Logo
TestyTesty nowych samochodówTestujemy nowe Renault Austral. Francuski SUV ma 200-konną hybrydę i cztery skrętne koła

Testujemy nowe Renault Austral. Francuski SUV ma 200-konną hybrydę i cztery skrętne koła

Renault bardzo szybko, bo po nieco ponad dwóch latach, zmodernizowało Australa (prawie równocześnie z większym Espacem). Zmienił się nie tylko wygląd zewnętrzny samochodu, ale również sposób działania napędu hybrydowego. Wszystko dokładnie sprawdzimy, testując kompaktowego SUV-a przez miesiąc. Wybraliśmy 200-konną wersję HEV z czterema skrętnymi kołami w najbogatszym wydaniu Esprit Alpine.

Renault Austral full hybrid E-Tech 200 esprit Alpine
Zobacz galerię (18)
Auto Świat / Krzysztof Słomski
Renault Austral full hybrid E-Tech 200 esprit Alpine
  • Minęło 2,5 roku i Renault Austral został poddany modernizacji równocześnie z większym Espacem
  • Zmieniono przede wszystkim wygląd zewnętrzny i działanie napędu hybrydowego
  • Testujemy 200-konną hybrydę w wersji Esprit Alpine z czterema skrętnymi kołami
  • Samochód jest użyczony przez importera, a po teście zostanie zwrócony

Zmodernizowany Austral upodobnił się do flagowego Renault Rafale, a także do pozostałych modeli francuskiej marki, nowego Symbioza i również niedawno odmłodzonego Captura. Najmocniej zmienił się przód samochodu. Całkowicie nowe są: maska, lampy, zderzak oraz grill, który składa się z wielu małych rombów i dużego logo pośrodku (Mercedes stosuje podobne rozwiązanie z gwiazdami). Z tyłu pojawiły się lampy z przezroczystymi kloszami (nie są już połączone ze sobą świetlnym pasem). Świeży jest również lakier Naxos w niebiesko-błękitnym kolorze (w tym egzemplarzu połączony z czarnym dachem).

Na żywo francuski SUV wygląda bardzo dobrze i odwraca głowy wielu osób na ulicach.

Tak zmieniło się Renault Austral — model po liftingu i przed

W środku zmian jest znacznie mniej. Poza nowym logiem na kierownicy i odświeżoną grafiką cyfrowych wskaźników pojawiły się jeszcze mocniej wyprofilowane fotele. Ponadto producent obiecuje lepsze wyciszenie kabiny, dzięki zastosowaniu nowych uszczelek drzwi i mat wygłuszających komorę silnikową, innemu kształtowi podstawy lusterek oraz klejonym szybom przednim (w Esprit Alpine).

System multimedialny openR link niezmiennie oparty jest na Android Automotive, więc ma standardowo wbudowane popularne usługi Google: mapy z ruchem drogowym, asystenta głosowego, dostęp do aplikacji ze sklepu Google Play. Smartfon pozostaje wyłącznie do dzwonienia, pozostałe funkcje obdłużysz na ponad 12-calowym, ustawionym pionowo ekranie dotykowym samochodu (seryjnie ma 9 cali).

Renault Austral full hybrid E-Tech 200 esprit Alpine
Renault Austral full hybrid E-Tech 200 esprit AlpineŻródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

Nowością jest system rozpoznawania kierowcy po twarzy, znany z aut klasy premium. Po aktywacji profilu użytkownika wystarczy wsiąść do samochodu, a ten automatycznie ustawi wybrane menu powitalne, stację radiową i inne ustawienia multimediów, a także pozycję fotela i lusterek bocznych. Specjalna kamera jest wbudowana w lewy przedni słupek.

Austral może mieć standardowy szklany dach z roletą. W innych modelach Renault, w tym w Espace, oferowany jest dach Solarbay, który przyciemnia się bez żaluzji.

Jaki zespół napędowy ma Renault Austral full hybrid?

Renault Austral full hybrid E-Tech 200 esprit Alpine
Renault Austral full hybrid E-Tech 200 esprit AlpineŻródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

Renault Austral jest dostępny albo z benzynowym silnikiem 1.3 TCe generującym 160 KM (cztery cylindry, turbo, miękka hybryda), albo w pełnej wersji hybrydowej (HEV) o mocy systemowej wynoszącej prawie 200 KM, którą Francuzi nazwali "full hybrid E-Tech", żeby nikt nie miał wątpliwości. Testowany egzemplarz otrzymał mocniejszą i oszczędniejszą opcję.

W skład zespołu napędowego hybrydy wchodzą

  • silnik benzynowy 1.2 (również turbodoładowany, ale trzycylindrowy);
  • główny silnik elektryczny (zasilany z akumulatora litowo-jonowego 2 kWh, zapewnia napęd podczas jazdy w trybie elektrycznym);
  • dodatkowy silnik elektryczny (tzw. rozrusznik wysokonapięciowy, odpowiada za rozruch silnika spalinowego i zmianę biegów);
  • wielotrybowa automatyczna skrzynia biegów ze sprzęgłem kłowym (wybiera jeden z wielu możliwych trybów pracy układu).

Modernizacja objęła także ten element. Inżynierowie Renault zmienili oprogramowanie, które ma sprawić, że jazda będzie bardziej komfortowa (czyt. cichsza). Skrzynia ma szybciej reagować i płynniej zmieniać przełożenia, eliminując wrażenie bezwładności podczas mocniejszego przyspieszania. Sprawdzimy to już niebawem.

Renault Austral w tej specyfikacji może przyspieszyć od 0 do 100 km na godz. w czasie 8,4 sekundy. Średnie spalanie podawane przez producenta to 4,8 l/100 km w cyklu mieszanym.

Renault Austral full hybrid E-Tech 200 esprit Alpine
Renault Austral full hybrid E-Tech 200 esprit AlpineŻródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

Renault Austral full hybrid E-Tech 200 - dane techniczne

Silniki1.2 t.benz. R2/12 + dwa elektryczne
Moc systemowa199 KM
Maksymalny moment obrotowy270 Nm przy 1800 obr./min
Napęd/skrzynia biegówprzedni/automatyczna
Prędkość maksymalna175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h8,4 s
Średnie zuzycie paliwa wg producenta4,8 l/100 km (WLTP, cytkl mieszany)
Długość/szerokośc/wysokość/rozstaw osi4533/1830/1644/2667 mm
Masa własna/ładowność1517 kg/584 kg
Pojemność zbiornika paliwa55 l
Rozmiar opon235/45 R20

Wyposażenie wersji Esprit Alpine plus wybrane opcje:

  • światła Full LED Matrix vision;
  • system 4Control advanced z tylnym zawieszeniem wielowahaczowym;
  • 20-calowe felgi aluminiowe;
  • wyświetlacz Head-Up 9,3 cala na przedniej szybie;
  • system informacyjno-rozrywkowy openR link z ekranem dotykowym 12 cali;
  • nawigacja Google Maps;
  • ładowarka indukcyjna smartfonu;
  • system nagłośnienia Harman Kardon 485 W z 11 głośnikami i subwooferem;
  • klimatyzacja automatyczna dwustrefowa;
  • funkcja rozpoznawania twarzy kierowcy;
  • system kamer 360 stopni;
  • górna część kokpitu i panele drzwi pokryte Alcantarą;
  • tapicerka materiałowa z elementami skóry syntetycznej;
  • stały szklany dach z roletą;
  • przesuwana tylna kanapa;
  • dwukolorowe nadwozie.

Cena modelu z tym napędem: od 152 900 złotych (wersja bazowa Evolution). Cena prezentowanej konfiguracji: 209 700 złotych.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji