Przeważnie cykl produkcyjny jednej generacji auta trwa pięć-siedem lat, ale tych modeli to nie dotyczy. Poznaj 11 najstarszych samochodów wciąż oferowanych na polskim rynku.
Co za czasy… Tempo przedstawiania kolejnych generacji samochodów, liftingów, nowych wersji nadwoziowych bądź silnikowych jest najszybsze w historii motoryzacji. Nie dotyczy to jednak wszystkich modeli. W polskich salonach sprzedaży wciąż można kupić nowe auta, które debiutowały w tym samym roku, co pierwszy iPhone.
To Fiat 500 i Nissan GT-R. Oba przedstawiono w 2007 r., przy czym "pięćsetka" jest starsza od GT-R o trzy miesiące. Najmłodszy samochód w naszym rankingu debiutował w marcu 2012 r., czyli prawie 10 lat temu (uwaga: zestawienie ułożyliśmy według dat pierwszego publicznego pokazu tych aut, a nie ich rynkowego debiutu).
Jak ci oldboye radzą sobie na europejskim rynku? Kiedy się pojawią ich następcy? Sprawdźcie.