• Fiat Panda po liftingu pojawi się w sprzedaży w Polsce w listopadzie i wówczas poznamy ceny pojazdu
  • Do napędu zmodernizowanej Pandy przewidziano dwie wersje – miękką hybrydę o mocy 70 KM oraz benzyniaka 0.9 generującego 85 KM
  • W Polsce samochód będzie występował w odmianach: Panda City Life, Sport, City Cross oraz Cross

Kariera Fiata Pandy rozpoczęła się w 1980 roku, kiedy na rynek trafiła pierwsza generacja modelu. Wówczas był to trzydrzwiowy, kanciasty model ze spartańskim wyposażeniem, a jednocześnie samochód, który dzięki niewielkim wymiarom sprawdzał się na zatłoczonych ulicach europejskich aglomeracji. W tej postaci (oczywiście z licznymi modyfikacjami) samochód powstawał aż do 2003 roku.

W tym samym czasie do sprzedaży trafiła znacznie nowocześniejsza, druga generacja Pandy. Tym razem był to już model 5-drzwiowy, który występował m.in. z napędem 4x4 oraz w podwyższonej wersji Cross. Samochód był produkowany w polskiej fabryce Fiata w Tychach.

Wreszcie w 2011 roku przyszedł czas na 3. generację, która wprawdzie miała nadwozie nawiązujące stylistyką do poprzedniczki, ale w porównaniu z nią karoseria nabrała obłości. Jednak tym razem produkcję przeniesiono z polskich zakładów do Włoch.

Teraz ten samochód doczekał się liftingu. Nowa Panda jest jedynym samochodem miejskim w tym segmencie, który może pochwalić się pełną gamą pod względem trakcji (4x2 i 4x4) oraz silników (hybryda, benzyna, CNG i LPG).

Fiat Panda City Life

W tej postaci Fiat Panda jest skierowany do osób, które poszukują przede wszystkim samochodu do jazdy po mieście. To jednocześnie wersja, która ma zapewnić optymalny stosunek pomiędzy ceną, a oferowanymi wartościami. Fiat liczy zatem, że to ten model będzie jedną z najchętniej wybieranych wersji nowej Pandy. Choć trzeba pamiętać, że w ofercie będzie jeszcze bazowa odmiana – Panda.

W stylistyce Pandy City Life dostrzeżemy przemodelowany przedni zderzak, zupełnie nową wstawkę w bocznych progach i nowe 15-calowe felgi „Life”. Miejska dusza jest reprezentowana również we wnętrzu przedziału pasażerskiego, w której znajdziemy dwukolorowe szare siedzenia i deskę rozdzielczą w kolorze antracytowym.

Ponadto w samochodzie zastosowano system Uconnect wraz z radiem DAB i techniką Bluetooth 2.1 oraz audi współpracujące z Apple CarPlay i Android Auto. W kokpicie zainstalowano także uchwyt do smartfona, a centralne miejsce na desce rozdzielczej zajmuje nowy, 7-calowy ekran dotykowy.

Fiat Panda Sport

Nowa wersja jest rozpoznawalna, dzięki charakterystycznej stylistyce – dwukolorowe 16-calowe felgi aluminiowe z czarnymi i czerwonymi osłonami, uchwyty i obudowy lusterek bocznych w tym samym kolorze co karoseria, na życzenie w błyszczącej czerni w połączeniu z opcjonalnym czarnym dachem oraz chromowane logo „Sport” na panelu bocznym, nad kierunkowskazem. Dostępny jest również nowy lakier Matt Grey.

We wnętrzu wyróżnia się nowa deska rozdzielcza w kolorze tytanowym, panele drzwi z ekoskóry, czarny sufit i siedzenia z ciemnoszarą tapicerką, a także detale ze skóry techno, panele boczne z tkaniny i czerwone szwy. Dla klientów, którzy chcą odważniejszego wizerunku przewidziano Pandemonio Pack – hołd dla pakietu wprowadzonego w 2006 roku w Pandzie o mocy 100 KM. Zawiera on czerwone zaciski hamulcowe oraz nową kierownicę wykończoną skórą techno i z czerwonymi przeszyciami.

Fiat Panda Cross i City Cross

Obie wersje dostępne będą z napędem na przednie koła lub jako 4x4. Nowa Panda City Cross została zaprojektowana z myślą o klientach poszukujących miejskiego samochodu przypominającego samochód terenowy. W tej postaci samochód ma nowe pastelowe malowanie Ceramic Blue, które idealnie współgra z nową dwukolorową (niebiesko-czarną) tapicerką ze skóry techno na panelach drzwi i siedzeniach, a którą wykończono srebrnymi przeszyciami. Uzupełnieniem nowej Pandy City Cross są ledowe reflektory i czarne elementy – bagażnik dachowy oraz progi.

Fiat Panda Cross to najwyższy poziom terenowego charakteru, jaki można mieć we włoskim maluchu. W tej postaci samochód wyposażono w nowe 15-calowe felgi, podwójny czerwony hak holowniczy pod osłoną zderzaka, chromowane nakładki na zderzaki, bagażnik dachowy i boczne pasy zderzaków z czarnym napisem „Cross”.

Fiat Panda po liftingu – w sprzedaży jeszcze w tym roku

Fiat Panda po liftingu będzie napędzany jednym z dwóch silników do wyboru – 2-cylindrowym, doładowanym benzyniakiem 0.9 o mocy 85 KM lub 3-cylindrową miękką hybrydą 1.0 o mocy 70 KM. W tej pierwszej wersji auto rozpędza się do setki po 12,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 164 km/h. W przypadku miękkiej hybrydy te wartości wynoszą odpowiednio – 14,7 s oraz 155 km/h.

Zmodernizowana Panda pojawi się w sprzedaży w Polsce już w listopadzie. Do wyboru będzie każda z nowych odmian – Panda, City Life, Sport, City Cross oraz Cross. Ceny pojazdu poznamy wraz z wprowadzeniem go do sprzedaży.