David Franklin z Buckinghamshire związał się z włoską marką w 1963 r. Wtedy to stał się właścicielem swojego pierwszego Fiata, którym był czerwony model 500D, wyposażony w montowany z tyłu silnik oraz otwierane do przodu drzwi. Teraz, po blisko 60 latach, pan Franklin odebrał swojego kolejnego już Fiata — model 500 (RED) Edition — który jest pierwszą elektryczną konstrukcją zarówno dla Fiata, jak i samego Davida Franklina.
Historia Davida — wszystko zaczęło się od kariery w Fiacie
Związki Davida z Fiatem sięgają 1962 r., kiedy zaczął pracę jako Progress Chaser u pierwszego w historii brytyjskiego koncesjonariusza Fiata w Wembley. Już po roku David stał się posiadaczem wspomnianego wcześniej, kultowego Fiata 500D pierwszej generacji, który wtedy kosztował Franklina 399 funtów (w dzisiejszych czasach byłoby to 5800 funtów, czyli niecałe 32 tys. zł).
- Przeczytaj także: Promocja na Orlenie przedłużona. Wiemy, do kiedy zatankujesz z rabatem
W ciągu 12 lat pracy w firmie późniejszy fan włoskiej marki pełnił funkcję testera samochodów, przedstawiciela technicznego oraz kierownika biura technicznego. Zwieńczeniem jego kariery było objęcie stanowiska menadżera operacyjnego Fiata 130 - flagowego sedana marki w tamtych czasach, napędzanego silnikiem V6 o pojemności 3200 cm sześc.
Czas wyścigów z Fiatem
W czasach pracy dla włoskiej marki David spełniał się również jako początkujący kierowca wyścigowy, biorąc udział w zawodach w całym kraju. W okresie od 1963 do 1967 r. nasz bohater wystartował w 31 wyścigach, z których w 14 wygrał, w dziewięciu zajął drugie miejsce, a jedne ukończył na trzeciej pozycji.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Już wtedy David pozostawał wierny Fiatowi. W tamtym czasie na podjeździe Brytyjczyka można było spotkać samochody takie jak Fiat 500, Fiat 500 Abarth, Fiat 1500, Fiat 850, Fiat 850 Coupe i Fiat 850 Idromatic.
Michela — prawdziwa miłość Davida
Wszelkie osiągnięcia i wspomnienia z wyścigów nie mogą się jednak równać ze spotkaniem Micheli — miłości życia Davida. Michela urodziła się w Mediolanie i w 1964 r. przeniosła się do Wielkiej Brytanii, gdzie zaczęła pracować dla Fiata i dała Davidowi "kolejny powód, aby kochać Fiata".
Już dwa lata później, we wrześniu 1966 r., Michela i David pobrali się w wiosce Bellagio nad jeziorem Como. Na miejsce przyszli małżonkowie wraz z rodzicami Davida dotarli Fiatem 2300 Estate, który jednocześnie pełnił rolę samochodu ślubnego. Estate z 1960 r. zasłynął tym, że był pierwszym modelem włoskiej marki oferującym automatyczną skrzynię biegów.
Wierny użytkownik Fiatów
Chociaż od 1974 r. pracował wraz ze swoim bratem w rodzinnej firmie, to pozostał lojalny wobec Fiata, tłumacząc, że skoro Fiat nigdy go nie zawiódł, to on również nie zawiedzie Fiata. David szacuje, że w ciągu całego swojego życia za kierownicą Fiata pokonał 600 tys. mil (ponad 965 tys. km).
- Przeczytaj także: BP odpowiada na ruch Orlenu i przedłuża promocję na zakup paliw. Wiemy, na jak długo
Teraz, od lutego 2022 r., na podjeździe dumnie prezentuje się najnowszy Fiat Davida - 500 (RED) Edition. Chociaż model ten nawiązuje do przełomowego Fiata 500, którego nasz bohater kupił w 1963 r., to jednak oznacza znaczącą zmianę, bowiem jest pierwszym w pełni elektrycznym pojazdem w motoryzacyjnej historii Davida.
Od 1962 r. David był właścicielem 55 Fiatów, przy czym w przypadku swoich ulubionych modeli miał nawet kilka sztuk. Były to Multipla, którą David chwalił za użyteczność, 850 Coupe ze względu na wszechstronność pojazdu oraz nowy Fiat 500, który zapewnia budzące radość osiągi.
Na liście użytkowanych przez Davida Fiatów znalazły się: 500, 127, 850, Uno, Uno Turbo, Croma, Multipla, Panda, Lancia Thema Turbo, 1300, 1500, 128, 850S, 850 Idroconvert, 850 Coupe, 124 Estate, 131 (2-drzwiowy), 131 (4-drzwiowy), 132 Argenta, 2300 Estate, Hot Uno 55S, 600, Marea, Tipo, Coupe Turbo (5 cylindrów), Lancia Dedra Turbo, Bravo, Coupe (5 cylindrów), Punto, 500X, 500X Sport, 500 Electric (RED) Edition.