Karoq zadebiutował w 2017 r. i zastąpił oryginalne Yeti. Rynek znakomicie przyjął kompaktowego SUV-a Škody – popyt okazał się tak duży, że model jest aktualnie produkowany (lub składany) w aż 5 zakładach na świecie. Już niedługo „pęknie” 400 tys. sprzedanych egzemplarzy, zobaczymy też wersję hybrydową i lifting. Tymczasem testujemy 150-konne 1.5 TSI z DSG i napędem na jedną oś.
Skoda Karoq 1.5 TSI – nadwozie
Czesi jak to Czesi – nieźle Karoqa wyczarowali. Przy kompaktowo poręcznej długości 4,38 m Karoq oferuje przyjemne warunki podróżowania w obu rzędach siedzeń i aż 521-litrowy bagażnik, kryjący wiele funkcjonalnych patentów. Jeśli doda się do tego wygodne przednie fotele testowanej wersji Style, świetną pozycję za kierownicą, dobrą widoczność i solidne wykonanie, to mamy auto, które przekonuje do siebie jeszcze przed ruszeniem. Irytujące jest za to ubóstwo guzików i pokręteł systemu inforozrywki Columbus. Poza tym czytelność i obsługa to stara dobra szkoła Grupy VW.
Skoda Karoq 1.5 TSI – silnik
Mając wolny wybór, pewnie postawilibyśmy w Karoqu na 2-litrowe TDI i napęd na 4 koła, jednak z uwagi na koszty to właśnie 1.5 TSI należy uznać za złoty środek w ofercie. Dynamika w niskim zakresie obrotów nie daje powodów do narzekań, a reakcję na gaz można przyjemnie ożywić, wybierając tryb Sport. DSG (8150 zł) płynnie zmienia biegi, ale potrafi się też, niestety, trochę ociągać, nie zawsze bystro wyczuwa intencje kierowcy – czasem trzeba chwycić za łopatkę, by szybko zrzucić bieg, albo wybrać tryb S lewarkiem, a w czasie ruszania i manewrowania gaz wymaga wyczucia. W teście Karoq spalił średnio 7,9 l/100 km.
Skoda Karoq 1.5 TSI – prowadzenie
Zestrojenie układu jezdnego Karoqa należy do jego najmocniejszych stron. Adaptacyjne zawieszenie w programie Comfort sprawnie filtruje dziury (choć mogłoby to robić nieco ciszej). Układ kierowniczy jest bezpośredni i daje czytelny obraz sytuacji. W trybie Sport zmniejsza się siła wspomagania i to ustawienie odpowiada nam najbardziej.
Skoda Karoq 1.5 TSI – koszty
Najtańszy Karoq (1.0/115 KM) kosztuje 93 450 zł, ale warto dopłacić do 1.5 TSI/150 KM, który z manualną skrzynią biegów startuje od 101 000 zł.
Skoda Karoq 1.5 TSI – to nam się podoba
- Przyjemne prowadzenie i komfort
- Dużo miejsca w kabinie i bagażniku
- Wiele schowków oraz praktycznych rozwiązań
Skoda Karoq 1.5 TSI – to nam się nie podoba
- Zawieszenie mogłoby odrobinę ciszej pracować
- System Columbus ubogi w guziki
- DSG czasem ociąga się z redukcjami
Skoda Karoq 1.5 TSI – nasza opinia
Jestem fanem Karoqa od pierwszej przejażdżki 3 lata temu. Przyjemnie się go prowadzi, pozwala wygodnie podróżować czwórce dorosłych i pomieści też ich bagaż. 1.5 TSI dobrze pasuje do tego modelu, szkoda tylko, że nie da się go połączyć z napędem 4x4 – ten jest tylko w topowym TDI.
Skoda Karoq 1.5 TSI – dane techniczne
Silnik | benzynowy, turbo/R4/16-zaworowy |
Pojemność skokowa (cm3) | 1498 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 150/5000-6000 |
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) | 250/1500-3500 |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | aut. DSG 7-biegowa |
Długość/szerokość/wysokość (mm) | 4382/1841/1603 |
Rozstaw osi (mm) | 2638 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1395/486 |
Pojemność bagażnika (l) | 521-1630 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 50 |
Rozmiar opon w test. aucie | 225/55 R 18 |
Cena od (zł) | 109 150 |
Cena testowanego egzemplarza (zł) | 156 250 |
Skoda Karoq 1.5 TSI – osiągi (dane producenta)
0-100 km/h | 9,0 s |
Prędkość maksymalna | 204 km/h |
Średnie spalanie wg WLTP | 7,2 l/100 km |
Emisja CO2 | 164 g/km |
Teoretyczny zasięg | 690 km |