Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Sprawdzamy realne zasięgi i zużycie aut elektrycznych – ranking

Sprawdzamy realne zasięgi i zużycie aut elektrycznych – ranking

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Katalogowe dane zasięgu i zużycia prądu przeprowadzane według procedury WLTP teoretycznie dają porównywalność, ale realnie potrafią mocno różnić się od tego, co osiągamy w naszych testach samochodów elektrycznych. Rzeczywiste osiągi elektryków zależą od wielu czynników – nasze testy aut elektrycznych dają nam możliwość ujawnienia tego, ile faktycznie można przejechać na jednym ładowaniu, także w mniej sprzyjających warunkach. Oto nasz ranking zasięgu aut elektrycznych.

Ładowanie auta elektrycznego
Ładowanie auta elektrycznegoŻródło: Auto Świat / Błażej Buliński
  • Różnice między zasięgiem WLTP, czyli tym deklarowanym przez producentów, a testowym potrafią sięgać nawet 40 proc.
  • Chłodne temperatury panujące podczas testów mają wpływ na wynik, szczególnie jeśli samochód nie jest wyposażony w pompę ciepła
  • Wyniki średniego zużycia testowego sczytujemy z komputera pokładowego – nie uwzględniają strat przy ładowaniu
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Do danych katalogowych samochodów elektrycznych należy podchodzić z pewnym dystansem. Owszem, cykl pomiarowy WLTP daje porównywalność wyników i ma lepiej symulować rzeczywiste warunki jazdy niż wcześniej stosowany NEDC. Wymaga też uwzględniania takich zmiennych, jak rozmiar opon czy dodatkowe wyposażenie. Jednak deklarowane przez producentów aut elektrycznych zasięgi i zużycie prądu okazują się czasem trudne do osiągnięcia w codziennym użytkowaniu.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński