Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Porsche Boxster

Porsche Boxster

Porsche Boxster

Porsche Boxster to niewielki sportowy roadster produkowany przez markę z Zuffenhausen. Auto zadebiutowało w 1996 roku (typ 986) jako następca modelu 968. Nazwa auta pochodzi od połączenia słów „boxer” oraz „roadster”.

Boxster miał być tanim autem sportowym dla tych, których nie stać na flagową 911-kę i co ciekawe, aż do pojawienia się Cayenne, był to najlepiej sprzedający się model Porsche. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, auto miało silnik umieszczony centralnie.

Podstawowym silnikiem był 2,5-litrowy boxer o mocy 204 KM. Przy wadze oscylującej wokół 1,2-1,4 tony, osiągi auta były przyzwoite, jednak wyraźnie gorsze od większego brata. W 2000 roku silnik ten został zastąpiony większym, 2,7-litrowym motorem o mocy 224 KM. Wtedy też pojawiła się odmiana S, która dysponowała 3,2-litrową jednostką B6, generującą 252 KM. Po faceliftingu z 2003 roku, dostępne silniki zostały wzmocnione odpowiednio o 4 i 8 KM.

Jeśli chodzi o stylistykę, Boxster był wzorowany na legendarnych modelach 550 Spyder oraz Speedster. Niektóre elementy zostały też przejęte z większej 991-ki. Składany dach był materiałowy, a przy okazji liftingu, plastikowa tylna szyba została zastąpiona szklaną. Moc trafiała na tylne kola przez 5- lub 6-biegową skrzynie ręczną bądź 5-stopniowy automat.

W 2004 roku na rynku pojawiła się II odsłona Boxstera (typ 987). Pod względem stylistycznym, auto nabrało powagi, mimo iż było bardzo podobne do wersji 986. Stało się tak głównie dzięki powiększeniu wlotów powietrza, poszerzeniu nadkoli oraz zmianie kształtu reflektorów. Jednak niektóre części zostały przejęte od poprzednika. Z tyłu auto wyróżnia, podobnie jak i pierwszą odsłonę, centralnie umieszczona końcówka wydechu.

Podstawową jednostką, jest 6-cylindrowy, 2,7-litrowy boxer o mocy 240 KM, która w 2007 roku została wzmocniona o 5 KM, a 2 lata później zastąpiona większą, 2,9-litrową jednostką o mocy 255 KM. Mocniejsza odmiana S, była początkowo oferowana z silnikiem o pojemności 3,2 litra i mocy 280 KM. Jednak już w 2007 roku zastąpiono go większym, 3,4-litrowym motorem o mocy 295, a od 2009 roku – 310 KM.

Wtedy też przeprowadzono facelifting Boxstera 987. Przemodelowano m.in. reflektory oraz wloty powietrza. Wnętrze również uległo odświeżeniu. Od tamtej pory, obok manualnej przekładni, oraz klasycznego automatu, dostępna była 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa PDK. 2 lata później pojawiła się jeszcze wersja Black Edition, która wyróżniała się 19-calowymi felgami, czarnym lakierem oraz ciemną tapicerką. Oprócz tego silnik znany z odmiany S podrasowano do 320 KM.

W 2012 roku pojawiła się III generacja Boxstera (typ 981). W 2013 roku, wspólnie z zamkniętą wersją Cayman, auta zdobyły tytuł World Performance Car of the Year. Auto w porównaniu od poprzedniej wersji oprócz kolejnej dawki powagi, zyskało także szczyptę elegancji. Z tyłu wyróżniającym elementem był niewielki spojler, zintegrowany w jednej linii ze światłami. Deska rozdzielcza również zyskała nową formę.

Podstawowa odmiana miała silnik o pojemności 2,8 litra, który generował 265 KM. Mocniejsza wersja S była wyposażona w 3,4-litrowy silnik B6 o mocy 315 KM. W 2014 roku ukazała się wersja GTS, która z tego samego silnika co Boxster S generowała 330 KM. W tym samym roku, ze względu na rygorystyczne przepisy w niektórych krajach, pojawiła się najsłabsza odmiana Boxtera 981. Podstawowa jednostka została stłamszona o 54 KM, przez co rozwijała jedyne 211 KM.

Natomiast w 2015 roku pojawiła się najmocniejsza odmiana Boxstera – Spyder. Auto wyróżniało się dwoma garbami biegnącymi od foteli aż po tylny spojler, a pod maską pracował 3,8-litrowy boxer o mocy aż 375 KM. Na liście opcji nie znalazła się nowoczesna, dwusprzęgłowa przekładnia PDK, a zrezygnować można także z klimatyzacji, czy nawet radia. Niestety produkcja tej wersji została ograniczona tylko do nieco ponad 1000 egzemplarzy.

W 2016 roku pojawiła się na rynku IV generacja Boxstera (typ 982), jednak Porsche postanowiło w końcu zrobić porządek z nazewnictwem, bowiem zamknięta odmiana tego modelu nosiła nazwę Cayman. Od tej pory, oba samochody noszą to samo oznaczenie – 718, a w zależności od tego czy jest to zamknięte coupe, czy odkryty roadster, auto będzie miało dopisek, odpowiednio Cayman oraz Boxster.

Doczekaliśmy się czasów, kiedy to i najmniejsze Porsche pod centralnie umieszczoną pokrywą silnika kryje zaledwie 4-cylindrowe jednostki. Mniejsza, ma 2 litry pojemności, większa – 2,5 (wersja S). Generują one kolejno 300 i 350 KM, a moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 7-stopniowej, dwusprzęgłowej przekładni PDK.

Porsche Boxster - generacje

Porsche Boxster I (986) (1996&nbsp-&nbsp2004)

Porsche Boxster I (986) (1996 - 2004)

Porsche Boxster II 987 (2004&nbsp-&nbsp2012)

Porsche Boxster II 987 (2004 - 2012)

Porsche Boxster III 981 (2012&nbsp-&nbsp)

Porsche Boxster III 981 (2012 - )

Porsche Boxster - powiązane artykuły

Porsche nie pozwoli zestarzeć się swoim autom. Urządzenia pasują do klimatu wnętrz

Porsche nie pozwoli zestarzeć się swoim autom. Urządzenia pasują do klimatu wnętrz

Nawet najnowocześniejsze samochody w końcu się starzeją, a to, co najbardziej może przeszkadzać współczesnym użytkownikom starszych aut, to brak nowoczesnych multimediów. Porsche nie ma tego problemu i oferuje nowe rozwiązania do starszych modeli.
Największe tarapaty w historii Porsche: co się stało 30 lat temu?

Największe tarapaty w historii Porsche: co się stało 30 lat temu?

30 lat temu przez 12 miesięcy Porsche zbudowało tyle aut, ile dziś produkuje w 12 dni. Firma miesięcznie traciła średnio po 10 mln marek, a w F1 przez cały sezon zdobyła 0 punktów. Dlaczego na początku lat 90. Porsche zjadał kryzys?
Co oznacza 911 i skąd się wzięła Carrera? Odkrywamy tajemnice nazw Porsche

Co oznacza 911 i skąd się wzięła Carrera? Odkrywamy tajemnice nazw Porsche

Porsche przyjęło najbardziej niespotykany sposób nazewnictwa swoich modeli. Skąd się wzięło 911? Dlaczego na jedno 911 mówi się 964, a na inne 991.2? Czy to prawda, że ”Taycan” pochodzi z języka tureckiego, a ”Macan” z indonezyjskiego?
11 najstarszych aut wciąż dostępnych w sprzedaży

11 najstarszych aut wciąż dostępnych w sprzedaży

Przeważnie cykl produkcyjny jednej generacji auta trwa pięć-siedem lat, ale tych modeli to nie dotyczy. Poznaj 11 najstarszych samochodów wciąż oferowanych na polskim rynku.
Rozbił Porsche Boxster i uznał, że po wypadku może jechać dalej

Rozbił Porsche Boxster i uznał, że po wypadku może jechać dalej

Okres świąteczny niektórym kojarzy się z czasem cudów. Z pewnością o cudzie może mówić kierowca tego Porsche Boxster S. Gdy po wypadku jego sportowe auto "cudownie" odpaliło, ten wzruszył ramionami, spakował resztki tylnego zderzaka pod klapę bagażnika i pojechał dalej. Cała sprawa miała miejsce w Wielkiej Brytanii, a kierujący był pod wpływem alkoholu.
Porsche Boxster 25 Years – edycja specjalna na urodziny

Porsche Boxster 25 Years – edycja specjalna na urodziny

Z okazji jubileuszu 25-lecia obecności na rynku Boxstera Porsche przygotowało specjalną wersję swojego roadstera. Bazuje ona na odmianie GTS 4.0 o mocy 400 KM, która pod względem designu odwołuje się do pierwszego konceptu Boxstera pokazanego w 1993 r. w Detroit. Auto można już zamawiać, a do sprzedaży na całym świecie trafi tylko 1250 sztuk.
Nowoczesne multimedia dla klasycznych Porsche

Nowoczesne multimedia dla klasycznych Porsche

Apple CarPlay oraz radio z ekranem dotykowym i nawigacją w Porsche z lat 60-tych? Tak, teraz to możliwe. Producent z Zuffenhausen stworzył systemy multimedialne w formacie 1 DIN i 2 DIN dla swoich klasycznych modeli.
Porsche w wersji Shooting Break - hot or not?

Porsche w wersji Shooting Break - hot or not?

Holenderscy studenci pod nadzorem firmy Van Thull wzięli na warsztat Porsche Boxstera i z mieszanki elementów od 911-tki i... Peugeota zbudowali wersję kombi. Druciarstwo czy sztuka? Oceńcie sami
Auta bez ściemy - Porsche Boxster T kontra Mazda MX-5 RF

Auta bez ściemy - Porsche Boxster T kontra Mazda MX-5 RF

Porsche 718 Boxster GTS - w poszukiwaniu utraconego dźwięku | TEST

Porsche 718 Boxster GTS - w poszukiwaniu utraconego dźwięku | TEST

Porsche, jak niemal wszyscy producenci samochodów, musi zmniejszać emisję dwutlenku węgla swoich silników. Zmiany dotykają też sportowych modeli jak 718 Boxster GTS. Czy nowy, mniejszy silnik jest równie dobry, jak ten, który do niedawna napędzał sportowego roadstera?
Porsche 718 GTS: 365 KM pod stopą

Porsche 718 GTS: 365 KM pod stopą

Porsche wprowadza mocniejsze wersje modeli 718: Boxstera GTS oraz Caymana GTS. Boxster ma nadwozie cabrio, a Cayman – zamknięte. Obie wersje są 2-osobowe, mają 4-cylindrowe silniki typu bokser o pojemności 2.5 litra (takie same jak w odmianie S). Ich moc została podniesiona o 15 KM, z 350 do 365 KM.
Naprawdę niezły Boxster!

Naprawdę niezły Boxster!

Amatorzy sportowych aut nie mają łatwo – większość ofert pozostawia wiele do życzenia pod względem mechanicznym lub blacharskim. To Porsche Boxster okazało się jednak inne!
Samochody marzeń na drodze 100 zakrętów

Samochody marzeń na drodze 100 zakrętów

Dwa światy. Porsche 718 Boxster S jest zwinne, szybkie oraz - jak na roadstera - zadziwiająco wygodne i praktyczne.
Porsche Boxster Spyder kontra Porsche 718 Boxster S - cena puryzmu

Porsche Boxster Spyder kontra Porsche 718 Boxster S - cena puryzmu

Słynna Droga Stu Zakrętów, dwa Boxstery w tej samej cenie, o prawie jednakowych osiągach. Jednego z nich bardzo polubiliśmy, ale to za drugiego oddalibyśmy życie.
Porsche 718 Boxster S - mniej cylindrów, więcej mocy

Porsche 718 Boxster S - mniej cylindrów, więcej mocy

Fani Porsche kręcą głowami: silniki Boxstera mają o dwa cylindry mniej. W teście najmocniejszej wersji sprawdzamy, czy rzeczywiście są powody do niezadowolenia
Porsche 718 Boxster S - mniej cylindrów, więcej mocy

Porsche 718 Boxster S - mniej cylindrów, więcej mocy

Fani Porsche kręcą głowami: silniki Boxstera mają o dwa cylindry mniej. W teście najmocniejszej wersji sprawdzamy, czy rzeczywiście są powody do niezadowolenia.
Kusi ceną, odstrasza kosztami - używany Porsche Boxster I (986)

Kusi ceną, odstrasza kosztami - używany Porsche Boxster I (986)

Porsche Boxstera 1. generacji można kupić nawet za mniej niż 30 tys. zł. To udane auto, dające sporo frajdy z jazdy, ale drogie w naprawach
Porsche 718 Boxster S - mniejszy nie musi oznaczać gorszy

Porsche 718 Boxster S - mniejszy nie musi oznaczać gorszy

Ten roadster przeszedł spore zmiany, a największa dotyczy silników. Jak wpłynęły one na charakter Boxstera, od teraz z przydomkiem „718”?
Redakcja poleca
Porsche 718 Boxster - nowa nazwa, nowy silnik (Poznań 2016)

Porsche 718 Boxster - nowa nazwa, nowy silnik (Poznań 2016)

Porsche 718 Boxster zadebiutował w Polsce podczas targów Motor Show 2016. Samochód można zamawiać w pięciu polskich Porsche Centrach – w Katowicach, Poznaniu, Sopocie, Warszawie i Wrocławiu. Ceny modelu w Polsce rozpoczynają się od 230 510 zł.
Poznań Motor Show 2016: dwie premiery Porsche

Poznań Motor Show 2016: dwie premiery Porsche

Oto kolejne dwie gorące nowości z salonu genewskiego, które zostaną wystawione podczas nadchodzących targów motoryzacyjnych w Poznaniu. Po raz pierwszy w Polsce będzie można zobaczyć Porsche 911 R oraz 718 Boxster.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech