Logo
EVTestyVolkswagen ID.5 GTX – Wygodny, praktyczny i oszczędny – Test

Volkswagen ID.5 GTX – Wygodny, praktyczny i oszczędny – Test

Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Nowy elektryczny SUV w stylu coupé – Volkswagen ID.5 – zachwyca nie tylko wyglądem, lecz przede wszystkim funkcjonalnością i przyjemnością z jazdy nim. W teście 299-konnej wersji GTX z napędem na obie osie sprawdzamy osiągi, zasięg i prowadzenie.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Volkswagen ID.5 GTX 2022 1. generacja
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Volkswagen ID.5 GTX 2022 1. generacja

Pół roku temu, na początku stycznia, sprawdzaliśmy Volkswagena ID.4 – technicznego bliźniaka ID.5. Oba samochody były w topowych wersjach GTX, miały napęd 4x4 pochodzący z dwóch elektrycznych silników – słabszego, 109-konnego, znajdującego się przy przedniej osi i mocniejszego (204 KM) przy tylnej osi. Ponieważ masy obu SUV-ów są niemal identyczne (ID.4 o 5 kg lżejsze), moglibyśmy w zasadzie w tym miejscu postawić kropkę i skopiować wrażenia z jazdy starszym modelem. Ale na taki krok się nie zdecydujemy, gdyż końcowe wnioski po teście obu aut nieco się różnią.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium