Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Porsche

Porsche

Porsche

Porsche – niemiecki producent samochodów sportowych z siedzibą w Stuttgarcie, którego herb możemy znaleźć w logo marki. Założycielem firmy był w 1931 roku Ferdynand Porsche, inżynier zdobywający wcześniej doświadczenie u Daimlera.

Pierwszy pojazd nazwany jego nazwiskiem powstał już w 1938 roku, ale pierwszy seryjnie produkowany samochód z logiem Porsche powstał w 1948 roku – model 356. Z początku miał on wiele wspólnych części (m. in. silnik) z popularnym Garbusem, jednak z czasem zastępowano je częściami własnej produkcji. Trwająca do dziś współpraca obu marek, rozpoczęła się właśnie wtedy. W 1947 roku, szefem firmy został syn Ferdynanda – Ferry.

Najpopularniejszy model Porsche – 911, powstał w 1963 roku. Miał 6-cylindrowy silnik "boxer" własnej konstrukcji umieszczony z tyłu. Auto okazało się światowym przebojem osiągając sukcesy nie tylko w sprzedaży, ale także w sporcie. 911 była pierwszym autem która wygrała słynny rajd Paryż-Dakar nie będąc przy tym samochodem terenowym. Obecnie, jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych aut marki.

Sukces 911 próbowano powtórzyć takimi modelami jak 924/944, 928 i 968, jednak żadnemu z nich się to nie udało.

Poruszenie wywołał model 918 zaprezentowany w 2010 roku. Do produkcji wszedł po 3 latach. Wyposażony był w silnik V8 o mocy 608 KM oraz 2 silniki elektryczne o łącznej mocy 281 KM, co sumarycznie daje imponującą moc 889 KM. Montaż tego modelu trwał przez 2 lata i zakończył się na 918 egzemplarzach.

Porsche - modele

Ikona samochodu

Porsche 356

Ikona samochodu

Porsche 911

Ikona samochodu

Porsche 911 GT2

Ikona samochodu

Porsche 911 GT3

Ikona samochodu

Porsche 911 Turbo

Ikona samochodu

Porsche 914

Ikona samochodu

Porsche 918 Spyder

Ikona samochodu

Porsche 924

Ikona samochodu

Porsche 928

Ikona samochodu

Porsche 944

Porsche 959

Porsche 959

Ikona samochodu

Porsche 968

Porsche Boxster

Porsche Boxster

Porsche Carrera GT

Porsche Carrera GT

Porsche Cayenne

Porsche Cayenne

Ikona samochodu

Porsche Cayman

Ikona samochodu

Porsche Macan

Porsche Panamera

Porsche Panamera

Porsche - powiązane artykuły

Ceny samochodów klasycznych znowu idą w górę. Czy to początek zmiany rynkowego trendu?

Ceny samochodów klasycznych znowu idą w górę. Czy to początek zmiany rynkowego trendu?

Na aukcji RM Sotheby’s w Arizonie za Mercedesa 300 SL Roadster z 1958 r. zapłacono 1 820 000 dolarów, a za Lamborghini Miurę P 400 SV z 1971 r. 3 580 000 dolarów. To znacznie więcej niż wyceniają te auta europejskie cenniki klasyków – w przypadku 300 SL aukcyjna cena była wyższa o pół miliona, a przy Lamborghini Miurze aż o półtora miliona dolarów.

Wyjątkowe cmentarzysko samochodów. Stoją tam od lat [WIDEO]

Wyjątkowe cmentarzysko samochodów. Stoją tam od lat [WIDEO]

W strefie wykluczenia wokół japońskiej elektrowni jądrowej w Fukushimie można znaleźć bardzo wiele ciekawych porzuconych samochodów. Pokazali je autorzy filmu, który niedawno pojawił się na YouTube. Groźne promieniowanie sprawia jednak, że klasyki, takie jak m.in. Honda S2000 czy Nissan Skyline, są bezużyteczne.

Test systemów start-stop - po co to komu? Czy wiesz, że przez to tracisz 3 godziny rocznie?

Test systemów start-stop - po co to komu? Czy wiesz, że przez to tracisz 3 godziny rocznie?

Systemy start-stop mają obniżać zużycie paliwa i chronić środowisko. Korzyści są raczej symboliczne, ale zawsze to coś. Niestety, jednocześnie te układy dość ospale pracują...

Porsche Vision 357 nawiązuje do modelu sprzed 75 lat. Ale jest 14 razy mocniejsze od klasyka!

Porsche Vision 357 nawiązuje do modelu sprzed 75 lat. Ale jest 14 razy mocniejsze od klasyka!

Porsche zebrało się na wspominki. 75 lat po zbudowaniu swojego pierwszego samochodu przedstawia jego współczesną interpretację, czyli Vision 357. Nowość i klasyk różnią się jednak od siebie mocą — trochę.

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Czy hybryda plug-in to złoty środek na obecne czasy z wysokimi cenami paliw? Co prawda, starsze konstrukcje hybryd plug-in są mniej zaawansowane niż współczesne, ale nie jest to aż takim problemem, jak w elektrykach – zawsze przecież można skorzystać z silnika spalinowego. Niestety, używane hybrydy plug-in mają inne, liczne problemy.

Porsche nie pozwoli zestarzeć się swoim autom. Urządzenia pasują do klimatu wnętrz

Porsche nie pozwoli zestarzeć się swoim autom. Urządzenia pasują do klimatu wnętrz

Nawet najnowocześniejsze samochody w końcu się starzeją, a to, co najbardziej może przeszkadzać współczesnym użytkownikom starszych aut, to brak nowoczesnych multimediów. Porsche nie ma tego problemu i oferuje nowe rozwiązania do starszych modeli.

Polska wyróżnia się w Europie apetytem na superdrogie auta

Polska wyróżnia się w Europie apetytem na superdrogie auta

Mamy jedne z najstarszych samochodów w Europie, ale jeśli już Polak kupuje drogie auto, to idzie na całość. Polska jest drugim największym na Starym Kontynencie rynkiem Mercedesa-Maybacha Klasy S, kosztującego minimum prawie milion złotych, a nowych BMW rejestruje się u nas prawie cztery razy więcej niż Fiatów.

Porsche 911 Dakar w historycznym "malowaniu" z Rajdu Safari. Jest polski akcent

Porsche 911 Dakar w historycznym "malowaniu" z Rajdu Safari. Jest polski akcent

Porsche 911 Dakar jest pod wieloma względami wyjątkowe. To nie tylko unikalna, limitowana do 2,5 tys. sztuk, terenowa wersja "911-ki", nawiązująca do narodzin napędu na cztery koła w tym modelu. Przypomina także o pierwszej wygranej Porsche w rajdzie Paryż-Dakar w 1984 r., co podkreślono opcjonalnym pakietem Rallye Design, czerpiącym ze zwycięskiego egzemplarza. Teraz 911 Dakar wyglądem może przypominać także wcześniejszą historię Porsche na rajdowych szlakach.

Ukradł dwa elementy Porsche w 15 sekund. Nie potrzebował nawet narzędzi [WIDEO]

Ukradł dwa elementy Porsche w 15 sekund. Nie potrzebował nawet narzędzi [WIDEO]

Wiralowy filmik z Brazylii przedstawiający błyskawiczną kradzież reflektorów z Porsche Panamery przypomniał o konstrukcyjnej wpadce niemieckiego producenta. Na nagraniu z monitoringu doskonale widać, jak łatwo złodziei wyciągnął z samochodu dwa elementy. Nie potrzebował do tego nawet narzędzi.

W salonie Porsche w Warszawie stoi nietypowy pojazd. Ma 25 KM

W salonie Porsche w Warszawie stoi nietypowy pojazd. Ma 25 KM

Pod marką Porsche powstawały nie tylko sportowe samochody, lecz także… traktory. Jeden z takich odrestaurowanych egzemplarzy modelu Porsche-Diesel Standard 218 z 1960 r. można zobaczyć w salonie tej marki przy ul. Połczyńskiej 107 w Warszawie.

Najciekawsze klasyki z lat 80.

Najciekawsze klasyki z lat 80.

Lata 80. w Polsce to na szczęście nie tylko okres zawieruchy w polityce oraz nieciekawej sytuacji gospodarczej. Ten czas pozostawił po sobie również wiele wydarzeń, które wspominamy z rozrzewnieniem.

Pewnego razu w Ameryce, czyli historia Porsche w USA

Pewnego razu w Ameryce, czyli historia Porsche w USA

Czy wiedzieliście, że gdyby nie Amerykanie marka Porsche mogłaby w ogóle nie przetrwać? Jest to historia o tym, jak to siedmiu facetów (i jeden klub) uczynili Porsche słynnym w USA i stworzyli podwaliny, by firma stała się jednym z najbardziej znanych na świecie producentów samochodów sportowych.

Kosmiczne osiągi i wstydliwe zasięgi, a to wszystko po 700 tys. zł od sztuki

Kosmiczne osiągi i wstydliwe zasięgi, a to wszystko po 700 tys. zł od sztuki

Tak, są elektryczne, ale... na pewno nie są oszczędne. Nie mają też choćby przyzwoitych zasięgów, których ich producenci nie musieliby się wstydzić. Ale są szybkie i powstały po to, by cieszyć. Czas włączyć im prąd i sprawdzić, który zgasi światło!

Porsche zwyciężyło w niechlubnym rankingu. Inne niemieckie marki też poniżej oczekiwań

Porsche zwyciężyło w niechlubnym rankingu. Inne niemieckie marki też poniżej oczekiwań

Samochody klasy premium mają dwie główne wady: są drogie w zakupie i kosztowne w naprawie. Niestety, w parze z tymi wadami idzie jeszcze jedna. Mimo konieczności wydania dużej ilości pieniędzy na te auta wcale nie możemy liczyć na ich bezawaryjność. Potwierdza to brytyjski raport, z którego wynika, że najmniej niezawodne auta oferuje... Porsche.

Najbrzydsze samochody sportowe. Serio da się zepsuć design coupe?

Najbrzydsze samochody sportowe. Serio da się zepsuć design coupe?

Będzie nieestetycznie, nieprzyjemnie, a nawet odpychająco. Bo samochody sportowe, które powinny przyciągać designem jak żadne inne, też potrafią być brzydkie. Nieprawdopodobne, a jednak – jak to mówią.

Audi Quattro kontra reszta świata

Audi Quattro kontra reszta świata

Napęd na obie osie 40 lat temu pomógł Audi dokonać przewagi dzięki technice. Ale czy to wystarczy, by okrzyknąć je klasowym prymusem?

Porsche 959 – supersamochód, który wyprzedził swoją epokę

Porsche 959 – supersamochód, który wyprzedził swoją epokę

Kiedy model 959 pojawił się na rynku, zaszokował wszystkich, nawet wytrawnych znawców sportowych samochodów. Porsche 959 było najszybszym i najdroższym autem produkowanym seryjnie. Inżynierowie z Zuffenhausen z silnika 2,8 litra uzyskali moc 450 KM, co pozwalało osiągnąć prędkość maksymalną 317 km/h i przyspieszenie do "setki" poniżej 4 sekund! Oto historia auta, które pod koniec lat 80. wyprzedziło swoją epokę, a dziś jest poszukiwanym klasykiem, wartym ponad milion euro.

Sto najpiękniejszych samochodów wszech czasów

Sto najpiękniejszych samochodów wszech czasów

Najpiękniejsze samochody, jakie kiedykolwiek powstały, są dzisiaj ikonami motoryzacji. Jednak o ich wyjątkowym statusie świadczy nie tylko efektowna stylistyka, lecz także zaskakujące rozwiązania czy funkcja, jaką pełniły w okresie rynkowej kariery. Oto 100 samochodów, które zdaniem ekspertów z całego świata zasługują na miano tych najlepszych.

14 najpiękniejszych aut, jakie można kupić

14 najpiękniejszych aut, jakie można kupić

Jedne wyróżniają się oryginalną stylistyką, inne elegancją, a jeszcze inne mocą i perfekcyjnymi właściwościami jezdnymi. Wszystkie łączy jedna cecha: należą do grona najpiękniejszych współczesnych dzieł użytkowych stworzonych przez człowieka dla człowieka w celu sprawiania mu dużej przyjemności. I wszystkie dostępne są w sprzedaży.

10 najniebezpieczniejszych samochodów - nieważne, jak bezpieczne jest auto. Ważne, co komu pisane...

10 najniebezpieczniejszych samochodów - nieważne, jak bezpieczne jest auto. Ważne, co komu pisane...

Całe to zamieszanie z tematem bezpieczeństwa w końcu się wypali, możemy usiąść spokojnie i przeczekać – tak jeszcze w latach 70. myślało wielu producentów aut. W efekcie na rynek trafiały auta, o których było wiadomo, że w razie wypadku kierowca i pasażerowie mogli mieć poważne kłopoty.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test