Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
Auto Świat Napęd 4x4

Napęd 4x4

Napęd e-4ORCE Nissana ma być lepszy niż zwykłe 4x4. Szybko się przekonałem

Napęd e-4ORCE Nissana ma być lepszy niż zwykłe 4x4. Szybko się przekonałem

Nissan wprowadza na rynek napęd na cztery koła oparty na silnikach elektrycznych. Profanacja? Ma być o 10 tys. razy szybszy niż klasyczny układ, jest lżejszy i zapewnia bezpieczeństwo. Japończycy są tak pewni swego, że zabrali nas na położony najwyżej na świecie tor. Tam jego sprawność zaskoczyła każdego.

Hybrydy plug-in na cenzurowanym. Sprawdzamy, czy naprawdę są tak oszczędne jak obiecują producenci

Hybrydy plug-in na cenzurowanym. Sprawdzamy, czy naprawdę są tak oszczędne jak obiecują producenci

Jeden pomysł, cztery interpretacje. Nasz kwartet udowadnia, że kompaktowe SUV-y z napędem plug-in również mogą mieć swój charakter. W starciu Hyundaia Tucsona z Land Roverem Discovery Sport, Peugeotem 3008 i Toyotą RAV4 sprawdzamy, który z nich ostatecznie wyprzedzi pozostałych? Czy taki (drogi) zakup ma sens?

Elektryk ma pokonać 27 tys. km. Pomogą mu w tym 39-calowe koła

Elektryk ma pokonać 27 tys. km. Pomogą mu w tym 39-calowe koła

Nissan Ariya w wersji wyprawowej to elektryczny crossover, przed którym Japończycy postawili ambitny cel. Podczas ekspedycji od bieguna do bieguna ma przejechać 27 tys. km, radząc sobie z ekstremalnymi warunkami na trasie. Aby to było możliwe, Nissan uśmiechnął się do specjalistów od wypraw polarnych – firmy Arctic Trucks.

Najlepsze auta do holowania przyczep według Auto Bild Allrad

Najlepsze auta do holowania przyczep według Auto Bild Allrad

Do holowania przyczep nadają się tylko diesle? Niekoniecznie, choć wśród aut najchętniej wybieranych do tego celu wciąż dominują modele wyposażone w silniki wysokoprężne. Prezentujemy ranking przygotowany przez niemiecki miesięcznik Auto Bild Allrad – a w nim modele z ośmiu różnych klas, które najlepiej nadają się do ciągnięcia przyczep, wybrane spośród 200 przetestowanych aut.

Sprawdziłem, co daje napęd 4x4 i czy warto "przepłacić"

Sprawdziłem, co daje napęd 4x4 i czy warto "przepłacić"

W warunkach "prawdziwej" szwedzkiej zimy docenialiśmy zalety napędów 4x4 montowanych w różnych modelach Skody. Jeździliśmy po normalnych drogach, po zamarzniętym jeziorze i po śnieżno-lodowym torze służącym do testowania przyczepności pojazdów. Sprawdziliśmy, jak różni się charakterystyka napędu 4x4 spotykanego w samochodach spalinowych i elektrycznych – w tych ostatnich zupełnie inna jest zarówno budowa układu napędowego, jak i wrażenia z jazdy.

Toyota RAV4 2.5 Dynamic Force AWD-i – Hybryda dla aktywnych – Test

Toyota RAV4 2.5 Dynamic Force AWD-i – Hybryda dla aktywnych – Test

Produkowana od 2019 roku 5. generacja Toyoty RAV4 przeszła niedawno lifting. Testując hybrydową wersję Adventure z napędem na obie osie, sprawdzamy, dla kogo jest ten wariant, a także przyglądamy się poliftingowym zmianom. Mówimy o aucie, które w 2021 roku było drugim najpopularniejszym samochodem na świecie!

300 km zasięgu za 300 tys. zł. Chcecie takich aut elektrycznych?

300 km zasięgu za 300 tys. zł. Chcecie takich aut elektrycznych?

Volkswagen planował i planuje ekspansję na nowo tworzonym rynku popularnych samochodów elektrycznych. I dotąd poczynał sobie dość swobodnie ze względu na ograniczoną konkurencję. Aż tu nagle... Bum! Hyundai kontratakuje z mocą tornada!

Superoszczędne i luksusowe kombi: Mercedes klasy C kontra Audi A4 z mocnymi dieslami

Superoszczędne i luksusowe kombi: Mercedes klasy C kontra Audi A4 z mocnymi dieslami

Mercedes po raz pierwszy wystawia konkurenta Audi A4 Allroad w postaci uterenowionej klasy C z rozbudowanym napędem na cztery koła. I chociaż oba auta jeżdżą po ziemi, spodziewajcie się pojedynku wysokich lotów i zużycia paliwa, którego tym luksusowym kombi może pozazdrościć niejedno auto miejskie!

Toyota Corolla Cross - właśnie taka powinna być Corolla

Toyota Corolla Cross - właśnie taka powinna być Corolla

Toyota Corolla Cross właśnie pojawia się w salonach. I już można ten model obejrzeć na żywo. Czy warto? Moim zdaniem tak, Corolla Cross to model, którego zdecydowanie brakowało w gamie modelowej Toyoty.

Niepozorne kombi pociągnęło tira. Aż ciężko uwierzyć, że to się udało [WIDEO]

Niepozorne kombi pociągnęło tira. Aż ciężko uwierzyć, że to się udało [WIDEO]

Nagłe uderzenie zimy w Polsce zaskoczyło wielu uczestników ruchu. Na szczęście, na drogi wyjechały nie tylko pługi, ale też kierowcy niosący dobroczynnie pomoc tym, którzy utknęli w zaspach śniegu. Na tym nagraniu widać, jak starsze Audi A6 Avant z napędem quattro wyciąga z tarapatów dużo większy pojazd – ciężarówkę z naczepą!

Mały, ale dużo może – test Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 4x4

Mały, ale dużo może – test Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 4x4

Ignis 4x4 intryguje wyglądem. Auto wzorowo oddaje ideę crossovera – jest skrzyżowaniem samochodu miejskiego i SUV-a. Dość prosty i lekki model ma naprawdę nieduże gabaryty, to najmniejszy na rynku pojazd z napędem wszystkich kół. Tylko czy małe gabaryty są tu zaletą? Kto może być zadowolony z zakupu Ignisa?

Wiemy, jak jeździ Toyota GR Corolla. Circuit Edition pożera zakręty niczym drapieżca

Wiemy, jak jeździ Toyota GR Corolla. Circuit Edition pożera zakręty niczym drapieżca

Toyota zrobiła już to z Yarisem. Teraz napompowała jego większą siostrę. Zabraliśmy ją na przejażdżkę, żeby przekonać się, co naprawdę potrafi i jak trzycylindrowy silnik radzi sobie z napędzaniem japońskiego auta sportowego. Wersja GR Circuit Edition zamienia poczciwą Toyotę Corollę w drapieżnika czyhającego na zakręty.

Ford Explorer - amerykański luksus za ponad 400 tys. zł

Ford Explorer - amerykański luksus za ponad 400 tys. zł

To, co w Europie jest gigantyczne, w USA ma co najwyżej średni rozmiar. I tak też jest z Fordem Explorerem, który trafił na nasz rynek. Muszę przyznać, że gabaryty tego auta robią wrażenie, Ford Explorer jest długi i szeroki. Przynajmniej na ulicach Warszawy jego rozmiary czasami przyprawiają o ból głowy. Na rodzimym rynku w USA to jedynie SUV średnich rozmiarów. Jednak cieszy, że taki model pojawił się w ofercie. Pod maską nie znajdziemy jednak bulgoczącego V8 a skromną hybrydę plug-in o łącznej mocy 457 KM, całość zbudowano z doładowanego 3-litrowego V6 i silnika elektrycznego o mocy 102 KM. Jak to jedzie? Ten samochód jest aż za szybki, co ciekawe przy tym nie zużywa za wiele paliwa. Czy ma jakieś wady? Jedną z największych jest cena. Czy warto kupić Forda Explorera? Odpowiedź znajdziecie w materiale.

Łada Niva 1600 - klasyk, który zmienił historię

Łada Niva 1600 - klasyk, który zmienił historię

Łada Niva miała podbić zachód – w sensie dosłownym – z żołnierzami na pokładzie, udało jej się „tylko” podbicie zachodnich rynków. Ale za to jak! Gdy w 1977 roku pierwsze Nivy zaczęły zjeżdżać z taśm fabrycznych w Togliatti, nikt chyba nie podejrzewał, że auto pozostanie w produkcji przez ponad 40 lat.

Alfa Romeo Tonale dostała to, czego jej brakowało. Przetestowałem 280-konną hybrydę

Alfa Romeo Tonale dostała to, czego jej brakowało. Przetestowałem 280-konną hybrydę

Na papierze Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 to najbardziej sportowa, a zarazem najoszczędniejsza wersja kompaktowego SUV-a z Turynu. Jak wypada w praktyce 280-konne Tonale z napędem 4x4? Sprawdziłem to nie tylko na krętych włoskich uliczkach, ale też słynnym torze testowym koncernu Stellantis w miejscowości Balocco. Werdykt? Sportowcy mogą przybić piątkę ekologom!

Czy za 25-30 tys. zł można kupić dobrego SUV-a? [ANALIZA]

Czy za 25-30 tys. zł można kupić dobrego SUV-a? [ANALIZA]

Wszyscy chcą jeździć SUV-ami, ale nowe kosztują wyraźnie więcej niż ich odpowiedniki z normalnych (starych) segmentów. Za 100 tys. zł wybór nowych, nie za dużych SUV-ów i crossoverów jest już spory, ale to jednak duży wydatek. Dlatego wielu z nas sięga po SUV-y z rynku wtórnego. Na nim za 25-30 tys. zł można już nieźle powybrzydzać. Poniżej nasz TOP 10 używanych SUV-ów w tym przedziale cenowym. Różnych, tak jak różne są nasze potrzeby co do posiadania podwyższonego samochodu.

Ruszyła produkcja seryjna wyprawowego Ineosa Grenadiera. To owoc rozczarowania rynkiem

Ruszyła produkcja seryjna wyprawowego Ineosa Grenadiera. To owoc rozczarowania rynkiem

Ruszyła produkcja seryjna samochodu, który powstał z powodu... rozczarowania innymi terenówkami. Pierwszy egzemplarz Ineosa Grenadiera właśnie opuścił bramy francuskiego zakładu w Hambach. Producent obiecuje wystartować z dostawami do klientów jeszcze w grudniu tego roku.

Nawet w hybrydzie Wrangler to prawdziwa terenówka

Nawet w hybrydzie Wrangler to prawdziwa terenówka

Produkowana od 2017 roku czwarta generacja Wranglera dostępna jest obecnie wyłącznie w hybrydowej odmianie plug-in. Na asfalcie i w terenie testujemy offroadową wersję Rubicon.

Znasz taką markę premium? Genesis G70 kontra VW Arteon, czyli pojedynek w klasie biznes

Znasz taką markę premium? Genesis G70 kontra VW Arteon, czyli pojedynek w klasie biznes

Jedne marki rezygnują z limuzyn i kombi klasy średniej, a inne zapowiadają ofensywę – dlatego warto wiedzieć, co nowego pojawiło się na rynku europejskim. W porównaniu egzotyczny Genesis G70 i Volkswagen Arteon.

Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI – nie tylko na asfalt

Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI – nie tylko na asfalt

SUV-y z napędem na obie osie wydają się stworzone dla osób lubiących podróże, nie tylko te po asfaltowych drogach. Jest jednak dla nich ciekawa alternatywa – tańsza i oszczędniejsza – Skoda Octavia Combi Scout 4x4 ze 150-konnym dieslem.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech