- Fiat Panda po liftingu pojawi się w sprzedaży w Polsce w listopadzie i wówczas poznamy ceny pojazdu
- Do napędu zmodernizowanej Pandy przewidziano dwie wersje – miękką hybrydę o mocy 70 KM oraz benzyniaka 0.9 generującego 85 KM
- W Polsce samochód będzie występował w odmianach: Panda City Life, Sport, City Cross oraz Cross
Kariera Fiata Pandy rozpoczęła się w 1980 roku, kiedy na rynek trafiła pierwsza generacja modelu. Wówczas był to trzydrzwiowy, kanciasty model ze spartańskim wyposażeniem, a jednocześnie samochód, który dzięki niewielkim wymiarom sprawdzał się na zatłoczonych ulicach europejskich aglomeracji. W tej postaci (oczywiście z licznymi modyfikacjami) samochód powstawał aż do 2003 roku.
Przeczytaj też:
- Czytaj Auto Świat bez wychodzenia z domu i zyskaj dostęp do archiwum
- Skoda Karoq 1.5 TSI - kompaktowa, ale pakowna
- Mitsubishi Space Star po liftingu – do dwóch razy sztuka?
W tym samym czasie do sprzedaży trafiła znacznie nowocześniejsza, druga generacja Pandy. Tym razem był to już model 5-drzwiowy, który występował m.in. z napędem 4x4 oraz w podwyższonej wersji Cross. Samochód był produkowany w polskiej fabryce Fiata w Tychach.
Wreszcie w 2011 roku przyszedł czas na 3. generację, która wprawdzie miała nadwozie nawiązujące stylistyką do poprzedniczki, ale w porównaniu z nią karoseria nabrała obłości. Jednak tym razem produkcję przeniesiono z polskich zakładów do Włoch.
Teraz ten samochód doczekał się liftingu. Nowa Panda jest jedynym samochodem miejskim w tym segmencie, który może pochwalić się pełną gamą pod względem trakcji (4x2 i 4x4) oraz silników (hybryda, benzyna, CNG i LPG).
Fiat Panda City Life
W tej postaci Fiat Panda jest skierowany do osób, które poszukują przede wszystkim samochodu do jazdy po mieście. To jednocześnie wersja, która ma zapewnić optymalny stosunek pomiędzy ceną, a oferowanymi wartościami. Fiat liczy zatem, że to ten model będzie jedną z najchętniej wybieranych wersji nowej Pandy. Choć trzeba pamiętać, że w ofercie będzie jeszcze bazowa odmiana – Panda.
W stylistyce Pandy City Life dostrzeżemy przemodelowany przedni zderzak, zupełnie nową wstawkę w bocznych progach i nowe 15-calowe felgi „Life”. Miejska dusza jest reprezentowana również we wnętrzu przedziału pasażerskiego, w której znajdziemy dwukolorowe szare siedzenia i deskę rozdzielczą w kolorze antracytowym.
Ponadto w samochodzie zastosowano system Uconnect wraz z radiem DAB i techniką Bluetooth 2.1 oraz audi współpracujące z Apple CarPlay i Android Auto. W kokpicie zainstalowano także uchwyt do smartfona, a centralne miejsce na desce rozdzielczej zajmuje nowy, 7-calowy ekran dotykowy.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoFiat Panda Sport
Nowa wersja jest rozpoznawalna, dzięki charakterystycznej stylistyce – dwukolorowe 16-calowe felgi aluminiowe z czarnymi i czerwonymi osłonami, uchwyty i obudowy lusterek bocznych w tym samym kolorze co karoseria, na życzenie w błyszczącej czerni w połączeniu z opcjonalnym czarnym dachem oraz chromowane logo „Sport” na panelu bocznym, nad kierunkowskazem. Dostępny jest również nowy lakier Matt Grey.
We wnętrzu wyróżnia się nowa deska rozdzielcza w kolorze tytanowym, panele drzwi z ekoskóry, czarny sufit i siedzenia z ciemnoszarą tapicerką, a także detale ze skóry techno, panele boczne z tkaniny i czerwone szwy. Dla klientów, którzy chcą odważniejszego wizerunku przewidziano Pandemonio Pack – hołd dla pakietu wprowadzonego w 2006 roku w Pandzie o mocy 100 KM. Zawiera on czerwone zaciski hamulcowe oraz nową kierownicę wykończoną skórą techno i z czerwonymi przeszyciami.
Fiat Panda Cross i City Cross
Obie wersje dostępne będą z napędem na przednie koła lub jako 4x4. Nowa Panda City Cross została zaprojektowana z myślą o klientach poszukujących miejskiego samochodu przypominającego samochód terenowy. W tej postaci samochód ma nowe pastelowe malowanie Ceramic Blue, które idealnie współgra z nową dwukolorową (niebiesko-czarną) tapicerką ze skóry techno na panelach drzwi i siedzeniach, a którą wykończono srebrnymi przeszyciami. Uzupełnieniem nowej Pandy City Cross są ledowe reflektory i czarne elementy – bagażnik dachowy oraz progi.
Fiat Panda Cross to najwyższy poziom terenowego charakteru, jaki można mieć we włoskim maluchu. W tej postaci samochód wyposażono w nowe 15-calowe felgi, podwójny czerwony Hak holowniczy pod osłoną zderzaka, chromowane nakładki na zderzaki, bagażnik dachowy i boczne pasy zderzaków z czarnym napisem „Cross”.
Fiat Panda po liftingu – w sprzedaży jeszcze w tym roku
Fiat Panda po liftingu będzie napędzany jednym z dwóch silników do wyboru – 2-cylindrowym, doładowanym benzyniakiem 0.9 o mocy 85 KM lub 3-cylindrową miękką hybrydą 1.0 o mocy 70 KM. W tej pierwszej wersji auto rozpędza się do setki po 12,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 164 km/h. W przypadku miękkiej hybrydy te wartości wynoszą odpowiednio – 14,7 s oraz 155 km/h.
Zmodernizowana Panda pojawi się w sprzedaży w Polsce już w listopadzie. Do wyboru będzie każda z nowych odmian – Panda, City Life, Sport, City Cross oraz Cross. Ceny pojazdu poznamy wraz z wprowadzeniem go do sprzedaży.
Galeria zdjęć
Jedną z nowości, które będą dostępne po liftingu jest wersja Sport
We wnętrzu wersji Sport wyróżnia się nowa deska rozdzielcza w kolorze tytanowym. Pandemonio Pack zawiera m.in. nową kierownicę wykończoną skórą techno i z czerwonymi przeszyciami
Fotele wykończone skórą ukształtowano w taki sposób żeby skutecznie podpierały z boku
Nową Pandę Sport można na żądanie wyposażyć w Pandemonio Pack, a w jego skład wchodzą m.in. czerwone zaciski hamulcowe
Odmiana Cross ma pod zderzakiem osłonę, która podkreśla terenowy charakter pojazdu
W wyposażeniu odmiany Cross nie zabraknie relingów dachowych
Fiat Panda Cross ma powiększony prześwit oraz czarne, plastikowe wykończenie karoserii
Panda City Cross ma nową dwukolorową (niebiesko-czarną) tapicerką ze skóry techno na panelach drzwi i siedzeniach
Siedzenia wersji Cross wykończono sztuczną skórą oraz materiałem
Wersja Cross ma podwyższone nadwozie i występuje z napędem na przód lub jako 4x4
W stylistyce Pandy City Life dostrzeżemy przemodelowany przedni zderzak, zupełnie nową wstawkę w bocznych progach i nowe 15-calowe felgi „Life”
We wnętrzu Pandy City Life znajdziemy dwukolorowe szare siedzenia i deskę rozdzielczą w kolorze antracytowym
Fiat Panda City Life – auto ma całkiem dużo miejsca, jak na miejski model
City Life to propozycja dla klientów, którzy samochodem będą podróżowali przede wszystkim po mieście
Konsola środkowa ma ciekawą stylistykę przycisków
Centralne miejsce deski rozdzielczej zajmuje 7-calowy, dotykowy ekran