- Różnice między zasięgiem WLTP, czyli tym deklarowanym przez producentów, a testowym potrafią sięgać nawet 40 proc.
- Chłodne temperatury panujące podczas testów mają wpływ na wynik, szczególnie jeśli samochód nie jest wyposażony w pompę ciepła
- Wyniki średniego zużycia testowego sczytujemy z komputera pokładowego – nie uwzględniają strat przy ładowaniu
- Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
- Przeczytaj też:
- Ranking aut elektrycznych – jak testujemy zasięg samochodów elektrycznych
- Ranking zasięgu samochodów elektrycznych
- Honda e
- MINI Cooper SE (wersja po liftingu)
- Mazda MX-30 e-Skyactiv
- MINI Cooper SE
- Fiat 500 RED 42 kWh
- Opel Combo-e Cargo XL
- Opel Mokka-e
- Fiat 500 Icon 42 kWh
- Volkswagen e-up!
- Peugeot e-208
- Mercedes e-Vito Tourer
- Hyundai Kona 39 kWh
- Seres 3
- SsangYong Korando E-Motion
- Porsche Taycan Turbo S
- Volkswagen ID.3 1st Plus (obecnie Pro Performance)
- Skoda Enyaq iV 80X Sportline
- Volkswagen ID.4 GTX
- Volvo C40 Recharge Twin P8
- Ford Mustang Mach-E GT
- Ford Mustang Mach-E AWD
- Audi e-tron S
- Mercedes EQB 350
- Mercedes EQA 250
- Volvo XC40 P6 Recharge
- Hyundai Kona Electric 64 kWh
- Porsche Taycan GTS Sport Turismo
- Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S
- Audi RS e-tron GT
- Renault Megane E-Tech EV60
- Hyundai Ioniq 5 73 kWh 2WD
- Porsche Taycan 4S (Performance)
- Audi e-tron GT quattro
- Audi e-tron Sportback 55 quattro
- Kia e-Niro 64 kWh
- Jaguar I-Pace EV400
- Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro
- Skywell ET-5
- BMW iX xDrive 50
- Audi Q4 e-tron 40
- Mercedes-AMG EQE 43 4Matic
- Skoda Enyaq iV 80
- Mercedes EQS 580 4Matic
- Volkswagen ID.5 GTX
- BMW i4 M50
- Tesla Model 3 Dual Motor Long Range
- BMW i4 eDrive 40
- Volkswagen ID.3 Pro S Tour 77 kWh
- Mercedes EQS 450+
Do danych katalogowych samochodów elektrycznych należy podchodzić z pewnym dystansem. Owszem, cykl pomiarowy WLTP daje porównywalność wyników i ma lepiej symulować rzeczywiste warunki jazdy niż wcześniej stosowany NEDC. Wymaga też uwzględniania takich zmiennych, jak rozmiar opon czy dodatkowe wyposażenie. Jednak deklarowane przez producentów aut elektrycznych zasięgi i zużycie prądu okazują się czasem trudne do osiągnięcia w codziennym użytkowaniu.
Wiele marek słusznie przyznaje, że to, ile faktycznie pokonamy danym modelem na jednym ładowaniu, zależy od wielu czynników: prędkości, stylu jazdy, temperatury, użycia klimatyzacji i ogrzewania czy obciążenia i topografii. Producenci aut zamieszczają na swoich stronach internetowych kalkulatory zasięgu z "suwakami" pozwalającymi określić wiele parametrów – warto z tego skorzystać, by mieć obraz sytuacji przed zakupem.
Przeczytaj też:
- 12 typowych problemów z autem elektrycznym
- Samochody elektryczne w Polsce – przegląd rynku
- Co warto wiedzieć o ładowaniu samochodu elektrycznego?
Nasze testy także mają pomagać ocenić, jakie możliwości oferują elektryki w codziennym użytkowaniu. Poniżej prezentujemy wybrane średnie wyniki zużycia i zasięgu dla testowanych aut elektrycznych w odniesieniu do danych WLTP. W naszych testach podajemy też szczegółowe zakresy dla poszczególnych odcinków drogi naszej trasy testowej – zasięg na autostradzie będzie diametralnie krótszy niż w mieście i podczas spokojnej jazdy podmiejskiej.
Wyniki, które podajemy sczytujemy z komputerów pokładowych testowanych aut. Dane WLTP natomiast uwzględniają też straty ładowania (ok. 12 proc.).
Ranking aut elektrycznych – jak testujemy zasięg samochodów elektrycznych
Nasze pomiary przeprowadzamy w rzeczywistym ruchu, zawsze na tej samej trasie i według takich samych zasad. Te warunki nie dają oczywiście laboratoryjnej powtarzalności, ale już zmienność pór roku i temperatur stanowi cenną okoliczność pomiarową. W końcu samochodem jeździ się przez cały rok, a nie tylko w 23 st. C i 14 st. C, które symuluje się w procedurze WLTP.
Testy w zimowych warunkach stanowią dla pewnych modeli wyzwanie – tu różnice między fabrycznym a testowym zużyciem potrafią być bardzo duże (mimo podgrzania baterii i kabiny przed jazdą, jeszcze w momencie ładowania). Ale zdarza się też, że w sprzyjających okolicznościach samochód zużywa nieco mniej niż w katalogu.
Z naszych obserwacji często wynika jednak, że osiągnięcie lub przebicie fabrycznego zasięgu wymaga już dość defensywnej jazdy, z prędkością nie wyższą niż ok. 120 km/h. Raczej jednak znacznie niższą, w warunkach, które dają wiele okazji do efektywnej rekuperacji (miasto) bądź utrzymywania stałej, umiarkowanej prędkości (droga krajowa/wojewódzka).
Ranking zasięgu samochodów elektrycznych
Samochody uszeregowaliśmy według długości zasięgu uzyskanego w naszym teście, od najkrótszego do najdłuższego. Dogłębne testy prezentowanych modeli znajdziecie w linkach.
Honda e
- Zasięg wg WLTP: 210 km
- Zasięg w teście: 124 km (test przy 7 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 17,8 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 22,9 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 154 KM, tylny napęd, akumulator 28,5 kWh netto (35,5 kWh brutto)
- Nasz test Hondy e znajdziesz pod tym linkiem
MINI Cooper SE (wersja po liftingu)
- Zasięg wg WLTP: 234 km
- Zasięg w teście: 165 km (test przy 10 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: bd.
- Średnie zużycie w teście: 17,5 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 184 KM, przedni napęd, akumulator 28,9 kWh netto (32,6 kWh brutto)
- Nasz test MINI Coopera SE po liftingu znajdziesz pod tym linkiem
Mazda MX-30 e-Skyactiv
- Zasięg wg WLTP: 200 km
- Zasięg w teście: 170 km (test przy 15 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 19,0 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 18,8 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 145 KM, przedni napęd, akumulator 32,0 kWh netto (35,5 kWh brutto)
- Nasz test Mazdy MX-30 znajdziesz pod tym linkiem
MINI Cooper SE
- Zasięg wg WLTP: 200 km
- Zasięg w teście: 182 km (test przy 25 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 18,0 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 15,9 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 184 KM, przedni napęd, akumulator 28,9 kWh netto (32,6 kWh brutto)
- Nasz test MINI Coopera SE znajdziesz pod tym linkiem
Fiat 500 RED 42 kWh
- Zasięg wg WLTP: 331 km
- Zasięg w teście: 187 km (test przy -5 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 13,5 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 19,9 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 118 KM, przedni napęd, akumulator 37,3 kWh netto (42 kWh brutto)
- Nasz test Fiata 500 RED 42 kWh znajdziesz pod tym linkiem
Opel Combo-e Cargo XL
- Zasięg wg WLTP: 275 km
- Zasięg w teście: 193 km (test przy 7 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 17,2 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 23,8 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 136 KM, przedni napęd, akumulator ~46 kWh netto (50 kWh brutto)
- Nasz test Opla Combo-e Cargo XL znajdziesz pod tym linkiem
Opel Mokka-e
- Zasięg wg WLTP: 324 km
- Zasięg w teście: 199 km (test przy 6 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 17,8 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 22,6 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 136 KM, przedni napęd, akumulator 45 kWh netto (50 kWh brutto)
- Nasz test Opla Mokki-e znajdziesz pod tym linkiem
Fiat 500 Icon 42 kWh
- Zasięg wg WLTP: 320 km
- Zasięg w teście: 210 km (test przy 9 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 14,3 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 17,8 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 118 KM, przedni napęd, akumulator 37,3 kWh netto (42 kWh brutto)
- Nasz test Fiata 500 Icon 42 kWh znajdziesz pod tym linkiem
Volkswagen e-up!
- Zasięg wg WLTP: 258 km
- Zasięg w teście: 223 km (test przy 18 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 14,4 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 14,5 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 83 KM, przedni napęd, akumulator 32,3 kWh netto (36,8 kWh brutto)
- Nasz test Volkswagena e-up! znajdziesz pod tym linkiem
Peugeot e-208
- Zasięg wg WLTP: 340 km
- Zasięg w teście: 243 km (test przy 31 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 16,9 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 18,5 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 136 KM, przedni napęd, akumulator 45 kWh netto (50 kWh brutto)
- Nasz test Peugeota e-208 znajdziesz pod tym linkiem
Mercedes e-Vito Tourer
- Zasięg wg WLTP: 359 km
- Zasięg w teście: 247 km (test przy -7 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 27,8 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 36,4 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 204 KM, przedni napęd, akumulator 90 kWh netto (100 kWh brutto)
- Nasz test Mercedesa e-Vito Tourera znajdziesz pod tym linkiem
Hyundai Kona 39 kWh
- Zasięg wg WLTP: 305 km
- Zasięg w teście: 282 km (test przy 19 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 14,3 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 13,9 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 136 KM, przedni napęd, akumulator 39,2 kWh netto (~42 kWh brutto)
- Nasz test Hyundaia Kony 39 kWh
Seres 3
- Zasięg wg WLTP: 301 km
- Zasięg w teście: 290 km (test przy 8 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 18,0 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 18,1 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 163 KM, napęd przedni, akumulator 52,6 kWh netto (53,6 kWh brutto)
- Nasz test Seresa 3
SsangYong Korando E-Motion
- Zasięg wg WLTP: 339 km
- Zasięg w teście: 300 km (test przy 23-28 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 16,8 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 18,4 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 190 KM, napęd przedni, akumulator 55,3 kWh netto (61,5 brutto)
- Nasz test SsangYonga Korando E-Motion
Porsche Taycan Turbo S
- Zasięg wg WLTP: 388 km
- Zasięg w teście: 305 km (test przy 6 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 25,7 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 27,4 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 761 KM, napęd 4x4, akumulator 83,7 kWh netto (93,4 kWh brutto)
- Nasz test Porsche Taycana Turbo S znajdziesz pod tym linkiem
Volkswagen ID.3 1st Plus (obecnie Pro Performance)
- Zasięg wg WLTP: 420 km
- Zasięg w teście: 309 km (test przy 11 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 15,7 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 18,8 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 204 KM, tylny napęd, akumulator 58 kWh netto (62 kWh brutto)
- Nasz test Volkswagena ID.3 znajdziesz pod tym linkiem
Skoda Enyaq iV 80X Sportline
- Zasięg wg WLTP: 488 km
- Zasięg w teście: 318 km (test przy -2 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 17,7 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 24,2 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 265 KM, napęd 4x4, akumulator 77 kWh netto (82 kWh brutto)
- Nasz test Skody Enyaq iV 80X Sportline
Volkswagen ID.4 GTX
- Zasięg wg WLTP: 482 km
- Zasięg w teście: 319 km (test przy 0 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 20,2 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 24,1 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 299 KM, napęd 4x4, akumulator 77 kWh netto (82 kWh brutto)
- Nasz test Volkswagena ID.4 GTX
Volvo C40 Recharge Twin P8
- Zasięg wg WLTP: 435 km
- Zasięg w teście: 322 km (test przy 7 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 21,2 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 23,3 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 408 KM, napęd 4x4, akumulator 75 kWh netto (78 kWh brutto)
- Nasz test Volvo C40 Recharge Twin P8
Ford Mustang Mach-E GT
- Zasięg wg WLTP: 490 km
- Zasięg w teście: 326 km (test przy 2 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 20,0 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 27,0 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 487 KM, napęd 4x4, akumulator 88 kWh netto (98 kWh brutto)
- Nasz test Forda Mustanga Mach-E GT
Ford Mustang Mach-E AWD
- Zasięg wg WLTP: 540 km
- Zasięg w teście: 326 km (test przy 4 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 18,7 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 27,0 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 351 KM, napęd 4x4, akumulator 88 kWh netto (98 kWh brutto)
- Nasz test Forda Mustanga Mach-E AWD znajdziesz pod tym linkiem
Audi e-tron S
- Zasięg wg WLTP: 343 km
- Zasięg w teście: 330 km (test przy 27 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 28,4 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 26,1 kWh/100 km
- Dane techniczne: 3 silniki, 503 KM, napęd 4x4, akumulator 86,5 kWh netto (95 kWh brutto)
- Nasz test Audi e-trona S znajdziesz pod tym linkiem
Mercedes EQB 350
- Zasięg wg WLTP: 420 km
- Zasięg w teście: 333 km (test przy 15 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 18,2 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 20,0 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 292 KM, napęd 4x4, akumulator 66,5 kWh netto (79,8 kWh brutto)
- Nasz test Mercedesa EQB 350
Mercedes EQA 250
- Zasięg wg WLTP: 426 km
- Zasięg w teście: 343 km (test przy 24 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 17,7 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 19,4 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 190 KM, przedni napęd, akumulator 66,5 kWh netto (79,8 kWh brutto)
- Nasz test Mercedesa EQA znajdziesz pod tym linkiem
Volvo XC40 P6 Recharge
- Zasięg wg WLTP: 420 km
- Zasięg w teście: 345 km (test przy 21 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 20,0 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 19,4 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 231 KM, przedni napęd, akumulator 67 kWh netto (75 kWh brutto)
- Nasz test Volvo XC40 Recharge P6
Hyundai Kona Electric 64 kWh
- Zasięg wg WLTP: 484 km
- Zasięg w teście: 347 km (test przy 5 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 14,7 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 18,4 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 204 KM, przedni napęd, akumulator 64 kWh netto (67,5 kWh brutto)
- Nasz test Hyundaia Kony Electric znajdziesz pod tym linkiem
Porsche Taycan GTS Sport Turismo
- Zasięg wg WLTP: 443 km
- Zasięg w teście: 347 km (test przy 12 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 23,2 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 24,1 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 598 KM, napęd 4x4, akumulator 83,7 kWh netto (93,4 kWh brutto)
- Nasz test Porsche Taycana GTS Sport Turismo
Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S
- Zasięg wg WLTP: 401 km
- Zasięg w teście: 348 km (test przy 9 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 25,6 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 24,0 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 761 KM, napęd 4x4, akumulator 83,7 kWh netto (93,4 kWh brutto)
- Nasz test Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S
Audi RS e-tron GT
- Zasięg wg WLTP: 451 km
- Zasięg w teście: 353 km (test przy 10 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 21,7 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 23,7 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 646 KM, napęd 4x4, akumulator 83,7 kWh netto (93,4 kWh brutto)
- Nasz test Audi RS e-trona GT znajdziesz pod tym linkiem
Renault Megane E-Tech EV60
- Zasięg wg WLTP: 450 km
- Zasięg w teście: 355 km (test przy 20-23 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 16,1 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 16,9 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 220 KM, napęd na przód, akumulator 60 kWh netto (62,7 brutto)
- Nasz test Renault Megane E-Tech EV60
Hyundai Ioniq 5 73 kWh 2WD
- Zasięg wg WLTP: 481 km
- Zasięg w teście: 365 km (test przy 12-16 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 16,8 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 19,9 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 218 KM, tylny napęd, akumulator 72,6 kWh netto (77,4 kWh brutto)
- Nasz test Hyundaia Ioniqa 5 73 kWh 2WD
Porsche Taycan 4S (Performance)
- Zasięg wg WLTP: 386 km
- Zasięg w teście: 365 km (test przy 17 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 26,2 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 22,9 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 571 KM, napęd 4x4, akumulator 83,7 kWh netto (93,4 kWh brutto)
- Nasz test Porsche Taycana 4S znajdziesz pod tym linkiem
Audi e-tron GT quattro
- Zasięg wg WLTP: 453 km
- Zasięg w teście: 370 km (test przy 23 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 21,6 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 22,2 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 530 KM (w trybie boost), napęd 4x4, akumulator 83,7 kWh netto (93,4 kWh brutto)
- Nasz test Audi e-tron GT quattro
Audi e-tron Sportback 55 quattro
- Zasięg wg WLTP: 375 km
- Zasięg w teście: 372 km (test przy 30 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 25,7 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 23,2 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 408 KM, napęd 4x4, akumulator 86,5 kWh netto (95 kWh brutto)
- Nasz test Audi e-trona Sportbacka 55 quattro znajdziesz pod tym linkiem
Kia e-Niro 64 kWh
- Zasięg wg WLTP: 455 km
- Zasięg w teście: 374 km (test przy 18 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 15,9 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 17,1 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 204 KM, przedni napęd, akumulator 64 kWh netto (67,1 kWh brutto)
- Nasz test Kii e-Niro 64 kWh znajdziesz pod tym linkiem
Jaguar I-Pace EV400
- Zasięg wg WLTP: 470 km
- Zasięg w teście: 376 km (test przy 18 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 21,2 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 22,5 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 400 KM, napęd 4x4, akumulator 84,7 kWh netto (90 kWh brutto)
- Nasz test Jaguara I-Pace'a znajdziesz pod tym linkiem
Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro
- Zasięg wg WLTP: 467 km
- Zasięg w teście: 383 km (test przy 16 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 18,9 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 20,1 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 299 KM, napęd 4x4, akumulator 76,6 kWh netto (82 kWh brutto)
- Nasz test Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro
Skywell ET-5
- Zasięg wg WLTP: 400 km
- Zasięg w teście: 385 km (test przy 21 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 19,3 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 18,7 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 204 KM, napęd na przednie koła, akumulator 71,98 kWh (brutto bd.)
- Nasz test Skywella ET-5
BMW iX xDrive 50
- Zasięg wg WLTP: 599 km
- Zasięg w teście: 404 km (test przy 11 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 21,1 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 26,0 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 523 KM, napęd 4x4, akumulator 105,2 kWh netto (111,5 kWh brutto)
- Nasz test BMW iX xDrive 50
Audi Q4 e-tron 40
- Zasięg wg WLTP: 485 km
- Zasięg w teście: 405 km (test przy 23 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 18,6 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 18,9 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 204 KM, tylny napęd, akumulator 76,6 kWh netto (82 kWh brutto)
- Nasz test Audi Q4 e-tron 40
Mercedes-AMG EQE 43 4Matic
- Zasięg wg WLTP: 533 km
- Zasięg w teście: 415 km (test przy 18 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 19,7 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 21,8 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 476 KM, napęd 4x4, akumulator 90,6 kWh netto (brutto bd.)
- Nasz test Mercedesa-AMG EQE 43 4Matic
Skoda Enyaq iV 80
- Zasięg wg WLTP: 534 km
- Zasięg w teście: 418 km (test przy 25 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 15,2 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 18,4 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 204 KM, tylny napęd, akumulator 77 kWh netto (82 kWh brutto)
- Nasz test Skody Enyaq iV 80 znajdziesz pod tym linkiem
Mercedes EQS 580 4Matic
- Zasięg wg WLTP: 647 km
- Zasięg w teście: 426 km (test przy 7 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 19,2 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 25,3 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 523 KM, napęd 4x4, akumulator 107,8 kWh netto (brutto: bd.)
- Nasz test Mercedesa EQS 580 4Matic znajdziesz pod tym linkiem
Volkswagen ID.5 GTX
- Zasięg wg WLTP: 476 km
- Zasięg w teście: 430 km (test przy 28 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 18,5 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 17,8 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 299 KM, napęd 4x4, akumulator 77 kWh netto (82 kWh brutto)
- Nasz test Volkswagena ID.5 GTX
BMW i4 M50
- Zasięg wg WLTP: 467 km
- Zasięg w teście: 434 km (test przy 24 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 20,3 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 18,6 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 544 KM, napęd 4x4, akumulator 80,7 kWh netto (83,9 kWh brutto)
- Nasz test BMW i4 M50
Tesla Model 3 Dual Motor Long Range
- Zasięg wg WLTP: 560 km
- Zasięg w teście: 471 km (test przy 25 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 13,2 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 15,6 kWh/100 km
- Dane techniczne: 2 silniki, 367 KM, napęd 4x4, akumulator 73,5 kWh netto (79 kWh brutto)
- Nasz test Tesli Model 3 znajdziesz pod tym linkiem
BMW i4 eDrive 40
- Zasięg wg WLTP: 585 km
- Zasięg w teście: 480 km (test przy 28 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 16,3 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 16,8 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 340 KM, napęd tylny, akumulator 80,7 kWh netto (brutto 83,9 kWh)
- Nasz test BMW i4 eDrive 40
Volkswagen ID.3 Pro S Tour 77 kWh
- Zasięg wg WLTP: 546 km
- Zasięg w teście: 484 km (test przy 26 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 16,0 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 15,9 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 204 KM, tylny napęd, akumulator 77 kWh netto (82 kWh brutto)
- Nasz test Volkswagena ID.3 Pro S Tour 77 kWh
Mercedes EQS 450+
- Auto elektryczne z najdłuższym realnym zasięgiem w naszych testach
- Zasięg wg WLTP: 752 km
- Zasięg w teście: 526 km (test przy 11 st. C)
- Średnie zużycie wg WLTP: 16,5 kWh/100 km
- Średnie zużycie w teście: 20,6 kWh/100 km
- Dane techniczne: 1 silnik, 333 KM, napęd na tylne koła, akumulator 108,4 kWh netto (brutto bd.)
- Nasz test Mercedes EQS 450+