RSuzuki

Podczas jazdy przydatnym rozwiązaniem dla wielu kierowców będzie dwukierunkowy quick-shifter. Suzuki zapewnia, że ten pozwoli na błyskawiczną zmianę biegów, co docenią zarówno doświadczeni motocykliści, jak i ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z maszynami tej klasy.

Jubileuszowe detale w Suzuki GSX-R1000R i historyczne barwy

Wersja GSX-R1000R na 40-lecie rodziny GSX-R wyróżnia się specjalnymi detalami. Na zbiorniku paliwa, bocznych osłonach i obudowie kluczyka znajdziemy logotypy rocznicowe, a na tylnej części siedziska i obudowie tłumika – oznaczenia GSX-R. Motocykl będzie dostępny w trzech kombinacjach kolorystycznych, które nawiązują do historycznych barw „Gixxera”.

Suzuki GSX-R1000R
Suzuki GSX-R1000RSuzuki

Pomimo swojego czysto wyścigowego charakteru, Suzuki GSX-R1000R to maszyna, sprawdzi się w codziennym użytkowaniu. Dzięki temu zapowiada się prawdziwie wszechstronna konstrukcja, którą po zdjęciu kilku wymaganych prawem dodatków, będzie można jeździć po torach wyścigowych.

Najnowsze Suzuki GSX-R1000R na polskim rynku powinno zadebiutować wiosną 2026 r. Ceny motocykla mamy poznać jednak już za ok. trzy miesiące. Wstępne informacje wskazują na to, że będą zaczynały się od kwoty poniżej 100 tys. zł.

Specyfikacja techniczna GSX-R1000R 40th Anniversary

Moc maksymalna 143,5 kW (195 KM)/13200 obr/min 
Długość całkowita 2075 mm 
Wysokość całkowita 1145 mm 
Prześwit 130 mm 
Masa w stanie gotowym do jazdy 203 kg 
Średnica i skok tłoka 76,0 mm x 55,1 mm 
Stopień sprężania 13.8:1 
Rozrusznik Elektryczny 
Skrzynia biegów 6-biegowa, o stałym zazębieniu 
Zawieszenie tył Wahaczowe, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe 
Hamulce – przód Tarczowe, dwie tarcze 320 mm 
Opony przód 120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowe 
Opony Tył 190/55ZR17M/C (75W), bezdętkowe 
Zapłon Elektroniczny (tranzystorowy) 
Norma Euro 5+ 
Zużycie paliwa (l/100km) (WMTC) 6,8 l/100km 
Suzuki TLR TC, RT, LIFT (10 poziomów ustawień + wyłączenie) 
Maksymalny moment obrotowy 110 Nm przy 11000 obr/min 
Moc maksymalna 143,5 kW (195 KM)/13200 obr/min 
Długość całkowita 2075 mm 
Wysokość całkowita 1145 mm 
Prześwit 130 mm 
Masa w stanie gotowym do jazdy 203 kg 
Średnica i skok tłoka 76,0 mm x 55,1 mm 
Stopień sprężania 13.8:1 
Szerokość całkowita 705 mm 
Rozstaw osi 1420 mm 
Wysokość siedziska 825 mm 
Typ silnika 4-suwowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą 
Pojemność silnika 999 cm3 
Zasilanie w paliwo Wtrysk paliwa 
System smarowania Z mokrą miską olejową 
Zawieszenie – przód Odwrócony widelec upside-down, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe Showa BFF 
Kąt główki ramy/ wyprzedzenie 23.2 stopni / 95 mm 
Hamulce – tył Tarczowe 
Pojemność zbiornika paliwa 16,0 l 
Emisja spalin (g/km) (WMTC) 158 g/km w WMTC 
Suzuki Drive Mode Selector (S-DMS) 3 mapy (A,B,C) 
QuickShifter Tak (dwukierunkowy) 
Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji