Auto Świat EV Testy Volkswagen ID.4 GTX – szybki, bezpieczny, ale czy idealny?

Volkswagen ID.4 GTX – szybki, bezpieczny, ale czy idealny?

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Dobre wiadomości są takie, że elektryczny SUV Volkswagena ma niemal 300 KM, napęd na obie osie i potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 6,4 s. Złe – to, że VW ID.4 GTX kosztuje majątek, a jego zasięg pozostawia nieco do życzenia.

Volkswagen ID.4 GTX 2021 I generacjaŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Volkswagen obiecuje zasięg w ID.4 GTX na poziomie 482 km. Realnie w teście uzyskaliśmy 319 km
  • Maksymalna moc ładowania DC to 125 kW. Ładowanie 5-80 proc. zajmuje 38 min
  • Elektryczny SUV ID.4 GTX waży niemal 2,3 t i zatrzymuje się ze 100 km/h w 35,2 m!

Przestronna kabina, wygodna dla czterech dorosłych pasażerów, do tego wielki bagażnik 543 l, który pomieści nie tylko urlopowe walizki, lecz także – dzięki otworowi na długie przedmioty – dwa komplety nart. Czego chcieć więcej od rodzinnego SUV-a podczas zimowego wyjazdu w góry? Może mocnego silnika i napędu na cztery koła? Proszę bardzo – w ID.4 GTX dwie jednostki elektryczne znajdujące się przy obu osiach wytwarzają łącznie 299 KM i wirtualne 4x4. Super! A co z zasięgiem? Volkswagen zapewnia, że akumulator o mocy 77 kWh pozwoli przemierzyć na jednym ładowaniu 482 km (wg normy WLTP). To co? Pakujemy się, ładujemy akumulator i ruszamy na ferie do Zakopanego! W końcu Google informuje, że z Warszawy to 410 km i niespełna 6 godzin jazdy. O, nie! Ja rezygnuję!

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski