Logo
TestyTesty nowych samochodówAudi e-tron S – quattro trimoto

Audi e-tron S – quattro trimoto

Błażej Buliński
Błażej Buliński

Dodatkowa jednostka elektryczna w Audi e-tronie S podnosi łączną moc szczytową do 503 KM i umożliwia niezależne sterowanie momentem na każdym z tylnych kół. Jaki ma to wpływ na frajdę z jazdy i zużycie prądu?

Audi e-tron S (2021)
Zobacz galerię (28)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Audi e-tron S (2021)
  • Tylne silniki pomagają dokręcić zakręt i poprawiają trakcję, moc jest fantastycznie dozowana
  • e-tron S po wyłączeniu ESP pozwala nawet jeździć kontrolowanymi poślizgami
  • Średnio na jednym ładowaniu akumulatora można przejechać ok. 330 km
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Osiągi e-trona 55 na pewno nie rozczarowują, jednak sportowy duch Audi oraz presja konkurencji nie pozwoliły marce zostawić elektrycznego SUV-a nietkniętym. W wersji S inżynierowie przenieśli tylny silnik elektryczny na przód, a z tyłu zamontowali dwa przednie. Maksymalnie dostępna moc w trybie boost zwiększyła się o 95 KM (do 503 KM), a niutonometrów przybyło aż 309 i jest ich teraz 973. Wóz nabrał też nieco wizualnej mocy – wybrzuszenia błotników poszerzają go o 23 mm z każdej strony.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium