Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Fiat 500

Fiat 500

Ikona samochodu

Fiat 500 to najmniejszy model należący do oferty włoskiej marki. Jego historię można podzielić na 2 części.

Pierwsza, rozpoczęła się w 1957 roku, kiedy pojawił się następca modelu Topolino. Auto miało być tanie i proste konstrukcyjnie, przez co szybko zdobyło popularność, szczególnie we Włoszech, i dziś jest modelem kultowym. Nazwa auta pochodzi od pojemności silniki który początkowo był w nim montowany – miał o więc 0,5 litra (479 cm3) i rozwijał 13,5 KM, lecz w krótkim czasie, jego moc podniesiono do 15 KM. Moment obrotowy był przenoszony na tylne koła za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni manualnej.

W 1960 roku przeprowadzono pierwszy facelifting - nowa odmiana 500 D otrzymała silnik z wersji Sport (21 KM), którego pojemność uległa powiększeniu do 499 cm3, a moc wynosiła 17,5 KM. oprócz tego pojawiła się także wersja kombi o nazwie Giardiniera 500. Po kolejnych 5 latach model otrzymał oznaczenie 500 F, a najbardziej widoczną zmianą było przeniesienia zawiasów drzwi ze słupka B na słupek A. Oprócz tego podniesiono nieznacznie moc jednostki napędowej, do 18 KM.

W 1972 roku na rynku pojawiła się ostatnia odmiana o nazwie 500 R. Przede wszystkim miała ona większą jednostkę (0,6 litra) którą wykorzystywał równolegle produkowany model (i następca „pięćsetki”) 126. Konstrukcyjnie również czerpała ona wiele elementów od „malucha”.

W 1975 roku zakończyła się produkcja jednego z najpopularniejszych włoskich samochodów. Szacuje się, że wyprodukowano blisko 4 mln egzemplarzy.

Po ponad 30 latach, a dokładniej w 2007 roku, rozpoczęła się II część historii kultowej „pięćsetki”, a już rok później przyznano mu tytuł Europejskiego Samochodu Roku. Jego produkcja odbywała się m.in. w Tychach. Na pierwszy rzut oka widać że auta bardzo nawiązuje do swojej poprzedniczki – z przodu dominują charakterystyczne, okrągłe światła ale wymiary uległy powiększeniu a linie – zaokrągleniu. Wnętrze zostało zaprojektowane z włoskim stylem, lecz niestety pasażerowie na tylnej kanapie będą podróżować w mało komfortowych warunkach, ale przecież nie do tego ten samochód został stworzony. Oprócz tradycyjnego 3-drzwiowego hatchbacka dostępna jest także wersja z miękkim, odsuwanym dachem – 500 C.

Pod maską można było tym razem spotkać więcej jednostek napędowych – dostępne były 2 benzyniaki i 1 diesel. Najmniejszym silnikiem benzynowym była 2-cylindrowa jednostka o pojemności 0,9 litra i mocy 85 KM. Większa, 1,2-litrowa, rozwijała 69 KM. Motor wysokoprężny był znany z innych modeli Fiata – 1,3-litrowa jednostka dysponowała 75 lub 95 KM.

W 2014 roku pojawiła się także mocniejsza wersja silniki z 2 cylindrami – mogła mieć 85 lub 105 KM, a zniknął z oferty słabszy diesel. Rok później 500 przeszła facelifting która zakładała nieznaczne przeprojektowanie przedniego pasa i reflektorów. Wtedy też z palety silnikowej całkowicie zniknęły jednostki wysokoprężne.

Głównym konkurentem Fiata 500 jest MINI oraz Opel Adam.

Fiat 500 - generacje

Ikona samochodu

Fiat 500 I (1957 - 1960)

Fiat 500 II (1960&nbsp-&nbsp1965)

Fiat 500 II (1960 - 1965)

Ikona samochodu

Fiat 500 III (1960 - 1975)

Fiat 500 IV (1965&nbsp-&nbsp1973)

Fiat 500 IV (1965 - 1973)

Ikona samochodu

Fiat 500 V (1968 - 1972)

Ikona samochodu

Fiat 500 VI (1972 - 1975)

Fiat 500 VII (2007&nbsp-&nbsp)

Fiat 500 VII (2007 - )

Fiat 500 - powiązane artykuły

Sprawdzamy realne zasięgi i zużycie aut elektrycznych – ranking

Sprawdzamy realne zasięgi i zużycie aut elektrycznych – ranking

Katalogowe dane zasięgu i zużycia prądu przeprowadzane według procedury WLTP teoretycznie dają porównywalność, ale realnie potrafią mocno różnić się od tego, co osiągamy w naszych testach samochodów elektrycznych. Rzeczywiste osiągi elektryków zależą od wielu czynników – nasze testy aut elektrycznych dają nam możliwość ujawnienia tego, ile faktycznie można przejechać na jednym ładowaniu, także w mniej sprzyjających warunkach. Oto nasz ranking zasięgu aut elektrycznych.

Firmy wydłużają cykle produkcyjne swoich najlepszych modeli. Dlaczego tak się dzieje?

Firmy wydłużają cykle produkcyjne swoich najlepszych modeli. Dlaczego tak się dzieje?

Nowy Volkswagen Golf za cztery lata? Zapomnij. To już nie te czasy. Coraz więcej kluczowych graczy motoryzacyjnych wydłuża cykle produkcyjne swoich aut poza niepisane normy. I nie chodzi tu o niszowe modele, ale o lokomotywy sprzedaży. Dlaczego? Znamy co najmniej dwóch "winowajców".

Top 10 aut używanych: małe rozmiary, ale dużo charakteru

Top 10 aut używanych: małe rozmiary, ale dużo charakteru

Czasy nie są łatwe, ale przecież nie zawsze musimy się zajmować autami, które albo mało palą, albo są tanie w zakupie. Nie, tym razem pora na coś lifestylowego, coś, co daje przyjemność, a przy tym nie naraża na koszty.

Używany Fiat 500 - ma więcej zalet niż wad

Używany Fiat 500 - ma więcej zalet niż wad

Fiat 500 mimo ponad 14 lat obecności na rynku wciąż nie stracił wiele ze swojego uroku, do tego ma prostą technikę i jest niedrogi w naprawach. A trwałość? Całkiem niezła, choć nagromadzenie drobnych awarii może czasem irytować.

10 najbardziej spektakularnych powrotów w historii motoryzacji. Warto było?

10 najbardziej spektakularnych powrotów w historii motoryzacji. Warto było?

Audi wróciło do luksusowych aut po 56 latach przerwy, Skoda do Superba po 52 latach, a Fiat do "pięćsetki" po 32-letniej pauzie. Czy słusznie? Które wielkie comebacki skończyły się sukcesem, a które fiaskiem?

Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Niemiecki automobilklub ADAC znów ostrzega, by nie polegać wyłącznie na danych udostępnianych przez producentów samochodów. W wielkim teście pojemności bagażników aut okazało się, że deklarowane wartości mają się nijak do tego, co podczas pomiarów uzyskali eksperci.

Czy te Fiaty produkowano w Polsce? 126p, 125p, Seicento, które jeszcze?

Czy te Fiaty produkowano w Polsce? 126p, 125p, Seicento, które jeszcze?

W tym roku mija 90 lat od zmontowania pierwszego Fiata w Polsce. Przez ten czas nad Wisłą wyprodukowano lub zmontowano mnóstwo różnych modeli tej włoskiej firmy. Czy rozpoznasz, który powstawał w Polsce, a który wyłącznie poza naszymi granicami?

Ten 84-latek to prawdziwy fan włoskiej marki. W ciągu niemal 60 lat kupił 55 aut

Ten 84-latek to prawdziwy fan włoskiej marki. W ciągu niemal 60 lat kupił 55 aut

Powiedzieć o nim entuzjasta, to tak jakby nic nie powiedzieć. 84-letni David z Wielkiej Brytanii odebrał swojego... 55. Fiata. Dzięki temu ten prawdziwy fan włoskiej marki jest chyba najbardziej lojalnym właścicielem samochodu na świecie.

Fiat pokonał Teslę – tego nikt się nie spodziewał

Fiat pokonał Teslę – tego nikt się nie spodziewał

Tesla sprzedaje najwięcej, Tesla jest pionierem, Tesla wyprzedza – ta mantra w najnowszej historii motoryzacji już nie obowiązuje. W Europie Zachodniej Fiat wyprzedził wieloletniego lidera sprzedaży samochodów elektrycznych.

Zmotoryzował Włochy, dał bazę Maluchowi. Fiat 500 skończył 65 lat

Zmotoryzował Włochy, dał bazę Maluchowi. Fiat 500 skończył 65 lat

Miał 297 cm długości, 13 KM i został najważniejszym samochodem w historii Włoch. Pokazany w lipcu 1957 r. Fiat 500 przekazał platformę najważniejszemu modelowi w historii PRL, czyli Polskiemu Fiatowi 126p. A potem wrócił w nowej formie w 2007 r., odnosząc kolejne sukcesy.

Chciałem kupić auto elektryczne, ale nadal będę jeździł dieslem

Chciałem kupić auto elektryczne, ale nadal będę jeździł dieslem

A gdyby tak nie tankować już drogiego paliwa albo kupować go mniej – tylko podczas dłuższych wyjazdów poza miasto? Wprawdzie sieć punktów ładowania aut elektrycznych jest w Polsce raczej mizerna, to jednak same auta są już na tyle dobre, że w codziennej eksploatacji dają radę na "własnym" prądzie ładowanym w domowym garażu. Wyobraziłem więc sobie, że mam w kieszeni wolne 200-250 tys. zł i postanowiłem kupić samochód na prąd. Okazuje się jednak, że to dziś nie takie proste...

Małe samochody są oszczędne, a i tak wykańczają je ekoprzepisy. Co czeka te modele?

Małe samochody są oszczędne, a i tak wykańczają je ekoprzepisy. Co czeka te modele?

To największy motoryzacyjny paradoks naszych czasów: choć minisamochody pokroju Fiata 500 należą do najoszczędniejszych aut, to i tak emitują więcej CO2, niż zakłada unijna średnia. Nic dziwnego, że jeden producent po drugim rezygnuje z tego segmentu.

Elektryczny Fiat 500 debiutuje w limitowanej wersji La Prima by Bocelli

Elektryczny Fiat 500 debiutuje w limitowanej wersji La Prima by Bocelli

Fiat 500 sygnowany mianem słynnego włoskiego tenora Andrea Bocellego oraz jego syna Matteo Bocellego skomponowano wspólnie z muzykami, tak żeby spotęgować wyjątkowe wrażenia akustyczne, które podkreślają ciszę, jaka panuje podczas jazdy samochodem elektrycznym. Przy projekcie auta uczestniczyła ponadto firma JBL.

Nowy Fiat 500 na torze testowym w ogrodzie na dachu dawnej fabryki

Nowy Fiat 500 na torze testowym w ogrodzie na dachu dawnej fabryki

Na dachu dawnej fabryki Fiata w Turynie był tor, na którym testowano wyjeżdżające z hali samochody. Teraz założono tu ogród, do którego wjechać mogą tylko auta elektryczne. Mieliśmy okazję przejechać kilka okrążeń nowym Fiatem 500 Red.

Oferta elektrycznych samochodów w Polsce – każdy znajdzie coś dla siebie

Oferta elektrycznych samochodów w Polsce – każdy znajdzie coś dla siebie

Samochody elektryczne w dalszym ciągu są niszą na tle spalinowych konstrukcji, niemniej jednak jest ich coraz więcej w naszym kraju. Obecnie większość liczących się marek ma przynajmniej jeden taki model w ofercie. W zestawieniu przedstawiamy osobowe modele dostępne w Polsce oraz zapowiedzi aut, które już wkrótce pojawią się w sprzedaży.

Ceny w górę, liczba ofert – w dół! Sprawdzamy używane auta: co jest na rynku i w jakim stanie

Ceny w górę, liczba ofert – w dół! Sprawdzamy używane auta: co jest na rynku i w jakim stanie

Jest drogo i... taniej na razie nie będzie. A samochody znikają z ogłoszeń w mgnieniu oka – dotyczy to nie tylko aut nowych, lecz także pojazdów z drugiej ręki. Robimy więc przegląd tego, co jest na rynku: odwiedziliśmy różne komisy i skontrolowaliśmy kondycję ponad 10 używanych aut. Od Citroena C3, Fata 500, MINI i Toyoty Yaris, poprzez Opla Astrę, Hondę Civic, Audi A4, BMW serii 3 i Volkswagena Passata, a na Hyundaiu Tucsonie i Kii Sportage kończąc.

Top 10 - samochody, które wyglądają na młodsze, niż faktycznie są

Top 10 - samochody, które wyglądają na młodsze, niż faktycznie są

Oto nasza subiektywna lista samochodów, które wyglądają na młodsze, niż są w rzeczywistości. Kryteria, którymi posługujemy się w zestawieniu, najłatwiej określić takim zdaniem: "twoje auto ma ponad 10 lat, ale sąsiedzi myślą, że jest całkiem świeże".

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Jakie zużycie paliwa mają klasyczne samochody? Czy jest to znacząco więcej w porównaniu z nowoczesnymi modelami, a może wręcz przeciwnie – zadowalają się mniejszą ilością paliwa niż dzisiejsze cięższe i naszpikowane elektroniką pojazdy. Test zabytkowych modeli pokazuje, jakie jest ich rzeczywiste zapotrzebowanie na paliwo.

Fabryka FCA Poland w Tychach wstrzymuje produkcję z powodu braku części

Fabryka FCA Poland w Tychach wstrzymuje produkcję z powodu braku części

Zakład FCA Poland w Tychach wstrzymuje produkcję. Powstają w nim Fiat 500, Abarth 595 i Lancia Ypsilon. Przerwa potrwa tydzień, od 14 do 21 marca 2022 r. Informacje te potwierdził nam rzecznik prasowy firmy.

Elektryk bądź słabeusz – tylko tak nie stracisz na „Polskim Ładzie”

Elektryk bądź słabeusz – tylko tak nie stracisz na „Polskim Ładzie”

Wraz z wejściem w życie ustawy zwanej „Polski ład” zmianie ulega metoda naliczania ryczałtu za prywatne korzystanie z auta służbowego. Zamiast pojemności silnika kluczowa jest jego moc. Można zyskać lub stracić. Są też istotne wyjątki.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test