Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Audi e-tron S – quattro trimoto

Audi e-tron S – quattro trimoto

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Dodatkowa jednostka elektryczna w Audi e-tronie S podnosi łączną moc szczytową do 503 KM i umożliwia niezależne sterowanie momentem na każdym z tylnych kół. Jaki ma to wpływ na frajdę z jazdy i zużycie prądu?

Audi e-tron S (2021)
Zobacz galerię (28)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Audi e-tron S (2021)
  • Tylne silniki pomagają dokręcić zakręt i poprawiają trakcję, moc jest fantastycznie dozowana
  • e-tron S po wyłączeniu ESP pozwala nawet jeździć kontrolowanymi poślizgami
  • Średnio na jednym ładowaniu akumulatora można przejechać ok. 330 km

Osiągi e-trona 55 na pewno nie rozczarowują, jednak sportowy duch Audi oraz presja konkurencji nie pozwoliły marce zostawić elektrycznego SUV-a nietkniętym. W wersji S inżynierowie przenieśli tylny silnik elektryczny na przód, a z tyłu zamontowali dwa przednie. Maksymalnie dostępna moc w trybie boost zwiększyła się o 95 KM (do 503 KM), a niutonometrów przybyło aż 309 i jest ich teraz 973. Wóz nabrał też nieco wizualnej mocy – wybrzuszenia błotników poszerzają go o 23 mm z każdej strony.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński