Logo
TestyTesty nowych samochodówVolkswagen ID.4 1ST Pro Performance 77 kWh – skazany na sukces

Volkswagen ID.4 1ST Pro Performance 77 kWh – skazany na sukces

Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Ma modne nadwozie SUV, a także – zgodnie z motoryzacyjnymi trendami – elektryczny napęd. W teście sprawdzamy, czy Volkswagen ID.4 z akumulatorem o pojemności 77 kWh będzie rodzinnym samochodem na każdą okazję.

Volkswagen ID.4 77 kWh 2021
Zobacz galerię (23)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Volkswagen ID.4 77 kWh 2021
  • ID.4 to drugi po ID.3 w pełni elektrycznym model Volkswagena z platformę MEB
  • Ma taki sam jak ID.3 rozstaw osi, jest od niego dłuższy, wyższy i przestronniejszy
  • Przyspiesza 0-100 km/h w 8,7 s, ma realny zasięg 361 km i czas ładowania 38 min
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Volkswagen wcale nie spieszył się z wprowadzeniem aut elektrycznych do oferty. Owszem, miał już w 2013 r. w palecie małego e-up!-a i oferował od 2014 r. kompaktowego e-Golfa, ale pamiętajmy, że były to modele, które powstały na bazie samochodów z napędem spalinowym. A taki na przykład Nissan oferował już od końca 2009 r. zaprojektowanego wyłącznie z napędem elektrycznym Leafa, podobnie Peugeot (od 2010 r.) – małego iOna, zbudowanego we współpracy z Mitsubishi. Duża zmiana w podejściu do elektromobilności w Volkswagenie nastąpiła jednak kilka lat temu. Wówczas koncern zapowiedział, że zamierza stać się światowym liderem w dziedzinie elektromobilności i w tym celu do 2024 r. zainwestuje 33 mld euro (z czego 11 mld w markę Volkswagen). Ogłosił także, że do 2029 r. wprowadzi na rynek do 75 modeli z napędem wyłącznie elektrycznym.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium