- Przed Tobą kalendarz wszystkich nowości motoryzacyjnych w Polsce w 2025 r. z podziałem na 32 marki
- Wśród kluczowych premier znajdą się m.in. Toyota RAV4, Kia Sportage i Dacia Bigster
- Zachęcamy do oddawania głosów w ankiecie, która znajduje się pod artykułem
2024 r. przejdzie do historii polskiego rynku motoryzacyjnego jako początek wielkiej ofensywy chińskich producentów. A że tamtejsze firmy nie odpuszczą tematu, to w 2025 r. czeka nas kolejnych kilkanaście nowości z Państwa Środka.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNasz kalendarz uwzględnia wyłącznie modele, które będą miały światową lub polską premierę w 2025 r. Nie ma więc tu samochodów, których pierwsze partie wprawdzie dotrą do dealerów na początku 2025 r., ale można było je zamówić już w 2024 r. Co ważne, zestawienie obejmuje wyłącznie nowe modele lub ich modernizacje, pominąłem nowe wersje silnikowe bądź wyposażenia. Siłą rzeczy niektóre z podanych poniżej dat mogą ulec zmianie.
Przeczytaj także: Ta chińska marka wybrała Polskę na kraj swojego debiutu w UE. Aż 4 nowe SUV-y w kilka miesięcy
W takim razie zaczynamy od...
Alfa Romeo
Kluczową nowością Alfy Romeo w 2025 r. będzie druga generacja SUV-a Stelvio. Światowa premiera tego rywala Audi Q5 i BMW X3 jest planowana na wrzesień, ale na polskim rynku auto może zadebiutować dopiero na początku 2026 r.
Alpine
W 2025 r. w Polsce pojawi się Alpine A290, czyli pierwszy seryjny miejski hatchback w historii tej marki. Samochód ma u nas zadebiutować jesienią.
Audi
To będzie rok bogaty w kluczowe nowości tej marki. Na przełomie marca i kwietnia pojawi się u nas trzecia generacja Audi Q5, dostępna także w wersji Sportback (rywal m.in. BMW X4). W połowie roku należy się zaś spodziewać nowego Audi A7, które zastąpi obecne A6. Z kolei jesienią zadebiutuje trzecia generacja kompaktowego SUV-a Q3.
BAIC
Chiński potentat w drugim kwartale 2025 r. wprowadzi do Polski dwa SUV-y klasy średniej o zdecydowanie terenowym designie: BJ30 i BJ40. Nieco później do gamy dołączy topowy BJ60, czyli SUV klasy wyższej.
BMW
Kluczową nowością BMW będzie pierwszy model z serii Neue Klasse, czyli średniej wielkości SUV zapowiedziany przez prototyp BMW Vision Neue Klasse X. Seryjna wersja może otrzymać nazwę iX3.
BYD
Już w styczniu na polski rynek trafi BYD Sealion 7, czyli SUV klasy średniej rywalizujący m.in. z Teslą Model Y.
Chery
W drugiej połowie 2025 r. w Polsce zadebiutuje nowa chińska marka, czyli Chery. Do końca przyszłego roku pojawią się u nas aż cztery jej SUV-y: nieduże Chery Tiggo 4 (rywal np. Dacii Duster), kompaktowe Chery Tiggo 7 (konkurent m.in. Kii Sportage) oraz dwa modele klasy średniej, czyli Chery Tiggo 8 (rywalizujące np. z Renault Espace) i topowe Chery Tiggo 9 (konkurent m.in. Hyundaia Santa Fe).
Citroen
W drugiej połowie 2025 r. na polski rynek trafi druga generacja Citroena C5 Aircrossa, który nie będzie już kompaktowym SUV-em, ale SUV-em klasy średniej. Samochód ma być aż w 95 proc. podobny z zewnątrz do prototypowej wersji (na zdjęciu).
Dacia
W styczniu 2025 r. w Polsce zadebiutuje Bigster, czyli topowy SUV Dacii konkurujący m.in. z Kią Sportage. Z kolei w drugiej połowie roku spodziewana jest zmodernizowana wersja miejskiej Dacii Sandero.
DS
W czerwcu pojawi się u nas topowy model tej marki, czyli DS No8 plasujący się wśród samochodów klasy średniej. Natomiast na drugą połowę 2025 r. planowany jest debiut zmodernizowanej wersji kompaktowego DS 4.
Fiat
W styczniu 2025 r. zadebiutuje w Polsce miejski Fiat Grande Panda, spadkobierca tradycji modeli Uno i Punto oraz rywal m.in. Dacii Sandero i Toyoty Yaris. Z kolei gama przedstawionej w 2020 r. trzeciej generacji Fiata 500 poszerzy się o odmianę z napędem hybrydowym: jej światowa premiera odbędzie się pod koniec 2025 r., a samochód trafi do nas pewnie już w 2026 r. Taki sam harmonogram będzie mieć również kolejny model z nowej rodziny Pandy, czyli najprawdopodobniej SUV rywalizujący z Dacią Duster.
Forthing
W drugim kwartale 2025 r. zadebiutuje u nas Forthing V-Tour, czyli potężny chiński minivan mierzący ok. 530 cm długości.
Honda
Po ćwierć wieku przerwy do gamy Hondy powróci Prelude: szósta generacja zostanie przedstawiona w 2025 r., ale na polski rynek trafi już na początku 2026 r. Z kolei we wrześniu 2025 r. zadebiutuje u nas zmodernizowana wersja kompaktowej Hondy Civic.
Hyundai
W połowie 2025 r. w Polsce zadebiutuje Hyundai Ioniq 9, czyli ogromny SUV o długości przeszło pięciu metrów, a pod koniec roku spodziewana jest premiera Hyundaia Ioniq 6 w topowej wersji N. W 2025 r. pojawi się również nowa generacja SUV-a Nexo z ogniwami paliwowymi.
Jaecoo
W drugiej połowie 2025 r. polska gama tej chińskiej marki poszerzy się o SUV-a Jaecoo 5, rywala m.in. Dacii Duster, Skody Karoq i Toyoty C-HR.
Jeep
Z tą samą grupą konkurentów co Jaecoo 5 przyjdzie się też mierzyć trzeciej generacji kompaktowego Jeepa Compassa, czyli kluczowej nowością tej amerykańskiej marki na 2025 r.
Kia
W drugim kwartale 2025 r. w Polsce zadebiutuje kompaktowa Kia EV4 oferowana w wersjach sedan i hatchback. W czerwcu pojawi się u nas zmodernizowana wersja Kii Sportage, a w czwartym kwartale – zrestylizowana Kia EV6. Na czwarty kwartał planowana jest również dostawcza Kia PV5, która będzie dostępna także jako minivan.
Leapmotor
Ta chińska marka związana z koncernem Stellantis przedstawi w styczniu swoje dwa pierwsze modele na polskim rynku: minisamochód Leapmotor T03 (montowane w Tychach) oraz SUV-a klasy średniej Leapmotor C10.
Mazda
Najważniejszą nowością tej marki w Polsce w 2025 r. będzie nowa generacja kompaktowego SUV-a CX-5, której można się spodziewać jesienią.
Mercedes
W 2025 r. firma gruntownie przebuduje kompaktową gamę, kończąc produkcję Mercedesów klasy A i B oraz przedstawiając trzecią generację modelu CLA (debiut w Polsce w pierwszej połowie roku). Producent zaprezentuje również następców SUV-ów EQB i EQC, a niewykluczone, że i kompaktowego SUV-a z designem mocno inspirowanym większym Mercedesem klasy G. W 2025 r. w Polsce pojawi się również sportowy Mercedes-AMG PureSpeed.
Mitsubishi
Jesienią 2025 r. w Polsce pojawią się dwa zupełnie nowe kompaktowe SUV-y Mitsubishi: pierwszy będzie oferowany w wersjach spalinowej i hybrydowej, drugi to elektryk.
Nissan
W 2025 r. można się spodziewać dwóch nowości Nissana: kompaktowego SUV-a oraz miejskiego auta, które może się nazywać Micra (jego stylistyczną zapowiedzią jest prototypowy Concept 20-30).
Omoda
Ta chińska marka w kwietniu 2025 r. przedstawi Omodę 9 (SUV klasy średniej, rywal np. Kii Sorento), a w drugiej połowie roku dołączy Omoda 7, czyli konkurent m.in. Toyoty RAV4.
Opel
Po dwóch dużych nowościach w 2024 r. (SUV-y Frontera i Grandland) Opel będzie miał spokojniejszy rok, a kluczową premierą okaże się zmodernizowana Mokka, która trafi do Polski w drugim kwartale 2025 r.
Porsche
W trzecim kwartale 2025 r. zadebiutuje u nas czwarta generacja Porsche Cayenne, która przez pewien czas będzie oferowana równolegle z trzecią. Z kolei w czwartym kwartale na nasz rynek trafią nowe wcielenia Porsche 718 Boxster i Cayman.
Renault
Wiosną 2025 r. w Polsce pojawią się dwa miejskie modele w stylu retro, czyli Renault 5 i crossover Renault 4. Gama pierwszego z nich pod koniec 2025 r. zostanie wzbogacona o wersję Turbo 3E, która rozwinie przeszło 500 KM i przyspieszy od 0 do 100 km/h w 3,5 s! Z kolei w połowie roku można się spodziewać zmodernizowanej wersji Renault Megane E-Tech Electric.
Seat
Na początku czwartego kwartału 2025 r. w Polsce pojawią się zmodernizowane wersje Seata Ibizy i Arony.
Skoda
Po pełnym nowości 2024 r. (m.in. Kodiaq, Superb i Elroq), jedyną premierą Skody w 2025 r. w Polsce będzie zmodernizowany SUV klasy średniej Enyaq, spodziewany w drugim kwartale.
Suzuki
Kluczową nowością tej japońskiej marki będzie Suzuki eVitara, czyli miejski SUV. Samochód zadebiutuje w Polsce na przełomie sierpnia i września 2025 r., i przez pewien czas będzie oferowany równolegle z obecną Vitarą.
Toyota
Najważniejszą nowością tej marki – i w ogóle jedną z najważniejszych nowości polskiego rynku w 2025 r. – będzie szósta generacja Toyoty RAV4. Auto pojawi się u nas w połowie roku. Spore modernizacje przejdą kompaktowy SUV Toyota Corolla Cross i SUV klasy średniej bZ4X (oba trafią do Polski w drugiej połowie 2025 r.). Pod koniec roku gamę uzupełni nowa Toyota Urban Cruiser, czyli miejski SUV. W tym samym czasie należy się spodziewać światowej premiery kompaktowego SUV-a z rodziny bZ, który na nasz rynek trafi najpewniej na początku 2026 r. i może nosić nazwę Toyota bZ3X.
VW
W trzecim kwartale 2025 r. w Polsce pojawi się druga generacja miejskiego SUV VW T-Roc, a pod koniec roku poznamy seryjną wersję miejskiego VW ID. 2all, który na nasz rynek trafi w 2026 r.
Volvo
W drugiej połowie 2025 r. w Polsce mogą się pojawić dwie nowości tej marki: miejski SUV Volvo EX30 w wersji Cross Country oraz Volvo ES90, czyli model klasy wyższej.