• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Porsche

Porsche

Porsche

Porsche – niemiecki producent samochodów sportowych z siedzibą w Stuttgarcie, którego herb możemy znaleźć w logo marki. Założycielem firmy był w 1931 roku Ferdynand Porsche, inżynier zdobywający wcześniej doświadczenie u Daimlera.

Pierwszy pojazd nazwany jego nazwiskiem powstał już w 1938 roku, ale pierwszy seryjnie produkowany samochód z logiem Porsche powstał w 1948 roku – model 356. Z początku miał on wiele wspólnych części (m. in. silnik) z popularnym Garbusem, jednak z czasem zastępowano je częściami własnej produkcji. Trwająca do dziś współpraca obu marek, rozpoczęła się właśnie wtedy. W 1947 roku, szefem firmy został syn Ferdynanda – Ferry.

Najpopularniejszy model Porsche – 911, powstał w 1963 roku. Miał 6-cylindrowy silnik "boxer" własnej konstrukcji umieszczony z tyłu. Auto okazało się światowym przebojem osiągając sukcesy nie tylko w sprzedaży, ale także w sporcie. 911 była pierwszym autem która wygrała słynny rajd Paryż-Dakar nie będąc przy tym samochodem terenowym. Obecnie, jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych aut marki.

Sukces 911 próbowano powtórzyć takimi modelami jak 924/944, 928 i 968, jednak żadnemu z nich się to nie udało.

Poruszenie wywołał model 918 zaprezentowany w 2010 roku. Do produkcji wszedł po 3 latach. Wyposażony był w silnik V8 o mocy 608 KM oraz 2 silniki elektryczne o łącznej mocy 281 KM, co sumarycznie daje imponującą moc 889 KM. Montaż tego modelu trwał przez 2 lata i zakończył się na 918 egzemplarzach.

Porsche - modele

Ikona samochodu

Porsche 356

Ikona samochodu

Porsche 911

Ikona samochodu

Porsche 911 GT2

Ikona samochodu

Porsche 911 GT3

Ikona samochodu

Porsche 911 Turbo

Ikona samochodu

Porsche 914

Ikona samochodu

Porsche 918 Spyder

Ikona samochodu

Porsche 924

Ikona samochodu

Porsche 928

Ikona samochodu

Porsche 944

Porsche 959

Porsche 959

Ikona samochodu

Porsche 968

Porsche Boxster

Porsche Boxster

Porsche Carrera GT

Porsche Carrera GT

Porsche Cayenne

Porsche Cayenne

Ikona samochodu

Porsche Cayman

Ikona samochodu

Porsche Macan

Porsche Panamera

Porsche Panamera

Porsche - powiązane artykuły

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Najbardziej innowacyjne samochody XX wieku. Czy znasz je wszystkie?

Pierwszy wielkoseryjny samochód produkowany na ruchomej taśmie, pierwszy z karoserią optymalizowaną w kanale aerodynamicznym, pierwszy z nadwoziem samonośnym, z niezależnym zawieszeniem, pierwsza hybryda – oto nasz wybór 16 samochodów z XX wieku, których genialne rozwiązania techniczne wpłynęły na kierunek rozwoju motoryzacji i stosowane są do dzisiaj.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Intrygująca historia Porsche 911 - od modelu przyspieszającego gorzej niż Skoda Fabia 1.5 po najnowszego 550-konnego Sport Classica

Porsche 911 miało zniknąć z rynku już 41 lat temu, a swoją nazwę ten legendarny model zawdzięcza… Peugeotowi. Wraz z najnowszą odmianą Sport Classic przypominamy najciekawsze i najbardziej intrygujące historie z dziejów wszystkich ośmiu generacji 911.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Wyjątkowa nagroda dla Igi Świątek. To Porsche Taycan GTS Sport Turismo

Iga Świątek wygrała turniej WTA 500 w Stuttgarcie. Poza znaczną nagrodą pieniężną i dodatkowymi punktami do rankingu Polka w nagrodę otrzymała także jeden z najnowszych modeli Porsche. Auto Świątek jest wyjątkowo szybkie i ciche, bo to w pełni elektryczny model tej marki.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów Premium

Aż robi się ciemno przed oczami. Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S przyspiesza do 100 km/h w 2,9 s!

Jedna, dwie, trzy sekundy, a nawet w nieco krótszym czasie Taycan Cross Turismo Turbo S uzyskuje 100 km/h ze startu. W teście sprawdzamy, jakie zalety poza świetnym przyspieszeniem ma to rodzinno-terenowe Porsche.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Robert Lewandowski ma nowe Porsche. Przyłapano go w wyjątkowym modelu

Robert Lewandowski kupił nowy supersamochód. Przynajmniej wszystko na to wskazuje, bo w Porsche 911 Speedster przyłapał go niemiecki "Bild". Polak przyjechał tym samochodem do ośrodka treningowe Bayernu Monachium.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Ogromny spadek sprzedaży nowych samochodów w Rosji. Brakuje aut, mocno rosną ceny

Dawno nie było tak źle na rosyjskim rynku samochodowym. Sprzedaż nowych aut w pierwszym kwartale 2022 r. spadła aż o 62,9 proc.! Okazuje się, przy tym, że nie wszystkie marki ucierpiały. W górę pną się marki chińskie oraz niektóre firmy z Azji i z zachodu.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Niemieckie klasyki z lat 70. – nawet te mniej udane stały się kultowe

Lata 70. w motoryzacji były dekadą kontrastów stylistycznych oraz innowacji technicznych. Dzięki temu auta nie tylko miały ciekawszy wygląd, lecz także stawały się bezpieczniejsze. Nikt nie wątpi, że swoją cegiełkę dołożyli do tego niemieccy producenci. Zobaczmy zatem, czym kusiły wówczas firmy zza naszej zachodniej granicy.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów Premium

Najciekawsze klasyki z lat 80.

Pomimo nieciekawej sytuacji politycznej lata 80. w Polsce pozostawiły po sobie również wiele miłych wspomnień

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Niemieckie auta lat 80. – wiele z nich stało się już klasykami

W efektownej dekadzie neonowej powstały fajne modele, takie jak Audi Quattro czy BMW M3 (E30) oraz spokojniejsze auta dla szerszego grona kierowców – Ford Fiesta, Volkswagen Golf czy Mercedes 190. Oto najważniejsze niemieckie samochody z lat 80. A na koniec naszej galerii dwa auta, które zamknęły drzwi pewnej epoki.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów Premium

Dynamiczne i niewysilone. Jak jeździ nowe Porsche Macan T?

Nowe Porsche Macan T jest pierwszym czterodrzwiowym modelem wyróżnionym tą literą, wyróżniającą modele o doskonale zestrojonym zawieszeniu i nieprzesadnie mocnych silnikach. Oto nasze wrażenia z jazdy.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów Premium

Zabytkowe Porsche i Mercedesy mocno potaniały. Które modele warto teraz kupić?

Na rynku klasyków spore poruszenie – ceny wielu modeli znacząco spadły nawet o kilkadziesiąt proc. To efekt tzw. bańki cenowej, która narastała od kilku lat. Ceny zabytkowych Porsche, Mercedesów i wielu innych marek rosły o kilka, a nawet o kilkanaście proc. rocznie, na aukcjach padały kolejne rekordy cenowe, aż przyszedł moment opamiętania i przeceny klasyków. Czy to dobra chwila na inwestycje?

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Te auta poszły na dno razem ze statkiem Felicity Ace [LISTA]

W połowie lutego zrobiło się głośno o statku Felicity Ace – wielkim transportowcu, który płonął na Oceanie Atlantyckim. Po długiej akcji gaszenia jednostka ostatecznie zatonęła 1 marca, a wraz z nią cały ładunek, którym były tysiące samochodów Grupy Volkswagen. Teraz poznaliśmy dokładną listę straconych aut.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Od A jak Alfa Romeo do V jak Volvo – tak wyglądały auta znanych marek 60 lat temu

Jakimi samochodami jeździli Europejczycy w latach 60. XX w.? My, Polacy, wiadomo, Syrenkami, Warszawami, potem pierwszymi "dużymi Fiatami". Z zagranicy, tej po wschodniej stronie żelaznej kurtyny, docierały do nas Trabanty, Wartburgi, Skody, Wołgi i Moskwicze. Ale Europa Zachodnia żyła całkiem inną motoryzacją.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów Premium

Porsche 718 Cayman GT4 RS – ostre i uzależniające

Porsche 718 GT4 RS to najostrzejszy z Caymanów. Pracują z nim genialny silnik – umieszczony centralnie bokser kochający obroty i rewelacyjnie zestrojony układ jezdny, które wznoszą tę jeżdżącą maszynę na nowy poziom dynamiki.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów Premium

Które samochody najmniej tracą na wartości. Sprawdziliśmy ponad 100 modeli w 11 klasach. Jedyny taki ranking!

Dobrze kupić i jeszcze lepiej sprzedać to marzenie każdego użytkownika samochodu. Podpowiadamy jak je zrealizować. Przeanalizowaliśmy wartość ponad 100 modeli w przeszło 22 tys. konfiguracji. Oto wyniki rankingu Mistrz Wartości 2022!

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Porsche 911 Classic Club Coupe – jedyne takie na świecie

Zaledwie dwa i pół roku zajęło ekspertom z Porsche Classic przekształcenie używanego modelu 911 Carrera (Typ 996) z 1998 r. w unikalne Porsche 911 Classic Club Coupe. Samochód został stworzony dla Porsche Club of America (PCA) w ramach ekskluzywnego programu Sonderwunsch i jest popisem możliwości działu "życzeń specjalnych" niemieckiej marki.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Jakie zużycie paliwa mają klasyczne samochody? Czy jest to znacząco więcej w porównaniu z nowoczesnymi modelami, a może wręcz przeciwnie – zadowalają się mniejszą ilością paliwa niż dzisiejsze cięższe i naszpikowane elektroniką pojazdy. Test zabytkowych modeli pokazuje, jakie jest ich rzeczywiste zapotrzebowanie na paliwo.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Porsche stawia na elektryfikację. Macan będzie elektryczny, a 911 hybrydowe

Porsche notuje rekordowe zyski i zapowiada, że do 2025 r. 50 proc. sprzedaży marki mają stanowić modele zelektryfikowane (hybrydowe i elektryczne), a do 2030 r. udział aut elektrycznych ma sięgnąć 80 proc. Wiadomo już, że wyłącznie prądem będą zasilane kolejne odsłony 718 Boxstera i Caymana, a w ofercie pojawi się również hybrydowe 911.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Porsche zlicytuje dla Ukrainy Sally Carrerę z bajki "Auta"

Porsche razem z Pixar Animation Studio stworzą wyjątkowy samochód inspirowany kultową postacią Sally Carrery z bajki "Auta". Powstanie tylko jeden egzemplarz, który trafi na licytację domu aukcyjnego RM Sotheby’s. Dochody ze sprzedaży zostaną przekazane m.in. wysokiemu komisarzowi Narodów Zjednoczonych do spraw uchodźców na pomoc dzieciom i rodzinom dotkniętym przez inwazję w Ukrainie.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów Premium

Powrót do przyszłości, czyli kultowy DeLorean w starciu z konkurentami z lat 80.

Sportowe coupé wczesnych lat 80. chciały wzlecieć bardzo wysoko. Czy kinowa gwiazda DeLorean jest w stanie wzbić się wyżej od bezpośredniej konkurencji? Porównujemy DeLoreana DMC-12 oraz Renault Alpine A310 V6, Porsche 924, Datsuna 280ZX Targa i Lancię Gammę Coupé 2500
Poprzednia Następna

Materiały Premium

  • Jaka przyczepa na kategorię B?

    Jaka przyczepa na kategorię B? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców. Po ostatniej zmianie przepisów mówiących, kto, czym i jaką przyczepę może ciągnąć, komplikacje sięgnęły zenitu. Dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym nie pokrywają się z prawnymi ograniczeniami.

  • Silnik 1.6 HDi – poznaj wszystkie wady tego diesla

    Silnik 1.6 HDi to jeden z najpopularniejszych diesli pierwszej dekady XXI wieku. Można go spotkać w kilkudziesięciu autach kilku czołowych producentów – nie tylko francuskich, ale też w Fordach, Mazdach, Suzuki, Volvo, a nawet w należącym do BMW Mini. Nie jest to wyłącznie francuska myśl techniczna, bo w prace projektowe zaangażowana była również firma Ford.

  • Volvo S80 I (1998-2006) – utrzymanie tego auta może okazać się już nieco kłopotliwe

    Trudno już dziś brać ten model pod uwagę w kontekście jazdy na co dzień, no, chyba że uda się znaleźć zadbany egzemplarz z końca produkcji. Ale to już raczej z potencjałem na... youngtimera.

  • Słowenia, Szwajcaria – poradnik wakacyjny

    Słowenia, COVID-19: od 21 lutego, by przekroczyć granicę, nie jest wymagane szczepienie przeciwko COVID-19. Nie obowiązują testy ani kwarantanna. Obowiązuje noszenie maseczek w przestrzeni zamkniętej (np. w punktach handlowych i usługowych, środkach komunikacji zbiorowej, na przystankach, w szpitalach i innych placówkach służby zdrowia, urzędach, muzeach, teatrach, kinach itp.).

  • 10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

    Chcesz kupić używany samochód? Uważaj, oprócz pułapek przygotowanych przez nieuczciwych sprzedawców, na rynku nie brakuje też ryzykownych modeli zmagających się z wadami wrodzonymi! Oto 10 najbardziej ryzykownych aut z ostatnich lat.

  • Škoda Superb I (2001-08) – przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane

    Lata lecą, a Superb kusi wciąż tym samym: dobrą relacją ceny do ilości oferowanego miejsca. Niejeden samorządowiec/polityk szczebla lokalnego mógłby opowiedzieć historię o tym, ile ciekawych rzeczy da się zrobić w przepastnie dużym drugim rzędzie siedzeń...

  • Volkswagen Passat B6 (2005-10) – znalezienie sensownego egzemplarza graniczy z cudem

    Jeszcze niedawno rozpalał głowy kupujących do czerwoności, dziś jego czas powoli mija. Czemu? To kombinacja kilku aspektów, w tym np. znacznego wyeksploatowania wielu egzemplarzy oraz kilku wad wrodzonych.

  • Renault Laguna III (2007-15) – atrakcyjna relacja ceny do wieku

    Lista zalet tego modelu zdecydowanie przyćmiewa jego wady. Zacznijmy od całkiem przyzwoitej trwałości mechanicznej. To może być zaskakujące (szczególnie dla użytkowników Laguny II), ale tu… praktycznie nie ma wpadek! Polecić możemy wszystkie jednostki benzynowe (oczywiście, mamy na uwadze przeciętną dynamikę 1.6). To silniki Renault (1.6 czy 2.0 turbo) lub Nissana (2.0).

  • Peugeot 407 (2004-11) – „407-ka” nie jest autem, które należy do wzorców trwałości

    Polecamy tylko zadbane „407-ki” z końcowych lat produkcji. Ceny takich aut nie są wygórowane. W czym tkwi haczyk? Po pierwsze, nie jest to samochód, za którym ustawiają się kolejki na rynku wtórnym.

  • Honda Accord VII (2003-08) – przed kupnem zalecamy dokładne oględziny podwozia

    Choć ceny Hondy Accord spadły już do poziomu kilkunastu tysięcy złotych (dużo ofert w przedziale 17-20 tys. zł), to nadal w relacji do wieku są wyższe niż u wielu klasowych rywali z wtórnego rynku. Czy to uzasadniony wydatek? W większości przypadków – tak. W końcu rocznik nie jest najważniejszy.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech