Logo
WiadomościAktualnościSamochody, których serwisowanie kosztuje najwięcej. Ranking

Samochody, których serwisowanie kosztuje najwięcej. Ranking

Opracowanie: 
  • Paweł Krzyżanowski

Jak dobrze wie, każdy, kto kiedykolwiek kupował samochód, jego zakup, to dopiero początek wydatków. Koszty związane z utrzymaniem i naprawami mogą znacząco obciążyć domowy budżet, ale niektóre mogą to zrobić znacznie skuteczniej, niż inne. Dlatego właśnie prezentujemy dziesięć marek samochodów, których serwisowanie okazuje się najdroższe i kupując je, trzeba mieć to na uwadze.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Mechanik
George Rudy / Shutterstock
Mechanik
  • Koszty utrzymania samochodów rosną wraz z wiekiem pojazdu, szczególnie po zakończeniu okresu gwarancyjnego
  • Ranking Consumer Reports wskazuje marki samochodów o najwyższych kosztach serwisowania na przestrzeni 10 lat
  • Ranking opiera się na danych od konsumentów, uwzględniając jedynie koszty napraw, bez uwzględnienia inflacji i napraw powypadkowych
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Każdy właściciel auta musi liczyć się z wydatkami na naprawy, jednak użytkowanie samochodów niektórych marek generuje szczególnie wysokie koszty. Według ekspertów, wybór takiego samochodu może okazać się ryzykowny dla osób, które nie dysponują dużymi środkami finansowymi, albo nie zamierzają wydawać dużo na bieżące serwisowanie samochodu.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jakie mark samochodów są najdroższe w serwisowaniu?
Ile kosztuje serwisowanie samochodów marki Porsche?
Jakie są koszty napraw dla marki Mercedes?
Co wpływa na rosnące koszty utrzymania samochodów?

Od czego zależą koszty utrzymania samochodów i dlaczego z wiekiem rosną?

Ranking powstał na podstawie analizy Consumer Reports, która wskazuje producentów aut wymagających największych nakładów na serwis. Co ważne, badania nie przeprowadzono, pytając serwisy, ale prawdziwych konsumentów. Consumer Reports zapytał ich, ile na naprawy swoich samochodów wydali w ciągu ostatniego roku. Dla przejrzystości raportu, analiza nie uwzględniała żadnych napraw powypadkowych, ani też wzrostu cen wynikających np. z inflacji.

Raport dość jasno pokazuje coś, co dla wielu posiadaczy samochodów jest oczywiste. Koszty utrzymania samochodów rosną wraz z ich wiekiem i z upływającym czasem. W przypadku nowszych modeli aut, twórcy raportu podkreślają, że koszty "lubią" gwałtownie wzrosnąć po upływie okresu gwarancyjnego - z tym, że nie chodzi tutaj o to, że samochody zaczynają się psuć, "bo skończyła się gwarancja", ale dlatego, że na rynku, który badał raport (warto pamiętać, że Consumer Reports zasadniczo bada rynek amerykański, więc raport nie ma bezpośredniego przełożenia na polskie realia, ale daje pewien obraz, jak koszty utrzymania zależą od marki samochodu) często w okresie trwania gwarancji na klientów czekają albo poważne zniżki w serwisach danych marek, albo nawet część przeglądów okresowych wykonywana jest bezkosztowo. Stąd głównie wynikają niższe początkowe koszty serwisowania.

Samochód w warsztacie u mechanika - zdjęcie ilustracyjne
Samochód w warsztacie u mechanika - zdjęcie ilustracyjneIryna Inshyna / Shutterstock

Jakie są najdroższe w naprawach marki samochodów?

10. RAM

Na dziesiątym miejscu zestawienia znalazła się marka RAM, należąca do koncernu Chrysler, a tym samym do grupy Stellantis. RAM wywodzi się z modelu Dodge Ram, a właściciele tych pojazdów muszą przygotować się na wydatki rzędu 7 605 dol. (ok 28 tys. zł) w ciągu dziesięciu lat użytkowania. W pierwszych pięciu latach koszty napraw wynoszą średnio 1 550 dol. (ok. 5,7 tys. zł), natomiast w kolejnych pięciu latach wzrastają do 6 055 dol. (ok. 22,3 tys. zł).

9. Acura

Dziewiąte miejsce w rankingu Consumer Reports zajęła marka Acura - luksusowo-sportowa marka należąca do japońskiej Hondy. W ciągu dziesięciu lat średni koszt wynosi tutaj 7745 dolarów (ok. 28,5 tys. zł). Średnio jest to 1845 dolarów (ok. 6,8 tys. zł) w ciągu pierwszych pięciu lat, oraz 5900 dolarów (ok. 21,8 tys. zł) w ciągu kolejnych pięciu lat.

8. Mini

Wśród marek o najwyższych kosztach utrzymania ósme miejsce zajmuje Mini - marka należąca do koncernu BMW. Według badania koszty serwisowania tych samochodów wynoszą przeciętnie 1175 dolarów (ok. 4,3 tys. zł) w ciągu pierwszych pięciu lat, wzrastając do 6700 dol. (ok. 24,7 tys. zł) w ciągu kolejnych pięciu lat. Daje to całkowity koszt 7875 dol. (ok. 29,1 tys. zł) w ciągu dziesięciu lat.

7. Infiniti

Siódme miejsce w rankingu zajęła japońska marka Infiniti, należąca do Nissana. Koszty serwisowanie aut tej marki wynoszą 8420 dolarów amerykańskich (ok. 31.1 tys. zł) w ciągu dziesięciu lat. Koszty te dzielą się na 2120 dolarów amerykańskich (ok. 7,8 tys. zł) w ciągu pierwszych pięciu lat i kolejnych 6300 dolarów amerykańskich (ok. 23,3 tys. zł) w okresie późniejszym.

6. BMW

Na szóstym miejscu rankingu najdroższych w serwisowaniu marek samochodów uplasowała się niemiecka marka BMW. Koszty wynoszą tutaj przeciętnie 9800 dolarów amerykańskich (ok. 36,2 tys. zł) w ciągu dziesięciu lat. Z tego 1700 dolarów amerykańskich (ok. 6,3 tys. zł) przypada na pierwsze pięć lat, a 8100 dolarów amerykańskich (ok. 29,9 tys. zł) na kolejne pięć lat.

5. Volvo

W przypadku plasującego się na piątym miejscu w rankingu Volvo, według raportujących do Consumer Reports, należy spodziewać się kosztów serwisowania wynoszących około 1775 dolarów (ok. 6,5 tys. zł) w ciągu pierwszych pięciu lat, a następnie około 8050 dolarów )ok. (29,7 tys. zł) w ciągu kolejnych pięciu lat, co daje łączny koszt w wysokości 9825 dolarów (ok. 36,3 tys. zł) w ciągu dziesięciu lat.

4. Audi

Koszty napraw Audi wynoszą około 2050 dolarów (ok.7,6 tys. zł) w ciągu pierwszych pięciu lat. W ciągu kolejnych pięciu lat dochodzą do tego koszty w wysokości 9000 dolarów (ok. 33,2 tys. zł), co daje łącznie 11 050 dolarów (ok. 40,8 tys. zł). Niemiecki producent samochodów uplasował się tym wynikiem tuż za niechlubnym podium.

3. Mercedes

Trzecie miejsce w rankingu najdroższych w serwisowaniu marek samochodów przypadło Mercedesowi. Łączne koszty serwisowania aut tej marki wynoszą 13 100 dolarów (ok. 48,4 tys. zł) w ciągu dziesięciu lat. W ciągu pierwszych pięciu lat kwota ta wynosi przeciętnie 3500 dolarów (ok. 12,9 tys. zł), a następnie, w ciągu kolejnych pięciu lat 9600 dolarów (ok. 35,5 tys. zł).

2. Porsche

Drugie miejsce na podium zajmuje Porsche. Serwisowanie samochodów tej marki należy do najdroższych. A ile konkretnie? Łącznie w ciągu dziesięciu lat użytkowania na serwisowanie Porsche trzeba wydać średnio 16 tys. dol. (ok. 59,1 tys. zł) - 5 tys. dol. (ok. 18,4 tys. zł) przez pierwsze pięć lat oraz 11 tys. dol. (ok. 40,6 tys. zł) przez kolejne pięć.

1. Land Rover

Pierwsze miejsce w rankingu marek samochodów, które są najdroższe w utrzymaniu dla wielu osób może być zaskoczeniem. Okazuje się, że serwisowanie Land Roverów jest droższe niż ma to miejsce w przypadku Porsche. W ciągu dziesięciu lat użytkowania samochodu tej marki przeciętnie trzeba wydać łącznie 17 450 dol. (ok. 64,5 tys. zł). Pierwsze pięć lat jazdy Land Roverem oznaczać będzie wydatki w wysokości 3,7 tys. dol. (ok. 13,7 tys. zł), a kolejne pięć lat - 13 750 dol. (ok. 50,8 tys. zł).

Opracowanie: 
  • Paweł Krzyżanowski
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium